indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

lihat1
User
User icon of lihat1
spacer line

hoi hoi,

waar kan ik in Friesland djadjan kopen? (geen toko)

groetjes Nel

lihat1
User
User icon of lihat1
spacer line

ik wil namelijk bestellen voor kerst/nieuwjaar

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Lihat,

We hebben hier een paar goede toko's en groothandels. Als je even uitlegt wat djadjan is dan wil ik wel eens kijken.
Mijn vertaler heeft het over snoeperij, maar wat bedoel je nou precies.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Jajan (de juiste en nieuwe spelling) is een verzamelnaam waaronder wordt verstaan kleine vaak zoete hapjes/snacks zoals kue lapis, kue mangkok, klepon en kleefrijst met gula merah in een bananenblad. Maar deze verzamelnaam wordt ook gebruikt voor oa lemper, risoles, perkedel jagung.
De gemakkelijkste manier is het zelf maken in die zin als je bepaalde gerechten wilt hebben. (meestal ook het lekkerst). Misschien zoekt Nel iemand prive die dit kan maken.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

Volgens mij is jajan makanan kecil, snacks zeg maar in goed Nederlands.

MAD

bambang
User
spacer line

Soms zijn er mensen die etenswaren thuis bereiden op bestelling. Ze verkopen soms ook aan restaurants. Vraag het aan je omgeving (familie).
Als het niet lukt, dan wordt het toch een bepaalde afstand overbruggen om het te krijgen.

spacer line  

On 16-11-2011 09:35 lihat1 wrote:
hoi hoi,

waar kan ik in Friesland djadjan kopen? (geen toko)

groetjes Nel

Barangkali (mss) wadjan( of wajan) ?
Jajan is snoepen , snoepgoed is jajanan. (jajan+an).
Wordt ook senek/snek genoemd (snack).
Kan ook een andere betekenis hebben , "buitenhuis eten ".

In Indonesia hebt je ketering (catering) , zelfs wartegs en R.M Padang om de hoek doet ook aan ketering.
Qua prijs/kwaliteitverhouding en samenstelling is het relatief goedkoop .
Je hoeft als het ware geen eigen kokkie masak (kookster) meer te hebben.

bisa dicek of makemyday .

bambang
User
spacer line

Dit snackboek heb ik in mijn bezit, maar van oudere versie; geen moeilijke bereidingswijze:

www.bol.com/nl/p/nederlandse-b(...)tml#product_overview

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Aduh, heb dezelfde. Daarom, ik zei al gewoon zelf maken. Ehm..... ik voel hier een gat in de markt...

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Ja, maar Lihat reageert niet meer.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

henky
User
spacer line

Lihat,
Saya tahu jalan makanan di daerah susuh saya susu bendera.
Ingin apa?

lihat1
User
User icon of lihat1
spacer line

nog bedankt voor de reacties, ik heb al een adres.
groetjes Nel

spacer line  

Houden ze in Friesland ook van Djadjan????

Het mooie van je eigen fouten is dat anderen er soms heel gelukkig van worden..

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

82,340,031 topic views - 239,287 posts - 13,720 topics - 31,189 members - last post @ 28-05-2020 05:52 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

134,232,605 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com