indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Nusa Tenggara - De Kleine Sunda Eilanden > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Wie heeft ervaring in het bereizen van Adonara en Alor. Graag tips.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ikke.
Tip? Er vooral naar toegaan. Alor is mooi en onontgonnen. Heb destijds de boot genomen van Kupang naar Kalabahi (Alor) met de Awu van Pelni. Daarna met de ferry (roestbak) van Alor via Pantar en Lembata naar Larantuka. Helaas zondeer te stoppen (24 uur) dat zou ik nu anders doen, maar de tocht op zich is schitterend.

Dit was het voor nu. Ik zit in een l a n g z a a m.... warnet. grrrrrrrrrrrrrrrr

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Ha AM,

Wij dachten al, waar blijf je met jouw reactie. We hadden elders al gelezen dat je die kant op was geweest. Als je terug bent van jouw trip door RI horen we graag wat meer van jou over deze eilanden. Nog een fijne reis met jouw man.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

barubagus
User
spacer line

Kun je vanuit Den Pasar naar Alor en terug gaan binnen ongeveer 3 weken???
Ik ben mog steeds plannen aan het maken voor next year.
Bedankt.

BB

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

BB,

Je kunt van Denpasar vliegen naar Kupang en van daaruit naar Alor met de veerboot.
Wij proberen het via Maumere - Larantuka - Adonara - Lembata naar Alor te plannen.

barubagus
User
spacer line

ik denk dat ik ook naar Maumere vlieg en dan van daaruit naar Alor ga,
De route via Kupang lijkt me niet zo geschikt voor mensen die krap in hun tijd zitten.

Hoe lang duurt is de ferry Larantuka. Adonara? En gaat die dagelijks?
Bedankt

BB

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

BB,

IK heb geen idee of de ferry dagelijks vaart en hoe lang het duurt.
We gaan voor het eerst die kant op.
Als ik op de kaart kijk lijkt me de afstand tussen Larantuka naar Adonara niet groot.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 02-12-2011 02:02 barubagus wrote:
De route via Kupang lijkt me niet zo geschikt voor mensen die krap in hun tijd zitten.

Bedankt

BB
Er zijn vluchten zowel vanuit Maumere als vanuit Kupang, tenminste ALS ze vliegen. Volgens mij op dit moment Merpati (onbetrouwbaar, cancelt vaak) en Transnusa. Maumere-Kalabahi en Kupang-Kalbahi is even ver. Kupang heeft meer verbindingen met oa Bali maar ook Surabaya en Jakarta. Als het alleen een stop wordt in Maumere of Kupang (de kans is groot dat je er moet overnachten) dan vind ik persoonlijk Kupang meer de moeite waard. Als Maumere onderdeel is van een Floresreis is het natuurlijk iets anders. Als jet het goed uitmikt (voorzover mogelijk) dan is de Pelni van Kupang naar Kalabahi ook de moeite waard met 's ochtends een prachtige zonsopkomst in de baai net voordat je aankomt in Kalabahi.
De ferry gaat elke dag, naar Adonara zal 2 tot 3 uur zijn (afhankelijk van weersomstandigheden)

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 01-12-2011 00:28 barubagus wrote:
Kun je vanuit Den Pasar naar Alor en terug gaan binnen ongeveer 3 weken???
Ik ben mog steeds plannen aan het maken voor next year.
Bedankt.BB
Ja hoor, makkie. Met de plane vanuit Kupang, redelijke verbinding tegenwoordig. Alor wordt opgestuwd in de vaart der volkeren vanwege de uitstekende duikmogelijkheden. En waar wordt gedoken, is geld te verdienen. Dus verbindingen worden met de dag beter.

barubagus
User
spacer line

Over duiken gesproken. Ik wil inderdaad gaan duiken. Maar ik ben wat je noemt een
aquarium duiker, dus mooie vissen zien, en niet te diep.
Hoewel ik al jaren een duikbrevet heb, hoef ik geen haaien, roggen etc. te zien.
Het mooist vind ik het tot pak weg 20/25 meter.

Ik heb al mijn tickets dp/maumere, van daaruit wil ik naar Larantuka, daarna verder en weer terug!!
Hotels probeer ik te boeken in Maumere, maar die schijnen geen tels. te hebben ook via Agoda , booking etc niet gelukt. Hotel Pelita geen tel, Ik wil graag een leuk hotel in het centrum v.d stad. Die resorts liigen vaak te ver uit de stad.
Wegens mijn reisgezelschap, die op tijd weer moet werken, hebben we 3 weken om dit te realiseren.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

BB,

In Maumere heb ik ooit gelogeerd in Gardena, in het centrum, simpel maar ok. En nog eentje met een P (niet dat pelita dus) ook niet zo ver weg. Ik kom er nog wel op. Het ligt niet ver van de luchthaven. Ik meld me nog.

Wanneer ga je? Het wordt nog druk in NTT Emoticon: Wink Ik ook hws, in april

cathy
User
spacer line

Op 02-12-2011 02:02 schreef barubagus:

Bedankt

BB

cathy
User
spacer line

ja, ik ben een beetje te snel. Ik moet nog even wennen aan het menu bovenin!!
Wij zijn in 2003 vanaf Denpassar naar Flores gevlogen en zijn een paar dag in Maumere geweest en in Sao Wisato geslapen. Het was goed toeven daar.
In dat resort kun je namelijk ook duik- en snorkeltochten regelen. Je gaat met een speedboat naar onbewoonde eilandjes toe. Lunchpakket mee. Mijn man ging daar ter plekke duiken en ik wilde alleen maar snorkelen. Een ervaring op zich. Helemaal in je uppie, een prive tour. Niet te duur.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Sao Wisata en de buurman (Seaworld?) zijn goed toeven. BB, je kan beter daar zitten dan in de stad Maumere. En BTW, je bent zo in de stad vanuit de resorts.

barubagus
User
spacer line

Op de site van sea world zie ik ze 60 euro p/n vragen.
Dat vind ik wat veel voor Maumere. Max 40 euro lijkt me o.k.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Lokaal regelen zal het stukken goedkoper zijn.

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Net terug uit Alor. Geweldige ervaring. Prachtig eiland.
Vliegen vanaf Kupang. Merpati en Trans Nusa, iedere dag. Als er tenminste niets geannuleerd wordt.

BB ik zou van Denpasar naar Kupang vliegen en dan door naar Kalabahi op Alor met Trans Nusa. Prijs vlucht twee personen 800.000 rp.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

72,340,867 topic views - 232,741 posts - 13,675 topics - 22,520 members - last post @ 18-06-2019 19:22 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

119,615,043 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com