indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

bambang
User
spacer line

ec.europa.eu/transport/air-ban/doc/list_nl.pdf

De Europese Commissie heeft een nieuwe lijst gepubliceerd van in de Europese Unie verboden luchtvaartmaatschappijen. In de bijgewerkte lijst zijn 273 luchtvaartmaatschappijen uit 21 landen opgenomen waaraan een exploitatieverbod in de Europese Unie is opgelegd.

21 onveilige landen
De luchtvaartmaatschappijen die op de zwarte lijst staan, komen uit een aantal onveilige landen: Afghanistan, Angola, Benin, de Republiek Congo, de Democratische Republiek Congo, Djibouti, Equatoriaal Guinea, Gabon (met uitzondering van drie maatschappijen, waaraan beperkingen en voorwaarden zijn opgelegd), IndonesiŽ (met uitzondering van zes maatschappijen), Kazachstan (met uitzondering van ťťn maatschappij, waaraan beperkingen en voorwaarden zijn opgelegd), KirgiziŽ, Liberia, MauritaniŽ, Mozambique, de Filipijnen, Sierra Leone, Sao Tomť en Principe, Sudan, Swaziland en Zambia.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

De lijst begint ermee te zeggen dat niet alles gecontroleerd is. Daarmee is deze lijst een scheef beeld.
Ik "mis" enkele beruchte maatschappijen van o.a. Myanmar en Laos.
In Indonesie kan ik Susi Air niet ontdekken. Ook wel bijzonder dat er vrijwel geen maatschappijen uit Zuid Amerika in staan. Emoticon: Confused

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

barubagus
User
spacer line

Dus zelfs Lion air, Sriwijaya staan ook op de lijst.
Ik dacht dat Lion net 230 nieuwe boeings had gekocht?

Batavia air schijnt niet op de lijst te staan.

Wel een vreemde lijst, want Mandala is volgens mij failliet en vliegt niet meer.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 23-11-2011 00:45 barubagus wrote:
Dus zelfs Lion air, Sriwijaya staan ook op de lijst.
Ik dacht dat Lion net 230 nieuwe boeings had gekocht?

Batavia air schijnt niet op de lijst te staan.

Wel een vreemde lijst, want Mandala is volgens mij failliet en vliegt niet meer.
vooruit, hier het antwoord nog maar een keer:

Maatschappijen als Lion Air (de grootste maatschappij in Indonesie) hebben laten weten niets te doen aan hun status als geblokkeerde maatschappij omdat zij niet de intentie hebben om naar Europa te vliegen en dus geen geld willen uitgeven om allerlei documenten en voorwaarden te voldoen om weer van de lijst af te komen.

In feite is het zo dat de lijst te algemeen is, en dat deze niet kijkt naar de huidige stand van zaken zonder dat er papieren worden ingevuld. In Indonesie worden maatschappijen als Lion Air, Sriwijaya Air en wat kleinere maatschappijen gewoon als veilig genoemd in de driemaandelijkse controles door de Indonesische Dienst Civiele Luchtvaart.

Jij zou toch ook geen visum aanvragen voor China als je er niet heen zou gaan? Zo zie ik het.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Mandala zou heel goed op die lijst kunnen staan, als de moeder van Mandala, Cardig International Aviation zelfs 1 toestel van Mandala heeft geleased aan een andere maatschappij.

It's only kinky the first time.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Mandala Air staat niet op de lijst, maar vliegt niet meer/nog niet.. Cardig heeft nog maar een erg klein aandeel als ik het goed heb, de moeder van Tiger Airways is de grootste aandeelhouder, tesamen met een andere investeerder uit de regio hier.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Inderdaad, excuus het klopt dat tie niet op de lijst staat, tiep vaud. Manadala Air bestaat als bedrijf nog gewoon. En hebben inderdaad de intentie terug te komen. Ondertussen heeft het moeder bedrijf wel de certificaten voor Mandala aangevraagd en gekregen. Uit dezelfde bron dat Lion Air wel heeft geprobeerd maar faalde met de aanvraag. Dat heeft niets te maken met de toestellen die ze gebruiken. Lion Air heeft zijn organisatie niet goedgekeurd gekregen. Mandala heeft toestellen uit gehuurd, momenteel onder wet lease als ik het goed begreep.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Mandala had de afgelopen jaren geen eigen toestellen, maar moet, om weer te mogen vliegen, zeker 5 vliegtuigen in eigendom hebben en in totaal 10 vliegtuigen operationeel hebben, dus die 5 extra mogen geleased zijn.

De Saratoga group is de grote investeerder die nu 51% van de aandelen in handen heeft overigens, op die naam kwam ik niet.

Er is mij niets bekend van een aanvraag van Lion Air voor de EU, ze hebben nooit interesse getoond, zal het eens laten vragen aan Oesman Sapta, kennis van me vliegt met regelmaat in zijn prive-jet mee.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Lion Air faalde begin dit jaar 2011 op full membership IATA.

"Safety" was de hoofdreden de aanvraag af te wijzen.

In juli dit jaar zijn 13 toestellen aan de grond gezet om Lion Air in 66% van zijn geplande vluchten instaat is op tijd te vliegen. Dat zou minimaal rond de 80% moeten zijn. Als organisatie te voldoen aan de safety eisen schijnt een probleem te zijn. Dit is het lopende probleem, geregistreerd kennelijk sinds 2005. Het zijn niet de nieuwe toestellen. Die zijn echt wel veilig. Safety is genoemd, daaronder valt ook onderhoud, onderhoud schema's en gecertificeerd personeel om reparaties en onderhoud te doen. Lion Air schijnt een ruimere interpretatie te hebben als het om safety gaat.

Alleen al om bovenstaande is het niet oppertuun dat Lion Air zich begeeft in het Europese luchtruim.

barubagus
User
spacer line

Als het ook enigzins mogelijk is, vlieg ik met Garuda in de RI.
Het onderhoud is het grootse probleem in de RI.

BB

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Gelukkig vliegt de garuda met een relatief oude vloot, weet je wel wat je krijgt. En het laatste grote ongeluk is... een Garuda vliegtuig. Tja. afweging maken. Ik weet het al wel.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Safety als afwijzing. Tja, is de hele vloot dan onbetrouwbaar of was 1 mannetje vergeten ergens een formuliertje af te vinken? Beiden mag niet gebeuren, en is beiden een reden tot afwijzing ongetwijfeld, maar het is allemaal te vaag voor een leek, vandaag de vele vragen die ik krijg.. er was er zelfs 1 die wilde met TransNusa vliegen omdat Lion Air op de zwarte lijst stond. Tja, leg dat maar eens uit.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Sinds 2005 is de organisatie doorgelicht door dat Lion Air als maatschappij moet voldoen aan Internationale normen. Als prijsvechter zijn er commerciele belangen. Safety in de luchtvaart is niet alleen het toestel. Daarin zitten suply chain, zoals inkopen van onderdelen. Vergis je niet dat is aanzienlijk. Die gecertificeerd moeten zijn. Engineers die gecertificeerd moeten zijn. Je kunt voor een vliegtuig niet om de hoek bij de ijzerwinkel stainless steel moertjes halen. Zo'n beetje alle, zeg gerust alle onderdelen op een toestel komen bij gecertificeerde leveranciers vandaan. Duur, want elke onderdeel staat terecht onder een stevige kwailtiets controle. Denk aan metalen onderdelen die rontgen straling ondergaan om de kwaliteit vast te stellen. Ehm klinkt huiverig maar Lion Air nam het niet zo nauw. Zichtbaar is dan een raam af tapen met ducktape? Erger is een toestel dat tijdens de landing door een neuswiel gaat omdat er gebruikte onderdelen zijn gebruikt in plaats van de juiste procedure te volgens, gebruikte onderdelen mag, als die dezelfde kwaliteitscontrole doorgaat. En dat is niet even kijken, van goh, het ziet er goed uit, Piet, sleutels ! We ruilen dit even om. Safety is daarmee aangegeven. Zolang Lion Air niet voldoet blijft het een probleem. Dit heeft nog niets te maken met een certificaat voor Europees luchtruim. Lion Air voldoet als organisatie niet aan de eisen die de luchtvaart stelt. Het gaat niet om een formuliertje afvinken. In dat opzicht is het wel wat ernstiger. De Indonesische luchtvaart autoriteit neemt ook dit gegeven serieus. Het is een nieuwsitem, maar even voor het gemak, 13 toestellen aan de grond zetten als maatregel is een serieuze aangelegenheid. En dit amper 5 maand geleden. Stel gerust dat het in het operationele gedeelte zit. Dat is bij vertraging ook over de speakers te horen op een luchthaven als je zit te wachten op een wederom vertraagde vlucht. Het kopen van die hoeveelheden toestellen vraagt in een supply chain erg veel, wat te denken van gecertificeerde engineers, spare parts, piloten, gezagvoerders? Lion Air had ook in cabine personeel een eigen interpretatie. Met een dergelijke aankoop staat Lion Air voor een enorme uitdaging.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

die vliegtuigen die werden niet aan de grond gezet om veiligheid, maar als straf voor het veelvuldig te laat vertrekken. Bij geval van ernstige vertraging kunnen dan 1 van deze vliegklare toestellen ingezet worden.

Ik ken Lion Air niet van binnen, maar dat ze in het verleden steken hebben laten vallen is duidelijk. En dat men nu bezig is het een en ander te herstellen/verbeteren mag ik toch aannemen. Ze zijn in ieder geval wat meer op tijd gaan vliegen, dat is voor de meeste passagiers de eerste zorg als ze op het vliegveld wachten.

flieboe
User
User icon of flieboe
spacer line

Goh, heb ik dat weer. Onlangs via ticketindonesia een retourvlucht geboekt van Denpasser naar Yogya met Lion Air. Nu maar hopen dat ze inderdaad geen steken meer laten vallen. Emoticon: Party!

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

flieboe; je bent echt niet de enige 'die dat weer heeft', Lion Air is (veruit) de grootste maatschappij die dagelijks vele honderdduizenden passagiers vervoert. Buiten wat vertraging kun je er redelijkerwijs vanuit gaan dat alles gewoon goed zal verlopen hoor.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

En momenteel met de aller jongste vloot. Zolang je maar niet met Wings Air mee hoeft. Dan zit je goed. Volgens mij heeft Lion Air de MD's nu per november aan de grond gezet.

De-commissioned.

barubagus
User
spacer line

Soms zie je ook prijzen, dan denk je hoe kunnen ze dat voor die prijs doen!!
Ik betaal liever een beetje meer, als de safety maar goed is.
Maar ik denk dat dat in de RI niet zo is. Was het maar waar, dus hoe meer je betaal hoe beter het onderhoud en service.

Wat dat betreft was de latere Mandala nog het best, tenminste toen ze door die Brit
werden geleid.

marshall
User
spacer line

Ben ongeveer 1,5 week geleden een aantal keer met Wingsair (dochteronderneming van Lion Air) gevlogen in een ATR 72-212. Prettige vluchten gehad. Bij 1 van die vliegtuigen viel mij vlak voor het instappen op dat de bandenspanning ietwat(!) aan de lage kant was, zag er dus tamelijk lek uit (de buitenste band van het tweetal banden aan de rechtervoorzijde).

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Dat zijn nieuwe toestellen. Niks mis mee. Het hierboven genoemde safety zit hem niet in de nieuwe toestellen. Lion air faalt in operationele veiligheid. Overigens ook vaak reden voor vertraging. Domweg omdat de clearance niet komt te vertrekken. Iets anders is nog dat gezien de vele domestic routes het haast onmogelijk is overal een gelijke onderhoudsvoorziening op te zetten. Dat is nog begrijpelijk. Die overweging en bijkomende kosten kun je heel goed beperken door met nieuwe toestellen te vliegen. Het operationeel houden van vliegend schroot kost gerelateerd het zelfde als een nieuw toestel. Nu Lion air op de vingers is getikt en ze niet meer instaat zijn lokaal onderdelen uit te wisselen is het meer rendabel nieuwe toestellen in bedrijf te nemen. Ze kopieeren de strategie van Air Asia in die zin. Want gedurende de garantie zijn reparaties voor kosten van de fabrikant. Het is wat dat betreft een vooruitgang. Je kunt gerust in je stoeltje plaatsnemen in gedachte dat enige reparatie met het juiste materiaal wordt gedaan.Door een techneut die gecertificeerd is. En dat is een nieuwe Lion Air ervaring. Emoticon: Laugh out loud

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

On 25-11-2011 15:10 oyibo wrote:
En momenteel met de aller jongste vloot. Zolang je maar niet met Wings Air mee hoeft. Dan zit je goed. Volgens mij heeft Lion Air de MD's nu per november aan de grond gezet.

De-commissioned .
Ik twijfelde al, maar kon het bewijs zo snel niet vinden,maar hier heb ik er dan 1:

Lionair JT 655 MD-90 Mataram Senin 12 Dec 10:35 Jakarta Senin 12 Dec 11:35 T 588,000
Nog niet allemaal geparkeerd dus?

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

72,276,535 topic views - 232,722 posts - 13,675 topics - 22,501 members - last post @ 17-06-2019 15:31 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

119,560,880 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com