indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 17-11-2011 12:26 Malam wrote: Ja ik ben een betrekkelijke nieuwkomer, maar heb inmiddels zat gezien, hier moet je geen leven op willen bouwen, zowel niet economisch, regelgeving en mentaliteit van de bevolking, niet aantrekkelijk.

Ik kan je met naam en toenaam voorbeelden geven van mensen die het wel is gelukt. En dramatisch is gelukt ook. Ik geef toe dat ik meer mensen met hun Joske tussen hun benen weg heb zien gaan.

MAD

nsenada
User
User icon of nsenada
spacer line

Das een goeike Emoticon: Very funny

Ik geef toe dat ik meer mensen met hun Joske tussen hun benen weg heb zien gaan. [/quote]

There's a big difference between kneeling down and bending over!

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 17-11-2011 12:39 Pak Pupyes wrote:

[quote removed]

Ik kan je met naam en toenaam voorbeelden geven van mensen die het wel is gelukt. En dramatisch is gelukt ook. Ik geef toe dat ik meer mensen met hun Joske tussen hun benen weg heb zien gaan.

Laten we vooral niet vergeten om dat zeer duidelijk te maken Pak, zoals ik al zei ik ben een betrekkelijke nieuwkomer, ik kan niet beoordelen hoe het 20 jaar geleden toeging.
Mijn ervaring gaat hoofdzakelijk over de laatste 10 jaar, zeker met mensen die hun Joske achterna lopen/liepen.
Het wiel uitvinden hier? Die tijd is voorbij Pak.
Ik zit in de gezegende situatie om dit circus van afstand te kunnen bekijken, zie/zag ze met bosjes aan het gas gaan.
Ga bij je zelf te rade (of is het raden?) kijk naar de tijd dat je zelf begon en kijk naar de huidige situatie, geef daar maar eens een oordeel over.
Met de nodige kennis, muntjes en doorzettingsvermogen is alles mogelijk, maar als het met als eerste motivatie Joske is en daarna de kennis en muntjes, vergeet het maar Emoticon: Nooo

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

Dat `Joske' houden we erin. Toch het beste wat je met je Joske kunt doen.

Malam, nsenada lijkt me niet gek. Ik vind dan ook dat je niet kunt zeggen dat hij geen restaurant op BTM moet openen. Waarschuwingen heeft hij inmiddels genoeg gekregen. Ik denk dat hij naar BTM moet gaan, en er erg lang over moet doen om dat restaurant te openen. En dat hij moet proberen die eerste tijd op BTM zo weinig mogelijk geld uit te geven. Daarvoor kan 'ie les nemen bij ons Ollanders. Helaas niet bij mij.

MAD

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Tja dat is zo ongeveer wat ook ik meegaf. Zelf kijken. Dan weet je waar je het over hebt.

It's only kinky the first time.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 17-11-2011 14:43 Pak Pupyes wrote:
Dat `Joske' houden we erin. Toch het beste wat je met je Joske kunt doen.

Malam, nsenada lijkt me niet gek. Ik vind dan ook dat je niet kunt zeggen dat hij geen restaurant op BTM moet openen. Waarschuwingen heeft hij inmiddels genoeg gekregen. Ik denk dat hij naar BTM moet gaan, en er erg lang over moet doen om dat restaurant te openen. En dat hij moet proberen die eerste tijd op BTM zo weinig mogelijk geld uit te geven. Daarvoor kan 'ie les nemen bij ons Ollanders. Helaas niet bij mij.

Ooooooooh ja, daar ga ik helemaal in mee, een gewaarschuwd man telt voor twee, hij zal het nu wel weten. Emoticon: Yes!
Tja wat yoske betreft, hier in Sunda lukt het wel hem achter de rits te houden, op Btm was dat toch een stuk moeilijker Emoticon: Wink tja het vlees is zwak luilekkerland Emoticon: Yummie!

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

Ach, ik was ook 38 toen ik naar RI ging (kolere, wat een tijd geleden). Ik liep mijn Yoske (inderdaad Malam, een betere spelling) niet achterna, ik had zelfs een bleekgezichtenvrouw bij me. Niet dat dat lang duurde, trouwens. En ik had een inkomen uit NL dat IndonesiŽ-gerelateerd was. Dat is nu al zeventien jaar niet het geval. Het inkomen komt nu uit diverse landen, maar bewust niet uit RI.

MAD

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 17-11-2011 15:23 Pak Pupyes wrote:
Ach, ik was ook 38 toen ik naar RI ging (kolere, wat een tijd geleden). Ik liep mijn Yoske (inderdaad Malam, een betere spelling) niet achterna, ik had zelfs een bleekgezichtenvrouw bij me. Niet dat dat lang duurde, trouwens. En ik had een inkomen uit NL dat IndonesiŽ-gerelateerd was. Dat is nu al zeventien jaar niet het geval. Het inkomen komt nu uit diverse landen, maar bewust niet uit RI.

Goed zo Pak, voor mij ben je in ieder geval een die hard, om te kunnen overleven hier, zoals nog enkelen die ik ken, geen expats dus.
Ik ben wel zo eerlijk om toe te geven dat ik het hier zeer zeker niet gered zou hebben. Emoticon: Blush

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 17-11-2011 15:35 Malam wrote: Ik ben wel zo eerlijk om toe te geven dat ik het hier zeer zeker niet gered zou hebben.

Gelul. Dat weet je helemaal niet omdat je het niet hebt geprobeerd. En je mag je gelukkig prijzen dat je het niet hebt hoeven proberen, dat wel.

Anecdootje: vrijwel precies zeventien jaar geleden zat ik met een andere Yogyakartaanse Nederlander te kletsen met een onderhand vertrouwde Nederlandse toerist. Het was zijn laatste avond in Yogya (helaas verdomde letterlijk, een paar maanden later was hij dood). Bij het scheiden van de markt gaf hij die andere Nederlander 1000 gulden. Een kapitaaltje voor ons in die tijd. Die andere Nederlander had nog inkomsten uit de verhuur van zijn huis in NL, en ik had helemaal niets behalve een pasgeboren dochter. `Ja,' zei de toerist, `jij (ikke dus) krijgt niets, want jij redt het toch wel.' Ik kon die vent z'n kop er wel afslaan, of op z'n minst z'n Yoske. En ik kom thuis, en ik denk blij, Ja, hij heeft gelijk. Meer gelijk dan hij kon bevroeden, want die andere Nederlander zit nu ondanks die rooie al weer jaren in NL, en ik zit hier nog steeds.

MAD

nsenada
User
User icon of nsenada
spacer line

Ik denk dat jullie me mis begrepen hebben. Ik ben al anderhalve maand in Batam wat aan het rondkijken, 'k moet alleen eind deze maand terug naar Bangkok en dan BelgiŽ. Maar rond Maart volgend jaar ben ik terug, 'k geef ni op. En dan zie ik wel verder.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Dus je hebt kunnen ruiken The Last Pub bijvoorbeeld, en niet te vergeten, je hebt in de Bistro gegeten. Je kent het perceel er naast. Dan heb je een aardig beeld wat je aan restaurant zou moeten doen. Als je kwaliteit daarvan haalt zit je op de goede weg. Want van de lokale restaurants hoef je geen omzet te verwachten.

It's only kinky the first time.

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Malam,
Ik bezoek RI nu ca. 12 jaar als toerist. Ook wij hebben in den beginne met plannen rond gelopen om een stukje grond te "kopen" en een huisje te bouwen. Na enkele jaren RI bezocht te hebben zijn we daar van terug gekomen. Als ik met FPU ben hoef ik ook nix, Nix werk zoeken, nix kinderen op school. Maar er zullen altijd oplichters zijn die ALLES van je willen en daar pas ik voor. Het zal hooguit zijn dat we wellicht wat langer op een bepaalde plaats blijven of wat langer de tijd nemen om door RI rond te trekken, maar gaan wonen NOOIT.
Maar bij nsenada komt liefde om de hoek kijken en als je jeukt hebt verlies je je verstand.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

als je jeukt hebt verlies je je verstand.

Als je jeuk heb dan moet je krabben!!!.

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

nicenoise
User
spacer line

Nsenada, ik heb op Batam al vele gelukkig getrouwde vrienden en kennissen, bule en niet bule, met en zonder kinderen, met en zonder bisniss, dus volg gewoon lekker je hart want echte liefde is universeel. Liefde waar ook ter wereld verschilt echt niet van dat in Belgie of Ned., neem dat maar van mij aan. Ik wens je een fijne toekomst en wat de bisniss betreft; open een echt goed steak restaurant, je weet wel van de houtskool grill.
Want het is nog steeds treurig gesteld met de (chinese en ook andere) restaurants wat betreft de biefstuk die je krijgt voorgeschoteld.
Haal je vlees uit S"pore met het fast ferrietje. Er zitten nog steeds genoeg mensen met geld op het "verwesterde" indo eiland die wel wat overhebben voor een sappig plakkie rund.
Alť, ik kom je dan zeker een keertje - samen met mijn op BATAM ontmoete echtgenote - opzoeken, gaan we na een sappige steak verorberd te hebben ff lekker uit ons dak in NoName, ok !!!!

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

En als ze ook zulke mensen daar zouden aankomen stel je dan de keuken ook open?????

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

nicenoise
User
spacer line

Ik hoopte die L.L niet meer te zien sinds ik weg ben uit het "kikkerlandje" &##$)(*+++------!
Tuurlijk, elke gast die dat wil krijgt een rondleiding in de keuken, het zou alleen maar een visitekaartje zijn, geen dollen! Tenminste, ik neem aan dat onze Belgische vriend het serieus aanpakt.

nsenada
User
User icon of nsenada
spacer line

On 17-11-2011 17:27 oyibo wrote:
Dus je hebt kunnen ruiken The Last Pub bijvoorbeeld, en niet te vergeten, je hebt in de Bistro gegeten. Je kent het perceel er naast. Dan heb je een aardig beeld wat je aan restaurant zou moeten doen. Als je kwaliteit daarvan haalt zit je op de goede weg. Want van de lokale restaurants hoef je geen omzet te verwachten.

Ik ben al door kampung bule gewandeld en de zaken daar spreken mij niet echt aan, 't is mijn ding niet. Normaal gezien gingen we vorig weekend bij Bistro eten, maar door omstandigheden zijn we in Patronas(geloof ik dat de zaak noemt) beland. Misschien een idee voor deze avond Emoticon: Smile

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

Wat weet je van restaurants, nsenada? Ik bedoel van de verkeerde kant van restaurants, namelijk het uitbaten ervan.

MAD

nsenada
User
User icon of nsenada
spacer line

Nicenoise, das wat ik ga doen... mijn hart volgen en als't hier niet lukt dan zien wij daarna wel verder hoe/wat we gaan doen. En of het nou lukt met een zaak of niet, das ni zo belangrijk, als we maar gelukkig zijn! Ik zou hier ook gewoon een huisje kunnen kopen, leven van mijn inkomsten uit BelgiŽ, de huisman uithangen en Laurina laten gaan werken, maar dat zou me na een tijdje duchtig de keel uithangen. Ik moet 'iets' kunnen doen en of dat nou een goeddraaiend westers restaurant is of gewoon iets kleins op de foodmarket tussen de locals of iets anders, dat maakt zoveel niet uit. Ik hoef er zelfs niet eens zoveel mee te verdienen, als ik me maar kan bezighouden.
En ik ben niet hier om de locals hun werk af te nemen(dat zou gedacht kunnen worden), maar ik ben ook niet hier om rijk te worden.
Het is hier inderdaad treurig gesteld om een goede steak geserveerd te krijgen Emoticon: Smile En een restaurant met houtskoolgrill zou heel fijn zijn om uit te baten maar daar is het nog wat te vroeg voor, gezien de financiŽle situatie. Als het ooit lukt dan laat ik het je weten en dan kom je maar af.

Frank

nsenada
User
User icon of nsenada
spacer line

On 18-11-2011 06:26 Pak Pupyes wrote:
Wat weet je van restaurants, nsenada? Ik bedoel van de verkeerde kant van restaurants, namelijk het uitbaten ervan.

Wel, ik weet daar absoluut NIKS van! Emoticon: Smile
En dat is niet gelogen, ik heb al wel in de horeca gewerkt, maar van uitbaten weet ik absoluut niks. Het zal dus leren zijn met vallen en opstaan. En een zaak hoeft daarom nog niet voor volgend jaar te zijn. Het lijkt me beter om mijn tijd te nemen en te wachten op het juiste moment. Ik ben niet zo dom om wat geld weg te gooien zonder dat het juiste gevoel er is.

Ik heb een visie(afhangende van de finaciŽn) over wat ik zou willen uitbaten. Als ik rondkijk naar de westers-getinte restaurants dan zie ik weing originaliteit, 't lijkt voor mij zowat overal hetzelfde. Ik kan daar natuurlijk mis in zijn want zo lang ben ik hier nog niet en ik heb ook alles nog niet gezien. Maar veel menu's lijken op elkaar en het interieur van zaken is ook niet bijster opvallend en origineel. Ja, ja, ik weet het... velen zijn me vooraf gegaan Emoticon: Very funny
En ik wil ook gerust tussen de locals iets kleins uitbaten.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Bij het Terras cafe tegen over Swiss hotel heb ik een paar keer een redelijk T bone op mijn bord gehad.

nsenada
User
User icon of nsenada
spacer line

On 18-11-2011 10:10 Malam wrote:
Bij het Terras cafe tegen over Swiss hotel heb ik een paar keer een redelijk T bone op mijn bord gehad.

Inderdaad Malam, Terras cafe is niet slecht. Heb daar net een goed stukje vlees gegeten.

SanderBali
User
spacer line

Als jij daar mogelijkheden ziet moet je het gewoon doen! Vooral nu het daar slecht gaat is het misschien wel het juiste moment om in te springen.

SanderBali
User
spacer line

Nadeel van iets iets in de horeca beginnen is wel dat je erg kwetsbaar en zichtbaar bent.

accid
User
User icon of accid
spacer line

nsenada

wat begon als een informatief topic slaat al weer gauw over in een chat sessie tussen de vaste users op dit forum.
Uiteindelijk kan je daar ook weer wat van leren maar laten we ff bij de les blijven.

Om te beginnen ben jij een Belg en zij dus niet of in mindere mate en dat geeft je al een beter uitgangspunt. Waarom? Nou gewoon omdat Belgen gewend zijn tussen twee werelden in te leven en daardoor de zaak ook vaak van twee kanten benaderen.

Zaken en prive moet je gescheiden houden en als je dat als beginsel neemt ben je op de goede weg.

Ik ben nu voor een mooie en lange tijd bij een Indonesische vrouw die ook haar sporen had verdiend in de betaalde sociale omgeving van Indonesie. Nu heeft dat op veel gebieden voordelen die ik niet zou willen missen en ook nooit heb gevonden bij vrouwen die niet in die sociale omgeving actief waren dus dat is al een plus die het prive leven stimuleert.
Diezelfde vrouw kent intussen haar pappenheimers en weet wat goed voor haar is of niet en ook zij maakt een keuze die haar gevoelsleven stimuleert.
Op ieder potje past een dekseltje.

Ken U zelfe is in deze een binnenkoppertje en deel dit met je partner want daar staat of valt het mee.

Mensen geloven vaak anders maar wij zijn gewoon een deel van de natuur en de natuurwetten gelden dus ook voor ons en zeker in een primitief land als Indonesie.
Uitgaande van de homogene driften die wij hebben is het dus zo:

Een mannetje zoekt vrouwtje(s) en een vrouwtje zoekt een mannetje en zolang het mannetje de man is, is er rust en heeft het mannetje overzicht op hetgeen wat nodig is om de balans niet te verstoren en heeft het vrouwtje genoeg aan dat mannetje.
Simpel,toch?

Zoalng je jezelf dus aan de bovenstaande natuurwetten houd is er dus een situatie die je de mogelijkheid geeft om je te richten op het verkrijgen en bewaken van de benodigde middelen en in jou geval zou dat een PMA kunnen zijn.

Ik zou je willen adviseren om al het mogelijke te doen om niet in het Indonesische web van bedrijfsvergunningen verstrikt te raken en de oplossing te vinden in creatief denken en zoals eerder al vermeld, zaken en prive gescheiden te houden.

Wat je niet kan grijpen kan je niet vernietigen

Dus! Niet trouwen en geen bedrijf opzetten

Van hen die zeggen dat zij mij kennen weet ik dat ze mij niet kennen.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

74,316,849 topic views - 233,330 posts - 13,683 topics - 23,674 members - last post @ 19-08-2019 17:29 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

122,182,071 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com