indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

zoefje
User
spacer line

hallo allemaal,

als je tickets wilt boeken bij airasia komen er veel extra kosten bij.
zo betaal je extra voor je stoelen,extra voor je koffers en er komen nog verschillende taxes bij.zorg dat je voor je koffers betaald heb bij het boeken van je tickets.
wij hadden dit wel gedaan,maar onze tussenpersoon waar we de tickets bij hadden geboekt,had verzuimt dit bij airasia door te geven.op de tickets kan je alleen zien of je er voor betaald heb,niet dat het in het systeem staat,dit kosten ons bij inchecken dus ruim Ç130,00.dat is flink balen zo tijdens je vakantie.let er dus op dat je vantevoren betaald en dat dit ook vermeld staat.

groetjes zoefje

ardianto
User
User icon of ardianto
spacer line

extra betalen voor je stoelen? je bedoelt dat staanplaatsen goedkoper zijn?

Quiz: Noem 3 westerse landen waar Islam succesvol is ge´ntegreerd. Oke, noem er eentje dan

spacer line  

Toiletgebruik op de AirAsia vluchten schijnt binnenkort ook van tevoren besteld en betaalt te moeten worden.

If you have nothing to loose, you can risk everything

SanderBali
User
spacer line

Maar er is volgens mij nog nooit een AirAsia toestel uit de lucht gevallen. Dat is ook wel belangrijk. Ik vlieg met niemand anders meer in Indones´e.

zoefje
User
spacer line

Je betaald seat reservation fee.dit is verplicht en zit niet bij het bedrag dat je voor je"
"kale"ticket betaald.

senior
User
User icon of senior
spacer line

Al met al blijven ze goedkoop en kan je bijna voor niets als je de promo's boekt. Vorige week een promo geboekt voor zomer 2012>>2 retourtjes Bangkok - Denpasar, alle toeslagen etc. inbegrepen was ik nog geen 180 euro kwijt....

hati hati, pelan pelan

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 13-10-2011 19:19 senior wrote: Al met al blijven ze goedkoop

En als je je aan hun regels houdt en zelf geen stront in je ogen hebt, is AirAsia ongeveer perfect. Maar tja, als Nederlander moet je natuurlijk wat te zeiken hebben. Voor die calvimiddelmaten is een dubbeltje voor de eerste rang nog te duur. Hidup AirAsia!

MAD

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

O ja, Zoefje, ik betaal die seat reservation niet omdat ik online incheck. Maar - en nu ga je flauwvallen of erger - ik betaal Rp 100.000 extra per vlucht voor een stoel waar ik mijn benen kwijt kan. Erger nog, ik bestel zelfs eten en drinken op mijn vlucht. Wat een verspillerij! Dat mag niet van Calvijn.

MAD

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Dacht het al, je bent een grenzeloze verkwister, 8 Euro om niet opgevouwen te zitten en dan nog eten en drinken ook?

simpati
User
spacer line

is AirAsia ongeveer perfect.
Even mijn ervaringen:
- Ik vlieg op en neer van Surabaya naar Medan voor minder dan 50% van het tarief van Garuda voor een enkele reis.
- Nieuwe vliegtuigen die op tijd vertrekken .
- Een erg duidelijke website met geen verborgen kosten
- Boeken is een kwestie van 10 minuten.
- Direct betalen met BCA internetbanking zonder extra kosten.
- Betalen met de Mastercard waarbij de randomreader (Rabocard) wordt gebruikt.
- Ik bestel er net als Pak Pupyes ook een hapje en een drankje waar niets mis mee is.
- Stoel reserveren kost Rp.18.000, op de eerste rij en bij de nooduitgang kosten MYR30 of Rp.90.000

Voor mensen die graag een Air Asia vlucht boeken met vertrek binnen IndonesiŰ en die niet graag de creditcard gebruiken kunnen terecht bij http://ticketindonesia.info/en/index.php ik heb vaker vergeleken met de tarieven van direct te boeken bij Air Asia en de tarieven zijn OK.
Succes,
Jan

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Simpati; dat op tijd vertrekken is (helaas) ook bij AirAsia niet altijd het geval. Deels factor weer en andere onvoorziene omstandigheden. Ook heeft AirAsia er toch een handje van vluchten soms uren eerder te laten vertrekken.. niet handig, maar daar hebben meer maatschappijen last van.

Vergelijken met Garuda Indonesia is niet eerlijk, da's de enige maatschappij die full-service is. Vergelijken met alle andere maatschappijen is prima wat mij betreft; je zult dan zien dat ze over het algemeen niet spotgoedkoop zijn, maar soms extreem goedkope tickets hebben en op routes vliegen die niemand anders vliegt. Daar moet je zeker je voordeel mee doen als dat kan.

zoefje; stoelreservering is niet verplicht, echter als je deze er niet bij neemt met een groep vanaf 2 personen, wordt je opzettelijk uit elkaar gezet door AirAsia. Naar mijn mening is dit een zeer onbeschofte manier om extra geld binnen te harken, maar dat ter zijde.

simpati
User
spacer line

Ook heeft AirAsia er toch een handje van vluchten soms uren eerder te laten vertrekken.
Air Asia doet inderdaad vluchten samenvoegen, dit kan als er meer vluchten zijn op ÚÚn dag met dezelfde bestemming.
De reden daarvoor is dat ze een technisch probleem hebben (vliegtuig niet vol), duurt de vertraging meer dan 4 uur moeten ze de mensen die een verzekering hebben afgelsloten het ticket terug betalen.
Ik heb inderdaad wel eens een wijziging gehad maar dat werd ruim van te voren bekend gemaakt en leverde mij geen problemen op.
Goedkoop is alleen als je ruim van te voren boekt, bij bijvoorbeeld Lion Air is dat net voor de datum van de vlucht, als je daar gebruik van wil maken mag het wel eens voorkomen dat de vlucht ineens vol is geboekt.
Groetjes,
Jan

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

bij meer dan 3 uur vertraging krijg je volgens de Indonesische luchtvaartwet je geld terug. Moet je wel zelf achter aan. Daarvoor hoef je geen extra verzekering te hebben afgesloten. Dit geldt uiteraard alleen voor vluchten van indonesische maatschappijen; dus alleen QZ, niet de andere codes van AirAsia.

Het wijzigen van vluchten met soms tot 10 uur eerder (vergelijkbaar met Merpati) valt NIET onder deze wet, omdat deze wijziging voor vertrek wordt bekend gemaakt. Echter is het zo dat bij meer dan 2 uur verschil, de klant het geld terug kan krijgen als dit wenselijk is. Echter AirAsia stopt dit in een schilletje, waardoor het alleen te besteden is aan nieuwe vluchten van AirAsia. Lijkt me tegen de regels, maar goed, ga er maar eens tegenin.

Precies, Lion Air heeft soms spotgoedkope tickets een dag voor vertrek, maar een compleet volle vlucht, daar kunnen geen tickets meer voor verkocht worden.. en dan is het vette pech.

zoefje
User
spacer line

hallo pak pupey,
ik heb het over 130 euro,dat is iets anders dan 8 euro.en waar wij de tickets geboekt hebben,3x raden,zijn vergeten door te geven dat we al extra betaald hebben voor de koffers.ons ticket kosten samen ruim 300 euro van singapore bali en terug.
plus de 130 euro had ik net zogoed met een duurdere maatschappij kunnen vliegen.
verder heb ik niks op air asia aan te merken.of heb je poep in je ogen??
groetjes

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

Zoefje, zoef op, maar niet met AirAsia. Je kankert op de verkeerde. Er is niets mis met AirAsia, alles met jou en je tussenpersoon in dezen.

MAD

zoefje
User
spacer line

wat zijn we weer volwassen!!

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Zoefje, als het voor PP wat later wordt dan raakt hij de koers kwijt. Hij is linguist en het IQ van dit soort mensen grenst aan het waanzinnige.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

koming
User
User icon of koming
spacer line

Ik ben ook een lingu´st en ik ben nog nooit beticht van waanzin.
En mijn IQ is gemiddeld, niets bijzonders mee.

koming

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Ach Koming,

In de stijl van PP mag ik hem ook graag plagen en het is ook niet meer dan dat.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 17-10-2011 10:12 BintangJan wrote: ...en het is ook niet meer dan dat.

Daar gokte ik ook op, BJ. Ik wilde al reageren, maar hield me in. Overigens, als ik om 01.35 uur reageer volgens de klok van dit forum, dan reageer ik niet laat, maar (te) vroeg. En wel om 06.35 uur WIB. Ik ben een vroege vogel, noodgedwongen.

MAD

simpati
User
spacer line

Ik ben een vroege vogel, noodgedwongen
Ik ben vanaf de geboorte een vroege vogel en voel mij daar goed bij.
Als ik moet vliegen doe ik dat bij voorkeur met een vogel van AIR ASIA als het even kan in alle vroegte omdat dan op de wegen naar de luchthaven geen files zijn.
Al de problemen die Zoefje heeft zijn niet het resultaat verkeerd handelen bij Air Asia, als Zoefje in de toekomst nog eens reizen wil boeken binnen IndonesiŰ doet zij er goed aan op de volgende link goed te bewaren: http://ticketindonesia.info/en/index.php en die had ze bij wat zoekwerk op dit forum vast en zeker zelf kunnen vinden, uiteraard brengt Jeroen ook kosten in rekening maar het scheelt wel een hele boel stress!
Salam,
Jan

zoefje
User
spacer line

hallo,
die link had ik gevonden en helaas is dit dus die tussenpersoon waar het fout is gegaan.Maar goed,iedereen kan fouten maken ziejewel.
groetjes

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Inderdaad, dat was een foutje van de kant van ticketindonesia.info, wat eerder ook al aangegeven is in prive-email-wisseling. Reizigers wordt altijd verzocht tickets te controleren en bij onduidelijkheden direct contact op te nemen zodat wij uitleg kunnen geven of eventueel in kunnen grijpen. En dit kan helaas niet achteraf, alleen vooraf tot een bepaalde tijd voor vertrek.

Bovendien is het zo dat het gedeelte wat 'fout' gegaan is, de bagage die betaald is aan ons, maar niet op het ticket terecht is gekomen, inmiddels terugbetaald is..

accid
User
User icon of accid
spacer line

Er is anders wel een heel groot verschil tussen Air Asia met de basis in Malaysie of Air Asia Indonesia. Daar zit wel degelijk een groot verschil en dan vooral in de vertrek tijden.
.
Air Asia Indonesia heeft veel vertragingen en dat is veel minder bij Air Asia KL.
.
Nu mag je van Indonesie natuurlijk ook verwachten dat die veel vertragingen hebben want die voelen zich nergens verantwoordelijk voor en moeten daarom regelamtig op de vingers getikt worden door de IATA. Kijk nu weer wat er gebeurd is met dat propeller ongeluk.
.
Ik heb ooit een vlucht genomen van Bali naar Bandung en dat duurde in totaal 17 uur en de service was op zijn zachts gezegd. Indobelabberd.
Mensen in een rolstoel werden tussentijds gedropt op het vliegveld in Jakarta en mochten daar zonder eten en drinken en deken heel de nacht in een natte broek in hun stoel zitten. Excusses van Air Asia ? dacht het niet.

Toen we dan uiteindelijk in Bandung aankwamen ben ik in het vliegtuig blijven zitten totdat de piloot een brief heeft getekend waarin mijn klachten stonden. De veiligheidsdiensten stonden paraat om mij uit het vliegveld te zetten maar de piloot heeft getekend ook al vond hij dat het de verantwoordelijkheid was van de piloot die de eerste (halve) vlucht had gedaan. Ik zei dat hij als piloot die heeft overgenomen toen hij de vlucht voortzette en dat is ook zo.
Van Air Asia heb ik trouwens niets meer mogen vernemen.
.
Maar verders is het heel goedkoop vliegen en daarom zie je weinig klachten van Nederlanders want die gaan pas klagen over dezelfde klachten als het duur is. Als het goedkoop is mag je niet klagen en speelt geld de hoofdrol als verzachtend middel.
.
Watjes

Van hen die zeggen dat zij mij kennen weet ik dat ze mij niet kennen.

SanderBali
User
spacer line

On 19-10-2011 03:47 accid wrote:
Er is anders wel een heel groot verschil tussen Air Asia met de basis in Malaysie of Air Asia Indonesia. Daar zit wel degelijk een groot verschil en dan vooral in de vertrek tijden.
.
Air Asia Indonesia heeft veel vertragingen en dat is veel minder bij Air Asia KL.
.
Nu mag je van Indonesie natuurlijk ook verwachten dat die veel vertragingen hebben want die voelen zich nergens verantwoordelijk voor en moeten daarom regelamtig op de vingers getikt worden door de IATA. Kijk nu weer wat er gebeurd is met dat propeller ongeluk.
.
Ik heb ooit een vlucht genomen van Bali naar Bandung en dat duurde in totaal 17 uur en de service was op zijn zachts gezegd. Indobelabberd.
Mensen in een rolstoel werden tussentijds gedropt op het vliegveld in Jakarta en mochten daar zonder eten en drinken en deken heel de nacht in een natte broek in hun stoel zitten. Excusses van Air Asia ? dacht het niet.

Toen we dan uiteindelijk in Bandung aankwamen ben ik in het vliegtuig blijven zitten totdat de piloot een brief heeft getekend waarin mijn klachten stonden. De veiligheidsdiensten stonden paraat om mij uit het vliegveld te zetten maar de piloot heeft getekend ook al vond hij dat het de verantwoordelijkheid was van de piloot die de eerste (halve) vlucht had gedaan. Ik zei dat hij als piloot die heeft overgenomen toen hij de vlucht voortzette en dat is ook zo.
Van Air Asia heb ik trouwens niets meer mogen vernemen.
.
Maar verders is het heel goedkoop vliegen en daarom zie je weinig klachten van Nederlanders want die gaan pas klagen over dezelfde klachten als het duur is. Als het goedkoop is mag je niet klagen en speelt geld de hoofdrol als verzachtend middel.
.
Watjes

Maar KL heeft weldegelijk een hele grote vinger in de pap want AirAsia is gewoon AirAsia voor de klant en die naam mag niet besmet raken met het indovirus. Dus die kisten worden gewoon goed onderhouden en onderdeeln worden optijd vervangen. Die echte Indo maatschappijen als Lion en Merpati nemen dat allemaal niet zo serieus, daarom vlieg ik dus ook alleen nog maar met AirAsia.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

78,745,379 topic views - 236,098 posts - 13,703 topics - 27,371 members - last post @ 18-01-2020 19:05 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

128,435,678 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com