indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Gezocht & Aangeboden > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 24-10-2011 14:22 Keduadam wrote:
Ik dacht dat ik gisteren mijn mening ook hier had gedeeld Emoticon: Shut up! Emoticon: Confused

Namenlijk, dat Guna-guna wel degelijk werkt - zoals vele duistere bovennatuurlijke krachten. Maar waarom is mijn mening hier nu gedeleted?

Misschien om dat ik mijn levend en eenvoudig geloof in Jezus hierbij betrek?
Zonder poppenkast zoals religie (en dus ook Guna-guna, magie en voodoo enz) voorschrijft?

Misschien wel omdat het 'gevaarlijk' wordt voor sommigen die beschadigd zijn van binnen,
en religie Emoticon: Blush en eenvoudig geloof door elkaar halen. Omdat ze zelf vaak heel 'religieus' denken? Het is maar een vraag.

Flikker op man, we hebben al geestelijk voer voldoende, doe je ding en laat anderen met rust, jouw gedachten zijn nog gevaarlijker als een moslim extremist.

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Haha sorry, ik ontdek mijn posting dus toch Emoticon: Stupid maar heb drie keer gescrold (te snel dus). dat heb je ervan als je over bovennatuurlijke krachten gaat schrijven

Tentu saja, ini Dubul

Your attitude determines your altitude

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Malam, zie je wel, dat doet idd pijn bij jou en ik flikker dus niet op zeker niet op jouw farize´stische commando's! Ja geestelijk 'voer', vreet maar rustig door, als je dat goed lijkt.

Nou denk ut niet, duh. Emoticon: Party!

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 24-10-2011 08:27 Yogya-Bali wrote:
Nieuwe business Yerun, de dule ? Daarvoor hoef je geen autochtone dukun te zijn om te kunnen slagen. Heb het vroeger (niet hier maar juist in NL) ook eens geprobeerd: insinueren dat je "speciale" krachten hebt en.......er waren er genoeg die het geloofden. Inspelen op de angstgevoelens van je medemens.
Ja, als ik hier rijk wil worden dan ga ik mensen oplichten ... eeh, voorzien van speciale krachten. Dat levert flink op, dus ben een beetje aan het verspreiden wat ik voor krachten heb. haha..

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 24-10-2011 13:19 bambang wrote:
Kris? Wat is dat? Dat is alleen een stuk metaal die op een bepaalde wijze steeds in elkaar wordt geslagen door de smid.
Een gewoon mes, survival mes, aardappelschilmes is ook van metaal. Niets bijzonders. Je kunt er mee snijden, steken, hakken.
Het is voor mij ook een stuk metaal, maar zodra er verhalen en tradities bijkomen is het echt geen normaal stuk metaal meer. Ken iemand die Indonesische krissen kocht in Singapore, ze terug bracht naar Indonesie en in de kast legde. Werd niet naar om gekeken. Toen begonnen leden van de familie ziek te worden. Uiteindelijk zijn de krissen ritueel gewassen en werd niemand meer ziek. Tja.. als het werkt is het mooi, maar ik noem dat dan het placebo-effect.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 24-10-2011 14:31 Keduadam wrote:
Malam, zie je wel, dat doet idd pijn bij jou en ik flikker dus niet op zeker niet op jouw farize´stische commando's! Ja geestelijk 'voer', vreet maar rustig door, als je dat goed lijkt.

Nou denk ut niet, duh. Emoticon: Party!

Laatste woord voor jou Kentutdiam je bent een gevaarlijk geloofsgek, ik heb hier het ÚÚn en ander mee gemaakt maar voor jou ben ik echt bang, blijf alstublieft uit mijn buurt, ik woon in Pekanbaru. Emoticon: Wink

spacer line  

On 24-10-2011 14:22 Keduadam wrote:

Misschien om dat ik mijn levend en eenvoudig geloof in Jezus hierbij betrek?
Zonder poppenkast zoals religie (en dus ook Guna-guna, magie en voodoo enz) voorschrijft?

Tentu saja, ini Dubul
[

Ik ben de Weg, de Waarheid, en het Leven..

Een persoonlijke mooie keuze , moet kunnen.

Seh , Dubul is mijn uitvinding , je moet eerst mijn toestemming krijgen.

bisa dicek of makemyday .

senior
User
User icon of senior
spacer line

Waarom gaat die zg handen oplegger (waar legt hij zijn handen trouwens op?) niet op zo'n idioot forum met geloofsfanaten zijn verhaaltjes vertellen...Hoort hier helemaal niet thuis dat zalvende gedoe.

hati hati, pelan pelan

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Zeg wat zijn jullie allemaal ontiegelijk onaardig. Wat een stinkin'thinkin overal hier. Wat een haat. Wat een expressies van wat in de innelijke mens zelf leeft.

Erg verhelderend dus voor de onderscheidende geest. Maar wat is binnen in, must come out! Wie oordeelt, doet dezelfde dingen. Waar je schat is, is je hart. Emoticon: Stupid Emoticon: Frustrated

En die 'senior' HAHAHA, jullie zijn ZELF geloofsfanaten, grote engerds die niet eens weten dat ze geloofsfanaten zijn! Senior is de allergrootste domoor Emoticon: Nooo en zever hier. Dumdumdum. En maar oordelen allemaal,mover ietsmwaar je totaal helemaal NIETS over blijkt te weten. Ikmzoek weer een ander topic op. Jullie gore vuilspuiterij is tevergeefs aan mij gericht.

Prijs de grote God van eeuwigheid tot eeuwigheid. In Jezus Naam!

En dat mag ik zeker wel zeggen, tussen al deze veroordelende, zielige, kortzichtige dictatortjes hier. Niemand ontneemt me deze vrijheid!! Amen. Enne, Emoticon: Bye bye doeieoei Emoticon: Party!
MODERATOR BREAK

Het kan een onsje minder. Voor ik guna guna ga doen met uw postings.

Placed by oyibo @ 25-10-2011 02:42

spacer line  

Op 24-10-2011 14:38 schreef Yerun:
... Tja.. als het werkt is het mooi, maar ik noem dat dan het placebo-effect.

Het mooie aan placebo is dat, ondanks dat het niet werkt, stiekum toch werkt. Er zijn hier in het nuchtere Westen al vele gevallen van genezing door loze pillen. Placebo : als men denkt dat het werkt, dan werkt het (soms) ook, dat geldt dus ook voor guna 2.

(Ergo : en zoals altijd slaan er mensen in door, dus niet elke guna2 is guna2, zoals je ook meerdere soorten geld hebt etc)

"Bhinneka Tunggal Ika"

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Senior toch, pas op dadelijk wordt je nog aan het kruis gespijkerd door kentutdiam Emoticon: Laugh out loud

senior
User
User icon of senior
spacer line

Geen kruis is groot genoeg voor mij Emoticon: Worship Emoticon: Laugh out loud

hati hati, pelan pelan

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Spotters, doe nog maar een onsje Emoticon: Frustrated meer!!!
De weg naar de hel is breed, zei Jezus. YOU CHOOSE! Emoticon: Red face

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Ik had t trouwens over Guna guna... want daar ging t om... Emoticon: Laugh out loud EN ons antwoord daarop!

ibusas
User
User icon of ibusas
spacer line

Waar proef ik hier de vrijheid van geloof?
En het niet op de man spelen?

Respect is het niet oordelen over een ander.

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Keduadam is meer het type van voet tussen de deur en vertellen wat jij, die aan de binnenkant van de deur staat, moet geloven.
Van mij mag ie, maar laat een ander ook in zijn/haar waarde.
De ÚÚn is gereformeerd, de ander katholiek, maar dan zal Keduadam wel weer roepen dat dit religies zijn. Veel goedgelovige mensen, die trouw naar de kerk gaan, doen in de ogen van Keduadam verkeerd. Zij geloven niet, maar hangen een religie aan, dus grote groepen mensen worden door hem niet gerespecteerd.

Oef, is off topic, maar tja....

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 25-10-2011 07:27 ibusas wrote: Respect is het niet oordelen over een ander.

Dat is letterlijk `onmenselijk', Bu Sas. Je oordeelt al over iemand binnen een fractie van een seconde als je de desbetreffende persoon ziet. Dat moest vroeger om - alweer letterlijk - te overleven, en dat zit nog steeds in onze grijze cellen geprogrammeerd. Voorts sluit ik me bij BJ aan. Vrijheid van geloof is uiteraard een recht en een goed recht, maar vooral een individueel recht. Als je er (voortdurend) over kakelt, kun je een portie kritiek verwachten.

MAD

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 24-10-2011 19:04 Macan Belanda wrote:

[quote removed]

Het mooie aan placebo is dat, ondanks dat het niet werkt, stiekum toch werkt. Er zijn hier in het nuchtere Westen al vele gevallen van genezing door loze pillen. Placebo : als men denkt dat het werkt, dan werkt het (soms) ook, dat geldt dus ook voor guna 2.

(Ergo : en zoals altijd slaan er mensen in door, dus niet elke guna2 is guna2, zoals je ook meerdere soorten geld hebt etc)
Klopt, van placebo weet men dat het soms werkt, ook al is het dus iets ongrijpbaars. Guna-guna is voor mij dus ook zoiets, al heb ik (voor zover ik weet) er nooit profijt of nadeel van gehad.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 25-10-2011 07:11 Keduadam wrote:
Joh, ga lekker op de heide staan schreeuwen. Dit soort one-liners zet geen zoden aan de dijk. In tegendeel zelfs.

senior
User
User icon of senior
spacer line

On 25-10-2011 07:11 Keduadam wrote:

Laatste reactie mijnerzijds op die flauwekul: Ik vind een brede weg wel gemakkelijk , als ik wat gedronken heb dan is een beetje ruimte op weg naar huis wel zo handig Emoticon: Shut up!

hati hati, pelan pelan

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Niet alleen dat senior, met een beetje drank er bovenop ga je van 2 naar 4 rijstroken.
En moet je 1 oogdichtknijpen om te zien of je rechts of links in gaat halen. En voor wat de inhoudelijke reakies, om maar in het verkeer als onderwerp te blijven, doet me aan iemand denken die een 1 richtverkeer weg in tuft en met zijn vinger op zijn voorhoofd iedereen begroet die hij tegen komt. Emoticon: Nice

It's only kinky the first time.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Oyibo

Dat was in die tijd van Laurel en Hardy die nog al legendarisch taferelen maakte..

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Op 25-10-2011 07:11 schreef Keduadam:

Maandag besloot de 90-jarige 'doemspredikant' zich terug te trekken. Dit maakte Camping bekend in een interview met The Christian Post.
Na vier mislukte voorspellingen beweert Camping nu dat niemand kan weten wanneer het einde der tijden precies zal aanbreken. Dit betekent dat de leer van de eigenaar van radiostation Family Radio is gewijzigd.

Keduadam:, moet ik weer mijn verhaal aan u opdringen, zoals u over een persoon spreekt die u als uw levens opvatting, van achterlijk gedoe mag spuien, goed even lezen dan, want u blijft aan de gang en hardleers........ Emoticon: Cry Emoticon: Very funny Emoticon: Angry
U zal best het geschrevene gelezen te hebben, want u bent geen antwoord verschuldigd.
Maar het bewijs is geleverd dat u met de staart tussen de benen geen antwoord kan en durft te geven op mijn vorige stelling die ik nu weg gehaald heb

Keduadam nogmaals een teleurstelling voor u maar na de dood is er geen leven meer.
EN de Figuur waar u zo mee wegloopt en die liefde uit moet stralen kan juist een menselijke te kort coming zijn die niet in geestelijk vorm gegoten moet worden maar in werkelijkheid gebracht worden.
Dat zijn menselijke handelingen.
Als je ruzie hebt met iemand of een mening verschil heb is de natuur die bij je leef de voorwaarde van je eigen gevoel

Dit zijn natuur verschijnselen hoor daar zit geen ene geestelijk menselijk vermogen in.

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

Bij YouTube heb ik eens guna2 ingetypt en het viel mij op dat ik veel filmpjes met een experiment tegenkwam dat ik vroeger op school ook eens heb meegemaakt.
Er gaat een (zwaar) persoon in een rechte stoel zitten en vier andere personen komen om hem of haar heen staan. Een begeleider geeft de aanwijzingen. Een persoon steekt met beide vlakke handen (of twee wijsvingers) tegen elkaar onder een knieholte van de zittende persoon. Een tweede doet dat onder de andere knieholte. De derde doet dit onder een oksel evenals de vierde persoon. De begeleider beveelt nu de vier om de persoon in de stoel op te tillen. Het zal niet lukken; de persoon is te zwaar om op deze manier op te tillen. Dan beveelt de begeleider de vier om zich te concentreren en al hun kracht in hun wijsvingers te laten stromen. Opnieuw wordt het bevel om op te tillen gegeven en zie: de persoon van de stoel zal als een veertje de lucht ingaan.

Hier op dit filmpje geeft de begeleider ieder een zogenaamd magisch voorwerp, zodat deze hem of haar de kracht geeft. Maar het is natuurlijk een illusie.
Toch kan ik de proef niet anders verklaren dan: magie!

De tweede proef op dit filmpje kan ik niet volgen, mogelijk weet iemand anders hier meer van.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ben nog steeds benieuwd waarvoor Jusia en Cari Dukun een dukun voor nodig hebben? Jusia lijkt me uitsluitend geinteresseerd in het fenomeen maar Cari Dukun wil er iets mee........

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,937,086 topic views - 234,973 posts - 13,697 topics - 25,709 members - last post @ 17-11-2019 00:10 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,784,428 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com