indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Gezocht & Aangeboden > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Auraa
User
spacer line

Ik ben op zoek naar een stageplaats in Indonesie in de culturele sector. Ben nu zelf werkzaam geweest in archieven en musea, zou dit graag willen ervaren in Indonesie.

Wie kan mij helpen???

spacer line  

Misschien dat wij je verder kunnen helpen?
Neem maar eens een kijkje op www.destination-indonesia.com

Groetjes!

Destination Indonesia verzorgt stages en vrijwilligerswerk in IndonesiŽ voor zowel studenten als vrijwilligers, op individuele basis en in groepsverband.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Topic verplaatst naar het juiste sub forum.

It's only kinky the first time.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

On 19-10-2011 14:46 Destination Indonesia wrote:
Misschien dat wij je verder kunnen helpen?

Groetjes!
Je zou natuurlijk kunnen beginnen met wat info hier te geven in plaats van slechts een reclame-link te plaatsen.

spacer line  

Beste Jeroen,

Op de site staat alle informatie. Vandaar de link Emoticon: Smile . Het zoeken van een geschikte stageplaats is persoonlijk en er komt heel veel bij kijken. Wij kunnen wel alles uitschrijven, maar het is afhankelijk van de wensen en eisen van de student (en van de opleiding).
Maar we zullen je feedback zeker meenemen voor de toekomstige reacties op het forum.
Bedankt Emoticon: Wink

Destination Indonesia verzorgt stages en vrijwilligerswerk in IndonesiŽ voor zowel studenten als vrijwilligers, op individuele basis en in groepsverband.

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 20-10-2011 16:33 Destination Indonesia wrote: Op de site staat alle informatie.

Ordinaire reclame. Punt. Uit.

MAD

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 20-10-2011 16:33 Destination Indonesia wrote: Maar we zullen je feedback zeker meenemen voor de toekomstige reacties op het forum.

Feedback. Meenemen. Es ist mir zum kotzen.

En dan zeker implementeren zodat je het kunt delen en communiceren op een evenement. BAH!

MAD

spacer line  

Je stelt jezelf beschikbaar als vrijwilliger, weet dat je zeker voor ticket en visum kosten op zal draaien. Huisvesting kan waarschijnlijk ter plaatse bekeken worden, eerste paar dagen zelf iets regelen.
Maar dan wordt er voor bemiddeling Ä 535,- gevraagd?? Reclame van de bovenste plank !
.
Hmmmm, ik zou verder zoeken, internet biedt veel mogelijkheden met gratis bemiddeling.
Zeker hier op het forum, er is zat informatie, mensen die zelf al iets opgezet hebben en altijd vrijwilligers kunnen gebruiken. Deze zullen met plezier het ťťn en ander voor je willen regelen.
Denk aan een weeshuis Emoticon: Yes! , type dit woord in het zoek veldje en er volgen leuke postings.
Succes met vinden van een leuke stage plaats,
Peter

Soms denk ik wel eens : je kan m`n rug op zak, dan gaan we er weer voor!

NomeNescio
User
spacer line

Begrijp ik het goed, dat wanneer je als service het via mail verkopen van vliegtickets hebt en daar op dit forum gewag van maakt, niet aangemerkt wordt als - storende - reclame? Terwijl als je mensen helpt met hun speurtocht naar een stageplek dat opeens reden is tot polemiek waarin sommigen met hun uitlatingen - ik doel op de heer Poepjes - aanschurken tegen de grenzen van het betamelijke.
Mensen kunnen toch zelf hun keuze bepalen, of ze wel dan niet in zee gaan met bepaalde aanbiedingen.

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 21-10-2011 09:21 NomeNescio wrote: Begrijp ik het goed, dat wanneer je als service het via mail verkopen van vliegtickets hebt

Je begrijpt het niet goed. Lees de FAQ. Reclame maken voor jezelf is verboden (tenzij je meer dan 100 postings op je geweten hebt). ticketindonesia.info is een (betaalde) service die bij deze site hoort.

MAD

NomeNescio
User
spacer line

Heer Poepjes, bedankt voor de achtergrondinfo en de opmerkelijk verbeterde toonzetting

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Ja, de faq. Is een pagina die al 3 keer bezocht is op deze site. Jeroen, Oyibo en PP. Deze huishoudelijke mededeling omdat we toch al off topic zijn en dit topic snel naar schroot gaat. Of de dames moeten voor de service gewoon afrekenen bij Ploen. Emoticon: Nice

It's only kinky the first time.

pak ronald
User
User icon of pak ronald
spacer line

Ik zou gewoon een ticket boeken en gaan. Vanuit indo kan je veel dingen zelf regelen en opzoeken. Misschien duurt het wat langer.

Als je engelse les wil geven op een schooltje in de buurt van Bogor (westelijk, richting Halimun) heb ik nog wel een adresje voor je.

Andere tip: wordt vrienden met Indonesiers op Fb die iets in de culturele sector doen.

Ga staan waar geen plek is om te staan.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 21-10-2011 12:12 pak ronald wrote:
Ik zou gewoon een ticket boeken en gaan. Vanuit indo kan je veel dingen zelf regelen en opzoeken.
Nou pak, lijkt me wel zo'n beetje het domste wat men kan doen. Voorbereiden is hard nodig......zeker hier en met stages helemaal (de school moet de stageplek vooraf goedkeuren en afspraken maken). Er is ook nog een speciaal stagevisum nodig (niet moeilijk te verkrijgen).
Ga de websites van een aantal musea, kunstacademies en galleries opzoeken. Hiervoor zal je zeker het beste in Yogyakarta terecht kunnen.

spacer line  

On 22-10-2011 13:32 Yogya-Bali wrote:

[quote removed]
Nou pak, lijkt me wel zo'n beetje het domste wat men kan doen. Voorbereiden is hard nodig......zeker hier en met stages helemaal (de school moet de stageplek vooraf goedkeuren en afspraken maken). Er is ook nog een speciaal stagevisum nodig (niet moeilijk te verkrijgen).
Ga de websites van een aantal musea, kunstacademies en galleries opzoeken. Hiervoor zal je zeker het beste in Yogyakarta terecht kunnen.

Als je aan de eisen voldoet , anders wordt het sosbud visum , toch ?

bisa dicek of makemyday .

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Is dit nu weer niet een opmerking om gewoon iets te zeggen om maar wat te zeggen?
Ik dacht dat het antwoord van YB al zeer duidelijk was, om er dan even overheen te komen, met de opmerking dat je aan de eisen moet voldoen lijkt me niet meer dan logisch, zoals dat in alle landen van toepassing is.

De kreet Sosbud begrijpt iemand niet die nooit in IndonesiŽ is geweest en zelfs met een Sosbud moet je aan bepaalde eisen voldoen toch???????

Sosial Budaya visum ofte wel cultureel/familie bezoek, nodig een sponsor, na 60 dagen iedere 30 dagen verlengen tot een maximum van 180 dagen en dan wegwezen, het land uit dus, maar je mag geen slag werken OOK geen stage.

spacer line  

On 22-10-2011 20:08 Malam wrote:

Sosial Budaya visum ofte wel cultureel/familie bezoek, nodig een sponsor, na 60 dagen iedere 30 dagen verlengen tot een maximum van 180 dagen en dan wegwezen, het land uit dus, maar je mag geen slag werken OOK geen stage.

Het grappige is dat juist sommige Nederlanders die ik toevallig persoonlijk of in diverse site lees de Sosbud visum gebruiken omdat ze de rompslomp van de specifieke stagevisum willen vermijden.

Die speciaal stagevisum is ook makkelijk te te verkrijgen mits men aan de vastgestelde eisen kan voldoen/
Ik heb 1 i of 2 jr geleden geprobeerd om mee te denken over een vastgelopen stage van een Drs Med van een Amsterdamse Uni .
Formeel moet hij volgens de KBRI een stage visum vragen , ook volgens de medische faculteit in Jkt. Persoonlijk gebeld .
Op een gegeven moment heb ik mijn bemoeienis gestaakt , ondanks dat ik een plaats en een mentor heb gevonden.

De persoon heeft een andere weg genomen , mijn telefoontjes , mails naar Jkt was uiteindelijk voor niets geworden.
Ben wel een ervaring rijker . Emoticon: Shiny

Zie ook :
http://forum.indahnesia.com/to(...)a_voor_indonesie.php

Ik heb de procedure van een Indonesische Universiteit geraadpleegd toen iemand mij vroeg om informatie .
Het gaat hier om de procedure zoals men dat hanteert bij de F.K.U.I. , Fakultas Kedokteran Universitas Indonesia.
In het algemeen zal de andere universiteiten ook (bijna) dezelfde procedure toepassen ?.
Bij de juiste inzending van de papieren kan het tussen 1 tot 2 maanden duren .
In principe zijn buitenlandse studenten welkom bij Indonersische Universiteiten .Elke Universiteit heeft op papier 10% ruimte om buitenlandse studenten aan te nemen.
Wel probeer de regering om buitenlandse " dropouts" te weren.
Voordat men de aanvraag bij de ambassade (KBRI) indient moet men eerst een plaats krijgen.
KBRI zal ook de juiste visum verstrekken , namelijk de studievisum .
Of men met een SosBud visum kan is nog een vraag .
In de praktijk doet men dat .

Dit zijn de vereiste papieren zoals in de site staat .

DOKUMEN YANG DIPERLUKAN

1. Surat permohonan calon mahasiswa yang berisi alasan dan motivasi untuk belajar di Universitas Indonesia. = motivatiebrief , waarom je bij U.I(Universiteit naar keuze) wil studeren/stage lopen
2. Curriculum Vitae
3. Foto kopi sertifikat sekolah menengah atas untuk mendaftar Program BIPA (minimum) dan Program S1, atau sertifikat S1 untuk mendaftar Program Magister, atau sertifikat Magister untuk mendaftar Program Doktor
4. Foto kopi transkrip nilai dari institusi asal calon mahasiswa. cijferlijst
5. Foto kopi paspor yang masih berlaku
6. Foto berwarna ukuran 4X6, 3X4, 2X3; masing-masing 4 (empat) buah= diverse kleurenfoto's 4stuks met 3 verschillende maten
7. Surat pernyataan jaminan finansial (disertai dengan pernyataan dari bank) = bank garantie
8. Surat pernyataan dari sponsor Indonesia =sponsorsbrief
9. Surat pernyataan bahwa calon mahasiswa tidak akan bekerja selama tinggal di Indonesia. = verklaring niet te werken tijdens je studie
10. Surat pernyataan bahwa calon mahasiswa akan mematuhi segala peraturan dan Undang-Undang yang berlaku di Indonesia selama tinggal di Indonesia. = Verklaring de Indon.wetten te volgen
11. Sertifikat kesehatan =gezondheidsverklaring
12. Surat rekomendasi dari kedutaan besar Indonesia yang dikeluarkan di Negara asal calon mahasiswa. =Recomendatie van KBRI Den Haag

Punt 3 : Fotocopie van je VWO diploma en andere papieren als je een Post Graduate opleiding wil volgen.
Heb je alle papieren in orde , de toelating van de Uni en sponsorsbrief etc , neem ik aan dat je daarna gaat indienen bij de KBRI (no 12) .

Als het goed moet zijn (volgens de regels) moet je bovenstaande procedure volgen.

bisa dicek of makemyday .

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

78,926,050 topic views - 236,269 posts - 13,703 topics - 27,581 members - last post @ 26-01-2020 18:27 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

128,754,680 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com