indahnesia.com - Discover Indonesia Online

    
You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

_Jarno_
User
User icon of _Jarno_
spacer line
 

Die kans lijkt me net zo groot als dat het neergehaald is door Monegaskische rebellen.


Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line
 

Allereerst het medeleven aan nabestaanden.

Tja, het type a320 opzich is sinds 1988 in gebruik. Als ik me niet vergis is dit het 11e toestel wat crashed van dit type. Het toestel staat bekent als werkpaard.

Het is volgens mij ook het eerste toestel uitgerust met fly by wire.

Hoe oud dit toestel is, geen idee. Dat zal vanzelf in het nieuws komen. Of een Airbus veiliger is dan een boeing? De crash ratio schijnt gelijk te zijn. Alleen Boeing produceert vele jaren meer toestellen.

Het is de 2e in korte tijd. Van hetzelfde type. De zwarte ( oranje) dozen zullen,enige helderheid kunnen verschaffen. Een trieste gebeurtenis.




Where there is a will there will be relatives.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line
 

Ja helemaal mee eens Anorak als je ziet dat die vliegtuig volle vaart tegen die berg opgeknalt, wat een afgang en wat een ellende voor de nabestaande.
Als ik dit ongeluk vergelijk, met die Air Asia dan gaan ze hier wel professioneler mee om, dan in Indonesië, ondanks de een in het water verdween en ander op een plek waar je bijna niet kan komen, toevallen bestaan niet, maar wat een ellendige plek moet die mensen daar hun hulp verlenen. Emoticon: Sadley Emoticon: Nooo




Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line
 

Volgens de New York Times zou uit 1 van de zwarte dozen gebleken zijn dat 1 van de piloten buiten de cockpit gesloten was, en de piloot in de cockpit deze niet meer binnen liet.

Hoe, wat en waar is natuurlijk nog niet bekend, maar dit maakt de kans een zelfdoding of aanslag i.p.v. een 'simpel' ongeluk wel wat groter.



Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line
 

Kan ook zijn dat de piloot binnen onwel is geworden. Het feit dat men alleen de cockpitdeur van binnen kan openen (uiteraard tegen terrorisme) is dus niet altijd even slim.



Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line
 

Tja, een,piloot kan naarvde wc moeten. Uitzekerheid locked de achter gebleven piloot de deur. Onwel geworden en het vliegtuig gaat in een slow decend? Crashed.

Iemand die zelfmoord wil plegen? Ik moet eerlijk zeggen dat beroepsmatig gezien dat niet echt past in het beeld. Maarja niks is uit te sluiten,natuurlijk.


Where there is a will there will be relatives.

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line
 

Of zelfs onwel geworden door factoren van buitenaf.Een raam wat het begeeft?
Geraakt door delen ervan?
In het geval van Air Asia? Piloot krijgt raam of delen ervan direkt op het hoofd.
Trekt de knuppel mee in zijn beweging naar achteren. En het toestel gaat recht omhoog.

Zo zijn er mogelijkheden. Zoals er vele mogelijkheden zijn als verklaring voor een incident.


Where there is a will there will be relatives.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line
 

Nu zijn we terecht gekomen op speculaas, terwijl het lange na geen sinterklaas is, want waarom gaat een piloot er uit dat is num; een
twee; waarom kan een piloot er niet meer in
drie wat is er verder gebeurd in die cocpit.
Dus allemaal geen defecte instrumenten problemen', maar menselijke handelingen.
Zullen ze daarop gaan richten en kunnen ze ooit er achter komen?
Daar zal Boeing en Airbus blij mee zijn de vliegtuig bouwers.
Waar je daarmee zou kunnen beoordelen is dan aan dit verhaal.
http://www.elsevier.nl/Buitenl(...)bies-maken-1732575W/
Zoals ik ook al schreef bij die Air Asia, daar komen we nooit meer achter we blijven in het ongewisse, want wat op die zwarte doos staat, word nooit bekend gemaakt...... Emoticon: Stupid Emoticon: Confused




Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line
 


On 24-03-2015 14:34 dangdude03 wrote:
Het vliegtuig vloog over de deeltjesversneller van CERN. Mogelijk de oorzaak?
is dat wel zo? Die ring ligt net ten noorden van Geneve, dat is zo'n 330 kilometer met de auto naar Barcelonette, in de buurt van waar het wrak ligt. Naar het zuiden dan wel. Aangezien het toestel uit het zuiden kwam is het niet langs Geneve gevlogen.



Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line
 

onwel worden kan, factor van buitenaf? Het lijkt me vrijwel onmogelijk dat een cockpit-raam het begeeft, maar de andere piloot dan nog 'rustig' aan kan kloppen. Dat zal toch meer snelle decompressie en een grote boem zijn. Dat duurt geen enkele minuten tot 8 minuten.



dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line
 

Cern was juist die dag na een lange pauze opnieuw opgestart en de Airbus 320 heeft meer elektronica aan boord dan ieder ander passagiers vliegtuig. Afstand maakt niet uit als je de kracht van dat apparaat weet. Hemelsbreed was het toestel er zo’n 150 km vandaan. Maar met dit laatste bericht lijkt het me meer op een onwel geworden piloot. Mogelijk komen we meer te weten.



zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line
 

Ben met de 777-300 meegekomen met de KLM.
De mogelijkheid die ze nu bieden is, dat men kan internetten, kosten per uur zo iets van rond 7 € en de gehele rit rond 17€ niet de moeite waard.
IK HEB NIET ROND GEKEKEN HOEVEEL MENSEN ER AAN HET INTERNETTEN WAREN MAAR het was niet veel dacht ik,omdat er op een bepaalde tijd de lichten uit gaan dan kunnen de mensen slapen.
Het internet gaat pas aan, als men op hoogte zijn, dus niet bij het opstijgen en landen.
Kan geen invloed hebben op de instrumenten van een vliegtuig.. Emoticon: Yawn Emoticon: Confused




Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line
 

Op een persconferentie heeft men de laatste minuten bekendgemaakt van de zwarte doos.
Hieruit bleek dat (de zeer ervaren) gezagvoerder de cockpit verliet (mogelijk om zijn behoefte te doen)
De co-piloot die maar 600 vlieguren ervaring heeft, moet in die tijd het toestel hebben laten dalen en op gebons op de deur heeft hij niet gereageerd. Dit lijkt op een moedwillige poging om het toestel te laten crashen.



zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line
 

Nu is het duidelijk dat het een doelbewuste actie is geweest van de 28 jarige copiloot.
Hij heeft de deur van de cabine niet geopend toen de hoofdpiloot even was er uit gegaan.
Ja dat is dus menselijke handelingen waar ik al bang voor was ,dat zoiets kan gebeuren.
Met de deur heeft men voor al voorzorg maatregeling kunnen treffen door een code in te voeren zodat het van buiten af geopend kon worden.
Maar helaas, door dat er zeer grote voorzorg maatregelingen moet genomen worden, kon de copiloot het van binnen uit blokkeren.
Dat heeft hij gedaan en heeft een doelbewust daling aan gezet.
Men kan dit niet voor komen, maar als je drones kan laten vliegen kan je van buiten uit ook een vliegtuig besturen.
Dus men zal de mens op een of ander manier in een vliegtuig van buitenaf moeten kunnen uitschakelen...... Emoticon: Very funny Emoticon: So funny Emoticon: Stupid





Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line
 

Ja, de Fransen zijn erg duidelijk, opzettelijke actie van de co-piloot. Fraai is dat. Scheelt wel dat Airbus niet hoeft te zoeken naar mankementen en ook Iran niet hoeft te worden gebombardeerd. Emoticon:



Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line
 

Klopt Yerun, hoort bij zo'n proces, het belonen van mensen die er niets mee te maken hadden. En het bestraffen van hen die er part nog deel aan hadden.

Ik heb het er wat moeilijk mee dat de conclusie is omdat ze de co piloot nog hoorde ademen hij zelfmoord wilde plegen. Waarmee ik aan wil geven dat onwel geworden en bewusteloos kan. Ik weet het, bij een 28 jarige piloot? Gezonde jongeman zou je zeggen.

Er zullen dan meer aanwijzingen zijn dat het zelfmoord was. Doorgaans bij zelfmoorden doen mensen dat alleen. De trein, zichzelf ophangen, enzovoort.

Het blijft triest. Voor de nabestaanden, alle. Maar ook de nabestaanden van de piloot. Het oordeel is al geveld. Op de tv boeren ze, we willen de privacy van de piloot niet schenden, maar hij is wel alvast veroordeelt. Emoticon: Confused


Where there is a will there will be relatives.

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line
 

Op CNN praat men over het feit dat in de VS altijd twee man in de cockpit moeten zijn. Dus er moet iemand zijn die de plaats kan innemen wanneer de gezagvoerder of copiloot even afwezig is. Hier in Europa gelden kennelijk andere regels, die mogelijk door dit incident moeten worden herzien.

Nee, dit is geen zelfmoord meer, maar een onmenselijke aanslag.



Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line
 

Dat is een goeie Dang. En moet ook makkelijk kunnen lijkt me. Even een stoelvulling.






Where there is a will there will be relatives.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line
 

Anorak, de enige reden dat de piloot niet meer terug de cockpit in kon is omdat de co-piloot de deur op standje 'lock' heeft gezet. Dat moet met een fysiek knopje kennelijk. Dat doe je niet zonder reden. Vervolgens is de auto-piloot uitgeschakeld. Dat is ook handmatig gebeurd kennelijk.

Maar goed, wachten op het onderzoek dus maar.



Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line
 


On 26-03-2015 15:23 dangdude03 wrote:
Op CNN praat men over het feit dat in de VS altijd twee man in de cockpit moeten zijn. Dus er moet iemand zijn die de plaats kan innemen wanneer de gezagvoerder of copiloot even afwezig is. Hier in Europa gelden kennelijk andere regels, die mogelijk door dit incident moeten worden herzien.

Nee, dit is geen zelfmoord meer, maar een onmenselijke aanslag.
Ze schijnen al wakker geworden te zijn:

http://www.nu.nl/buitenland/40(...)-cockpitregels-.html

In ieder geval bij Norwegian, easyJet en Air Berlin mag niemand meer alleen in de cockpit achterblijven.




Malam
User
User icon of Malam
spacer line
 

Lijkt me eigenlijk niet meer dan logisch dat als één van de piloten naar de toilet gaat er een bemanningslid even zijn plaats inneemt.
Uiteindelijk kan de achterblijvende piloot onwel worden, dan wordt dat gelijk opgemerkt.
Dat hadden de Amerikanen wel door, in Europa dus niet.



Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line
 

Ik hoor net dat deze piloot inderdaad de deur op no return heeft gezet. En een slow decent heeft ingegeven. WOW!

Het geeft een volledig nieuwe kijk op flightdeck.
Erger lijkt me dat piloten mekaar nu op een hele andere manier gaan bekijken.
In zoiets al, doet tie het, of doet tie het niet.
Vreselijk, zelfmoord plegen en een volledig gevuld toestel en collega's mee willen,nemen.

Onvoorstelbaar!


Where there is a will there will be relatives.

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line
 

In diverse praatprogramma’s kwamen gisteren Nederlandse piloten en Duitse luchtvaartfiguren aan het woord die het idee van een verplichte tweeman bezetting in de cockpit afwezen. Het zou geen meerwaarde geven en het wantrouwen van de veiligheid verhogen. Flauwekul natuurlijk, een oogje in het zijl kan volgens mij geen kwaad, al is het maar voor het geval van onwel worden of iets dergelijks.
Ik vermoed eerder dat een extra man teveel kost voor de prijsknijpers en nu Noorwegen en diverse andere landen het voorbeeld van de VS willen invoeren, zal de rest van de Europese maatschappijen wel moeten volgen.




oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line
 

Dat ze zoiets in moeten voeren lijkt me wel duidelijk Dang.

Het gaat niet eens vanuit een oogpunt van terrorisme. Vliegmaatschappijen moeten nu zelfs hun passagiers beschermen tegen hun eigen personeel. Zo ver is het nu !

Ik heb en had een hoge pet op van de professionaliteit van verkeersvliegers. Vandaar dat ik in eerste instantie zoiets had van, daar moet iets anders gebeurd zijn. Onwel geworden bijvoorbeeld. De werkelijkheid is echter nog veel dramatischer dan dat.

Ik blijf het ongelofelijk vinden, echt !




It's only kinky the first time.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line
 

Potentieel ben je afhankelijk van alles wat leef en doet.
Hier zie je maar weer, hoe je verrast word van iemand die goed in zijn leven stond.
Had alles goed gezien en het gevolgd op de TV, ouders, van goede afkomst, gezien hun woning wat wil je nog meer.
Het is ook niet te bevatten dat iemand zo iets doet, maar het moet nog van alles onderzocht worden, van de rand en de hoed.
Hier in veiligheid in bouwen, is dat die veiligheid wel eens tegen je gekeerd gebruikt kan worden, dat is nu wel gebleken.
Je kan ook te ver gaan met veiligheid.
Risico is het leven, elke dag weer, als je onderweg bent, kan van alles gebeuren.
Ja ze stoppen steeds meer mensen in zo ding en dan moet je maar afwachten of het allemaal maar goed gaat.
Je ziet de prijsvechters willen, dat je met hen meegaat, maar dat gaat ten koste van bemanning 6 man cruw niet veel voor 150 mensen te zorgen.
Nauw zijn dat korte afstanden, maar toch 2 tot 4 uren vliegen, moet er toch wel wat verzorgt worden.
Op zijn minst een kop koffie of thee.
Veiligheid is een begrip die zich steeds meer op dient, omdat de mens niet onfeilbaar is.
Ze kunnen ook auto's op de weg brengen, die automatisch en zelfstandig kunnen rijden.
En dat zullen ze met de vliegtuigen ook gaan doen, of zijn al bezig.
Maar ja dan is er nog een mens die het uit kan schakelen.
Zo zie je maar weer, hoe je afhankelijk ben, niet alleen van goed opgeleide mensen, maar tevreden mensen, die goed zich in een samenleving staan en word geaccepteerd en hun omgeving is dan ook belangrijk, daar zou de mensen beter op moeten gaan letten, want je bent zo een potentiële moordenaar van 149 mensen.... Emoticon: Angry Emoticon: Angry







Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen


You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.



51,373,049 topic views - 223,798 posts - 13,517 topics - 16,730 members - last post @ 21-11-2017 00:03 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

92,366,498 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com