indahnesia.com - Discover Indonesia Online

    
You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line
 

Ik ontmoette gisteren een motorengineer uit Merauke (zie ook verhaal) en ben vanochtend iets meer te weten gekomen. Hij heeft veel gevaren in Indonesie en ook in Singapore gewerkt. Nu heeft hij een aanbieding van een Nederlands bedrijf om vier maanden op een schip te werken dat Europese havens aandoet, daarna 1 maand vakantie in Nederland. Hij moet daarvoor volgens het bedrijf een gewoon Schengenvisum aanvragen met de Blue Carpet procedure (?) en hij heeft een KTKLN, nodig een vergunning om in het buitenland te werken dat geregeld wordt door het bureau TKI. Ik heb hiervan voor Nederland nog nooit gehoord (dat wil op zich niks zeggen). Ik heb gezien wat voor salaris hij daarvoor krijgt en heb het idee dat dat weinig is (ik weet niet wat engineers in de zeevaart verdienen). Als het een Nederlands bedrijf is dan moet dit toch allemaal legaal gebeuren? En hoe dan?

Kan misschien iemand hier iets over vertellen? Ik vind het zo'n raar verhaal dat ik me afvraag of het wel klopt. Het is een goeie vent en ik zou het jammer vinden als hij onder discutabele omstandigheden en voorwaarden naar Nederland/Europa komt.
Ik ben intussen al op het net aan het speuren geweest maar daar word ik niet veel wijzer van.
Graag iemands reactie

gr
AM


Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line
 

Onder welke vlag vaart het schip? Ik denk namelijk dat het verhaal wel klopt. Hij gaat immers niet in NL werken? De zeelieden van tegenwoordig zijn geen stoere mannen met baarden meer maar schriele IndonesiŽrs en Filipijnen. Dat geldt ook voor de stewards (m/v) en ander personeel op cruiseschepen, dus waarom niet voor een engineer? En natuurlijk juist omdat ze veel minder kosten. Bedenkelijk misschien, maar niet illegaal.


MAD

spacer line  


On 29-10-2011 06:20 Anne Mieke wrote:


Kan misschien iemand hier iets over vertellen? Ik vind het zo'n raar verhaal dat ik me afvraag of het wel klopt. Het is een goeie vent en ik zou het jammer vinden als hij onder discutabele omstandigheden en voorwaarden naar Nederland/Europa komt.
Ik ben intussen al op het net aan het speuren geweest maar daar word ik niet veel wijzer van.
Graag iemands reactie

gr
AM

Alsjeblieft niet A.M.
Dat hij ver onder de wettelijke salaris betaald wordt is geen bijzonderheid.
Waarschijnlijk zit zijn werkgever en mss zijn "koppelbaas" in Indonesia, dus buiten Nederland.
Je brengt hem alleen in moeilijkheden.

De TKI , al dan niet geschoold die via zo'n bemiddelingsburo en buitenlandse werkgever met Indonesische "vestiging" zijn vaak onderbetaald voor onze maatstaven.

Uit de verhalen van kennissen die op de kapal werken (ken een paar gevallen) als ABK(Anak Buah Kapal) van kok t/m stewards etc ongeveer 600 US dolar.
Je hebt "gratis" kost en inwoning . Als men zuinig is kunnen ze een paar honderd US sparen per maand.
Is relatief veel voor Indonesische begrippen.
De TKW in Mid.Oosten verdienen ongeveer 400 US $, volgens verhalen die ik hoorde tijdens een Emirate vlucht en , 2x Garuda .
Een geschoolde/gediplomeerde zal iets meer verdienen ( ?) , maar helaas zitten hun werkgever niet in Nederland.

Ik denk is te vergelijken met Filipijnse zeelieden , dat lees je ook in Nederlandse kranten.

Een kleine land in Mid.Oosten had pas maar Indonesische "specialisten " met minimaal S1 geprobeerd aan te trekken.
Officieel , en met de mogelijkheid tot vaste dienstverband , gezin laten overkomen en ziekenfonds.
Maar dat zijn andere soort werknemers .

Volgens een site zijn er 10 buro's die de KTKLN kunnen verstrekken :
(1) PT Jangkar Anugerah Sejahtera, (2) PT Bali Guna Inti Nusa, (3) PT Nordstar, (4) PT Bali Tritunggal Perkasa, (5) PT Dinda Bahari Makmur, (6) PT Sekai Hikari Indonesia, (7) PT Abdi Kita Segara, (8) PT Mitra Samudra Cakti, (9) PT Kimco Citra Mandiri, dan (10) PT Kusuma Bahari Jaya.

Wat de status van andere buro's staat niet vermeld.


bisa dicek of makemyday .

pierre
User
spacer line
 


Anne Mieke.

Zojuist je laatste verhaal gelezen, ondanks je rust dag toch weer leuk om te lezen. hoe is het trouwens met je dikke arm??? is tie al weer naar normale proporties geslonken?

Wat betreft je verhaal over die varende engineering.... volgens mij heb je er goed aangedaan om je er niet mee te bemoeien, ik heb het gevoel dat er totaal niets van klopt.

Buiten het verhaal van het toeristen visum en MVV, het laatste is niet zomaar te verkrijgen, dit is een geheel andere procedure dan een toeristen visum aanvraag.
Wat hij eventueel wel had kunnen doen is naar nederland komen als kennismigrant, maar ook hier zitten zekere bepaalde voorwaarde aan vast.

trouwens een MVV is in principe een jaar geldig, maar met een MVV mag je niet werken wel als je eenmaal in Nederland bent middels het MVV inreis visum en je hebt de VVR aangevraagd en deze is toegekend dan pas mag je werken.

Maar ik heb het idee dat ik jou niets hoef uit te leggen ha ha ha ha



Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line
 


On 29-10-2011 06:41 Pak Pupyes wrote:
Onder welke vlag vaart het schip? Ik denk namelijk dat het verhaal wel klopt. Hij gaat immers niet in NL werken? De zeelieden van tegenwoordig zijn geen stoere mannen met baarden meer maar schriele IndonesiŽrs en Filipijnen. Dat geldt ook voor de stewards (m/v) en ander personeel op cruiseschepen, dus waarom niet voor een engineer? En natuurlijk juist omdat ze veel minder kosten. Bedenkelijk misschien, maar niet illegaal.

Het is een Nederlands bedrijf. Als hij in Nederland start (Rotterdam) dan gaat hij toch wel in Nederland werken? Een visum voor vijf maanden kan toch niet?


Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line
 


On 29-10-2011 07:17 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Alsjeblieft niet A.M.
Dat hij ver onder de wettelijke salaris betaald wordt is geen bijzonderheid.
Waarschijnlijk zit zijn werkgever en mss zijn "koppelbaas" in Indonesia, dus buiten Nederland.
Je brengt hem alleen in moeilijkheden.

De TKI , al dan niet geschoold die via zo'n bemiddelingsburo en buitenlandse werkgever met Indonesische "vestiging" zijn vaak onderbetaald voor onze maatstaven.

Uit de verhalen van kennissen die op de kapal werken (ken een paar gevallen) als ABK(Anak Buah Kapal) van kok t/m stewards etc ongeveer 600 US dolar.
Je hebt "gratis" kost en inwoning . Als men zuinig is kunnen ze een paar honderd US sparen per maand.
Is relatief veel voor Indonesische begrippen.
De TKW in Mid.Oosten verdienen ongeveer 400 US $, volgens verhalen die ik hoorde tijdens een Emirate vlucht en , 2x Garuda .
Een geschoolde/gediplomeerde zal iets meer verdienen ( ?) , maar helaas zitten hun werkgever niet in Nederland.

Ik denk is te vergelijken met Filipijnse zeelieden , dat lees je ook in Nederlandse kranten.

Een kleine land in Mid.Oosten had pas maar Indonesische "specialisten " met minimaal S1 geprobeerd aan te trekken.
Officieel , en met de mogelijkheid tot vaste dienstverband , gezin laten overkomen en ziekenfonds.
Maar dat zijn andere soort werknemers .

Volgens een site zijn er 10 buro's die de KTKLN kunnen verstrekken :
(1) PT Jangkar Anugerah Sejahtera, (2) PT Bali Guna Inti Nusa, (3) PT Nordstar, (4) PT Bali Tritunggal Perkasa, (5) PT Dinda Bahari Makmur, (6) PT Sekai Hikari Indonesia, (7) PT Abdi Kita Segara, (8) PT Mitra Samudra Cakti, (9) PT Kimco Citra Mandiri, dan (10) PT Kusuma Bahari Jaya.

Wat de status van andere buro's staat niet vermeld.

Ik snap de reactie niet helemaal. "alsjeblieft AM"en "ik breng hem in moeilijkheden?" Hoe, wie, wat, waar. Ik snap het niet. Daarvoor wil ik hem juist behoeden (als ik daar al toe in staat ben).
Ik ken uiteraard het bestaan van TKI maar niet in Nederland. Heb ik iets gemist?


Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line
 


On 29-10-2011 08:06 pierre wrote:

Anne Mieke.

Zojuist je laatste verhaal gelezen, ondanks je rust dag toch weer leuk om te lezen. hoe is het trouwens met je dikke arm??? is tie al weer naar normale proporties geslonken?

Wat betreft je verhaal over die varende engineering.... volgens mij heb je er goed aangedaan om je er niet mee te bemoeien, ik heb het gevoel dat er totaal niets van klopt.

Buiten het verhaal van het toeristen visum en MVV, het laatste is niet zomaar te verkrijgen, dit is een geheel andere procedure dan een toeristen visum aanvraag.
Wat hij eventueel wel had kunnen doen is naar nederland komen als kennismigrant, maar ook hier zitten zekere bepaalde voorwaarde aan vast.

trouwens een MVV is in principe een jaar geldig, maar met een MVV mag je niet werken wel als je eenmaal in Nederland bent middels het MVV inreis visum en je hebt de VVR aangevraagd en deze is toegekend dan pas mag je werken.

Maar ik heb het idee dat ik jou niets hoef uit te leggen ha ha ha ha

Mijn arm is niet meer dik maar ik sta onder de zonneblaasjes waardoor spontaan een ongewild patroon op mijn vel krijg.

Er is overigens ook een MVV voor mensen die langer op familiebezoek willen, zonder de taaltest uiteraard maar met de gigakosten. En idd daar mag je niet mee werken het is in de relatiegevallen een visum in afwachting op de verblijfsvergunning. daar weet ik genoeg van. Maar hier gaat het om een gewoon Schengenvisum, nogmaals ik schreef het hierboven al, ik snap er niks van. Wie dat wel doet mag het zeggen. Over kennismigrant wordt niet gesproken. Het is gewoon werk.
Ik blijf het een raar verhaal vinden.


Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

spacer line  


On 29-10-2011 08:40 Anne Mieke wrote:

[quote removed]

Ik snap de reactie niet helemaal. "alsjeblieft AM"en "ik breng hem in moeilijkheden?" Hoe, wie, wat, waar. Ik snap het niet. Daarvoor wil ik hem juist behoeden (als ik daar al toe in staat ben).
Ik ken uiteraard het bestaan van TKI maar niet in Nederland. Heb ik iets gemist?

Oke, je wil hem persoonlijk helpen ? Of eventueel andere TKI-ers ? .
Dus "algemeen "belang.

Dan moet je het "aanmelden" , met naam van de benadeelde en de naam van het bedrijf.etc .Bij de vakbond en of arbeidsburo ?
Waarschijnlijk is het de normale procedure .

Het bedrijf in Nederland / en in Indonesia zal natuurlijk of ontkennen of onderzoeken wie de klokkeluiders zullen zijn .
Of hun activiteiten staken.
Bij het laatste geval kan die vriend zijn toekomstige 4 maanden "buitenlandse"job plus 1 extra vakantie in Nederland op zijn buik schrijven.
Geneurde het niet bij hem , dan gebeurde het bij andere Indonesische zeelieden.

Het is kwestie van afweging van de belangen.
Up to you.

Het verhaal van Indonesische werknemers ( vooral in de zorg) die in Indonesia gerecruteerd werden is al oud .
Op zijn minst 40 jaren . De term TKI in de negatieve zin=uitbuiting etc zoals in Mid.Oosten, Malaysia en Singapura was toen nog niet populair.
Ze werden eerst opgeleid als ZV-ers/sters.Sommigen stromen door als verpleegkundigen.

Ik ken tientallen uit die groep , kom in mijn jonge jaren weleens naar hun feesten .
Sindsdien gebeurt weleens dat ze verpleegkundigen zoeken, ik heb niet meer gevolgd.
Weet wel dat ze een soort organisatie hebben.


bisa dicek of makemyday .

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line
 

Niks geen MVV, gezeur. Er zijn speciale versnellende Schengen-visa (procedures) voor zeevarenden. Hoeven maar aan weinig te voldoen. Zeker niet illegaal zoals PP al zegt. Krijgen we weer allerlei betweterige opmerkingen vervolgens.
Laat die man gewoon even bellen naar de Nederlandse ambassade of anders naar broeder Henk van Maastrigt in Jayapura, die kunnen hem uitleg geven.



Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line
 

SA, ik begrijp je reactie niet en ik denk dat je mijn zorg nu verkeerd inschat.
Ik meld helemaal niks aan. Zeg ik dat dan?
Ik gun hem die vier maanden. Maar ik word er een beetje ziek van als ik hoor dat er 4 miljoen gevraagd om eea "te regelen", iemand die dus ook een graantje wil meepikken.
Echter wat ik niet trek is dat andere er ik weet niet wat voor moeten doen om uberhaupt bij hun man of vrouw in Nederland wonen, dat we in Nederland roepen dat we geen illegaliteit willen, maar als het ons uitkomt (voetballers, hoeren en in dit geval goedkope zeelui) dan is het ineens niet meer zo erg.
Er is helemaal niks up to me. Ik maak me alleen zorgen, ook als er eventueel iets gebeurt. Ik heb in het verleden erg veel met illegalen te maken gehad en het is triest, meer dan triest. Deze man heeft hier geen slecht leven naar Indonesische begrippen en ik gun hem vanalles, maar vooral dat hij zich niet in de vingers snijdt.
Ik weet nu welk bedrijf het is, doe er verder niks mee. Op deze manier houden we wel dingen in stand. Bij mijn speurtocht is ook gebleken dat in Nederland ook misbruik wordt gemaakt van TKI en daar schrik ik van ja, vooral omdat we denken hier de wijsheid in pacht te hebben.


Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

spacer line  


On 29-10-2011 09:12 Anne Mieke wrote:
SA, ik begrijp je reactie niet en ik denk dat je mijn zorg nu verkeerd inschat.
Ik meld helemaal niks aan. Zeg ik dat dan?
Ik gun hem die vier maanden. Maar ik word er een beetje ziek van als ik hoor dat er 4 miljoen gevraagd om eea "te regelen", iemand die dus ook een graantje wil meepikken.
.

Heb je ook niet geschreven.
Dat er veel verdiend wordt door werkgevers en tussenpersonen is een harde realiteit.
Dat zijn dan de officiele TKI. Wat dacht je van de half illegale ?
De verhalen van de vrouwelijke TKW in Midden Oosten is nog schrijnender dan wat je in de Indonesische kranten leest.
Werd echt misselijk van , en zeker als de persoon/cq slachtoffer met je zelf praat.



bisa dicek of makemyday .

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line
 


On 29-10-2011 09:10 Yogya-Bali wrote:
Niks geen MVV, gezeur. Er zijn speciale versnellende Schengen-visa (procedures) voor zeevarenden. Hoeven maar aan weinig te voldoen. Zeker niet illegaal zoals PP al zegt. Krijgen we weer allerlei betweterige opmerkingen vervolgens.
Laat die man gewoon even bellen naar de Nederlandse ambassade of anders naar broeder Henk van Maastrigt in Jayapura, die kunnen hem uitleg geven.
Kijk hier heb ik iets aan. Dat van bellen met de ambassade had ik zelf al voorgesteld. Ik ga het telefoonnummer zoeken van Henk van M. als je het zo voorhanden hebt graag.
Thx

gr
AM


Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line
 

Wat hij nodig heeft is een geldig paspoort van IndonesiŽ.
Als hij aangenomen is bij een Nederlandse rederij en hij moet aanmonsteren, dan heeft hij een monsterboekje nodig.
Maar dit verzorgd allemaal de maatschappij waar hij gaat werken.............. Emoticon: Nice



Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line
 


On 29-10-2011 09:26 Anne Mieke wrote: Ik ga het telefoonnummer zoeken van Henk van M. als je het zo voorhanden hebt graag.

Staat gewoon op de [url=http://indonesie.nlambassade.org/De_Ambassade/Nederlandse_vertegenwoordigingen_in_IndonesiŽ/Contact_Personen_in_IndonesiŽ]site van de ambassade.[/url]

Maar ik word er een beetje ziek van als ik hoor dat er 4 miljoen gevraagd om eea "te regelen", iemand die dus ook een graantje wil meepikken

Daar heb ik ook een probleem mee (niet ik zelf natuurlijk). IndonesiŽrs hebben het idee dat alles maar via zo'n bemiddelingskantoor moet lopen. Ik weet dat nog niet zo zeker. Ik heb iemand die (weer) in Korea wilde gaan werken gesuggereerd om contact op te nemen met de Zuid-Koreaanse ambassade in JKT om te kijken of hij niet gewoon daar zelf een visum plus werkvergunning in de wacht kon slepen. Volgens mij moet dat kunnen, maar volgens hem was ik stapelgek. Dat ook, natuurlijk.


MAD

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line
 

Dankjewel PP, ik heb het meteen door gesms't.
Dat van dat bemiddelingskantoor was niet zijn idee maar dat van een "vriend". Ik heb hem geadviseerd om zelf naar Jakarta te gaan. Kost ook 4 miljoen maar die krijgt ie terug van de maatschappij.


Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line
 


On 29-10-2011 10:54 Anne Mieke wrote: door gesms't.

Hm, moet `doorge-sms't' zijn denk ik. Een hele ingewikkelde, die zoek ik op.

Mijn chauffeur wilde een paar jaar geleden terug naar Korea, vandaar dat ik iets weet van de problematiek. Het bedrijf daar wilde hem ook terug. Zo'n bureau hier wist te melden dat hij te oud was. Misschien was hij te oud, misschien wilde het bureau wat meer Rp omdat hij te oud was. Ik geloofde het in ieder geval niet. De correspondentie met het bedrijf verliep over mijn computer, dus ik weet zeker dat ze hem terug wilde hebben. Dan ga je toch gewoon naar de ambassade en haal je die papieren op?


MAD

SanderBali
User
spacer line
 


On 29-10-2011 07:17 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Alsjeblieft niet A.M.
Dat hij ver onder de wettelijke salaris betaald wordt is geen bijzonderheid.
Waarschijnlijk zit zijn werkgever en mss zijn "koppelbaas" in Indonesia, dus buiten Nederland.
Je brengt hem alleen in moeilijkheden.

De TKI , al dan niet geschoold die via zo'n bemiddelingsburo en buitenlandse werkgever met Indonesische "vestiging" zijn vaak onderbetaald voor onze maatstaven.

Uit de verhalen van kennissen die op de kapal werken (ken een paar gevallen) als ABK(Anak Buah Kapal) van kok t/m stewards etc ongeveer 600 US dolar.
Je hebt "gratis" kost en inwoning . Als men zuinig is kunnen ze een paar honderd US sparen per maand.
Is relatief veel voor Indonesische begrippen.
De TKW in Mid.Oosten verdienen ongeveer 400 US $, volgens verhalen die ik hoorde tijdens een Emirate vlucht en , 2x Garuda .
Een geschoolde/gediplomeerde zal iets meer verdienen ( ?) , maar helaas zitten hun werkgever niet in Nederland.

Ik denk is te vergelijken met Filipijnse zeelieden , dat lees je ook in Nederlandse kranten.

Een kleine land in Mid.Oosten had pas maar Indonesische "specialisten " met minimaal S1 geprobeerd aan te trekken.
Officieel , en met de mogelijkheid tot vaste dienstverband , gezin laten overkomen en ziekenfonds.
Maar dat zijn andere soort werknemers .

Volgens een site zijn er 10 buro's die de KTKLN kunnen verstrekken :
(1) PT Jangkar Anugerah Sejahtera, (2) PT Bali Guna Inti Nusa, (3) PT Nordstar, (4) PT Bali Tritunggal Perkasa, (5) PT Dinda Bahari Makmur, (6) PT Sekai Hikari Indonesia, (7) PT Abdi Kita Segara, (8) PT Mitra Samudra Cakti, (9) PT Kimco Citra Mandiri, dan (10) PT Kusuma Bahari Jaya.

Wat de status van andere buro's staat niet vermeld.

Ik heb er helemaal geen verstand van en daarom reageer ik niet op dit topic van AM. Maar ik wordt er nu echt een beetje schijtziek van hoe Surya Atmadja hier weer bezig is.
ALS JE ER GEEN VERSTAND VAN HEB, REAGEER DAN OOK NIET MET DIE ONZINNGE VERHAALTJES. Wanneer grijpt de moderatie eens in? Deze man is nog veel erger dan Paulana!



Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line
 


On 29-10-2011 10:54 Anne Mieke wrote:
Dankjewel PP, ik heb het meteen door gesms't.
Dat van dat bemiddelingskantoor was niet zijn idee maar dat van een "vriend". Ik heb hem geadviseerd om zelf naar Jakarta te gaan. Kost ook 4 miljoen maar die krijgt ie terug van de maatschappij.
Hij moet sowieso naar de ambassade in Jakarta: verschijningsplicht en vingerafdrukkenplicht.
Laat men nou in Allah's/God's naam hier nou maar eens vergeten dat het op de ambassade van een Europees land wel even kan worden "geregeld". Dat kan geen enkel bemiddelingskantoor voor elkaar krijgen. Is het een gerenommeerde Nederlandse reder, dan is een visum een fluitje van een cent.
Eerst info opvragen en dan ZELF gaan.



zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line
 


Op 29-10-2011 09:12 schreef Anne Mieke:
SA, ik begrijp je reactie niet en ik denk dat je mijn zorg nu verkeerd inschat.
Ik meld helemaal niks aan. Zeg ik dat dan?
Ik gun hem die vier maanden. Maar ik word er een beetje ziek van als ik hoor dat er 4 miljoen gevraagd om eea "te regelen", iemand die dus ook een graantje wil meepikken.
Echter wat ik niet trek is dat andere er ik weet niet wat voor moeten doen om uberhaupt bij hun man of vrouw in Nederland wonen, dat we in Nederland roepen dat we geen illegaliteit willen, maar als het ons uitkomt (voetballers, hoeren en in dit geval goedkope zeelui) dan is het ineens niet meer zo erg.
Er is helemaal niks up to me. Ik maak me alleen zorgen, ook als er eventueel iets gebeurt. Ik heb in het verleden erg veel met illegalen te maken gehad en het is triest, meer dan triest. Deze man heeft hier geen slecht leven naar Indonesische begrippen en ik gun hem vanalles, maar vooral dat hij zich niet in de vingers snijdt.
Ik weet nu welk bedrijf het is, doe er verder niks mee. Op deze manier houden we wel dingen in stand. Bij mijn speurtocht is ook gebleken dat in Nederland ook misbruik wordt gemaakt van TKI en daar schrik ik van ja, vooral omdat we denken hier de wijsheid in pacht te hebben.

Nou Anne-Miek je slaat de spijker op zijn kop.
Ben het geheel met je eens dat er misbruik gemaakt worden.
Maar wat ik niet begrijp is dat ergens hij aan boord moet komen, waar is dat in Nederland of kan hij ergens met medewerking van die maatschappij aan monsteren.
Bezit hij een monsterboekje ik denk dat je dat moet hebben wil je gaan varen.
of heb ik iets gemis tot heden deze tijd van veranderingen..



Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line
 


On 29-10-2011 12:40 zieleffe wrote:

[quote removed]
Maar wat ik niet begrijp is dat ergens hij aan boord moet komen, waar is dat in Nederland of kan hij ergens met medewerking van die maatschappij aan monsteren.
Bezit hij een monsterboekje ik denk dat je dat moet hebben wil je gaan varen.
of heb ik iets gemis tot heden deze tijd van veranderingen..

Click to see original image
Dat weet ik ook niet. Het zal er aan liggen denk ik wanneer het visum afgegeven kan worden, dus er gereisd kan worden. Weet ook niet of er meerdere engineers aan boord van een schip werken en/of hij ergens onderweg kan opstappen. Monsterboekje weet ik niet. Ik ben inmiddels ook weer in Jayapura, Degene waar het om gaat woont in Merauke. Ik weet wel dat hij erg blij was met mijn hulp, al was het niet veel (en heb ik deze hier weer vandaan gehaald). Ik heb gezegd wat ik ervan denk/vind, niet om onrust te zaaien maar om alles juist goed te overdenken. Hij gaat die man in Jayapura bellen en ik ga zelf morgen ook weer verder. Ik hoop van harte voor hem dat het goed uitpakt.


Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Malam
User
User icon of Malam
spacer line
 

Ach Anne Mieke, de man heeft ervaring als machinist, hij heeft veel gevaren vertelde je dus hij zal ook best wel een document hebben, wat wij in Nederland een monsterboekje noemen.
Voor zeelui bestaat er ook een hele andere regel, zoals YB al zei, even de juiste informatie opvragen, het salaris ja dat is de hamvraag.
Vaak varen ze wel voor een gerenommeerde maatschappij, maar worden door een tussenpersoon als het ware uitgeleend, zeg maar een soort uitzendbureau voor zeevarenden, als de machinist verlof heeft bijvoorbeeld.
Die willen de hand nog wel eens lichten met het salais, in de Rotterdamse haven komt het wel vaker voor dat een schip besmet wordt verklaard door de vakbond omdat er onderbetaalde Aziaten aan boord werken.
Gebeurd dat dan hebben ze deels mazzel, dan wordt zo'n schip pas door de stuwadoor gelost en geladen als er aan de minimum eisen van salarissen is voldaan.
In dit geval lijkt anders, want 4 maanden werken en een maand vakantie durven de meeste Aziatische zeelui niet eens van te dromen, ik hoop dat de man aan de slag kan.

N.b. Uit het feit dat het 4 maanden om de vaart tussen Europese havens gaat, is ook wel haast af te leiden dat het om kustvaart gaat, en van de salarissen van een tweede of derde machinist op de kustvaart moet je je niet te veel van voorstellen.




BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line
 

Heb een vriend in Bali. Enige jaren geleden vertelde hij mij dat hij eindelijk een baan in Europa kreeg. Hij ging varen voor een Italiaanse rederij in de Middellandse Zee. Ik vroeg hem of hij al een visum voor Europa (Schengen) had. Nee, hij moest zich melden in Kroatie. Dat vond ik toen vreemd.
Achteraf bleek dat de schepen onder Kroatische vlag voeren. Hij kreeg via Kroatie een mogelijkheid om enige maanden (ik geloof 9 maanden) heen en weer te varen op een veerboot tussen Italie en Griekenland. Trots meldde hij mij dat hij daar wel 500 euro per maand mee verdiende. Voor hem veel geld, maar er is dus wel degelijk sprake van uitbuiting. En niet alleen hier in Europa, want iedere keer weer moet hij via zijn agent in Jakarta of Surabaya werk vinden en iedere keer weer kost hem dat enkele miljoenen rupia's.
Nu mag hij weer gaan varen op ťťn of ander cruise schip in het Caribisch gebied.


Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line
 


On 30-10-2011 16:00 BintangJan wrote: want iedere keer weer moet hij via zijn agent in Jakarta of Surabaya werk vinden en iedere keer weer kost hem dat...

Dat vraag ik me nou precies af. Als hij geen werk heeft, kan ik het me voorstellen. Maar als hij zijn buitenlandse contact wel heeft, waarom dan via zo'n bureau? Maar hier denken ze dat het niet zonder kan. Misschien hebben ze gelijk.


MAD

erwin
User
User icon of erwin
spacer line
 

Michael, de voormalige eigenaar van Laba Laba, werkte vroeger op een cruiseschip als somelier. Toen hij een keertje Antwerpen aandeed, kon ik een bezoekje brengen aan zijn schip.
Wat je daar ziet grenst aan het ongelooflijke. Het personeel dat met de gasten in contact komt waren zonder uitzondering blank, de meesten Europeanen. Mijn rondleiding ging verder, dus ook in de gedeelten waar de gasten niet komen. In de wasserij werkten voornamelijk Chinezen, volgens Michael bleven de meesten bijna een jaar aan boord, gedurende dat jaar zagen ze nooit daglicht, hun dagen bestonden uit werken en slapen. In de machinekamers werkten voornamelijk Filipijnen.
Dat beide groepen andere loonsvoorwaarden hadden werd normaal gevonden.



Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

ibusas
User
User icon of ibusas
spacer line
 

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Erwin: er is in 80 jaar weinig veranderd: mijn vader heeft altijd gevaren (bij een grote oliemaatschappij) en in zijn tijd was precies hetzelfde!





You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.



75,202,192 topic views - 233,613 posts - 13,687 topics - 24,378 members - last post @ 15-09-2019 21:16 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,258,565 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com