indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

bart0982
User
spacer line

Ik lees nogal wat negatieve berichten over Air Asia, zoals extra betalen voor bagage.
Op hun site vind ik daar niets over 20kg bagage en max 10 kg handbagage

retour Jakarta - Medan 2 pers Ä160.00

Ik vind dit wel meevallen of zie ik iets over het hoofd?

vrgr Bart

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ik weet niet welke reisdatum je hebt gekozen, maar 160 euro voor 2 personen enkele reis is niet goedkoop. Andere maatschappijen (waarbij je NIET hoeft te betalen voor 20 kg bagage en een redelijke hoeveelheid handbagage) hebben tarieven vanaf ongeveer 50 euro per persoon op dit moment.

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 27-10-2011 13:05 Yerun wrote: maar 160 euro voor 2 personen enkele reis is niet goedkoop.

On 27-10-2011 12:20 bart0982 wrote: retour Jakarta - Medan 2 pers Ä160.00

Zie je wat over het hoofd, Yerun?

MAD

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

ja, inderdaad.. voor dat bedrag is het een normaal tarief dus.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Overigens; als je niets kunt vinden op hun site over bagage wil ik eigenlijk zeggen 'doe je ogen open', want hun halve business-model is erop gebaseerd. Koffers kosten vanaf 8 euro per persoon per enkele reis (15kg), 20 kg is een tientje per persoon enkele reis. Als je dit niet hebt aangegeven komt dit dus nog bij je prijs, alsmede ook 'samen zitten' als je niet alleen reist., want AirAsia zet je bewust uit elkaar anders. Je moet ook online inchecken, anders kost dat nog eens 2,5 euro per persoon per reis.

simpati
User
spacer line

Als je vroeg boekt kan je erg voordelig vliegen:
Rp.1.434.800 voor twee personen Surabaya naar Medan heen in december 2011 en terug in januari 2012, inclusief verzekering, 2 x 20 kg bagage, een hapje en de stoelen gereserveerd.
Daar krijg je bij Garuda niet eens een ticket enkele reis Surabaya naar Medan voor en zeker niet in de maand december.
Bij Garuda heb je ook nog een transfer in Jakarta.
Groetjes,
Jan

bart0982
User
spacer line

sory,

De Ä160 is de retourprijs!!

vrgr Bart

SanderBali
User
spacer line

On 27-10-2011 13:54 simpati wrote:
Als je vroeg boekt kan je erg voordelig vliegen:
Rp.1.434.800 voor twee personen Surabaya naar Medan heen in december 2011 en terug in januari 2012, inclusief verzekering, 2 x 20 kg bagage, een hapje en de stoelen gereserveerd.
Daar krijg je bij Garuda niet eens een ticket enkele reis Surabaya naar Medan voor en zeker niet in de maand december.
Bij Garuda heb je ook nog een transfer in Jakarta.
Groetjes,
Jan

En, ik kan het niet vaak genoeg schrijven hier, je vliegt met een maatschappij die onderhoud en het optijd vervangen van onderdelen (nieuwe) serieus neemt.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.SanderBali; je roept dat inderdaad steeds, maar nu wil ik je het toch eens vragen: Mana buktinya! oftewel, waar is het bewijs daar voor?

SanderBali
User
spacer line

On 28-10-2011 01:19 Yerun wrote:
Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.SanderBali; je roept dat inderdaad steeds, maar nu wil ik je het toch eens vragen: Mana buktinya! oftewel, waar is het bewijs daar voor?

Ze zorgen natuurlijk wel dat daar geen bewijs voor is. Ik doel trouwens ook op de andere Indo airlines. Garuda is dan nog de minst erge maar worden natuurlijk nog steeds beschermd.
Honderden dodelijke slachtoffers en tientallen ongelukken zijn voor mij genoeg bewijs. Ja ja, ze hebben na die ban veel verbeterd maar het blijven Indonesiers, als ze een paar rupiah kunnen besparen...

jstar
User
spacer line

Al vaak met Air Asia, Tiger Airways en Batavia gevlogen, geen enkel probleem. De extra bagage, annulerings en stoelkeuze kosten zie je pas bij de boeking. Dan moet je o.a. kiezen hoeveel je meeneemt.

Waar je geen (financiŽle) verrassingen hebt: Lion Air. Hier is 20 kilo sowieso inbegrepen. En niet duur.

Het is nderdaad zo dat alleen Garuda op EU mag vliegen maar dat zegt niet veel; de anderen gaan wel naar Singapore, Hong Kong en AustraliŽ en die zijn daar ook wel streng en stipt...

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 28-10-2011 10:47 SanderBali wrote:

[quote removed]

Ze zorgen natuurlijk wel dat daar geen bewijs voor is. Ik doel trouwens ook op de andere Indo airlines. Garuda is dan nog de minst erge maar worden natuurlijk nog steeds beschermd.
Honderden dodelijke slachtoffers en tientallen ongelukken zijn voor mij genoeg bewijs. Ja ja, ze hebben na die ban veel verbeterd maar het blijven Indonesiers, als ze een paar rupiah kunnen besparen...
Waarom zou AirAsia verborgen houden dat ze goed onderhoud plegen? Lijkt me een beetje onzin. Vandaar mijn vraag dus eerder.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 31-10-2011 17:15 jstar wrote:

Het is nderdaad zo dat alleen Garuda op EU mag vliegen maar dat zegt niet veel; de anderen gaan wel naar Singapore, Hong Kong en Australi� en die zijn daar ook wel streng en stipt...
Daar heb ik al eerder uitleg over gegeven; hierbij nog een keer:

Op dit moment hebben alleen Garuda Indonesia en Batavia Air (Mandala Air vliegt niet meer, maar staat ook niet meer op de lijst) goedkeuring om in de Europese Unie te vliegen, en alleen Garuda Indonesia doet het.

Maatschappijen als Lion Air (de grootste maatschappij in Indonesie) hebben laten weten niets te doen aan hun status als geblokkeerde maatschappij omdat zij niet de intentie hebben om naar Europa te vliegen en dus geen geld willen uitgeven om allerlei documenten en voorwaarden te voldoen om weer van de lijst af te komen.

In feite is het zo dat de lijst te algemeen is, en dat deze niet kijkt naar de huidige stand van zaken zonder dat er papieren worden ingevuld. In Indonesie worden maatschappijen als Lion Air, Sriwijaya Air en wat andere maatschappijen gewoon als veilig genoemd in de driemaandelijkse controles door de Indonesische Dienst Civiele Luchtvaart.

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

Air Asia vliegt vanaf 1 april a.s. niet meer van en naar Europa (Londen en Parijs), en heeft alle reeds geboekte vluchten gecanceld.
Had afgelopen najaar al een enkeltje Parijs-Kuala Lumpur geboekt voor oktober a.s. , en wilde t.z.t. weer een enkeltje terug boeken voor april. Moet dus weer op zoek voor een alternatieve vlucht. Weliswaar worden de gemaakte kosten vergoed, maar dat zal wel nog maanden gaan duren. Volgens mijn inschatting moeten ze van april tot oktober zeker zo'n 10.000 gedupeerde klanten gaan compenseren! (10 wekelijkse vluchten naar Europa)

FAR FROM THE MADDING CROWD

simpati
User
spacer line

Air Asia vliegt vanaf 1 april a.s. niet meer van en naar Europa (Londen en Parijs)
Ik heb het nooit zien zitten dat Air Asia op Europa vliegt, de concurentie is enorm, veel Europesche maatschappijen draaien verlies en dat heeft een reden.
www.nu.nl/economie/2715092/for(...)lies-air-france.html

Voor mij blijft Air Asia in AziŽ bezig zoals ze nu bezig zijn, ik vlieg er vaak mee en heb weinig of geen klachten en ik voel me veilig.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 14-01-2012 13:54 jupje wrote:
Air Asia vliegt vanaf 1 april a.s. niet meer van en naar Europa (Londen en Parijs), en heeft alle reeds geboekte vluchten gecanceld.

Ik ben blij dat ik deze vluchten nooit heb aangeboden aan klanten via ticketindonesia.info. AirAsia is een prijsvechter, en er vallen regelmatig vluchten weg of vluchttijden worden compleet door elkaar gegooid. En dat kunnen ze omdat ze erg goedkoop zijn en je als klant vrij weinig rechten hebt in Maleisie. Zelfs Indonesie heeft betere passagiersrechten, al moet je ze claimen.

monyet
User
User icon of monyet
spacer line

Bedrijven die het als strategie hebben om prijsvechter in de sector te zijn, hebben sowieso vaak een bedrijfscultuur van op ieder dubbeltje beknibbelen. Dat kan in veel sectoren goed gaan, maar meestal lijdt de kwaliteit eronder. Als je het geld nu eenmaal echt niet hebt, OK, maar in de andere gevallen zou ook ik voor een airline kiezen waar kwaliteit centraal staat zoals Singapore Air.
Wel is het zo dat in IndonesiŽ voor binnenlandse vluchten er nagenoeg geenm kwaliteitsverschil is. Alleen Garuda steekt er iets bovenuit vind ik.

From Dayeuhkolot with love

simpati
User
spacer line

Alleen Garuda steekt er iets bovenuit vind ik.
Wat de tarieven voor de tickets betreft heel zeker.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 14-01-2012 17:47 monyet wrote:
Bedrijven die het als strategie hebben om prijsvechter in de sector te zijn, hebben sowieso vaak een bedrijfscultuur van op ieder dubbeltje beknibbelen. Dat kan in veel sectoren goed gaan, maar meestal lijdt de kwaliteit eronder. Als je het geld nu eenmaal echt niet hebt, OK, maar in de andere gevallen zou ook ik voor een airline kiezen waar kwaliteit centraal staat zoals Singapore Air.
Wel is het zo dat in Indonesi� voor binnenlandse vluchten er nagenoeg geenm kwaliteitsverschil is. Alleen Garuda steekt er iets bovenuit vind ik.
Singapore Airlines en Air Asia zijn natuurlijk twee verschillende werelden. Ten eerste de bedrijfscultuur, maar ook het feit dat ze op totaal andere routes vliegen (op een paar na) maakt dat je deze niet kunt vergelijken.
On 14-01-2012 23:59 simpati wrote:
Alleen Garuda steekt er iets bovenuit vind ik.
Wat de tarieven voor de tickets betreft heel zeker.
Daarom hebben ze in de afgelopen jaren flink wat goedkopere promo-tickets ingelast, maar dat zijn er altijd maar een zeer beperkt aantal (natuurlijk).

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,240,767 topic views - 234,386 posts - 13,692 topics - 25,243 members - last post @ 22-10-2019 03:49 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,694,747 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com