indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > In het nieuws > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Chutney
User
spacer line

Leger VS doet malariapil in de ban
Update: zondag 20 nov 2011, 05:21

Het Amerikaanse leger stopt met het gebruik van het antimalariamiddel Mefloquine, dat hier in de handel is onder de naam Lariam. Een legerarts noemt het een "zombie-medicijn dat al lang verboden had moeten worden".

Slikken van het middel kan leiden tot duizeligheid, neerslachtigheid en hallucinaties. Mensen die last hebben van epilepsie, depressies of psychosen mogen het middel niet gebruiken.

Mefloquine werd ruim 30 jaar geleden ontwikkeld als alternatief voor de stof kinine. Andere onderdelen van de strijd- krachten in de Verenigde Staten blijven de antimalariapil wel gebruiken.

Dit artikel is afkomstig van Teletekst.
Een uitgebreider artikel staat hier: Leger VS doet malariapil in de ban

http://nos.nl/tekst/314928-leg(...)+%28NOS+Teletekst%29

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Deze site gaat metname over Indonesie. Een enkele keer is zijn malaria pillen onderwerp op het forum. In Nederland krijgen de meeste reizigers Malerone voorgeschreven. Nieuwtjes worden natuurlijk op prijs gesteld, metname die die dan over Indonesie gaan.

It's only kinky the first time.

koming
User
User icon of koming
spacer line

Deze site gaat metname over Indonesie.

Nou dan doe ik nog even een duit in het zakje: hè hè, er is eindelijk iemand die een kritische noot uit ten aanzien van Lariam. Meer dan twintig jaar geleden toen het middel net op de markt was werden mijn collega's en ik op pad gestuurd naar Indonesië met dit spul. Van de bedrijfsarts meegekregen. Drama's meegemaakt, hallucinaties, permanent haaruitval, depressies, je wil het niet weten. Teruggekomen in Nederland sloten alle artsen de rijen en niemand voelde zich aangesproken. Allen verwezen naar die ene armzalige folder van de WHO, want daar stond het in. Was er ooit onderzoek gedaan naar de effecten bij langdurig gebruik? Welnee, zakenreizigers die twee weken weg gingen kregen een invulformulier mee.
En nu lees je in de bijsluiter wat je er allemaal niet van kan krijgen. En er is zelfs een arts te vinden die het ook rotzooi vindt getuige de berichtgeving. Mooi is dat. Zelf heb ik er gelukkig niet veel aan over gehouden, behalve malaria tropica, maar die had ik misschien toch wel gehad. Maar ik vond de reactie van de dames en heren medici wel erg teleurstellend.
Emoticon: Shut up!
Koming

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Oyibo,
er zijn artsen die ook soms paludrine voorschrijven

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Tja, wat je maar nieuws noemt. Want dat is het helemaal niet. Dit zogenaamde nieuws was al 10,15 jaar geleden hot maar werd toen in de doofpot gestopt. Het zal onderhand tijd worden dat dit middel als preventie domweg verboden wordt. Wat Koming schrijft, nee inderdaad je wil het niet weten en dat is ook vaak precies de reactie van mensen. Ik ben ook een van die mensen die tot aan een psychiater kwam om te ontdekken wat er nu precies aan de hand was. Rotzooi met een grote R.
Ik heb het gelukkig niet verder gebracht dan de "gewone" malaria tertiana maar dat dat was vele malen minder erg dan de bijwerkingen destijds van de Lariam. Eind '94 heb ik mijn laatste Lariam geslikt, daarna nooit meer iets overigens.
Wat ik niet begrijp dat nu net wordt gedaan alsof er iets nieuws bekend is terwijl destijds de militairen in Cambodia al hoteldebotel naar huis kwam, en niet alleen van de oorlogservaringen.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

Ik heb vroeger vaak Lariam gebruikt, zonder de minste bijwerkingen. Ben ik de uitzondering die de regel bevestigd?

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 20-11-2011 21:38 erwin wrote:
Ik heb vroeger vaak Lariam gebruikt, zonder de minste bijwerkingen. Ben ik de uitzondering die de regel bevestigd?
Nee, je bent geen uitzondering. Onderzoek heeft ook aangetoond dat er geen verband is tussen meer/minder gezonde mensen, jong, oud etc. Wat stuitend is dat dit middel klakkeloos werd voorgeschreven en vervolgens de symptomen van bijwerkingen niet werden (h)erkend. Het is ook een feit dat deze ernstige bijwerkingen vaak voorkwamen/-komen.
Of iemand al dan geen bijwerkingen heeft wil nog niet zeggen dat het goed is voor je lijf. Voor mijzelf weet ik inmiddels dat dit middel erger is dan de kwaal die uiteindelijk (na 13 jaar!) heb opgelopen. Ik slik geen enkel middel meer om de bijwerkingen, omdat geen enkel middel 100% afdoend is en met meerdere reizen per jaar kun je er gewoon niet aan beginnen.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

_Jarno_
User
User icon of _Jarno_
spacer line

Heb een paar jaar terug ook Lariam geslikt voor een periode van 6 maanden, afgezien van wat fijne dromen 's nachts geen bijwerking gehad.

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Raar bericht overigens, het leger? Dan neem ik aan landstrijdkrachten stoppen,en de rest gaat door. Indrukwekkend? Los daarvan, alle anti malaria op lange termijn, in dit geval meer als maanden is erg slecht. Dat zal je GP of huisarts snel kunnen vertellen. Ik kan er niet achterkomen wat voor zooi ik geslikt heb in diensttijd. Zal ongetwijfeld ook troep eerste klas zijn geweest. Ook toen al waren er mensen die vertelden dat het slecht was. Voor vakantie is malerone schijnbaar de meest voorgeschreven. Ik slik al decennia lang geen tabletten meer. En heb denk ik op het Afrikaanse continent nog het meeste geluk gehad het niet op te lopen. In Indonesie is denqee, of hoe schrijf je dat, nog veel erger. Daar schijnt geen malaria tablet tegen te helpen. Het is een risico wat je loopt, ik weet dat velen die met mij in het buitenland wonen en werken ondertussen geen pillen meer slikken.

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 21-11-2011 05:28 oyibo wrote: In Indonesie is denqee, of hoe schrijf je dat, nog veel erger. Daar schijnt geen malaria tablet tegen te helpen.

Dengue fever. Oftewel knokkelkoorts. Daar helpen geen malariatabletten tegen omdat het geen malaria is. Er helpt trouwens geen enkel medicijn tegen. Er zijn vier varianten, en omdat je immuun wordt voor een variant die je al hebt gekregen, kun je vier keer knokkelkoorts krijgen. Boze tongen beweren dat de volgende variant erger is dan de vorige. Ik ken een meisje dat alle vier varianten heeft overleefd. Mijn dochter heeft het vijf jaar geleden opgelopen, en omdat we er op tijd bij waren (ondanks mijn stronteigenwijze kop die dacht dat het heel iets anders was) ging alles goed. Omdat er nauwelijks iets aan te doen is, is het geen lolletje. Afwachten maar. Het schijnt zo te zijn dat vooral kinderen in de leeftijd van 10-15 jaar knokkelkoorts oplopen, maar Amed EB heeft hier beweerd dat hij het ook heeft gehad.

MAD

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Ik ken iemand die heeft het 2 keer gehad. Beide keren bij hem op bezoek geweest in het ziekenhuis. En die was erg slecht. Doktoren zeiden bij de 2e keer dat het kantje boord was. De man was de jongste niet en ook nogeens een wereldrecord volgens mij met maarliefst 9 stents! Amed EB, klopt, hij is net 14 geworden Emoticon: Wink

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

79,672,034 topic views - 236,682 posts - 13,710 topics - 28,457 members - last post @ 21-02-2020 14:25 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

129,996,815 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com