indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Andere praat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Op 21-11-2011 18:45 schreef pierre:

Helemaal mee eens Oyibo.

Maar ik ben bang dat de doorsnee nederlander niet verder nadenkt dan zijn neus lang is.
Dus ook niet nadenkt over de nadelige gevolgen die nog moeten komen.
Want dit is nog maar het begin van een grote crisis die alles zal veranderen.
Dit dus. De crux zit hem in dat we/ze niet alles op 1 hoop moeten gooien.

Maar qua graaien ben ik het wel met jullie eens, ik walg er bv van dat 'wij' al jaren met een loonbevriezing zitten en dat de top er lachend 13% bij krijgt. Hoe krom kun je het maken.
(het nare detail is ook nog eens dat ik het dan over het loon alleen heb, daarnaast krijgen ze vaak een bonus van soms 1,5x datzelfde loon)

Ontwikkelingshulp kijk ik wat anders tegenaan. Ik vind dat er ook veel goeds gebeurt en ik zou liever hebben dat ze er een stuk kritischer naar gaan kijken, teveel blijft aan de strijkstok hangen.

En qua pensioenen ? Tja, ergens eind vorige eeuw hebben ze de verdeelsleutel van aandelen:obligaties:vastgoed omgegooid en daardoor kwam er teveel geld op de beurs, dat ging 3-4 jaar heel goed en daarna dramatisch.

Als jullie een goeie kritische noot over economie willen horen, dan moet je even op de site www.bnr.nl zoeken bij de columnisten : Kees de Kort. Deze man loopt altijd te zeiken en heeft vaak gelijk. Hij heeft ook eens in een commissie voor de 2e kamer gewerkt, daar durfden ze niet naar hem te luisteren, veel te direct.

In 2002 vertelde hij op de radio over subprime hypotheken in de VS, de condities waren op z'n mildst hilarisch te noemen. Ze betaalden 5 jaar lang nauwelijks rente (1,5% ofzo) en daarna kwam een actuele rente. Oftewel in 2007 ging de rente van 1,5% naar - doe eens gek - 6% en dat betekent dus niks anders dan dat je 4 keer zoveel hypotheek betaald elke maand. Dat-kan-dus-niet. Het mooie in de VS is dat als je het niet kunt betalen, je de sleutel aflevert bij de bank en van je verplichtingen verlost bent. En zo kregen de banken problemen, ze kregen lege huizen die onverkoopbaar waren en hadden een totaal verkeerde balans omdat het onderliggende kapitaal (dezelfde huizen) moesten afwaarderen.

Als je een man wilt zien die in mijn ogen een soort economie-guru is, dan moet je even zoeken naar Peter Schiff. Zie hier hoe hij in 2006 keihard uitgelachen werd :

"Bhinneka Tunggal Ika"

spacer line  

Hier ken ik Peter Schiff van, in deze VPRO uitzending (misschien makkelijker te volgen) zit hij in het begin en later zie je Jim Rogers, ook zo iemand die het wťl weet :

(Jim Rogers lift al jaren op de grondstofprijzen)

"Bhinneka Tunggal Ika"

spacer line  

Of Willem Middelkoop :

"Bhinneka Tunggal Ika"

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

On 19-11-2011 14:27 oyibo wrote:
Inderdaad, Oblama kan zich beter stilhouden. De grootste rotzooi komt allereerst uit de VS.

Over rotzooi gesproken, hier een link naar een organisatie (vrijmetselaarij) die rotzooi als een geloof hebben.
http://www.debrander.nl/wordpr(...)/21/de-broederschap/

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Wat hebben vrijmetselaars te maken met dit topic?

Die hebben al helemaal weinig met de crisis te maken. Emoticon: Confused

It's only kinky the first time.

monyet
User
User icon of monyet
spacer line

Peter Schiff was lang niet de enige. Ron Paul zag in de jaren '90 deze crisis al aankomen, zijn veel interviews over terug te vinden. Mannen als Jim Sinclair adviseerden ook al meer dan tien jaar geleden om goud te kopen vanwege de aankomende geldontwaarding. We staan nu pas aan het begin.
Laat die recessie maar komen, ik zit al jarenlang in fysiek goud en goudaandelen (junior gold & silver mijnen). Dat is de enige manier om het te winnen van de geldontwaarding, die ieder jaar weer leidt tot rekeningen die harder stijgen dan de salarissen.

From Dayeuhkolot with love

spacer line  

Monyet, die recessie is er al. En goud is een goeie belegging, totdat het tij keert. Was het in september dat goud in no-time 20% daalde ? Goud is wat dat aangaat een belegging als alle andere beleggingen, het hangt altijd van je instapmoment en vooral het uitstapmoment. Winst of behoud van vermogen heb je pas als je het uitkeert !

"Bhinneka Tunggal Ika"

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 24-01-2012 10:14 Macan Belanda wrote: En goud is een goeie belegging, totdat het tij keert.

Precies.

Goud is wat dat aangaat een belegging als alle andere beleggingen

Maar dan zonder dividend en in een levensgevaarlijke valuta.

MAD

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Goud en de handel er in is erger dan de beurs. En meer riskant. Ik hoorde laatst een nieuwe variant, tenminste 1 waarvan ik nog niet had gehoord, beleggen in goud in de vorm van aandelen. Vroeg ik, en........ Heb je dat goud wel eens gezien dan? Nee dat had tie niet maar wel het " waardepapier" zullen we het maar noemen. Daar was ik nooit aan begonnnen. Dan goud kopen en in een kluis in een bank opslaan.

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

On 24-01-2012 06:40 oyibo wrote:
Wat hebben vrijmetselaars te maken met dit topic?

De illuminatie misschien?

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Tja, iets niet begrijpen, en het dan iets toedichten is al zo oud als de weg naar Rome. De symboliek niet begrijpen wil niet zeggen dat het dan geheimzinning zou zijn, of kunnen zijn.

Dan een link leggen met een crisis?

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Of in Griekenland gaan wonen want daar is de belasting te lui om het geld te innen..
Verder heb ik er geen verstand van goud
Heb wel hier goud gekocht van ringen en kettingen .................. Emoticon: Shiny Emoticon: Party!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

monyet
User
User icon of monyet
spacer line

On 24-01-2012 10:14 Macan Belanda wrote:
Monyet, die recessie is er al. En goud is een goeie belegging, totdat het tij keert. Was het in september dat goud in no-time 20% daalde ? Goud is wat dat aangaat een belegging als alle andere beleggingen

Verdomme weer mijn bericht weg doordat mijn connectie net even wegviel tijdens het posten van dit bericht. Begin er een beetje moe van te worden.

Verhaal over gouddalingen hoor ik al jaren. Kijk hier eens naar, dit grafiekje zet jouw opmerking in het juiste perspectief.

Ik hoef er weinig aan toe te voegen. Ik hoor al jaren dat goud een belegging is. Geld is een belegging. Niet goud. De gemiddelde burger ziet geld als de constante en beseft zich niet dat inflatie de meest verborgen vorm van belasting is. De gemiddelde burger vindt een spaarrekening met 2.5% rente ook veiliger dan goud. Het is een klassieke denkfout. Spaarrekeningen zijn niet veilig, want het wereldwijde bankwezen is een kaartenhuis dat ieder moment kan omvallen. Als alles omvalt, kun je met geld nergens meer terecht. Is in ArgentiniŽ gebeurd, in Zimbabwe, in Duitsland en het kan ook hier gebeuren. Dan kun je het beste een deel van je geld in goud hebben of in bakstenen, diamanten, kunst, wat dan ook.

Goud is riskant als je je hele vermogen erin steekt. Niet als je 10-15% van je vermogen erin investeert. Dan is het een verzekering tegen geldontwaarding.

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Monyet,

Geld verdienen is zekerheid of risico. Zekerheid zoek je in het hebben van een werkgever, die je maandelijks een vast/zeker bedrag betaalt. Risico is het hebben van (wat) geld en het beleggen in fondsen (goud, bakstenen, kanariebreukbandjes e.d.). Gaat het goed dan hoor je de mensen niet, gaat het slecht dan krijgen anderen de schuld. Risico nemen is risico dragen. Ook ik heb aandelen. Sommigen geven winst, velen geven momenteel verlies, maar dat hoort bij het nemen van risico's.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ja het is een goede belegging.
Maar niet in goud beleggen op een beurs,zonder een staafje goud in je la te hebben.
Zag net een reclame spot op de TV voorbij komen, beleggen in goud prijzen.
Ik kon niet zo snel die boodschap volgen, dus heeft de naam niet kunnen zien.
Ik heb een kennis die toen 50.000Ä in een Turks project van huizen bouwen ingelegd had,ook die oplichters die ze nu gepakt hebben , alles kwijt.
Dus zo iets kan je over komen als je die lieden die nu zo reclame maakt wel eens niet pluisjes is. Emoticon: Shiny Emoticon: Cooool Emoticon: I love it

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

OM Ziel,

Hoe groot is uw la.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ha ha Jan ik heb wel 10 laden hier maar zo stapel kan ik niet kwijt.
En er zit andere spullen in, rommel niets waard.
Maar dit zou net kunnen...................... Emoticon: Cooool Emoticon: Shiny Emoticon: Party!

monyet
User
User icon of monyet
spacer line

On 24-01-2012 21:41 zieleffe wrote:
Ja het is een goede belegging.
Maar niet in goud beleggen op een beurs,zonder een staafje goud in je la te hebben.
Zag net een reclame spot op de TV voorbij komen, beleggen in goud prijzen.

Click to see original image

Helemaal juist. Je moet fysiek goud hebben. Anders kun je net zo goed aandelen kopen. Overigens bezit ik ook aandelen in Canadese goudmijnen, renderen al jaren beter dan goud zelfs.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

r schijnt iets aan de hand te zijn met Iran.
Dat kan nog wel eens de prijs beÔnvloeden, omhoog of omlaag?, kijk hier op de site,
http://www.beurs.com/category/goud

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

OM Ziel,

Als er rommel in de laden ligt. Weg er mee en vullen met goudstaven.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Iran? De olieprijs zal even omhoog gaan, tenminste dat zou logisch zijn. En daarna weer terugzakken. In tegenstelling van wat de burger wijs is gemaakt is er geen gebrek aan olie voorraden. De olieprijs is door de markt dusdanig hoog dat het nu rendabel is te investeren in alternatieven. Wat het milieu in de hand werkt in plaats van gebruik van fossiele brandstoffen. Niks mis mee. De crisis waar we nu mee te maken hebben zal nog wel enige jaren duren. Laten we maar hopen dat we snel afijn zijn van dit kabinet en zijn destructieve maatregelen. Dit kabinet wentelt de kosten af op de burger. Terwijl de financiele markt gewoon gesaneerd zou moeten worden. En daar de kosten verhaald zouden moeten worden. Ik heb nog geen topbestuurder van banken gezien die huis en haard kwijtraken. Waar vele miljoenen te halen zijn. Zakkenvuller op dergelijk schaal gaan ongemoeid door. Daar zou het kabinet energie in moeten steken. In plaats van de burger te pakken en af te rekenen op 3 kilometer te hard rijden bijvoorbeeld. Ik zag in het nieuws dat er nu weer afspraken waren gemaakt met landen in Europa die boven de 3% komen aangepakt kunnen worden. Je reinste volksverlakkerij. Die stond al in het oude accoord. Die de Jager en al die politici die de euro op deze manier behandelen moet gewoon het gevang in,net als meneer Zalm, die het zo mooi de strot van de burger in kreeg. Het was zo makkkelijk op vakantie, 1 munt was de slogan, dezelfde man die nu bankdirekteur is? Onveranwoordelijk gedrag van deze man, die de samenleving werkelijk voor de kosten op liet draaien. Als burger ga je gewoon de lik in. Hoe verzin je het, een munt zonder enige politieke stabiliteit en eenheid. In Europa al bijkans onmogelijk. De crisis? We staan aan het begin, nu 200 werkelozen per dag? Miljarden aan bezuinigingen. In herinnering ligt de provincie Noord Holland die zijn nu komt het, overschotten van miljoenen op de ice save rekening hadden geparkeerd. En het daarop volgende debacle, zo wordt er met de belasting centen omgesprongen. Dat bedoel ik met politice aansprakelijk stellen. Ook daarvoor heeft de provincie vast een toestemming moeten krijgen, en ik denk dat ik weet van welke minister van financien dat gekomen is. Crimineel is het en niet meer. Dezelfde politici die nu de burger afrekenen. En de bijbehorende ambtenaren die telkenmale verzinnen waar ze de burger nog meer uit kunnen kleden. Aanpakken dat gajes. Wanneer mobiliseert Nederland zich?

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 24-01-2012 21:26 monyet wrote: Ik hoef er weinig aan toe te voegen.

Ik wil er toch wel een ander grafiekje aan toevoegen:

In euro's is de stijging van 360% bij aankoop van goud in 2000 en verkoop nu lang niet zo imposant als de stijging in dollars van 530% (alles grofweg berekend en met buiten beschouwing laten van inflatie en zo) over dezelfde periode. Bij een eventueel ineenstorten van de dollar zal de goudprijs natuurlijk stijgen, maar of dat de voormalige eurobezitters die goud hebben gekocht volledig compenseert betwijfel ik.

Goud - en vooral secundair goud (mijnen en zo) en dus niet `fysiek' goud - zie ik voornamelijk als een goede belegging mits het een vrij klein deel van de beleggingsportefeuille uitmaakt.

Helemaal juist. Je moet fysiek goud hebben.

Dat mocht vroeger in NL niet, misschien nu wel.

MAD

spacer line  

Monyet,

Zo overtuigt als jij van je grafiek bent zozeer twijfel ik aan dit soort plaatjes; goud is wel degelijk een belegging. Als een grafiek zo steil omhoog gaat dan gaan bij mij alarmbellen rinkelen. What goes up must come down is zo'n beetje het eerste waar je aan moet denken als een grafiek te sterk stijgt.

PP geeft het al aan met een correctie, verder zegt je grafiek niets over de periode voor 2000. Ik weet precies wat de factoren zijn voor de stijging van de goudprijs en het overgrote deel is sentiment/speculatie, aan goud heb je niet zo gek veel, ook niet als geld zou verdwijnen. Overigens hoef je voor dat laatste niet te vrezen ...

Maar goed, over je grafiek. Lees eens over zeepbellen, dan zie je ook hoe ze ontstaan. Over 1 ding heb je gelijk : spreiden ! Stop niet alles in 1 belegging.

"Bhinneka Tunggal Ika"

monyet
User
User icon of monyet
spacer line

On 25-01-2012 05:43 Pak Pupyes wrote:

[quote removed]

In euro's is de stijging van 360% bij aankoop van goud in 2000 en verkoop nu lang niet zo imposant als de stijging in dollars van 530% (alles grofweg berekend en met buiten beschouwing laten van inflatie en zo) over dezelfde periode. Bij een eventueel ineenstorten van de dollar zal de goudprijs natuurlijk stijgen, maar of dat de voormalige eurobezitters die goud hebben gekocht volledig compenseert betwijfel ik.

Goud - en vooral secundair goud (mijnen en zo) en dus niet `fysiek' goud - zie ik voornamelijk als een goede belegging mits het een vrij klein deel van de beleggingsportefeuille uitmaakt.

[quote removed]

Dat mocht vroeger in NL niet, misschien nu wel.

360% vind ik nog altijd imposant. Wel is het zo dat de groei van de maatschappelijke geldhoeveelheid (M3) in de VS veel sneller is gegaan dan in Europa. Het is die groei van M3 die ervoor zorgt dat alles om je heen duurder wordt. Er worden in een jaar ineens 10% meer bankbiljetten gedrukt, dus meer geld in omloop en Jan met de Pet denkt: "Wow, een stijging van mijn salaris met 3% dit jaar!!".
Zoals ik al zei: het is een klassieke denkfout om geld als constante te zien. De waarde van geld is variabel en is overgeleverd aan de grillen van centrale banken. Bij grote tekorten is de makkelijkste manier om uit de schulden te komen door inflatie te creŽren. In Europa is die momenteel nog relatief laag, maar reken er niet op dat dat per se zo blijft.

Fysiek goud mocht je alleen in de VS niet bezitten in het verleden. Vooral in BelgiŽ kun je nu vaak zelfs zonder legitimatie gouden munten en bars kopen.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,169,969 topic views - 233,608 posts - 13,687 topics - 24,372 members - last post @ 15-09-2019 17:14 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,240,333 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com