indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Op een prikboard kwam ik het volgende tegen over cheaptickets.nl

Graag jullie raad. In november 2010 hebben wij 2 vliegtickets van Egypt Air via de site van Cheaptickets aangekocht voor de zomer 2011 (vertrek 31 juli).
Bij toeval kwam ik er via een forum achter dat mensen melding maakten dat Egypt Air de bestemming Kuala Lumpur had geschrapt.

Navraag bij Cheaptickets leerde idd dat dit het geval was en onze vlucht dus geannuleerd. Fijn dat ik hier zelf achter moest komen. Hun verklaring was dat dit de verantwoordelijkheid van de klant was. Ik gaf aan dat ik zonder melding vond dat ik er redelijkerwijs vanuit moest kunnen gaan dat vluchten niet zomaar geannuleerd werden.

Het alternatief dat Cheaptickets na contact gehad te hebben met Egypt Air kon aanbieden was de bestemming Johannesburg. Voor ons geen optie wij wilden immers naar Maleisie en hadden daar ook al enkele hotels en binnenlandse vluchten vastgelegd. Tweede optie was een refund. Waarbij Cheaptickets wel ruim € 30 inhield voor administratie - en dossierkosten. Voor de goede service zullen we maar zeggen.

Inmiddels hebben we een stuk duurdere tickets van de Emirates aangeschaft dit omdat we toch graag wilden gaan en bovendien al kosten hadden gemaakt. Een mailwisseling met Cheaptickets liet mij vandaag bijna van mijn stoel vallen. Ze geven aan dat het geld van de refund die zij op 23 maart hebben ingediend aan mij storten zodra zij het geld van de luchtvaartmaatschappij hebben ontvangen dit kan enkele maanden tot een jaar duren!! Hiermee duperen ze dus een consument die zijn dienst niet geleverd krijg en bovendien errrrug lang moet wachten waardoor zijn financiële plaatje voor de vakantie een stuk onplezieriger wordt.

Wie kan mij adviseren welke stappen / opties nog voor mij openstaan (helaas heb ik geen rechtsbijstand) . Dit moest ik toch even kwijt

Bron; http://maleisie.startpagina.nl(...)ch-niet#msg-13871616

Het is maar dat u het weet, als u via cheaptickets.nl en dergelijke boekt.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Albert,

Wij wilden vorig jaar ook met Egypt Air naar Maleisie. Idd. Cheaptickets bood tickets aan, maar ook wij werden gewaarschuwd dat Egypt Air niet (meer) op Kuala Lumpur vloog. We hebben toen contact opgenomen met Egypt Air en idd. ze vlogen niet meer op KLIA. Hierover contact gehad met Cheaptickets. Ze deden er heel luchtig over. Gelukkig hadden wij nog geen tickets bij hen gekocht. Maar het zegt wel wat van de klantvriendelijkheid van Cheaptickets. Zoals wij die onlangs ook mochten ervaren.
We wilden 4 tickets kopen voor een bepaald bedrag. Het lukte ons om er twee te kopen. Toen we een poging deden er nog twee te kopen waren de tickets ineens ca. 30 euro per stuk duurder. Een mailtje gestuurd en eindelijk na ca. 2 weken reageerden ze. Het klopte de eerste tickets waren uit de Y-klasse en de tweede tickets uit de X-klasse en die zijn duurder. Het zal wel, maar ik denk dat we voor het laatst tickets bij Cheaptickets gekocht hebben.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

koming
User
User icon of koming
spacer line

Bintang Jan,

Dit soort praktijken zijn heel gebruikelijk in de vliegwereld, maar dit staat los van een reisbureau. Vliegmaatschappijen doen dit, ze gooien 10 stoelen op de markt en noemen dat een klasse en kijken dan hoe snel die worden verkocht. Gaat het snel doen ze er nog 10 in een andere klasse maar met een hogere prijs, gaat het niet zo snel dan zakt de prijs bij de volgende 10 stoelen. Zo kun je naast iemand in het toestel zitten die meer of minder heeft betaald dan jij en dat kan fors verschillen.
Mogelijk dat reisbueaus dit ook doen, maar ze zullen eerder de prijs van de vliegmaatschappij doorberekenen aan de klant, en ook de korting. Dit laatste vanwege de concurrentie want die doet dat ook.

Gr.,

koming

pierre
User
spacer line

Wat betreft Egypt Air.
Begin november zijn wij terug gevlogen vanaf Medan naar Amsterdam via Kuala Lumpur.
Wat schertste mijn verbazing om een vliegtuig van Egypt Air aan een slurf te zien staan?
Vliegt Egypt Air nu weer wel op KL ??
Het lijkt er anders wel verdacht op, hoe komt anders dat vliegtuig aan een slurf te staan.
Bij controle op de borden bleek inderdaad dat het vliegtuig zou vertrekken naar Cairo.

Maar misschien zijn er geen tickets vanuit Nederland meer te boeken.

spacer line  

Ik vind die situaties van Albert en BintangJan echt bizar, als klant mag je best wat verwachten, ik vraag me dan ook af of dit wel klopt wat Cheaptickets doet. Ik weet wél dat ze laatst slecht in het nieuws kwamen omdat de gegevens van hun site waren gehacked. Dat is helemaal vervelend als je paspooortgegevens etc hebt ingevuld (voor bv de VS).

Ik heb er zelf geen ervaring mee, ik kijk altijd naar dit soort sites en boek vervolgens bij de maatschappij zelf, meestal is dit dezelfde prijs, maar heb ik 1 tussenpersoon minder, dat communiceert een stuk makkelijker.

"Bhinneka Tunggal Ika"

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

Ik val ook van mijn stoel!

Ik heb een maand geleden tickets gekocht om in augustus naar KL te vliegen met Egypt Air. Ik kocht ze bij Ebookers.

Nu maar bang afwachten zeker?

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

bambang
User
spacer line

Effe bellen naar Egypt Air? Waarom afwachten.
In NL heb je consumentenrecht. Indien het aanbod niet overeenkomt met de realiteit, is het een wanprestatie.

senior
User
User icon of senior
spacer line

Egypt Air heeft dit jaar tijdelijk niet gevlogen op KL....Voor zover ik weet vliegen ze daar nu weer normaal op.

hati hati, pelan pelan

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

Ik heb zojuist gekeken op de website van Egypt Air, en je kan daar gewoon vluchten naar KL boeken. Dus zullen ze wel weer daarnaartoe vliegen, denk ik.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Erwin,

Dat klopt. Maar........... Ik zou toch maar eens met Egypt Air bellen.
Ik vertrouw het niet want als je kijkt naar de vlucht Amsterdam-Cairo-Bangkok dan zie je dezelfde vluchtnummers als die van de vlucht Amsterdam-Cairo-KUL. Echter je ziet op het vliegschema van Amsterdam-KUL dat ze twee tussenlandingen maken. Het lijkt er dus op dat ze of via Bangkok naar KUL vliegen of via KUL naar Bangkok. Het vreemde echter blijft dat de vluchtnummers niet veranderen.
Dus toch maar voor de zekerheid even bellen met Egypt Air.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

pierre
User
spacer line

Ik denk dat Bintangjan weleens gelijk kan hebben.
Het feit is wel dat ik een vliegtuig van Egyptair op KUL heb zien staan en volgens de borden naar cairo zou vliegen.
De vraag is inderdaad is KUL geen tussenstop, zoals Garuda in Dubai doet,

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

Egypt Air vliegt nog steeds, en zeker tot november volgend jaar, vanaf zowel Amsterdam, Brussel als Frankfurt voor zeer concurrerende prijzen (vanaf € 516 retour, vertrek Brussel) naar Kuala Lumpur. Weliswaar met (relatief korte) overstap in Caïro, en tussenlanding in Bangkok.
Prijzen, data en tijden zijn o.a. te vinden via www.skyscanner.de
Niet dus naar Indonesië, maar vanaf KL kun je snel en goedkoop rechtstreeks naar diverse bestemmingen aldaar, vaak meerdere keren per dag, o.a. met Air Asia.

FAR FROM THE MADDING CROWD

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

Bintang-Jan

Ik vertrek van Brussel naar Cairo. Daar overstappen naar KL. De tussenstop in Bangkok is enkel maar een tussenstop, op de reisdocumten staat duidelijk dat we niet moeten overstappen op een ander vliegtuig. Die tussenstop duurt wel 2,5 uur.

In inderdaad jupje, vandaar vliegen we met AirAsia naar Yogya. Dit was voor ons de goedkoopste oplossing. De vlucht naar KL was goedkoper dan alle vluchten naar Jakarta.
Van KL naar Yogya met AA is dan ook nog goedkoper dan Jakarta-Yogya met Garuda.
Op de terugweg blijven we 2 nachtjes in KL, zodat we daar ook eens de sfeer kunnen opsnuiven.

Ik maak mij geen zorgen. Ik heb een officieel reisdocument van Egypt Air, dus zij zullen er
voor moeten zorgen dat we in KL geraken. Volgens mij is van zodra je de tickets hebt de verantwoordelijkheid van de luchtvaarmaatschappij en niet van de verkoper van de tickets. Dat is ook het geval bij bv overboekingen. De maatschappij moet ervoor zorgen dat je binnen een redelijke termijn op je bestemming komt.

spacer line  

Beste Albert & BintangJan,

Zouden jullie misschien een email kunnen sturen naar marketing&salesRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.cheaptickets.nl met daarin naam en reserveringsnummer dan nemen we contact met u op om te kijken of we tot een oplossing kunnen komen.

met vriendelijke groet

CheapTickets.nl
MODERATOR BREAK

Goed streven ! Geef dan gewoon aan hoe dit netjes tot een oplossing komt. Betere reclame kan bijna niet. Toch?

Placed by oyibo @ 15-11-2011 14:03

simpati
User
spacer line

Het lijkt er op dat het forum gaat concureren met de ombudsman !
De doelstelling van een forum is om vragen online te beantwoorden zodat iedereen er wat aan heeft.
Groetjes,
Jan

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Op 15-11-2011 10:02 schreef cheaptickets:

Zouden jullie misschien een email kunnen sturen naar marketing&salesRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.cheaptickets.nl met daarin naam en reserveringsnummer dan nemen we contact met u op om te kijken of we tot een oplossing kunnen komen.

met vriendelijke groet

CheapTickets.nl

Ik kan me voorstellen dat jullie dit soort berichtgeving netjes willen oplossen. Wat ons betreft hoeft dat niet, want we hebben met jullie al contact gehad. Ik heb hier alleen maar willen aangeven dat niet alles van een leien dakje loopt.

Simpati. Je hebt gelijk. Voor andere forumleden zou het leuk zijn om mee te krijgen hoe bedrijven dit soort zaken oplossen en de discussie dan ook op dit forum voeren.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Op 15-11-2011 10:13 schreef simpati:
Het lijkt er op dat het forum gaat concureren met de ombudsman !
De doelstelling van een forum is om vragen online te beantwoorden zodat iedereen er wat aan heeft.
Groetjes,
Jan
Op 15-11-2011 11:19 schreef BintangJan:

[quote verwijderd]

Ik kan me voorstellen dat jullie dit soort berichtgeving netjes willen oplossen. Wat ons betreft hoeft dat niet, want we hebben met jullie al contact gehad. Ik heb hier alleen maar willen aangeven dat niet alles van een leien dakje loopt.

Simpati. Je hebt gelijk. Voor andere forumleden zou het leuk zijn om mee te krijgen hoe bedrijven dit soort zaken oplossen en de discussie dan ook op dit forum voeren.

Ja daar ben ik mee eens, maar je kan niet als consumentenbond dit behandelen!
Het werkt wat mijn ervaringen nu zijn, gewoon niet, omdat het personeel niet goed ingewerkt word en te goedkoop personeel, je ziet het gewoon in de praktijk, niet serieus willen omgaan met klachten.
Of het aan de software lig, of aan de mensen die daarmee moeten werken?

Heb gisteren kunnen zien hoe dat gaat , het is nogal een verhaal die je onder de noemer van ongerustheid kan plaatsen, want het is niet niks dat je gaat reizen en je ben in onzekerheid die tengevolge van verkeerd werken je kan over komen.

Wij hadden al maanden geleden de tickets besteld bij een gerenoveerde ticketbureau.
Mijn schoonmoeder is slecht ter been en ze word vervoerd door een rolstoel .
Die stoel gaat mee met het vliegtuig en die hadden we dan opgegeven in de boekingen.
Vorig jaar bij terug komst ook al incidenten meegemaakt, dus ervaringen genoeg elk jaar weer.
Nu bleek er bij het inchecken dat het niet zo was en dat moeder die hulp aangevraagd hadden bij het brengen naar de vliegtuig Gate.
Misverstanden volop bellen enzv.
Die mensen die je dan aan de telefoon krijg is niet goed opgeleid om al die vragen die dan ter plekke voordoen, dat goed te beantwoorden.
Ik kan het bewijzen dat het verwerken van gegevens niet goed werkt.
ook toen we de koffers aan de balie hadden afgegeven kwam het te voorschijn de verkeerde codes werden gebruikt.
Ik weet nu welk code je moet invoeren om het hef zelf in handen te nemen.
Het is code (WCHS) die de melding moest zijn om rolstoel en begeleiding samen te voegen.

Gisteren op Schiphol zaten we bij de dienst van Airport service en zag ik (zat er dicht bij), dat een meisje daar gebeld was en die tegen de andere meisje zei, je moet direct naar daar toe gaan.
Ze was met haar eigen GSM bezig en na 5 minuten ging ze eindelijk weg.
Dit beeld brengt mij wel tot de gedachte, wat een welvaart hebben we gekregen, met zo mentaliteit................... Emoticon: Cry Emoticon: Confused Emoticon: Very funny
Dit gebeuren was wel de KLM maatschappij............ Emoticon: Bye bye

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

pierre
User
spacer line

[quote] Op 15-11-2011 11:50 schreef zieleffe:

[quote verwijderd]
[/quote]

[/quote]

tja, nu noem je ook wel een maatschappij die onvriendelijkheid hoog in het vaandel heeft staan.

pierre
User
spacer line

pffff het quoten lukt ditmaal niet helemaal geloof ik

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Op 15-11-2011 13:30 schreef pierre:

[quote verwijderd]

tja, nu noem je ook wel een maatschappij die onvriendelijkheid hoog in het vaandel heeft staan.

Je miste een
quote...

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

On 15-11-2011 10:02 cheaptickets wrote:

met vriendelijke groet

CheapTickets.nl

Indien gij het stukje, welke ik heb geplaatst, rustig had doorgelezen, dan was u ervanzelf achter gekomen dat het overgenomen is van een prikboard.
U zou er dus goed aan doen om b.v. zelf contact te zoeken met de gedupeerde reiziger.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

spacer line  

Cheaptickets.nl is bemiddelaar in de totstandkoming van de reisovereenkomst tussen u, als klant, en de luchtvaartmaatschappij. Een luchtvaartmaatschappij kan besluiten om vluchten te wijzigen of annuleren zoals in dit geval gebeurd is. Uiteraard bijzonder vervelend aangezien passagiers ten eerste betaald hebben maar ten tweede ook rekenen op het vervoer/verblijf ter plaatse. Desondanks kan dit voorvallen. Nadat tickets zijn uitgegeven worden de door u betaalde reissommen direct afgedragen aan de luchtvaartmaatschappij. Bij annulering werkt dit precies andersom; het geld moet door de luchtvaartmaatschappij worden terugbetaald aan de bemiddelaar (Cheaptickets.nl). Uit ervaring weten wij dat dergelijke restituties doorgaans vrij snel gaan echter er zijn uitzonderingen. Net zoals voor u is het ook voor ons onacceptabel dat dit zo lang moet duren. Uiteraard sturen wij herinneringen en sommeren wij de betrokken luchtvaartmaatschappijen om dergelijke kwesties snel af te handelen. Het heeft echter niet altijd effect. Wij zullen echter wederom contact opnemen met Egyptair om ervoor te zorgen dat dit geval hopelijk zo snel mogelijk opgelost wordt.

Wij willen tot slot benadrukken dat dit alles te maken heeft met de handelswijze van een luchtvaartmaatschappij en dat de bemiddelaar hier weinig invloed op heeft.

Met vriendelijke groeten,
Cheaptickets.nl

Pascal van Hesteren
manager operations

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Ja Jan, zo te zien hebben we een ombutsyerun. Emoticon: Nice

It's only kinky the first time.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Hallo Pascal, maar 3 maand later de reissom terug storten? Of wendt je dan het ondernemers risico af op je klant? En staat dit dan in de leveringsvoorwaarden?

En zeg je dit er dan ook vooraf bij?

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Je kan een voorbeeld nemen aan ticketindonesia die storten het geld direkt terug.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,937,086 topic views - 234,974 posts - 13,697 topics - 25,709 members - last post @ 17-11-2019 06:57 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,784,748 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com