indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Andere praat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

http://www.telegraaf.nl/binnen(...)d_in_Rawagede__.html

Als het geld maar op de juiste plaats terecht komt en niet teveel aan de strijkstok blijft hangen.Ons kent ons.

http://www.telegraaf.nl/buiten(...)_ook_betalen___.html

Indonesie zal ook het boete kleed moeten aantrekken.

Shalom

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Bokito,

Hopelijk komt het geld bij de juiste mensen terecht, maar het zal wel gaan zoals het altijd gaat.......of het geld raakt "zoek" of de zakkenvulstrijkstok wordt gehanteerd.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

spacer line  

ik hoop dat het goed terecht komt' ik heb daar echt mijn twijvels over'zij kunnen beter een post duif sturen' ik heb daar geen goed gevoel over'ik gun het die mensen van harte'het komt zeker weer verkeerd te recht'tikus'''''''' Emoticon: Stupid

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Tuurlijk komt het niet goed terecht. 60 jaar lang lag niemand 'er wakker van', ineens duikt er een trut van een advocaat op die mensen aanstuurt om toch maar eens te klagen en zo is het balletje gaan rollen en moet er nu ineens geld op tafel komen. En diegene die nu al in haar handen wrijft is diegene die alles aanslingerde.

spacer line  

On 24-11-2011 08:49 Yerun wrote:
Tuurlijk komt het niet goed terecht. 60 jaar lang lag niemand 'er wakker van', ineens duikt er een trut van een advocaat op die mensen aanstuurt om toch maar eens te klagen en zo is het balletje gaan rollen en moet er nu ineens geld op tafel komen . En diegene die nu al in haar handen wrijft is diegene die alles aanslingerde .

En dat zijn volgens jou ....... ?

Ik heb de indruk dat deze groep goed werk doet.

http://www.kukb.nl/

bisa dicek of makemyday .

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

De meesten hebben 60 jaar niet omgekeken naar deze slachting, de oorlog was voorbij, de Jappen weg en men poogde - hoe moeilijk ook - vooruit te kijken. Ineens is daar een halve heilige die verkondigd zat ze geld kunnen halen bij de NL staat. Wat een lachertje.. natuurlijk krijgen die oudjes een fooi..

bambang
User
spacer line

De NL smartegelden is niet te vergelijken met die van de Amerikaanse. De Amerikaanse kunnen uitdraaien tot miljoenen dollars.
De NL (ook RI) advocaten zullen zeker minimaal € 250,- per uur rekenen. Bij bekendmaking van het smartegeld worden de kosten flink omhoog gekrikt.
Zoals gebruikelijk ontvangen de rechthebbende slachtoffers veel minder. Het grootste gedeelte van het geld blijft aan de strijkstok hangen (advocaten, NL en RI Belastingdienst, " Emoticon: Cry rondhangende) vrijwilligers", ongure figuren). Iedereen wil meegraaien.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Liesbeth Zegveld
Studie: rechten aan de Universiteit Utrecht.
In 2000 cum laude gepromoveerd en ontving voor haar dissertatie diverse prijzen.
In 2000 beëdigd als advocaat in Amsterdam.
Sinds 2005 partner bij Böhler.
Lid van het Committee for Compensation for War Victims van de International Law Association.
Lid van de Raad van Advies van The Rights Forum, NGO onder leiding van de voormalig premier Dries van Agt, die zich inzet voor een rechtvaardig Midden-Oostenbeleid.
Lid van de sectie internationaal recht & mensenrechten en de practice group Internationaal Humanitair Recht

Als je de naam al van Dries van Agt ziet staan dan begrijp je wel wat voor een lite spul het is.
Geflipte van Agt is zijn bekendheid aan het opofferen aan die lugubere Moslims van de Gaza strook.
Maar ik ben het helemaal met Yerun eens die stelt dat als je 60 jaar er niet naar om heeft gekeken
Het zou nu verjaard moeten zijn, zoals al velen voorbeelden op te noemen verjaard is.

DOSSIER BLOEDBAD Advocate Liesbeth Zegveld, die de nabestaanden vertegenwoordigt, hoopt dat de Staat niet in hoger beroep gaat. „Hoger beroep is het goed recht van de Staat, maar als de overheid de uitspraak aanvecht, gaan veel nabestaanden schadevergoeding en definitieve erkenning niet meer meemaken”, constateert Zegveld. „De meesten staan aan het eind van hun leven, ze zijn eind 80, begin 90. Gun die mensen hun laatste dagen een beetje geld.”
De schadevergoeding is bestemd voor zeven weduwen en voor de nabestaanden van een overlevende. Om hoeveel geld het gaat, is nog niet bekend. Pas als duidelijk is dat de Staat niet in hoger beroep gaat en de zaak is afgerond, gaan de advocaten met de invulling van de claims aan de slag.

'Indonesië moet slachtoffers ook compenseren'

JAKARTA - De autoriteiten in Indonesië kunnen een voorbeeld nemen aan Nederland, waar de rechtbank in Den Haag de Staat aansprakelijk heeft gesteld voor het bloedbad in 1947 in het Javaanse dorp Rawagede. Dat stellen Indonesische mensenrechtenactivisten donderdag.

Volgens KontraS, de commissie voor vermissingen en slachtoffers van geweld, is het tijd dat de Indonesische overheid afstand neemt van excessen uit het verleden en schadevergoedingen uitkeert aan gedupeerden en nabestaanden. Het gaat dan bijvoorbeeld om overlevenden en familieleden van slachtoffers van de slachtingen midden jaren '60. Circa een half miljoen communisten en andere, al dan niet vermeende tegenstanders van de toenmalige Soeharto-dictatuur, werden toen om het leven gebracht.

Laat Indonesië maar eens van hun kant zien hoe serieus ze met de doden om gaan.
Want als je ziet hoe de grafzerken in Penele in Surabaya er uit ziet is schrikbarend te noemen. Emoticon: Stupid Emoticon: Cry Emoticon: Frustrated

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

spacer line  

Ter informatie :
De zaak speelt al sinds 1947 , toen de Indonesiërs de Nederlanders ten overstaan van een onderzoekscommissie van de Verenigde Naties beschuldigden van massamoord. Nederland ontkende. Toch noemde het onderzoeksteam in 1948 de Nederlandse actie in de kampong ‘opzettelijk en meedogenloos’. Nederland gaf het VN-rapport pas vrij in 1995. Dat jaar werd de zaak opgerakeld toen RTL4 een documentaire uitzond waarin nabestaanden en een overlevende aan het woord kwamen.

En het had meer dan 15 jaar geduurd , de "eerste" onthulling was op de NLD tv in 1969 .

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

Tuurlijk komt het niet goed terecht. 60 jaar lang lag niemand 'er wakker van', ineens duikt er een trut van een advocaat op

Deze mevrouw Zegveld krijgt deze maand de Clara Wichmannpenning, die wordt uitgereikt aan personen die zich buitengewoon inzetten voor de mensenrechten . Ze dankt deze prijs onder meer voor haar succesvolle inspanningen voor de weduwen van Rawagede. Sinds 2006 is ze hoogleraar internationaal humanitair recht aan de Universiteit Leiden. En zo’n persoon wordt door jou hier even weggezet als een trut van een advocaat ? Leg mij eens uit waarom het in jouw ogen een trut is ?

die mensen aanstuurt om toch maar eens te klagen en zo is het balletje gaan rollen en moet er nu ineens geld op tafel komen. En diegene die nu al in haar handen wrijft is diegene die alles aanslingerde.

Al in 1995 zond de Nederlandse tv-zender RTL-4 over dit onderwerp de documentaire Excessen van Rawaghedeh uit. In 2007 en 2008 werden door twee verschillende tv zenders deze tragedie opnieuw op de buis gebracht. Hierna kwam advocaat Gerrit Jan Pulles namens de weduwen met een claim. Maar de Nederlandse Staat keerde geen schadevergoeding uit omdat de kwestie verjaard is. Ook in 2010 beriep de staat zich op verjaring nadat de nabestaanden een rechtszaak waren begonnen. En al die tijd was mevrouw Zegveld nog niet in beeld . Dus jouw uitspraak dat die trut opeens opduikt, dat zo het balletje is gaan rollen en zij alles aanslingerde getuigt dat jij gewoon van toeten noch blazen weet. Natuurlijk heb jij hier als moderator altijd het laatste woord, maar ben toch benieuwd hoe jij je hier uitlult.

spacer line  

On 26-11-2011 03:24 sapolidi wrote:

[quote removed]

Al in 1995 zond de Nederlandse tv-zender RTL-4 over dit onderwerp de documentaire Excessen van Rawaghedeh uit. In 2007 en 2008 werden door twee verschillende tv zenders deze tragedie opnieuw op de buis gebracht.
In 1969 , had ik de onthullingen van Dr Huetink( 1 van de soldaten , getuige) zelf gezien op tv.
Toen was het een behoorlijk rel geweest.
Ik heb zelfs dat boekje gekocht , van VARA dacht ik .
Dat was een aanleiding geweest tot onderzoek en de beroemde excessen-nota.

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

Tuurlijk komt het niet goed terecht.

In eerste instantie komt het dus wel goed terecht. Dat er daarna ook anderen oneigenlijk gebruik van maken lees ik vervolgens hier wel weer terug. Het blijft natuurlijk wel Indonesië.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Nou als niemand antwoord geef dan zal ik het maar doen.
Geloof je ook dat in ieder geval de kinderen en de aanverwanten familie als ratten op dat geld afkomen.
Maar je zou ze moeten kunnen volgen die mensen die dat geld krijgen, als dat geld allemaal krijgen.
Indonesië kenende zullen ze geld afstaan en waar dan dat geld naar toe zal gaan Joost mag het weten.
Ik denk dat de journalisten er ook als haviken er op zullen storten.
Dat is maar goed ook.
Maar toch als je de beelden ziet van de begraafplaats dan zou ik als overheid van dat geld de begraafplaats op knappen.
Want dat ziet er niet uit zeg, verschrikkelijk

Als ze respect hadden voor die overledenen van die bloedbad slachtoffers, dan zouden ze daar eerst aan moeten denken.
Het is schandalig ook van de Nederlandse overheid dat ze vele begraafplaatsen in Indonesië niet naar omkijken behalve Monument + erebegraafplaats.
Neen dan geven ze het aan de mensen aldaar wat ik betwijfel, gezien als er de overheden er mee gaan bemoeien, dan weet je zo al, dat het niet op de juiste plaats terecht zal komen.
Dat geld is zo op en verdwijnt in verkeerde handen.......... Emoticon: Stupid Emoticon: Frustrated Emoticon: Angry .

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Als hetzelfde gebeurt als met de Japanse betaling voor het leed van de Jugun ianfu (= sexslavinnen voor de Japanners tijdens WO II), dan ziet het er niet best uit: het geld ging zgn. naar staatsorganisaties die deze slachtoffers steunt. Tot op heden is het geheel onbekend waar het geld is gebleven en wie die instanties zijn. Totaal geen enkele scrupules om over de ruggen van deze slachtoffers die jaren hebben geleden, nog eens aan het eind van hun miserabel leven hen geld te ontfutselen.

spacer line  

In het algemeen :
We moeten oppassen om bepaalde uitlatingen in het openbaar (internet) te plaatsen als we niet echt weten wat er gebeurde,
Dat Japan en Duitsland een soort wiedergutmachung gaf aan de slachtoffers is bekend.
Alleen de verdeling er van , hoe groot men kreeg( niet iedereen had dat gekregen) is ook bekend .

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

De Jugun ianfu kregen persoonlijk helemaal niets. Dat is bekend omdat de Indonesische overheid vond dat dat geld niet naar de slachtoffers hoefde te gaan maar naar instanties die daarmee "iets" konden doen voor de arme donders.
De Jugun ianfu van Nederlandse afkomst zijn beter af want die krijgen rechtstreeks van de Nederlandse overheid een WUV of WUBO-uitkering. Maar dat is geld van de Nederlandse staat uit een soort solidariteitsprincipe. Solidariteit in RI? Alleen als men er zelf beter van wordt (of de familie)....

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

On 07-12-2011 08:58 Yogya-Bali wrote:
De Jugun ianfu kregen persoonlijk helemaal niets. Dat is bekend omdat de Indonesische overheid vond dat dat geld niet naar de slachtoffers hoefde te gaan maar naar instanties die daarmee "iets" konden doen voor de arme donders.

Maar nu gaat deze vlieger niet op, omdat het geld rechtstreeks op de bankrekening van de weduwen wordt gestort. Als de Indonesische overheid of andere instanties zich toch dit geld willen toeeigenen dan kunnen de benadeelden eventueel terugvallen op de hulp van de advocate, mag dan in iemands ogen een trut zijn, die dit vervolgens zeker wereldkundig zal maken. Denk niet dat de Indonesische overheid hier op zit te wachten. Dat familieleden en kennissen willen mee profiteren van dit buitenkansje is niet typisch Indonesisch maar universeel.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Als dat klopt dan is dat geweldig. Eindelijk eens bij degenen die echt hebben geleden. Maar ben bang dat de lokale (ambtelijke) ratten wel weer iets verzinnen als ze weten dat er geld aankomt.
Een paar jaar geleden moest ik ook iemand "begeleiden" die een grote som gelds kreeg als compensatie. Uiteindelijk zijn er toch weer miljoenen verdwenen naar de buurtgenoten die allen begonnen te "lenen". Nog nooit is 1 Rupiah terugbetaald aan deze arme weduwe. Ze was 2/3 van haar som geld binnen een paar weken kwijt......en daar was niets aan te doen want ze wilde niet weigeren om niet voor gierig te worden aangezien. Ben bang dat het hier dezelfde kant opgaat......alleen NL heeft dan wel z'n best gedaan en is het een "interne" kwestie dat het geld zo weer zal verdwijnen.

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

On 07-12-2011 14:44 Yogya-Bali wrote:
Als dat klopt dan is dat geweldig. Eindelijk eens bij degenen die echt hebben geleden. Maar ben bang dat de lokale (ambtelijke) ratten wel weer iets verzinnen als ze weten dat er geld aankomt.
Een paar jaar geleden moest ik ook iemand "begeleiden" die een grote som gelds kreeg als compensatie. Uiteindelijk zijn er toch weer miljoenen verdwenen naar de buurtgenoten die allen begonnen te "lenen". Nog nooit is 1 Rupiah terugbetaald aan deze arme weduwe. Ze was 2/3 van haar som geld binnen een paar weken kwijt......en daar was niets aan te doen want ze wilde niet weigeren om niet voor gierig te worden aangezien. Ben bang dat het hier dezelfde kant opgaat......alleen NL heeft dan wel z'n best gedaan en is het een "interne" kwestie dat het geld zo weer zal verdwijnen.

Als je met interne kwestie de kring rondom die weduwen bedoelt dan ben ik het daarmee wel eens. Maar dat het louter een Indonesische eigenschap is verwijs ik naar het land der fabelen. Hoe vaak lees je niet bijvoorbeeld het verhaal van voetballers die eensklaps rijk geworden zijn om vervolgens door zogenaamde vrienden kaalgeplukt zijn? Bekend is ook het verhaal van de puissant rijke weduwe Liliane Bettencourt, erfgename L'Oréal, die op hoge leeftijd door "geliefden" grote sommen geld is afgetroggeld?

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Op 07-12-2011 14:16 schreef sapolidi:

[quote verwijderd]

Maar nu gaat deze vlieger niet op, omdat het geld rechtstreeks op de bankrekening van de weduwen wordt gestort. Als de Indonesische overheid of andere instanties zich toch dit geld willen toeeigenen dan kunnen de benadeelden eventueel terugvallen op de hulp van de advocate, mag dan in iemands ogen een trut zijn, die dit vervolgens zeker wereldkundig zal maken. Denk niet dat de Indonesische overheid hier op zit te wachten. Dat familieleden en kennissen willen mee profiteren van dit buitenkansje is niet typisch Indonesisch maar universeel.
Nou dit is werkelijk een klets van je welste.
Sapolidi een bankrekening zullen ze dan moeten gaan aanmaken want die mensen bezitten geen bankrekening nummer.
Die weten niet hoe ze geld uit die automaten kunnen krijgen.
Neen de mensen die hen straks zullen begeleiden zullen honorarium wel binnen slepen.
Die mensen worden geript bij het leven, let op, je zal straks wel weer ergens lezen dat ze geld hebben verduisterd, dat kan die vrouw die advocate van uit Nederland niet begeleiden.
Als het gebeurd dan zal ze daar mensen moeten aanstellen en die doen het niet voor niets......... Emoticon: Confused Emoticon: Blush Emoticon:

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

On 07-12-2011 17:35 zieleffe wrote:

[quote removed]
Nou dit is werkelijk een klets van je welste.
Sapolidi een bankrekening zullen ze dan moeten gaan aanmaken want die mensen bezitten geen bankrekening nummer.
Die weten niet hoe ze geld uit die automaten kunnen krijgen.

Als iets klets van jewelste is, is het wel jouw reactie. Als je een beetje kunt lezen staat er duidelijk in dat krantenartikel dat ze voor het eerst in hun leven een bankrekening gaan openen en hoe ze moeten pinnen kan uitgelegd worden.

Neen de mensen die hen straks zullen begeleiden zullen honorarium wel binnen slepen.
Die mensen worden geript bij het leven, let op, je zal straks wel weer ergens lezen dat ze geld hebben verduisterd, dat kan die vrouw die advocate van uit Nederland niet begeleiden.
Als het gebeurd dan zal ze daar mensen moeten aanstellen en die doen het niet voor niets......... Emoticon: Confused

Die mensen worden begeleid door de stichting Comité Nederlandse Ereschulden. En natuurlijk kom je dadelijk weer met het antwoord dat ook deze personen niet te vertrouwen zijn. Maar ja, wie is in jouw ogen wel betrouwbaar. Het is me onderhand bekend dat jij altijd uitgaat van het slechtste scenario, maar dat is jouw probleem. Vooral blijven doen, lijkt me een gezonde levenswijze. Emoticon: Bye bye

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Neen ik heb er totaal geen vertrouwen in
Het is te aantrekkelijk de mensen daar van te behoeden dat ze geen geld zullen kwijt raken.
Wantrouwen is voor mij geen probleem want ik behoed mij voor teleurstellingen.
Het doet mij niets Sapolidi.

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

On 07-12-2011 19:29 zieleffe wrote:
Neen ik heb er totaal geen vertrouwen in
Het is te aantrekkelijk de mensen daar van te behoeden dat ze geen geld zullen kwijt raken.
Wantrouwen is voor mij geen probleem want ik behoed mij voor teleurstellingen.
Het doet mij niets Sapolidi.

spacer line  

Als Nederland de illusie had er iets aan te moeten doen hadden ze eerder moeten betalen. Dat die nabestaanden nu bejaard zijn is niet ons pakkie an. Heel cru, maar als Nederland zich nu ook nog eens zou gaan bemoeien hoe ze het geld moeten besteden is het wel helemaal de omgekeerde wereld.

Hopen dat het goed besteed wordt en waar gewenst adviseren en voor de rest moet Nederland z'n kop houden. Ik hoop dat het belangrijkste voor die mensen is dat er eindelijk erkenning is voor hun verlies, iets waar ze jarenlang op hebben moeten wachten.

"Bhinneka Tunggal Ika"

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Demoraliserend demoniseren Sapolidi
Moet je overal verstand van hebben, om mee te mogen praten /schrijven.
Neen:, het alleen recht voor mensen zoals u het over laten, die als toerist weet, wat goed is voor je medemens..
Mag een gewone mens, als individu geen mening hebben, over iets wat leeft en waar je belangstelling voor heeft.
Moeten we dat alleen aan de heersende intellectuelen elite over laten.
Dacht het niet, wat als de gewone mens mag aangeven hoe zijn gedachte goed is, vrije meningsuiting mag hebben, gelukkig hebben we door internet ook die mogelijkheid gekregen.
Doe daar je voordeel mee en werp je eigen niet zo op, met je niveau van dat jij het weet.
Vooral alleen die lieden niet de kansen mogen hebben, dat ze overheersen, zodat ze de mens wat op hun mauw kunnen spelden.
Dit is een linkse doortrapte uiting van misnoegen, dat de gewone vrouw/man ook wat te schrijven hebben.
Het is leuk om zo'n plaatje er bij te plakken met je eigen tekst er bij, je word nog eens een ICT-professional................ Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,395,302 topic views - 233,711 posts - 13,689 topics - 24,565 members - last post @ 22-09-2019 18:37 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,515,313 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com