indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Blog @ indonesiepagina.nl > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

BlogBlot
User
spacer line

Immigratie Bali controleert werkvergunningen buitenlanders
Gepubliceerd op 29 oktober 2011 11:28
Denpost, Nusa Bali en The Jakarta Post hebben allen geschreven over een actie van de immigratie op Bali om buitenlanders die niet met de juiste papieren op het eiland verblijven te identificeren.
Lees verder , klik op de titel

simpati
User
spacer line

Ik ben benieuwd of ze het lef hebben om de Russen te controleren.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Kom Jan, dit is Indonesia. Waar geld zit, zal men met rust worden gelaten (zolang men schuift). Hoogstens het kleine grut (en daar stikt het van op Bali) wordt gepakt en het land uitgegooid.

spacer line  

On 30-10-2011 05:40 Yogya-Bali wrote:
Kom Jan, dit is Indonesia. Waar geld zit, zal men met rust worden gelaten (zolang men schuift). Hoogstens het kleine grut (en daar stikt het van op Bali) wordt gepakt en het land uitgegooid.

100(0)% eens .
Dat komt ook omdat veel (niet alle) van die kleine grut( zoals Y-B opmerkte) vaak zichtbaar zijn en bewust of onbewust diverse wetten / regels overtreden.

De "grote jongens"met geld en evt. connectie zullen andere middelen hebben om de regels te ontwijken .
De "Russen"zijn al een paar jaar bezig , ook in onroerend goed sector.
In sommige gebieden gingen de grondprijzen binnen een paar maanden bijna meer dan 50% ondanks dat er geen WNA zitten .

bisa dicek of makemyday .

accid
User
User icon of accid
spacer line

Dat grondprijzen omhoog gaan of dat je rus bent heeft toch niets met werken te maken.
*
In feite wordt hier gesuggereerd dat als je rus bent je waarschijnlijk in land speculeert en daardoor werkzaamheden uitvoert.
Ik verwacht eerder dat dit werken achterwege blijft door degenen die speculeren en dus hebben die geen last van werkvisas en hoeven derhalve ook geen smeergeld te betalen.
*
Zij die er wel last van hebben zijn opportunisten die niet goed nagedacht hebben of een bewust risico hebben genomen.
*
Jaartje uithuilen en frisse lucht happen en opnieuw proberen

Van hen die zeggen dat zij mij kennen weet ik dat ze mij niet kennen.

simpati
User
spacer line

In feite wordt hier gesuggereerd dat als je rus bent je waarschijnlijk in land speculeert
Beste accid,
Weet jij wel wat Russen komen doen in een land?
Ooit gehoord van de Russische Maffia, in de voormalige Oostbloklanden weten ze er alles van!
Jan

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

accid; speculeren op bepaalde dingen valt hier gewoon onder werken aangezien je zonder zakelijke contacten nooit zult weten wat grond nu waard is om het zo te kunnen 'kopen'. En dat is werken. Daarvoor heb je dus een werkvergunning nodig hier. Zo niet? Dan loop je steeds meer kans dat je tegen de lamp loopt.

Ik ben benieuwd wanneer ze gaan beginnen met het ontmantelen van die lege BV's waarin honderden KITAS-houders zijn geplaatst. Dit kan namelijk wettelijk niet (BV mag niet leeg zijn om mee te beginnen, laat staan dat je er allerlei mensen willekeurig in kan plaatsen) maar daar zal wel zoveel geld in zitten dat dit nog eventjes duurt. Echter gaat het een keer gebeuren, en dan sta je ineens met je korte broek op Schiphol omdat je uitgezet bent. Lachen joh, die corruptie! Zo eenvoudig is alles te regelen hier!

Ho Lee Fuk

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Ik meen enige tijd geleden al eens opgemerkt te hebben dat deze schoonmaak aktie er aan zou komen. Die lege BV's worden zeker aangepakt. En voorzover ik weet is er slechts een begin gemaakt. Het is overigens niet gestuurd vanuit immigratie. Maar wel vanuit het overheidsorgaan wat de workpermits afgeeft. Ik zal de uitleg van papierwerk maar achterwege laten. Maar de verwachting is wel dat er inderdaad mensen het vliegtuig ingaan. En het is niet raar dat die schoonmaak eraan komt. Van mij mag het.

It's only kinky the first time.

spacer line  

On 01-11-2011 01:45 Yerun wrote:
accid; speculeren op bepaalde dingen valt hier gewoon onder werken aangezien je zonder zakelijke contacten nooit zult weten wat grond nu waard is om het zo te kunnen 'kopen'. En dat is werken. Daarvoor heb je dus een werkvergunning nodig hier. Zo niet? Dan loop je steeds meer kans dat je tegen de lamp loopt.

Ik ben benieuwd wanneer ze gaan beginnen met het ontmantelen van die lege BV's waarin honderden KITAS-houders zijn geplaatst. Dit kan namelijk wettelijk niet (BV mag niet leeg zijn om mee te beginnen, laat staan dat je er allerlei mensen willekeurig in kan plaatsen) maar daar zal wel zoveel geld in zitten dat dit nog eventjes duurt. Echter gaat het een keer gebeuren, en dan sta je ineens met je korte broek op Schiphol omdat je uitgezet bent. Lachen joh, die corruptie! Zo eenvoudig is alles te regelen hier!

Lachen joh, die corruptie! Zo eenvoudig is alles te regelen hier!
Om de tango te kunnen dansen heb je 2 dansers nodig .
Als de immigratie/ de Polri de wet echt handhaven , dan bestaat de kans dat velen genoodzaakt worden om terug te gaan naar hun land pan erkomst.

Verder ga ik niet er op in gaan , ik woon tenslotte niet in Indonesia .
Heb wel een beetje affiniteit met Bali toen ik de mogelijkheden verkende om daar iets te kopen .

Aan de andere kant moeten we ook niet te hard oordelen( lachen , eigen schuld dikke bult opmerkingen) omdat er veel oudere medelanders door hun eigen landgenoten vaak in de problemen komen.

Voor louche zakenmensen die bewust de wet overtreden zal deze niet opgaan .
Is niet moeilijk te traceren.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Inderdaad Om Sid, die groep zogenaamde hulpverlenende Nederlanders, je kent het type? Verkopen huizen en grond, weten ook wel aannemers, jaja, en schudden even zo een permit uit hun mouw. Dat is nou net zo'n doelgroep, en wat mij betreft pakken ze die aan, inderdaad, zo van de property, hupsa het vliegtuig in. Stempel in paspoort en het land niet meer in kunnen.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 01-11-2011 06:15 Surya Atmadja wrote: Aan de andere kant moeten we ook niet te hard oordelen( lachen , eigen schuld dikke bult opmerkingen) omdat er veel oudere medelanders door hun eigen landgenoten vaak in de problemen komen.
Sorry pak Surya. Voor mij keihard: "eigen schuld, dikke bult." Heb 10-tallen van die klanten gehad. Allemaal eigenwijs. Tja, dan maar op de blaren zitten. Maar de pensionada's zullen de dans wel ontschieten want zij werken nauwelijks. Echter, grote schoonmaak onder het soort Bali-lovers dat net het hoofd boven water kan houden door allerlei vreemde trucs, "handeltjes" en soms illegale werkzaamheden...... Geen bezwaar tegen als die grootbekken vallen.

spacer line  

On 01-11-2011 07:10 Yogya-Bali wrote:

[quote removed]
Sorry pak Surya. Voor mij keihard: "eigen schuld, dikke bult." Heb 10-tallen van die klanten gehad. Allemaal eigenwijs.

Velen zijn ook eigenwijs.
Ik wordt jarenlang uitgelachen toen ik met de verhalen kom dat dingen niet kloppen , ook in Indahnesia. Zie oude topics.

Aan de andere kant heb ik medelijden met die paar oudjes (heb een paar ontmoet) , ook bij de KBRI (Den Haag) die het echt niet weten .
Dus jarenlang geleden in de beloften van medelanders en foute "developers"hadden geloofd.
Mijn gratis advies was , snel en discreet alsnog regelen , voordat je door de mand valt ( dat de instanties "plotseling"wakker worden) of dat iemand je gaat verlinken.
Gisteravond kwam mijn vriend vragen of ik meewil naar een vriend die een Nederlandse kennis heeft die zijn grond wil verkopen .

Eventueel murah , dus ik denk gelijk aan tanah sengketa .

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

Messchien een domme vraag.
Welke instantie is gemachtigd om een DPO uit te vaardigen.Kan b.v.een Kapolsek dat ook uitvaardigen?

Shalom

spacer line  

DPO Daftar Pencarian Orang ?
Ik denk de Kapolsek of namens hem mij .

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

Hahaha pienter ini orang Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Shalom

marcel70
User
spacer line

On 01-11-2011 07:38 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Velen zijn ook eigenwijs.
Ik wordt jarenlang uitgelachen toen ik met de verhalen kom dat dingen niet kloppen , ook in Indahnesia. Zie oude topics.

Aan de andere kant heb ik medelijden met die paar oudjes (heb een paar ontmoet) , ook bij de KBRI (Den Haag) die het echt niet weten .
Dus jarenlang geleden in de beloften van medelanders en foute "developers"hadden geloofd.
Mijn gratis advies was , snel en discreet alsnog regelen , voordat je door de mand valt ( dat de instanties "plotseling"wakker worden) of dat iemand je gaat verlinken.
Gisteravond kwam mijn vriend vragen of ik meewil naar een vriend die een Nederlandse kennis heeft die zijn grond wil verkopen .

Eventueel murah , dus ik denk gelijk aan tanah sengketa .

Waar Om sid?

Becik ketitik olo Ketoro

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Er wordt hier vooral gepraat over het "op het vliegtuig zetten" als men wordt gesnapt.
Vergeet niet dat als je wordt gepakt met een "verkeerd" visum, je ook flink moet betalen en zelfs in het gevang kan komen Emoticon: Yes!
(ze mogen wettelijk maximaal 15 jaar terug in RI, dus...... en ik weet het bedrag niet meer maar ik dacht een 60 juta Per jaar?!?)

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

spacer line  

On 01-11-2011 14:17 Bokito wrote:
Hahaha pienter ini orang Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Ma'ap salah edit. Emoticon: Shiny

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

In dat geval Bokito is het Immigratie die de daadwerkelijke uitzetting uitvoert. Alle bedrijven met expats in dienst, ofwel een workpermit hebben gegeven zijn al ruim een jaar in de gelegenheid geweest aan te geven onder welke overeenkomst ze deze hebben aangevraagd. Bedrijven die denken te knoeien, en dat weten ze ondertussen zijn nu het haasje. Daar komt geen politie aan te pas. Niet voor degene die in korte broek het vliegtuig opgaan. Dit is slechts het begin. Het is nu niet meer wie kent wie. Dat zal nog een aardige impact hebben. Niet alleen op Bali. De koppeling npwp,workpermit is 2 jaar geleden begonnen. Ofwel per computer. De sporen gaan goed 2 jaar terug. De PT's die dachten door te gaan? Kan best bezwaarlijk zijn voor degene die niet weet wat er gaande is en denkt Indonesie in te komen. Dus niet alleen degene die nog hier zijn.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 01-11-2011 15:27 siebjans wrote:
Er wordt hier vooral gepraat over het "op het vliegtuig zetten" als men wordt gesnapt.
Vergeet niet dat als je wordt gepakt met een "verkeerd" visum, je ook flink moet betalen en zelfs in het gevang kan komen Emoticon: Yes!
(ze mogen wettelijk maximaal 15 jaar terug in RI, dus...... en ik weet het bedrag niet meer maar ik dacht een 60 juta Per jaar?!?)

Als je betaald is de gevangenisstraf afgekocht, maar loop je nog wel de kans een rode i.p.v. blauwe stempel 'exit' in de paspoort. Bij rood kun je voorlopig niet terug, met blauw wel direct.

Ik volg achter de schermen het verhaal van een Kameroenees (?) die hier al 6 jaar illegaal zit. Openingsbod van de immigratie was 520 miljoen Rupiah inclusief afkoop gevangenisstraf, blauwe 'exit' en nog wat andere diensten als het regelen van een visum om zijn boetes te betalen.

Het uiteindelijke bedrag dat hij moest betalen werd 520 miljoen Rupiah, maar daarvoor krijgt hij dus wel een blauwe 'exit' en hoeft ie niet naar de gevangenis om te wachten tot alles klaar is. Hij is nu de centen aan het verzamelen, en iedere dag komt er nog netjes 200.000 rupiah bij natuurlijk, want hij is hier nog steeds illegaal.

Ho Lee Fuk

spacer line  

520 jut is ook niet mis .
"Zakenmensen" kunnen het nog bij elkaar sprokkelen , parttime migran zoals Omesid kan het niet ophoesten .

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

ach Surya; zes jaar in Indonesie verblijven met het juiste visum kost nooit 520 miljoen aan alleen visum-kosten, dus dat is gewoon een domme keuze geweest van die Kameroenees (?). Heel stom, want hij heeft het bedrag nog niet bij elkaar en moet hier heel snel mee over de brug komen, anders is het alsnog de bak in gevolgd door uitzetting.

Ho Lee Fuk

accid
User
User icon of accid
spacer line

Posted Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. 01-11-2011 01:45

accid; speculeren op bepaalde dingen valt hier gewoon onder werken aangezien je zonder zakelijke contacten nooit zult weten wat grond nu waard is om het zo te kunnen 'kopen'. En dat is werken. Daarvoor heb je dus een werkvergunning nodig hier.
*
Bovenstaande redenering is absolute kul.

Of je nu wel of niet weet wat grond voor verkoopwaarde heeft,
Iedereen (binnen- of buitenlander) staat vrij om wel of niet land te kopen en te verkopen onder de daarvoor geldende regels en mogelijkheden en hier heb je geen kitas voor nodig.
*
Lege BV;s worden in meerderheid opgezet door hen die de BV's op kunnen zetten zoals advocaten en notarissen. Wie gaat die nou aanpakken ?
*
Nog even voor Jan, Of je nu rus bent of van timboektoe komt , iedereen die een beetje creatief is en zijn verstand gebruikt probeerd een graantje mee te pikken van wat voor handen komt. Er waren er al velen voordat de russen kwamen.

Van hen die zeggen dat zij mij kennen weet ik dat ze mij niet kennen.

spacer line  

On 02-11-2011 13:21 accid wrote:
Posted Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. 01-11-2011 01:45

Iedereen (binnen- of buitenlander) staat vrij om wel of niet land te kopen en te verkopen onder de daarvoor geldende regels en mogelijkheden en hier heb je geen kitas voor nodig.
*
Lege BV;s worden in meerderheid opgezet door hen die de BV's op kunnen zetten zoals advocaten en notarissen. Wie gaat die nou aanpakken ?
*

Kopen en later (weder) verkopen is werk .
Je verricht arbeid.
Een buitenlander die werkvergunning( dus ook de gekoppelde vestigingsvergunning ) hebt mag arbeid verrichten.

Buitenlanders kunnen geen P.T ( Perseroan Terbatas , de Indonesische vorm van een BV) oprichten .
Is

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 02-11-2011 13:21 accid wrote:

accid; speculeren op bepaalde dingen valt hier gewoon onder werken aangezien je zonder zakelijke contacten nooit zult weten wat grond nu waard is om het zo te kunnen 'kopen'. En dat is werken. Daarvoor heb je dus een werkvergunning nodig hier.
*
Bovenstaande redenering is absolute kul.
Of je nu wel of niet weet wat grond voor verkoopwaarde heeft,
*
wat je er van vind maakt me niet zo heel veel uit verder. Ik dacht alleen, ik geef het je even mee

Nee, notarissen (e.d.) zetten BV's op, de eigenaar van de BV kiest er vervolgens voor deze leeg te laten of soms zelfs te misbruiken. Valt weinig op aan te pakken behalve de eigenaar van de BV.

Ho Lee Fuk

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

79,786,263 topic views - 236,742 posts - 13,710 topics - 28,548 members - last post @ 25-02-2020 18:41 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

130,186,417 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com