indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

open new topic | reply to this topic | newest topics | active topics | login
budowono1
User
spacer line

Sorry maar ik geef geen Sent aan 555.
ik en mijn vrienden hebben geld ingezameld .
ik heb zelf een gul bedrag van Ä,3,000,- gegeven en zo'n Ä,4,500,-
verzameld by mensen die ons geld verschuldigd zijn en andere mensen uit Indonesia of Indo's die hier in Nederland wonen.
ik ben ben van plan om dit geld schenken aan
Kedutaan Besar Republik Indonesia !

Omdat ik vind dat Indonesia het geld harder nodig heeft dan de andere landen . Nornaal as iets nis met Asia steun ik maar nu de Sea Quake was in Sumatera zee so de schade daar is groter en hulp meer nodig Mijn Tante heeft 5 Family leden verloren 4 Meninggal 1 Missing. ik geef dit geld aan Ambasador M.Jusuf voor Aceh zodat zse met die gekd facsinasi kunnen kopen.

De mensen in Aceh hebeen nodig Facsinasi .Eeten&drin kwater.
geen Kleren of rode kruis werkers of Medelijden van de kapitalistiche westen

Meschien hard maar dit is Resliteid.

Veer01
User
User icon of Veer01
spacer line

Is toch ook goed...als iedereen maar iets geeft. Emoticon: Yes!

Robert†
User
User icon of Robert†
spacer line

Als voor jouw gevoel daar meer me gedaan kan worden is dat je goed recht. Ik denk dat als je zo dicht bij deze ramp betrokken bent je uit eerste hand de beste info kan halen wat te doen en wie het hardst nodig heeft

Omang Omang Cafe Padangbai Bali

Schultz
User
spacer line

Wanneer je er zeker van bent,dat het geld naar de goede plaatsen gaat,heb je zelf het recht om te geven aan wie je wilt.Ik denk ook,dat naast de algemene noden,best wat geld vrij gemaakt kan worden voor kleine projecten en dorpen die relatief veel geleden hebben van de "bencana".Ook daar moet worden herbouwd ,nadat de ersgte noden gelenigd zijn.Zoals gebeurt door Howu-howu op Nias.Nog bedankt DangdudeO3

maurits
User
User icon of maurits
spacer line

Ik heb mijn meerderheid van mijn donaties ook niet aan 555 geschonken... Ik heb wel wat gedoneerd...

Ook ik, heb direct naar Indonesia geld gestuurd omdat ik van mening ben dat de mensen in Aceh het harder nodig hebben dan respectievelijk "rijke" gebieden zoals Patong en Kao Lak...

Naar mijn mening gaat de meerderheid van het verworven geld van 555 naar Thailand en dus niet naar Aceh, maar toch is Phuket een rijk gebied in Thailand dat er wel bovenop komt met structuele hulp.

Aceh, ligt misschien moeilijk omdat de meeste hulpinstanties "politiek" gekleurd zijn. Begrijp me niet verkeerd, het is verschrikkelijk wat er is gebeurd voor elk getroffen land of natie dat mensen heeft verloren... Ook ik was eens op Patong, Karon, Kao Lak., en zag vandaag weer foto's waar ook ik een koffie heb gedronken... verschrikkelijk...!

Volgens een vriend van mij, die werkzaam was op Phuket, zijn alle naties geinformeerd ruim vantevoren door iemand die werkzaam is op een duikschool in Phuket. Hij was met zijn boot op zee begin December en zag een stijging van het water, en concludeerde dat er iets te gebeuren stond omdat hij al zoiets had meegemaakt (tsunami) in Hawaii.... Hij lichtte autoriteiten in Australia, Indonesia en Thailand in, maar kreeg alleen vanuit Australia te horen dat die golf Australia nooit zou bereiken en dat het vrij onschuldig zou zijn...
Interesting story...

Saya menangis....

Emoticon: Cry Emoticon: Cry Emoticon: Cry

Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.

Jantje
User
spacer line

Hoe kom je in hemelsnaam op het idee dat naties hele volksstammen gaan evacueren t.g.v een telefoontje van een kennis van een vriend van jou.
En wat schenken betreft: Niet die verschrikkelijke koffie schenken hoor. Heeft nare bijwerkingen!
Emoticon: Sadley

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Wat moeten wij ons voor stellen bij: Kedutaan Besar Republik Indonesia
Als ik Google zijn werk laat doen kom ik uit bij de ambassades van Indonesie.
Ik denk dat het een beetje verwarrend overkomt,.
Wij zijn op zoek naar de adressen van instanties in Indonesie die aktief hulp aanbieden aan Aceh, wij denken dan aan de opvang van kinderen uit Aceh die door de ramp de ouders verloren zijn.
Tuti & Jan

maurits
User
User icon of maurits
spacer line

On 11-01-2005 05:55 Jantje wrote:
Hoe kom je in hemelsnaam op het idee dat naties hele volksstammen gaan evacueren t.g.v een telefoontje van een kennis van een vriend van jou.
Emoticon: Sadley

Beste Jantje,

Ik weet niet of jij het begrip "begrijpend lezen" meester bent, maar waar zeg ik dan dat dit allemaal voorkomen had kunnen worden? Ik zeg enkel en alleen dat het een interessant verhaal is, waarbij de overheden niet echt met dergelijke rampen bezig waren...

En wat die koffie betreft, die vind ik meesterlijk!!! Daar blijf je tenminste wakker van als je 14 uur op een dag werkt...

Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

Ik deel ook je mening.Maar dan wel de Kopi Bali Emoticon: Cry
Of ( nog steeds niet geproeft ) Luwak Koffie. Emoticon: Wink
Ben met je eens vooral je ineend meer moet gaan "huilen"om het verdriet ui Aceh.

maurits
User
User icon of maurits
spacer line

jaja Kopi Bali, super goed..

enak sekali dong...

diederick
User
User icon of diederick
spacer line

3000 euro? Dat is een vermogen in Indonesie en een een aardig maandsalaris in Nederland. Gefeliciteerd, Budowono, met je goedgeefsheid. Overigens is de heer Yusuf al een tijdje geen ambassadeur meer, maar wat geeft het? Ze zullen er op de ambassade heel blij mee zijn.

Jantje
User
spacer line

On 11-01-2005 11:56 maurits wrote:
[...]

Beste Jantje,

Ik weet niet of jij het begrip "begrijpend lezen" meester bent, maar waar zeg ik dan dat dit allemaal voorkomen had kunnen worden? Ik zeg enkel en alleen dat het een interessant verhaal is, waarbij de overheden niet echt met dergelijke rampen bezig waren...

En wat die koffie betreft, die vind ik meesterlijk!!! Daar blijf je tenminste wakker van als je 14 uur op een dag werkt...

Ik ben inderdaad niet zo vlot van begrip met lezen. Wat vond je nou precies meesterlijk. De koffie of de grap die ik er over maakte...

maurits
User
User icon of maurits
spacer line

Je hebt jezelf nogal hoog zitten he? Natuurlijk bedoelde ik NIET jouw grap, ik vind grappen ongepast als het over een ramp gaat van dergelijke omvang.

Weet je wat jij eens zou moeten schenken? Je zou jezelf eens tijd kunnen schenken om niet telkens van die domme opmerkingen te maken...

reuveul
User
User icon of reuveul
spacer line

maurit, ik had gehoord dat thailand geen geld wou aannemen,
nou kan ik het verkeerd hebben hoor,maar mocht het zo zijn dan vindt ik dat een lief gebaar...

vr gr rob

like to live in ID,but it takes a while to get there

eveline
User
spacer line

On 11-01-2005 09:15 Tuti & Jan wrote:
Wat moeten wij ons voor stellen bij: Kedutaan Besar Republik Indonesia
Als ik Google zijn werk laat doen kom ik uit bij de ambassades van Indonesie.
Ik denk dat het een beetje verwarrend overkomt,.
Wij zijn op zoek naar de adressen van instanties in Indonesie die aktief hulp aanbieden aan Aceh, wij denken dan aan de opvang van kinderen uit Aceh die door de ramp de ouders verloren zijn.
Tuti & Jan

Beste Tuti & Jan,

Misschien heb ik wel een telefoon nummer en adres voor je waar je informatie kunt vragen hierover. Ik zal het morgen voor je navragen, en stuur ik het j per email.

Choose to be optimistic, it feels better. If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito!

eveline
User
spacer line

mas Budowono,

Mendung di langit Serambi,
Indonesia menangis kembali.....
Banda Aceh, 26 december 2004

Ik deel je verdriet
En dat van vele medegetroffenen
Slachtoffers van de verwoestende zee

Choose to be optimistic, it feels better. If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito!

eveline
User
spacer line

mas Budowono,

Mendung di langit Serambi,
Indonesia menangis kembali.....
Banda Aceh, 26 december 2004

Ik deel je verdriet
En dat van vele medegetroffenen
Slachtoffers van de verwoestende zee

Jantje
User
spacer line

De Nederlandse coordinatie van de hulpverlening houdt op bij de grens van Aceh. Vandaar gaat het verder via FPI en MMI. Ofschoon mijn betrokkenheid met de slachtoffers groot is, wacht ik nog even met geld overmaken op 555 en zal ik al helemaal geen geld overmaken aan instanties in Aceh !

budowono1
User
spacer line

On 11-01-2005 15:14 diederick wrote:
3000 euro? Dat is een vermogen in Indonesie en een een aardig maandsalaris in Nederland. Gefeliciteerd, Budowono, met je goedgeefsheid. Overigens is de heer Yusuf al een tijdje geen ambassadeur meer, maar wat geeft het? Ze zullen er op de ambassade heel blij mee zijn.
ik was er nog niet van op de hoogte M.Yusuf niet meer ambasaduer was vreemd dat nietmand mij op de hoogte had gesteld maar hoe dan ook ik ga het geld op maandag opsturen naar wassenaar en het komt wel terecht.

ik doe dit aleen voor indonesia niet thailand of sri lanka .
de beving vond plaats in de Sumaera zee en de grootste schade op Aceh maar de meeste stuen gaat naar Thailand waar er maar een quart van indonesia schade is omdat daar de helft buitenlands is met dit soort discriminatie ben ik niet eens en hoop geef darom aleen aan indonesia om dat ze het daar harder nodig hebben en mijn volle stuen krijgen niet aleen omdat mijn volk en mijn land maar vooral omdat het hier harder nodig is .
ik geef die geld voor faksinasi en eten en drink water niet voor kleren en speel goed en dat andere onnodige spull wat andere doen het volk heet Voedsel en Faksinasi nodig

ik zal zoveel helpen als ik kan want ik hou veel van mijn land en mijn Volk.

ik geloof ook dat Yudhoyono gelijk had toen hij zij dat tsunami om een reden gebeurde om dat Tuhan iets aan ons duidelijk wil maken dat het vechten moest stoppen en het volk een moest worden.
en nu werken zowell Republik Indonesia. ABRI. & GAM koalisi werken samen als een volk zoals volgens Bung-Karno

budowono1
User
spacer line

oh yah Diederick ik heb net gecontroleerd op Indonesia.nl
Gen.M-Jusuf is toevalig nog wel ambasadeur Republik Indonesia.

spacer line  

Beste Budowono,

geld geven aan de indonesische autoriteiten..?? Oei..weet jij wel dat IndonesiŽ al jaren in de top 5 van meeste corrupte landen staat? Ik las in de Volkskrant dat indonesiŽrs zelf ook geen geld geven aan Indonesische ambtenaren omdat die als zeer corrupt te boek staan. Die schijnen zo 30 % vh geld in eigen zak te steken. Liever geven IndonesiŽrs het geld aan particuliere organisaties. Niet voor niks is er een team van Corruption Watchers naar Aceh gestuurd. Ik zou niet zo goedgelovig zijn en je geld aan de ambassadeur meegeven. Hij is misschien dan wel niet corrupt maar vele andere ambtenaren daar wel!

budowono1
User
spacer line

het zij zo philip maar ik vertrouw mas Jusuf ik ken hem persoonlijk dus darom weet ik dat hij een goed carcter heef en volgensmij zouden ze in een situatie als dat niet proberen.
meschien in andere situaties maar nu niet ik heb vertouwn in hun
ook niet in iedereen maar wel in de ambasadeur

ardy75
User
spacer line

ja, geef zoveel mogelijk aan giro 555, dan weet je zeker dan ruim 50 procent in de zakken van diverse ministers verdwijnt. ]

ik ben zelf als vijwilliger vertrokken naar aceh, kwam in kontakt met een NGO, boden mij een kontrakt aan, doe nu vertaalwerk, werk in vluchtelingen kampen, en zet projecten op om de lokale bevolking betaald werk te voorzien (FONDS van deze ngo....20 miljoen euro, zonder tussenkomst van een begerige indonesische minister, voel me een stuk beter dan 100 euro te storten op 555 moet ik eerlijk zeggen...!)

eveline
User
spacer line

On 21-01-2005 04:42 ardy75 wrote:
ja, geef zoveel mogelijk aan giro 555, dan weet je zeker dan ruim 50 procent in de zakken van diverse ministers verdwijnt. ]

ik ben zelf als vijwilliger vertrokken naar aceh, kwam in kontakt met een NGO, boden mij een kontrakt aan, doe nu vertaalwerk, werk in vluchtelingen kampen, en zet projecten op om de lokale bevolking betaald werk te voorzien (FONDS van deze ngo....20 miljoen euro, zonder tussenkomst van een begerige indonesische minister, voel me een stuk beter dan 100 euro te storten op 555 moet ik eerlijk zeggen...!)

Chapeau en Respect Ardy!

budowono1
User
spacer line

weet ik wel maar het meesten van 555 gaat naar Thailand Emoticon: Cry
ik vind indonesia belangrijker de grootste schade is in Aceh en
de beving zelf was oon Indonesia zee dus RI heeft het geld harder nodig dan thailand of india of Sri lanka sorri dat ik zo denk
maar het is zo

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

open new topic | reply to this topic | newest topics | active topics | login

77,027,794 topic views - 235,014 posts - 13,697 topics - 25,728 members - last post @ 18-11-2019 23:38 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,844,738 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com