indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  
bisa dicek of makemyday .

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

'Nederland en Zwitserland minst corrupt'

LONDEN - Bedrijven hebben in Nederland en Zwitserland het minste last van corruptie als zij zaken doen met de overheid. Dat meldt de anticorruptie-organisatie Transparency International woensdag in de Bribe Payers Index 2011. Voor dit onderzoek werden meer dan 3000 zakenlieden in 28 landen geïnterviewd. Het gaat om de belangrijkste exporterende landen, verspreid over de hele wereld.

De eerst partij die opgericht word en die in zijn verkiezingen beloofd grenzen weer te herstellen en uit de Europesche gemeenschap stappen heeft mijn stem................... Emoticon: Shiny Emoticon: Bye bye

Driekwart uitzendbureaus discrimineert
'Liever geen Marokkanen'

Gepubliceerd: vandaag 08:29
Update: vandaag 09:02

Ruim driekwart van de uitzendbureaus werkt mee als bedrijven vragen geen Turken, Marokkanen of Surinamers voor een vacature te leveren. Dat concluderen twee sociologen in een afstudeeronderzoek aan de Vrije Universiteit, schrijft de Volkskrant woensdag.

Wereldbank waarschuwt voor Griekse puinhoop

Gepubliceerd: gisteren 15:43
Update: gisteren 16:56

Robert Zoellick, president van de Wereldbank, waarschuwt voor de gevolgen van het aangekondigde referendum in Griekenland. Volgens de topman zal een 'nee' van Griekenland tegen het hernieuwde steunpakket voor veel onrust zorgen op de Europese effectenmarkten. ,,Haalt het plan het niet dan wordt het een puinhoop", voorspelt Zoellick.

Ierse klusjesmannen:

Een grote groep Ieren biedt zich in het hele land aan als klusjesmannen. Ze trekken met busjes door ons land en gaan langs de deuren op zoek naar werk, zoals schilderen een tuinpad aanleggen of de gevel reinigen. Daarbij combineert een deel van de Ieren het klussen met regelrechte intimidatie en afpersing. Voornaamste slachtoffers zijn ouderen en alleenstaanden. Bekend zijn slachtoffers die aan de voordeur soms voor 20.000 euro zijn afgeperst.

Dit kom ik al op een morgen tegen in de berichtgeving....
Nog niet over moord en doodslag gehad, zo is Nederland geworden een verschrikkelijk gebied, waarop de politiek geen antwoord meer op heeft.
Ze laten de mens in de steek en wil zelf als individu populist zijn.
Weg met al die figuren en weg met de oude tradities van Partijen......... Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Weinig tot nietszeggend lijstje van nog geen 30 landen. Hoe scoren bijvoorbeeld de landen in Afrika en de vele ontbrekende landen in Azie? Dat is leuk vergelijkingsmateriaal, maar een 7.1 (ruim voldoende was dat op mijn rapport altijd?) voor Indonesie zegt daadwerkelijk helemaal niets, zeker niet als Nederland een 8.8 krijgt. Dan lijkt het net of het hier allemaal prima is qua corruptie, terwijl het natuurlijk gewoon een grote janboel is. Maar aan de andere kant, misschien is het dat in Nederland ook wel, en is een 8.8 eigenlijk ook maar gewoon kudt met dt en peren.

spacer line  

Nederland is de braafste jongen van de klas.
Dat is de reden dat ikke ( moa) nog steeds tevreden ben met Nederland , en mijn oude dag hiero wil slijten.

Begrijp dus niet waarom sommigen weg willen en naar daaro( Indonesia) willen gaan .

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Zoals ik al schreef, een totaal nietszeggende lijst. Verre van compleet met nietszeggende cijfers. Ik zit liever hier, maar om dat te zeggen heb ik die lijst niet nodig.

spacer line  

Op 02-11-2011 08:51 schreef zieleffe:

[quote verwijderd]

De eerst partij die opgericht word en die in zijn verkiezingen beloofd grenzen weer te herstellen en uit de Europesche gemeenschap stappen heeft mijn stem................... Emoticon: Shiny Emoticon: Bye bye
...
Dit kom ik al op een morgen tegen in de berichtgeving....
Nog niet over moord en doodslag gehad, zo is Nederland geworden een verschrikkelijk gebied, waarop de politiek geen antwoord meer op heeft.
Ze laten de mens in de steek en wil zelf als individu populist zijn.
Weg met al die figuren en weg met de oude tradities van Partijen......... Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Met alle respect Zieleffe, hier geef je toch echt je brevet van onvermogen af. Democratie is iets moois, het enge is alleen dat een hoop beperkte mensen zich laten meesleuren in de waan van de dag, deze posting van jou is daar een sprekend voorbeeld van.

Ik kan je nog wel ergere wantoestanden over Europa meegeven hoor, wist je dat de Grieken de afgelopen 10 jaar 8 miljard aan pensioenen heeft uitgegeven aan dode mensen (nabestaanden dus). Dit werd mij gisteren verteld door een collega, met de krant in zijn hand. Diezelfde collega (ex-brandweer) vertelde mij vorige week nog dat hij twee nieuwe accu's had 'gekocht'. Toen hem bij de kassa werd gevraagd of het op rekening van de brandweer moest (met een mooie knipoog) leek hem dat een goed plan.

Die grenzen waar jij het over hebt; heb je enig idee wat voor economische schade dat oplevert ? Gaan we weer massaal in de file staan bij de grens met ons 'verse fruit' ? Ik werk bij een internationaal opererend bedrijf, de EU betekent dat we vrijuit kunnen handelen in de eurozone, enig idee hoeveel zand je in de motor gooit als je weer allerlei wisselkoersen gaat instellen ?
Die Turken en Marokkanen waar jij het over hebt, zijn bij ons niet te vinden, wij werken met goedkope krachten uit Oost-Europa. Die kun je zo oproepen en zo weer wegsturen. Ze werken hard en je hebt er geen papierwinkel van.

Ik irriteer me mateloos aan de reactie van de Griek en wat mij betreft mogen ze eruit, maar of het wijsheid is kan ik met mijn simpele kop niet bepalen. Wat ik wél zeker weet is als je de hele eurozone opdoekt we massaal bij 'jouw' Turk of Marokkaan in het koffiehuis kunnen gaan zitten.

Zieleffe, jij hebt duidelijk geen idee wat voor economische voordelen de EU brengt aan ons handelsland. Ik ben dan ook meer te porren voor het uitbreiden van de Europese discipline dan het opdoeken van het hele verhaal. Het klinkt lekker in de populistische mond om je ongenoegen over Europa te spuien, maar het getuigd ook van een beperkte blik.

Van de week vatte een politicus het heel treffend samen : we buigen ons nu over het feit of we 2700€ per belastingbetaler moeten steken in het steunen van de EU, wij halen 2000€ per jaar (!) aan economisch voordeel uit de EU. Nederland is zeer sterk gebaat bij een vrije handelszone.

"Bhinneka Tunggal Ika"

spacer line  

Ow en Nederland een verschrikkelijk gebied ? Daar heb je in 1 opzicht gelijk in : hetgaat hier zo goed dat we vergeten zijn wat we hebben. Het is zo verschrikkelijk nog niet, de inwoners zijn gewoon vervlakt. Grappig ook dat je populist de schuld geeft Zieleffe, de populist is immers tegen de EU aan het schoppen.

"Bhinneka Tunggal Ika"

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 02-11-2011 12:04 Macan Belanda wrote: Met alle respect Zieleffe, hier geef je toch echt je brevet van onvermogen af.

Wederom een volstrekt verkeerde (moedwillig in dit geval) van het woord respect. Elsbethesque.

MAD

spacer line  

On 02-11-2011 12:04 Macan Belanda wrote:

[quote removed]

Nederland is zeer sterk gebaat bij een vrije handelszone.

Dat is waar , als klein landje met weinig rijkdommen, behalve aardgas die over 20 jr op raakt is Nederland zeer afhankelijk van de internationale handel.

De kenniseconomie is ook de laatste jaren al dalende , vandaar dat Nederland probeert kennismigranten (ook studenten) naar Nederland te halen.
Zelfs Indonesiers zijn welkom . Emoticon: Confused
Wat mij steek is dat hoe kan mijn Gulden ploseling ingeruild wordt met Euro , en mijn Euro even goed is als de Euro van de Grieken , Spanjaarden of de Lire ( of is het Lira ) van de Italianen ? .
Dat kan ik niet volgen. Ben ook te dom voor .

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 02-11-2011 12:04 Macan Belanda wrote: Nederland is zeer sterk gebaat bij een vrije handelszone.

En vermoedelijk geen enkel ander land meer dan Nederland. Dat zou ik nou eens gewoon in cijfertjes willen zien. Die Grieken kunnen er wat mij betreft ook in zakken, maar als het gewoon voor NL beter is die bedriegers te helpen, doe dat dan maar. Later wraak.

MAD

spacer line  

Op 02-11-2011 12:22 schreef Pak Pupyes:

[quote verwijderd]

Wederom een volstrekt verkeerde (moedwillig in dit geval) van het woord respect. Elsbethesque.

Hm, ik heb alle respect hoor PP. Maar als mensen een eurocrisis gebruiken om er allerlei ongenoegen over andere zaken bij halen, dan zie ik dat als onvermogen en dan laat ik mij nog respectvol uit.

"Bhinneka Tunggal Ika"

spacer line  

Op 02-11-2011 12:27 schreef Pak Pupyes:

[quote verwijderd]

En vermoedelijk geen enkel ander land meer dan Nederland. Dat zou ik nou eens gewoon in cijfertjes willen zien. Die Grieken kunnen er wat mij betreft ook in zakken, maar als het gewoon voor NL beter is die bedriegers te helpen, doe dat dan maar. Later wraak.

Dat is moeilijk om in cijfertjes uit te drukken en al helemaal op een manier waarop wij - 'de simpele arbeider' - het begrijpen.

Maar het is voor iedere boerenlul te begrijpen dat het ontbreken van wisselkoersen en grenzen een voordeel is voor een handelsnatie lijkt me. Verder gaf ik in eerdere post (die waaruit jij quote) hoe het voordeel er ongeveer uitziet in Jip en Janneke taal : het noodfonds kost ons nu 2700€, maar het instand houden van een vrije handelsunie levert ons 2000€ voordeel per jaar op.

Daar heb ik geen bron van, het zou best wel een een gechargeerd beeld kunnen zijn, maar ik ben er heilig van overtuigd dat de Europese Monetaire Unie in ons voordeel werkt, om bovenstaande feiten.

Weet je, ik vertel jullie van mijn Oost-Europese collega's die wij inhuren voor het simpele werk. Die jongens zijn stuk voor stuk geschoold, maar in bijvoorbeeld Litouwen heeft men het beleid om ouderen aan het werk te houden. Dit betekent dat de jongeren er wegtrekken en dus naar landen als Nederland.

Is dat nadelig voor ons land ? Nee hoor, zij doen het werk waar de meesten van ons zich te goed voor voelen. En het mooiste is : ze werken er keihard voor, want ze weten nog waarvoor ze werken. Mij grootste angst over hun is dat ze over een paar jaar besmet raken met het Nederlandse klaagvirus, dit niet goed, dat niet goed, ik heb het recht hierop blalblabla.
Vooralsnog - en dan praat ik over jaren - werken ze harder dan jij en ik. Ze blijven lachen en op dit moment zie ik hun nijverheid eerder als voorbeeld dan als diefstal van 'onze banen'. Ze rapen simpelweg op wat wij laten liggen omdat wij ons er te goed voor voelen.

Er is wel degelijk wat mis in Nederland : de mentaliteit !
(We zijn zelfs te lui om onze vakbonden te steunen, wij vragen ons alleen af wat ze voor ons doen en dit is natuurlijk nooit genoeg)
Ik zou heel graag wat minder geklaag willen zien en wat meer mensen die hun mouwen opstropen, daarmee kom je namelijk uit een crisis.

"Bhinneka Tunggal Ika"

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Op 02-11-2011 12:04 schreef Macan Belanda:

[quote verwijderd]

Met alle respect Zieleffe, hier geef je toch echt je brevet van onvermogen af. Democratie is iets moois, het enge is alleen dat een hoop beperkte mensen zich laten meesleuren in de waan van de dag, deze posting van jou is daar een sprekend voorbeeld van.

Ik kan je nog wel ergere wantoestanden over Europa meegeven hoor, wist je dat de Grieken de afgelopen 10 jaar 8 miljard aan pensioenen heeft uitgegeven aan dode mensen (nabestaanden dus). Dit werd mij gisteren verteld door een collega, met de krant in zijn hand. Diezelfde collega (ex-brandweer) vertelde mij vorige week nog dat hij twee nieuwe accus had gekocht. Toen hem bij de kassa werd gevraagd of het op rekening van de brandweer moest (met een mooie knipoog) leek hem dat een goed plan.

Die grenzen waar jij het over hebt; heb je enig idee wat voor economische schade dat oplevert ? Gaan we weer massaal in de file staan bij de grens met ons verse fruit ? Ik werk bij een internationaal opererend bedrijf, de EU betekent dat we vrijuit kunnen handelen in de eurozone, enig idee hoeveel zand je in de motor gooit als je weer allerlei wisselkoersen gaat instellen ?
Die Turken en Marokkanen waar jij het over hebt, zijn bij ons niet te vinden, wij werken met goedkope krachten uit Oost-Europa. Die kun je zo oproepen en zo weer wegsturen. Ze werken hard en je hebt er geen papierwinkel van.

Ik irriteer me mateloos aan de reactie van de Griek en wat mij betreft mogen ze eruit, maar of het wijsheid is kan ik met mijn simpele kop niet bepalen. Wat ik wél zeker weet is als je de hele eurozone opdoekt we massaal bij jouw Turk of Marokkaan in het koffiehuis kunnen gaan zitten.

Zieleffe, jij hebt duidelijk geen idee wat voor economische voordelen de EU brengt aan ons handelsland. Ik ben dan ook meer te porren voor het uitbreiden van de Europese discipline dan het opdoeken van het hele verhaal. Het klinkt lekker in de populistische mond om je ongenoegen over Europa te spuien, maar het getuigd ook van een beperkte blik.

Van de week vatte een politicus het heel treffend samen : we buigen ons nu over het feit of we 2700€ per belastingbetaler moeten steken in het steunen van de EU, wij halen 2000€ per jaar (!) aan economisch voordeel uit de EU. Nederland is zeer sterk gebaat bij een vrije handelszone.

Ik zal er over nadenken Macan Belanda.
Ik ben geen econoom en ben ja emotioneel aan het reageren.
Ik weet het maar je moet ergens beginnen om de Eurofrieken eens te moeten laten weten dat er te veel misbruik is gemaakt door de zuidelijke landen en hoe je ook het bekijk, je ziet dat Brussel in het parlement, je wel kan roepen dat is democratie, dan zijn daar juist lieden die de democratie misbruiken.
Eurofraude is zo erg geworden, dat je beter het land terug moet gaan zetten, om al die kalimenteiten, die nu onder het nom van EEN Euro, niet het gewenste gebruik van burgers in Nederland heeft bevorderd.
Wij hebben altijd een handels geest gehad en die zullen we zo weer oppakken.

Even een grapje tussendoor alle niet Nederlanders zonder een geldig paspoort het land uit zetten.
Beginnen met:, u mag het raden?????? Emoticon: Shiny Emoticon: Shiny Emoticon: Shiny
Een tegen aanval omdat Indonesië ook maatregelingen gaan nemen pak ze dan maar terug................ Emoticon: Worship Emoticon: Puh! Emoticon: Shut up!

spacer line  

Ow PP, ik ben het met je eens vwb de Grieken. Ik kan het ook niet allemaal overzien, als het voor mij beter is dan graag steunen. Ik zou het graag beter begrijpen, ik zie een land vol wantoestanden, maar waarom staat de Griek te rellen ?

Als ik naar de Griekse samenleving kijk dan zie ik geen grote auto's, dure levensstijl etc. Ik kan me ook niet voorstellen dat het geld is opgegaan aan het stukgooien van het servies. Als ik de Griek zie die net als ik arbeider is, dan lijkt het er sterk op dat vooral de dure jongens de grote koek hebben gegeten, in dat geval snap ik het protest van de Griek. Voor mij als buitenlander oogt het alleen nogal vreemd dat ik nu moet bloeden voor iemand die mij hulp helemaal niet wil.

Let wel, dit zijn mijn twijfels over Griekenland, niet over de EU (al zie ik vooralsnog weinig hervormingen in de Zuid-Europese landen, met name Italië).

"Bhinneka Tunggal Ika"

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

MB, sudah ya. Ik vrees dat we het gewoon volkomen eens zijn. Niet goed voor een forum. Een flame is beter.

MAD

spacer line  

Op 02-11-2011 12:45 schreef zieleffe:

[quote verwijderd]

Ik zal er over nadenken Macan Belanda.
Ik ben geen econoom en ben ja emotioneel aan het reageren.
..

Weet je Zieleffe, ik kan deze woorden zeer waarderen. Ik bedoel het niet slecht en zeg ook niet dat ik de waarheid in pacht heb. Ik wou alleen even reageren in de toon die je zelf zette. Ik heb wel degelijk begrip voor je sentimenten, ik ken ze ook. Maar wij eenvoudige mensen worden opgezadeld met allerlei populistisch gedoe waar wij gevoelig voor zijn.

Ik ben redelijk economisch onderlegt en heb wat lijntjes met hoge financiele pieten. Als ik met hen discussier neem ik juist jouw toon aan, omdat ik wil dat ze die kritieken pareren, vandaar dat ik weet hoe ik op jouw posting moet reageren. Dat is geen napraten, ik ben niet geindoctrineerd, maar ik denk dat ik iets meer nuances ken omdat ik er veel tijd in heb gestoken.

Hoe verder met de EU is voor mij ook niet te overzien, maar het instand houden van een EU is absoluut in ons voordeel, vandaar dat ik aardig wat rek heb in mijn mening als het hierom gaat. Mijn tip : laat je niet gek maken.

"Bhinneka Tunggal Ika"

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

Oke
We maken dan een Neuro en een Zeuro van en alles zal rech kom. Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Shalom

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 02-11-2011 09:59 Surya Atmadja wrote:
Nederland is de braafste jongen van de klas.
Dat is de reden dat ikke ( moa) nog steeds tevreden ben met Nederland , en mijn oude dag hiero wil slijten.

Begrijp dus niet waarom sommigen weg willen en naar daaro( Indonesia) willen gaan .

Nu breekt toch mijn klomp, na de vele zoektochten en alle postings van appartementen, grond en huisjes kopen om de oude dag in het land pan herkomst te consumeren Emoticon: Confused

spacer line  

Op 02-11-2011 14:51 schreef Bokito:
Oke
We maken dan een Neuro en een Zeuro van en alles zal rech kom. Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Ik denk niet dat dat een oplossing is, het wordt eerder tijd dat Europa een keer kiest voor een sterk Europa, wat uiteraard inhoudt dat we voor elkaar werken en niet tegen elkaar. Dat is een eng idee, want Europa klinkt politiek gezien zo ver weg, maar op economisch gebied kan dat prima. Een neuro en zeuro zou een verrotte scheiding maken, maar soms (en zelfs regelmatig) vraag je je af waar de solidariteit van het Zuiden is.

Spanje is een koppijn dossier, maar heeft volgens mij wel goed gestructureerd en hervormd, het vervelende is dat dat land nu zomaar zou kunnen worden meegenomen in de ellende. Italië staat er alleen maar redelijk voor omdat ze een enorme bak spaargeld hebben, maar Berlusconi is niet wat je zegt een economisch wonder, ja voor zijn eigen vehicel ...

Daarom ben ik een voorstander van een Eurocommissaris voor de monetaire unie. Maar ik zou ook graag zien dat een goed economisch beleid voordelen geeft. Van mij mogen ze in een ander land op hun 50e met pensioen, maar dat heeft dan financiele beperkingen. Wij staan er in Nederland goed voor omdat we vervelende maatregelen hebben genomen, nu komen we er nóg vervelender voor te staan omdat anderen die maatregelen niet nemen. Ik vind dat mensen dat voor hun eigen land mogen bepalen, maar dat moet dan wel consequenties hebben !

Als we de hele Unie laten vallen gooien we onszelf decenia terug op economisch gebied, krijgen we weer wisselkoersen (wel lekker voor de banken), files bij de grens, dure grenswachten en moeten we onze goedkope krachten weer ergens anders vandaan halen.

Samengevat : werken moet worden beloond.

"Bhinneka Tunggal Ika"

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Weet u Macan Belanda ik denk dat ik de doorsnee burger vertegenwoordigd en u de elite die dagelijks niet weten wat het betekend je rompslomp te verbergen.
We worden door een stel elite naar de afgrond gebracht en die dommeriken begrijpen niet dat ze zelf er straks meer last van hebben dan ze nu beseffen.
Als alles stopt, de ambtenaren gaan niet werken, wat zal er dan gebeuren.
Als men nu niet wilt begrijpen dat je van elkaar afhankelijk ben, dan zal je toch de mens niet moeten bedonderen met een maatregel als pensioen verhogingen en dreigen met terug gang.
Want al die bobo's die denken dat ze vrij hun eigen belangen kunnen kopen, zullen wel eens teleurgesteld hun belangen zien weg vallen in het luchtledige, verdampen hun geld in de beurzen en zullen al hun spaarcentjes verdwijnen in de zakken van de criminelen, met hun witte boorden mentaliteiten.
Ga er maar voor staan, je ziet een hele generatie van zakkenvullers aangemoedigd door de zo genaamde elite volk hun geld langzaam aan zien weg verdwijnen in de zakken van mensen die speculeren op die beurzen....................... Emoticon: Shiny Emoticon: Cry Emoticon: Devil Emoticon: Stupid Emoticon: I love it Emoticon: Cooool

spacer line  

Ik ben niets anders dan jij Zieleffe, ik ben een doodgewone arbeider, ik ben drukker in een vreselijk slechte branche. Ik irriteer me mateloos aan zakkenvullers en ben ook over Europa sceptisch op z'n tijd.
Het laatste wat ik wil is de elite vrijpleiten, ik ben er minstens zo kritisch op als dat jij bent, al vind ik dat een loze kreet, ik heb geen zin om een wedstrijdje verpissen met je te doen over dit item. Maar ik ben ook kritisch de andere kant op, je kunt het de elite aanrekenen dat ze spelletjes spelen over onze lonen, pensioenen, bezittingen etc. Ik verwijt het de gemiddelde arbeider ook dat ze het laten gebeuren, tekenend daarin vind ik de teloorgang van onze vakbonden, iets waar ik altijd in heb geloofd.
Ik merk het ook op mijn werk, waar ik in de Ondernemings Raad zit; ik moet van alles regelen voor mijn collega's, maar als ik steun in mijn achterban zoek is iedereen te laf om zijn vinger op te steken.

Weet je, in dat opzicht heb ik meer bewondering voor de gemiddelde Griek, die steken tenminste een bank in de fik en maken amok. Zie ik in Nederland niet, wij kijken naar de rellen op onze plasma en zolang het niet jouw spiegel is die van de auto's wordt afgetrapt is het niet meer dan mooie televisie. Ik vind dat schrijnend, ik vind de Nederlandse bevolking klagers zonder ballen. Ben ik er daar ook eentje van ? Ja en nee, ik probeer mijn steentje bij te dragen door als OR afgevaardigde voor mijn achterban te staan en pittige discussies te voeren met de directie. Het resultaat : zeiken over wat ik niet heb bereikt en nooit een schouderklop voor hetgene ik wél bereik voor ze/ons. Ik geef het wat gechargeerd aan, er zijn zat mensen die het wel zien, daarom blijf ik het doen. maar het zet je soms te denken.

Misschien begrijp je nu ook beter waarom ik het vervelend vind als men (té) kritisch is over Indonesië, ik vind dat we er hier ook een Janboel van maken. Niet te vergelijken deze twee landen, maar voor Indonesië zie ik nog enorme kansen, bij ons in Nederland zie ik ze langzaam wegsmelten (over Global Warming gesproken).

Ik irriteer me ook al jaren aan de term 'kenniseconomie', we hebben een land vol managers, maar wie kan er nog een band plakken ? Ik hoop dat je me nog kunt volgen, maar ik moest rechtzetten dat ik NIET voor de elite sta, integendeel.

Ik kan je alleen melden : een economie help je gigantisch naar de kl**en door onrust. Ik pleit dan ook voor totale anarchie of gewoon doorstappen. Het laatste lijkt me het beste vanwege mijn aversie van geweld. Maar geloof me, dat gezeik met de EU hangt me net zo de keel uit als voor jou.

Nog een klein verhaaltje als bonus : die vriend van me bij de bank vertelde me ooit waar zijn bonus op gebasseerd is. Het doel van de bank is om elke euro zoveel mogelijk om te draaien, zodoende kunnen ze van 1 euro 13 euro maken. Eigenlijk gewoon een productie verhaaltje. Dit rekt een bank zover op als de regelgeving hem toelaat, dat kun je fout noemen, maar ik vond het ook heel menselijk. Zeker als je bedenkt dat wij onze producten stiekum het liefst ook door kinderen laten maken. Wel uit het zicht, om ons geweten te sussen, maar als het maar goedkoop is ....

Uiteindelijk zijn we allemaal op onze manier hypocriet en corrupt. Toch ?

"Bhinneka Tunggal Ika"

spacer line  

Je weet trouwens dat die vakbondsheld in je plaatje tegenwoordig commissaris is bij de ING ? En de continuiteit van bonussen uitkeren goedkeurde? Ondanks de overheidssteun die ze al sinds enkele jaren ontvangen ?

"Bhinneka Tunggal Ika"

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Weet je, in dat opzicht heb ik meer bewondering voor de gemiddelde Griek, die steken tenminste een bank in de fik en maken amok.
bewondering voor rotzooitrappers? Hopelijk kom je in Indonesie dan niet tekort aan bewondering, want er zijn voldoende van die rotzooitrappers hier.

Afgelopen week was het weer feest; 11 demonstraties voor meer rechten, gelijkwaardigheid, goed onderwijs, sociaal vangnet en weet ik het allemaal nog meer. Echter is er niemand die tegen die demonstranten zegt dat ze eerst eens moeten beginnen met belasting betalen voordat er wat geregeld kan worden. Die link leggen ze niet, denk door een bepaald soort kortsluiting in de bovenkamer vermoed ik (Oost-Indische Kortsluiting haha).. en ja, die nasi bungkus en 30.000 rupiah per demonstrant doet ook wonderen natuurlijk

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

On 03-11-2011 01:47 Yerun wrote:

[quote removed][br ]bewondering voor rotzooitrappers? Hopelijk kom je in Indonesie dan niet tekort aan bewondering, want er zijn voldoende van die rotzooitrappers hier.

Macan Belanda gaf anders duidelijk aan dat hij het gechargeerd aangaf en dat als hij mocht kiezen tussen totale anarchie en gewoon doorstappen hij koos voor het laatste vanwege zijn aversie voor geweld. Hierbij wordt in mijn ogen de zogenaamde bewondering voor rotzooitrappers zwaar gerelativeerd.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

het voorbeeld dat ik dan ook gaf was er ook niet 1 van totale anarchie, maar van demonstrerende non-belastingbetalers die dingen willen. Een onmogelijkheid. Ik maakte geen melding van afgebrande overheidsgebouwen, politiebureau's ect..

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

61,727,766 topic views - 228,242 posts - 13,631 topics - 19,472 members - last post @ 25-09-2018 16:52 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

105,813,744 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com