indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Laten we het eens hebben over de nieuwe vliegtuigen Airbus A380 of die nieuwe Boeing-Dreamliner 787.
Zijn er al mensen die met die vliegtuig Airbus A380 hebben gevlogen????
Ze hebben last van kinderziektes zijn ze wel zo goed als wat ze beweren.
De Airbus 380 heeft al veel motor problemen gehad, de Boeing-Dreamliner 787 heeft ook wat gehad zie het actuele bericht van vanmorgen.
Waar ze al jaren mee vliegen heeft zijn waarde al bepaald zoals de BOEING 747 wat de KLM veel mee vlieg.

Je zit in een vliegtuig en als je dit ziet dan knijp je maar in je vel of je droom, of je laatste hart heeft geslagen en zwaai maar met je handje…… Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Ik wil geen angst aanwakkeren, maar gewoon even je gevoel er over door nemen.
Ik heb zo gevoel dat je met 4 motoren meer geluk heb als met 2 motoren vliegtuig
Heb u dat gevoel ook????? Emoticon: Stupid

De eerste Boeing Dreamliner die commercieel wordt geëxploiteerd, heeft zijn eerste incident gehad. Naar nu bekend is geworden, waren er gisteren problemen met het landingsgestel van het nieuwste toestel van Boeing.

Piloten van All Nippon Airways (ANA), die met het eerste afgeleverde toestel vlogen, waren genoodzaakt het landingsgestel handmatig uit te klappen nadat een controlelampje aangaf dat de wielen niet goed waren uitgeklapt voor de landing.

Boeing en ANA onderzoeken het incident. De eerste Dreamliner werd nog geen twee weken geleden afgeleverd, jaren later dan de bedoeling was

http://www.volkskrant.nl/vk/nl(...)ing-Dreamliner.dhtml

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

spacer line  

Ik moet zeggen dat ik het nieuws altijd wel een beetje afschuim als er veel betekenende nieuwe airliners worden gelanceerd (vanaf de productielijn dus hè !). De A380 heeft nog niet zoveel ellende gehad toch ? Wel voor het officieel werd gelanceerd, vooral electronica, vorig jaar explodeerde er een motor en vorige week viel er eentje uit ?

Als je ziet hoeveel die dingen worden gebruikt (afgezien van de hele nieuwe in de openingspost), dan heb ik toch het idee dat ze goeie dingen maken. Bij nieuwe vliegtuigen valt het meer op en heeft het meer nieuwswaarde. Vorige week moest in Warschau een 767 (draait toch al een paar jaartjes mee) een buikschuiver maken, omdat het landingsgestel helemaal niet uitkwam, dan klinkt handmatig naar beneden draaien (zoals bij de 787) al een stuk hoopvoller. Ik denk wel dat die Poolse piloot een applaus heeft gehad toen ze stilstonden.

Toen ik naar Indonesië vloog, zat ik in een 777. Ik heb van te voren gekeken wat daar allemaal mee gebeurt was .... helemaal niks. Dus ik dacht 'tja, dan zal je net zien dat ...'

Zowel Boeing als Airbus maken volgens mij goeie vliegtuigen, ik moet erbij zeggen dat het meer afhangt van de maatschappij. Qantas staat erg goed bekend, maar heeft nu die 2 incidenten met de A380 in de boeken staan ... Ik ben het met je eens Zieleffe, ik voel me lekkerder in een vliegtuig met 4 motoren.

Wat ik maar wil zeggen ... je weet het nooit. Ik vind ongelukken met vliegtuigen die al wat jaren meegaan enger, omdat daar de kinderziektes (als die er al zijn) uit moeten zijn.

Vorige week:

Crosswind landing Emoticon: Very funny :

Kai Tak (tot 1998 in Hong Kong) :

Selamat Jalan !
Emoticon: Puh!

"Bhinneka Tunggal Ika"

spacer line  

Of leuke filmpjes van St.-Maarten, mooi wit strand !

En andersom :

Even meevliegen :

Ik kan hier avondenlang naar kijken .....

"Bhinneka Tunggal Ika"

senior
User
User icon of senior
spacer line

Jammer genoeg pas 1 keer met de A380 gevlogen, mooi vliegtuig,ruim, comfortabel zitten. Misschien doe ik volgend jaar wel eens een keer gek en ga ik de first class uitproberen op het traject Dubai - Bangkok.... of Londen - Singapore

hati hati, pelan pelan

spacer line  

Het lijkt me echt een superding om van binnen te zien. Van buiten ken ik hem al (van een afstandje).

"Bhinneka Tunggal Ika"

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Een maat van me is gezagvoerder instructeur. Die vertelde me dat Airbus problemen kent met besturing. Hij vliegt ze liever niet. Ook zijn er problemen met de ophanging van de jet aan de vleugel. Hij overweegt zelfs als de beloofde verbeteringen niet komen zijn certificaat om het toestel te vliegen niet meer te verlengen. Kennelijk zijn er al ruim 3 jaar lang gesprekken gaande tussen de vliegers organisatie en Airbus die niet brengen wat er in hun ogen zou moeten gebeuren. En er 2 deadlines niet gehaald zijn. Deze mensen nemen hun werk serieus. Als advies gaf hij als het kan een vlucht te kiezen met een Boeing. Ik neem dit advies ter harte zoveel als het kan. Momenteel vlieg ik beroepshalve veel, 2 keer per weerk, en neem ook rustig een vlucht eerder of later.

It's only kinky the first time.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Niet doen Oyibo, dit is een onvoorstelbaar lul verhaal van jou, er is niet één vliegtuigbouwer die het leven van 800 passagiers op de waagschaal zet.
Je zal best een manneke zijn met veel connecties en vliegervaring, maar ik ken jou beter, als je deze verhalen gaat ventileren dan ook graag de bron, anders opzouten.
Beroepshalve vlieg je al 3 jaar niet twee keer per week maar één keer per drie maanden en dan nog binnenlands, niet doen dus, je maakt mensen bang met je lulverhalen.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 09-11-2011 15:33 Malam wrote:
Niet doen Oyibo, dit is een onvoorstelbaar lul verhaal van jou, er is niet één vliegtuigbouwer die het leven van 800 passagiers op de waagschaal zet.
Je zal best een manneke zijn met veel connecties en vliegervaring, maar ik ken jou beter, als je deze verhalen gaat ventileren dan ook graag de bron, anders opzouten.
Een piloot van een 380 die jou even gaat vertellen wat er aan zo'n ding niet goed is?
Lijkt me dat je fantasie met jou op de loop is brave borst, foutje bedankt Emoticon: Wink
Beroepshalve vlieg je al 3 jaar niet twee keer per week maar één keer per drie maanden en dan nog binnenlands, niet doen dus, je maakt mensen bang met je lulverhalen. Emoticon: Shut up!

spacer line  

On 09-11-2011 15:33 Malam wrote:
Beroepshalve vlieg je al 3 jaar niet twee keer per week maar één keer per drie maanden en dan nog binnenlands, niet doen dus, je maakt mensen bang met je lulverhalen.

Volgens Oyi is zijn bron zijn maat , dus zijn maat zal hem toch niet naaien ?

bisa dicek of makemyday .

spacer line  

Het is natuurlijk moeilijk te verifieren en het brengt in mijn ogen alleen maar onnodige onrust, ondanks de goeie bedoelingen waarschijnlijk. Als ik kijk naar het aantal vliegbewegingen van de gemiddelde Airbus kan ik niet zeggen dat ze het slechter doen dan Boeing ?

"Bhinneka Tunggal Ika"

spacer line  

On 10-11-2011 00:09 Macan Belanda wrote:
Het is natuurlijk moeilijk te verifieren en het brengt in mijn ogen alleen maar onnodige onrust, ondanks de goeie bedoelingen waarschijnlijk. ]

Inside information zijn meestal vertrouwelijk , je kan de bronnen ook niet zo maar noemen.(Evt. repercussies ).
Hangt ook af wie je bron is .
Je weet ook wel wat een klokkenluider kan verwachten .

bisa dicek of makemyday .

spacer line  

Om Sid, dat begrijp ik, maar kennelijk is het niet zo vertrouwelijk dat het op een forumpje op internet kan worden gepost. Misschien is het wel iemand die een hekel aan Fransozen heeft, of misschien geeft Boeing wel leukere tripjes weg aan piloten ?

Voor mij is het zo meer roddel dan 'inside information'.

"Bhinneka Tunggal Ika"

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Inside oudside als je er maar kom.
Je legt wel je leven in andermans handen....... Emoticon: Very funny Emoticon: Smile

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Ik zal eens navragen bij mijn neef...hij is gezagvoerder en vliegt bij de KLM.....

en is tevens ook instructeur......

Hij moet het dan zéker weten, toch??? Emoticon: Party!

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ik kom hier even op terug
Kembang had je die neef nog gesproken????

Nu iets anders; ergens hebben wij het er over gehad, ik weet niet meer welk topic, dat Nederlandse piloten in Indonesië gingen werken, bij verschillende maatschappijen.
kijk dit verhaal vanmorgen in het AD.

http://www.ad.nl/ad/nl/1014/Bi(...)rde-luchthaven.dhtml
15-10-12 - 02:57
Een toestel van de Indonesische maatschappij Sriwijaya Air met 96 passagiers aan boord is zaterdagavond geland op het verkeerde vliegveld. In plaats van de luchthaven Minangkabau op West-Sumatra koos de piloot het 15 kilometer verderop gelegen vliegveld Tabing, dat sinds 2005 niet meer voor commercieel vliegverkeer wordt gebruikt.
Sinds die tijd is Tabing, ten zuiden van Minangkabau, alleen nog in gebruik als militair vliegveld.
Een woordvoerder van de luchtvaartmaatschappij zei dat de piloot en de copiloot buitenlanders zijn die ter plaatse niet bekend waren. Hij zei een technisch mankement uit te sluiten.

elsbeth
User
spacer line

Dan zal de luchtverkeersleiding ook wel boter op zijn hoofd hebben. Ik heb altijd begrepen dat ieder vliegtuig minitieus begeleid wordt tot het aande grond staat.
Maar als ik het plaatje zo zie, Ziel, dan is ie niet alleen op het verkeerde vliegveld, maar ook op het verkeerde strookje beland.
Ik ben er toch niet helemaal rouwig om dat mijn zoon vorige zomer niet door de selectie van de KLS (koninklijke luchtvaart school) is gekomen. Het is toch wel heel droevig gesteld met de werkgelegenheid. Hij denkt er inmiddels zelf ook anders over en is hard aan het nadenken over een andere vervolgstudie.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Tja, Indonesie staat niet voor niks aangeschreven voor een miserabele verkeersveiligheid. Wat niet alleen betrekking heeft op de vliegtuigen zelf. Overigens het topic doorlezend zie ik een andere reaktie. Ik heb tussen half oktober 2011 en eind Januari 2012 ,2 keer per week de route Hanoi-Saigon VV gevlogen. Met Vietnam Airlines. Die hebben en Airbus en Boeing's.

Ik vlieg liever met een Boeing en keek dan op het vlucht schema welk toestel er in werd gezet. Die lijndienst is elk uur. en koos dan ook al was het 2 uur later de Boeing en niet de Airbus. Ik weet ook wel dat er in incidenten tussen de toestellen weing tot geen verschil zit, maar neem nog steeds het advies van KD serieus. De man vliegt nog steeds dagelijks en dat is een proffesional.

Ik weet dat de selectie van de KLS 1 van de zwaarste is. En mensen op tienden er niet doorkomen. Jammer dat hij niet door kon. Mooi beroep hoor ! En vliegen is 1 van de meest veilige vormen van transport. Dus beter piloot dan chauffeur moet je maar denken Emoticon: Wink

It's only kinky the first time.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Zo miserabel is het hier niet meer geloof ik. De laatste reeks incidenten en ongelukken betrof militaire toestellen, kleinere maatschappijen met (kennelijk) andere eisen en een toestel dat hier op 'road-show' was (Sukhoi).

Ik denk echt dat er in de jaren na de Nieuwjaarsduik van dat Adam Air toestel in 2007 flinke verbeteringen zijn doorgevoerd, en dat is denk ik ook wel te zien aan het aantal doden dat hier valt in de sector. Ja, dat er een vliegtuig op een verkeerd vliegveld land moet niet kunnen, maar daar vallen geen doden bij gelukkig.

Ik vlieg met regelmaat korte afstandjes (Jakarta-Yogya, Jakarta-Bali, vorige week nog een retourtje Singapore) en heb dan toestellen van diverse maatschappijen en diverse bouwjaren. Heen Singapore en 'oudje' van zeker 10 jaar (wat eigenlijk helemaal niet oud is) en op de terugweg een nieuwe 737-900NG van een paar maanden oud. Ik stap overal in, want die oude MD-82 toestellen zijn er nu echt helemaal uit voor zover ik kan zien (eindelijk, dat heeft wel te lang geduurd)

Buiten een retourtje Jogja in business class vlieg ik gewoon het goedkoopst beschikbare. De centjes die dan overblijven gaan wel naar een betere hotelkamer toe. Komt toch wel op.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Over ouwe vliegtuigen gesproken..... Ik heb geen verstand van hoe oud vliegtuigen zijn maar bijvoorbeeld die van Trigana (anders kom je op de buiteneilanden niet ver) ai ai ai daar moet je maar niet teveel bij nadenken. Trouwens Riau, Transnusa en Express Air net zo
Dat ongeluk met Adam Air is een van de bekendste ongelukken maar in Papua komt er toch met enige regelmaat ook wat naar beneden.

Ik vlieg overigens niet altijd het goedkoopst maar kies ook steeds meer voor een acceptabele vertrek- en/of aankomsttijd. En soms gaat gaat zelfs samen met het goedkoopste ticket.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

http://www.thejakartapost.com/(...)rruns-pontianak.html
Een particulier Sriwijaya Air vliegtuigen, met vluchtnummer SJY182, vertrokken van Jakarta, stootte door de baan van Supadio Airport in Pontianak, West-Kalimantan op vrijdag.
Geen slachtoffers gemeld, luchthavenexploitant Angkasa Pura II (AP II) secretaris die Trisno Heryadi bevestigd dat.
"Alle van de 160 passagiers zijn veilig. We zijn momenteel bezig de mensen te evacueren,uit het vliegtuig, "vertelde Trisno The Jakarta Post over de telefoon.
Hij zei dat Supadio luchthaven tijdelijk, sinds rond 4 p.m. gesloten was
"De nationale Transport Safety Committee is op weg naar Pontianak om de zaak te onderzoeken".
Hij zei dat het incident, twee vluchten van Soekarno-Hatta International Airport in Cengkareng, Bantam op weg naar Supadio. (lfr) heeft vertraagd,
==================================================================
A privately owned Sriwijaya Air aircraft, with flight number SJY182, bound from Jakarta overran the runway of Supadio Airport in Pontianak, West Kalimantan on Friday. No casualties had been reported, state owned airport operator Angkasa Pura II (AP II) corporate secretary Trisno Heryadi confirmed.
"All of the 160 passengers are safe. We are currently evacuating the aircraft," Trisno told The Jakarta Post over the phone. He said that Supadio Airport had been temporarily closed since around 4 p.m.
"The National Transportation Safety Committee is on its way to Pontianak to investigate the case," he added. He said the incident delayed two flights heading to Supadio from Soekarno-Hatta International Airport in Cengkareng, Banten. (lfr)

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.AM; Trigana Air vliegt inderdaad met relatief veel oudere toestellen als de grotere maatschappijen. Ik was eergisteren op hun nieuwe ticket office in Jakarta Kota en heb daar een poosje staan praten met wat medewerkers. Er zijn plannen voor volgend jaar om enkele vliegtuigen te vervangen voor nieuwere en bovendien enkele nieuwe routes te openen.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ja wat heb je te eisen als je ziet waarom je die ellende op zo trip van meer dan 12 uren accepteert
Het is een kwelling maar het geld besparen is de middel waarvoor je dat dan ook aanvaard.
Nu zullen er mensen zijn die dan schrijven, als je geen meer geld aan wil besteden, dan moet je niet zeuren.
Maar een ticket of twee meer, kan in de papieren lopen en dat is de besparing.

Nu er steeds meer nieuwe vliegtuigen komen, zouden ze eens daarna mogen gaan kijken, die ergernissen van breedte lengte en mogelijkheden de stoel na je eigen hand te kunnen zetten, is in deze technische tijd een must.
Door meer concurrentie en meer mensen gaan vliegen, kan dat allemaal beter geregeld worden..... Emoticon: Smile
I hope so Emoticon: Shiny

.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

http://nieuws.vtm.be/buitenlan(...)-crasht-franse-alpen
Airbus 320 van Duitse maatschappij germanwings gecrasht....
Alle 150 mensen inclusief de bemanning van 6 personen over leden
Het vliegtuig was al 25jaar oud en had vele jaren voor de Lufthansa gevlogen
Er vliegen van die type 1000zenden rond vooral in Europa.
Vliegen deze ook in Azie rond ? Emoticon: So funny Emoticon: Eerie

koming
User
User icon of koming
spacer line

Volgens mij wel, ik dacht dat Air Asia nog met A 320's rondvliegt

koming

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

Het vliegtuig vloog over de deeltjesversneller van CERN. Mogelijk de oorzaak?

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,949,885 topic views - 222,206 posts - 13,488 topics - 16,248 members - last post @ 22-09-2017 21:19 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

90,046,278 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com