indahnesia.com - Discover Indonesia Online

    
You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line
 

Het feit dat cheaptickets hier met de billen bloot gaat en alle hulp toezegt vind ik te waarderen.


MAD

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line
 


On 15-11-2011 15:29 oyibo wrote: maar 3 maand later de reissom terug storten?

Toevallig heb ik de Algemene voorwaarden van Expedia vertaald. Terugbetalingen kunnen een half jaar in beslag nemen. En dat komt niet door Expedia (en ook niet door andere bemiddelaars als cheaptickets of indonesiatickets).


MAD

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line
 

Expedia?we hebben hier toch te maken met cheaptickets? Maar natuurlijk is het mooi dat die Pascal reageert. Mooi, heel mooi zelfs. Maar zijn antwoord roept wat vragen op.

Maar goed ik neem dus aan dat jij wel de kleine lettertkes hebt gelezen. Ik niet. Bovendien kenik de wet niet of eventueel een anvr of zoiets die dan van toepassing zijn of hun werk kunnen doen. Daar kan Pascal de consument over informeren. Het lijkt mij enigzins vreemd dat als je tussensation in de verkoop van tickets bent, er dan ook enige verantwoording voor hebt, die je al dan niet verzekert. Het komt me raar voor dat je als bedrijf zegt, ehm sorry de vlucht gaat niet door en een zaken partner gaan we sommeren? De deal lijkt me toch met cheaptickets. Dan is het probleem van een vlucht direkt een cheaptickets probleem lijkt me, ze zijn onderaannemer, of op zijn minst keten aansprakelijk. Beetje raar om de verantwoording te nemen door te zeggen, we gaan ze herinneringen sturen. Waar staat de klant dan?


It's only kinky the first time.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line
 


Op 15-11-2011 15:23 schreef cheaptickets:
Cheaptickets.nl is bemiddelaar in de totstandkoming van de reisovereenkomst tussen u, als klant, en de luchtvaartmaatschappij. Een luchtvaartmaatschappij kan besluiten om vluchten te wijzigen of annuleren zoals in dit geval gebeurd is. Uiteraard bijzonder vervelend aangezien passagiers ten eerste betaald hebben maar ten tweede ook rekenen op het vervoer/verblijf ter plaatse. Desondanks kan dit voorvallen. Nadat tickets zijn uitgegeven worden de door u betaalde reissommen direct afgedragen aan de luchtvaartmaatschappij. Bij annulering werkt dit precies andersom; het geld moet door de luchtvaartmaatschappij worden terugbetaald aan de bemiddelaar (Cheaptickets.nl). Uit ervaring weten wij dat dergelijke restituties doorgaans vrij snel gaan echter er zijn uitzonderingen. Net zoals voor u is het ook voor ons onacceptabel dat dit zo lang moet duren. Uiteraard sturen wij herinneringen en sommeren wij de betrokken luchtvaartmaatschappijen om dergelijke kwesties snel af te handelen. Het heeft echter niet altijd effect. Wij zullen echter wederom contact opnemen met Egyptair om ervoor te zorgen dat dit geval hopelijk zo snel mogelijk opgelost wordt.

Wij willen tot slot benadrukken dat dit alles te maken heeft met de handelswijze van een luchtvaartmaatschappij en dat de bemiddelaar hier weinig invloed op heeft.

Met vriendelijke groeten,
Cheaptickets.nl

Pascal van Hesteren
manager operations

Ik moet wel schrijven dat deze man eerlijk is en zich niet verschuild achter een telefoniste.
Mijn ervaringen met vergelijkbare instanties of bedrijven is, dat manager zich achter die telefonistes schuilen, je niet verder kom, dan zoals ik al schreef, het afpoeieren van de klanten via een opgeleid fenomeen, als toetsen bord telefoniste, of een computerstem toet dit en toets dat in............ Emoticon: Shut up! Emoticon: Sadley



Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line
 

Inderdaad, geen paarse krokodil. Lijkt het.



It's only kinky the first time.

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line
 

Goed dat Cheaptickets hier reageert. Chapeau.
Ik begrijp ook wel dat er klasses in een vliegtuig zijn en dat de éne klasse duurder is als een andere klasse. Maar als er op de boekingssite van Cheaptickets staat dat er nog 9 stoelen beschikbaar zijn voor één en dezelfde prijs, dan is het toch vreemd dat je er maar twee kunt boeken voor die prijs en dat de andere twee tickets ineens ca. 30 euro duurder zijn. (N.B. we konden niet vier tickets tegelijk boeken omdat het ene koppel eerder terug gaat dan het andere koppel).

En...Cheaptickets! Omdat het opnemen van telefonisch contact met u "veel" geld kost (zoveel cent per minuut) hebben wij per email contact met u opgenomen. Ik neem aan dat deze mails door u bewaard worden. U kunt dus onze klachten terug lezen (zie referentienummers 682206/682978/693809).
Daarnaast is het voor een klant prettiger als er sneller gereageerd wordt op mailtjes.




Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line
 

Geef Pascal even de tijd om te antwoorden wat er aangegeven is. Ik snap wel dat er even tijd nodig is om tot een antwoord te komen. Cheaptickets is een gewoon bedrijf. Soms worden er zaken aangegeven uit het publieke domein waar niet direkt een antwoord voor is om commerciele redenen. Neemt niet weg dat ze kennelijk een volwassen organisatie zijn.

We wachten rustig af.


It's only kinky the first time.

Albert
User
User icon of Albert
spacer line
 


On 16-11-2011 08:47 oyibo wrote:
Geef Pascal even de tijd om te antwoorden wat er aangegeven is. Ik snap wel dat er even tijd nodig is om tot een antwoord te komen. Cheaptickets is een gewoon bedrijf. Soms worden er zaken aangegeven uit het publieke domein waar niet direkt een antwoord voor is om commerciele redenen. Neemt niet weg dat ze kennelijk een volwassen organisatie zijn.

We wachten rustig af.

Is Pascal op vakantie? Emoticon: Bye bye Emoticon: Confused


Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line
 

Albert,

Zoals ik al eerder hier meldde zijn de reacties van Cheaptickets op mails en kennelijk op dit soort postings zeer traag. Daar kunnen ze zeker verbetering in brengen, maar ze hebben waarschijnlijk liever dat je belt, want ook daar verdienen ze aan. Maar, wie weet, heeft Pascal ook tickets bij Cheaptickets gekocht en onderzoekt hij nu of het mogelijk is om van Cairo naar KLIA te vliegen.


Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

spacer line  

Cheaptickets is echt een verschrikkelijk consument onvriendelijk bedrijf. Als je vragen hebt laten ze je ook nog eens heel lang in de wacht hangen voor xx cent per minuut. Wij boeken daar niet meer



Albert
User
User icon of Albert
spacer line
 

Ik heb aan een ander ticket bureau een mailtje gestuurd met de vraag wat zij doen in zo'n geval. Zelf voorschieten en de klant zijn geld zo snel mogelijk teruggeven, of wachten totdat zij het van de maatschappij hebben ontvangen.

Ik ben benieuwd.


Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

totto
User
spacer line
 

Vanochtend een ticket geboekt bij cheaptickets, retour Jakarta- Amsterdam.
Alles goed gegaan en betaald. Een uur later een mailtje dat het niet doorging want een e ticket op die bestemming was niet mogelijk en andere hebben ze niet (KLM). Maar als ik € 306 extra betaal kan het wel, op dezelfde vlucht? Moest zelf maar bellen dat het dan niet hoeft, maar 20 min. in de wacht gestaan. Ben erg benieuwd wanneer dat teruggestort wordt.


Toto Travel.com

totto
User
spacer line
 

Ik zal het nog sterker vertellen. Die Pascal van Cheap tickets huilt krokodillentranen.
Toen ik dus geen zin had om ineens om onduidelijke redenen € 306 extra te betalen heb ik m'n ticket geannuleerd en, dat wel, m'n geld al teruggestort gekregen.
Toen ik zojuist, 7 uur later bij een andere tour operator een ticket wilde boeken bleek het niet mogelijk omdat op deze naam in die periode al een ticket geboekt was op die naam!
Cheap tickets gebeld en het antwoord was dat ik gewoon 24 uur moet wachtten!!!!


Toto Travel.com

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line
 


Op 16-11-2011 08:47 schreef oyibo:
Geef Pascal even de tijd om te antwoorden wat er aangegeven is. Ik snap wel dat er even tijd nodig is om tot een antwoord te komen. Cheaptickets is een gewoon bedrijf. Soms worden er zaken aangegeven uit het publieke domein waar niet direkt een antwoord voor is om commerciele redenen. Neemt niet weg dat ze kennelijk een volwassen organisatie zijn.

We wachten rustig af.


Oyibo,
Hoe lang denk je dat we nog moeten wachten. Overmorgen is het 1 december. Het reactievermogen van Cheaptickets is op alle fronten erg traag. Traag met reageren op mails, traag met het opnemen van de telefoon, traag met het terug betalen van betaalde tickets van vluchten die niet doorgaan.


Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line
 


Op 29-11-2011 18:49 schreef totto:
Ik zal het nog sterker vertellen. Die Pascal van Cheap tickets huilt krokodillentranen.
Toen ik zojuist, 7 uur later bij een andere tour operator een ticket wilde boeken bleek het niet mogelijk omdat op deze naam in die periode al een ticket geboekt was op die naam!
Cheap tickets gebeld en het antwoord was dat ik gewoon 24 uur moet wachtten!!!!


Totto,
De telefonisten van dit soort organisaties zijn getraind in het geven van ontwijkende antwoorden. Fijn dat jij zo snel je geld terug hebt. En....Pascal huilt echt geen krokodillentranen. Hij is gewend om met dit soort problemen om te gaan.


Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

totto
User
spacer line
 

Jan,
Het blijft natuurlijk bezopen dat ik nu tot morgenochtend 11 uur moet wachtten tot dat ik ergens anders (?) een ticket kan boeken. Of zouden al die lijntjes bij cheap tickets uitkomen?


Toto Travel.com

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line
 

Totto,

Ik heb ook zo'n vermoeden dat een aantal ticketaanbieders met elkaar samenwerken of misschien wel op hetzelfde adres zitten of wellicht één en dezelfde organisatie zijn. Ik zal eens onderzoek doen bij de kamer van koophandel.


Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line
 

Totto; ja dat zal ongetwijfeld bij 1 leverancier uit komen inderdaad, want er zijn veel meer wederverkopers dan grote partijen. Iedereen die een website kan opzetten kan wederverkoper worden, even grof gesteld. Vervelend, maar het is niet anders.



Albert
User
User icon of Albert
spacer line
 


On 23-11-2011 10:29 Albert wrote:
Ik heb aan een ander ticket bureau een mailtje gestuurd met de vraag wat zij doen in zo'n geval. Zelf voorschieten en de klant zijn geld zo snel mogelijk teruggeven, of wachten totdat zij het van de maatschappij hebben ontvangen.

Ik ben benieuwd.

Dat was dus bij E-bookers en tot op heden geen enkele reactie.


Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line
 


Op 29-11-2011 20:39 schreef BintangJan:
Totto,

Ik heb ook zon vermoeden dat een aantal ticketaanbieders met elkaar samenwerken of misschien wel op hetzelfde adres zitten of wellicht één en dezelfde organisatie zijn. Ik zal eens onderzoek doen bij de kamer van koophandel.


Ik heb geinformeerd bij de KvK, maar ze mogen me geen informatie verstrekken of er enig verband is tussen b.v. Cheaptickets en Vliegwinkel. Dus veel verder komen we niet.


Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line
 


Op 29-11-2011 19:44 schreef totto:
Jan,
Het blijft natuurlijk bezopen dat ik nu tot morgenochtend 11 uur moet wachtten tot dat ik ergens anders (?) een ticket kan boeken. Of zouden al die lijntjes bij cheap tickets uitkomen?


Totto,

Hoe is het afgelopen?


Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line
 

BintangJan, je hoeft de KvK niet te bellen voor dergelijke info. Die willen dat je geld neerlegt voor info. Maar hier is je antwoord denk ik:

http://www.prnewswire.com/news(...)f-bcd-114372654.html

CheapTickets, Vliegwinkel, BudgetAir and Vayama is allemaal 1 bedrijf.



totto
User
spacer line
 

Jan,
Ik heb de volgende dag bij een ander bureau een optie kunnen nemen voor dezelfde prijs.
Die had ik nodig voor een visumaanvraag. Maar normaal gesproken betaal je daar de hoofdprijs voor, zeker bij de maatschappijen. Dat was ik zo zat dat ik dus maar op de gok wilde boeken maar toen kwam er dus ineens €306 bij omdat ze in Jakarta geen e tickets zouden hebben. Dat weet je toch ook als je zo'n ticket verkoopt zou ik denken en niet 3 uur later. Het visum is inmiddels verleend en de optie omgezet in een boeking.


Toto Travel.com

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line
 

Geen e-tickets in Jakarta? Dat is het leuke van e-tickets, die zijn niet aan plaats gebonden, want komen gewoon in je email terecht? Slechte smoes voor een prijsverhoging van 306 euro.




You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.



76,937,086 topic views - 234,973 posts - 13,697 topics - 25,709 members - last post @ 17-11-2019 00:10 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,784,433 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com