indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

volgens AD

Toch geen derde Nederlandse dode bij ongeluk Java
Bij het busongeluk op het Indonesische eiland Java is toch geen derde Nederlandse dode gevallen. Dat heeft een woordvoerder van hulpdienst SOS International vanmorgen gezegd.De verwarring in de Indonesische media is waarschijnlijk ontstaan omdat de derde dode de Belgische nationaliteit heeft.

SOS International heeft op Java alle Nederlanders bezocht die na het busongeluk in het ziekenhuis zijn opgenomen. Met de artsen ter plekke wordt zondag in kaart gebracht wie wanneer en hoe naar Nederland kan worden vervoerd. Bij het ongeluk zijn twee Nederlanders omgekomen, aldus een woordvoerster van SOS International.

Het is ver van mijn bedshow,maar echt er gebeurden wel wat toen ik van 1994 tot 2006 bijna elk jaar soms kwam,een maand soms twee maanden, als ik mijn verlof dagen opspaarde.
Ik heb zo even in mijn fotoboek gekeken ik kan er wel elk jaar een incident een foto van laten zien.
Maar vergis u niet met het fijt, dat er in Nederland nu ook elke dag incidenten voor doen, met vrachtwagens en automobilisten.... Emoticon: Emoticon: Cry

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

Nu ik woon aan die weg! zal je even uitleggen hoe ik het zie ! en hoe het ook is. op enkele stukken na zijn het wegen uit 1943 /45 (gisse) 2 de wereld oorlog moffe wegen
4 kante betonplaten die toen destijds snel aan gelegt die tactiek word nu nog gebruikt! (die worden soms gestolen / verkocht aan plaatselijke bevolking) Betonplaat word vervangen door puin
(idiale vloer voor een huis) . Asvalt er over niemand ziet het (+- 3 cm overheen soms ook niet
Een laagje asfalt van 3 cm ? (waarom zo dun) regering jakarta ordert dat de wegen in de punjak ge asfalteerd moeten worden bv dikte 10 cm. dat word uit besteed aan lokale wegen Bouwers (onderhouders) bedrijven ? en of van de regering zelf, die dat verzorgen.
Door coruptie en omdat de opdracht door vele handen gaat blijft er hooguit voor teren 3 cm over. het word eens per 4 mnd of nog langer niet meer ge asfalteerd er vliegen per dag 1000 den auto's, zwaarbeladen truks etc bussen over. voor je het weet .....

Dan de chaufeurs van bussen ouder dan 10 / 15 jaar die voor gemiddeld 200 euro pm 12 / 16 uur per dag rijden.
Is vaak een ongeschoolde rijder die zijn rijbewijs zonder enige lessen verkregen / dan wel gekocht heeft.

Vaak is dat een clan wat graag de goedkope wijn (angur merah) drinkt .

Tegen woordig kan elke beetje verdienende indonesier een motor op krediet kopen 22 euro pm 20 euro deposit het stikt van de (idioten) die met 5 (vrouw ,man 3 kinderen) op de motor de weg opgaan .. denk effe na.

Dan heb je het auto verkeer mensen die omhoog gevallen zijn door dat ze hun grond aan rijke inversteerder hebben verkocht een auto kopen, niet aan een fatsoenlijke rijbewijs opleiding voldoen (rijbewijs onder de tafel gekocht) in een peperdure auto rijd zonder ervaring denk jezus kristus te zijn
En zijn auto is ZIJN heilige koe en tank wil er geen krasje op. en wijkt niet gauw uit !!! ja plots voor gaten in de weg. met alle gevolgen van dien.

Je krijgt en hebt daar door levens gevaarlijke situaties met de labaran verloren meer dan 2600 indonesiers op de motor in indonesie het leven in EEN maand.

moet ik door gaan? ok er zijn zoals bleu birth en meer bedrijven die top bussen hebben met airco en goede chaffeurs (de bussen zijn ook bijna tanks en van goed staal) ik heb dit jaar nog niet mee gemaakt of gehoord dat daar ongelukken mee zijn gebeurt. IK heb het dan over wegen in de puncak nu dit was het even
Ik wens de nabestaanden in nederland veel kracht.
En vermeld hier ook even Indonesie is prachtig maar bezuinig niet op openbaar vervoer!!
Cafe Harly's Bogor

roosjenRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.hotmail.com

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

op enkele stukken na zijn het wegen uit 1943 /45 (gisse) 2 de wereld oorlog moffe wegen
Weer wat geleerd, ik wist namelijk niet dat de Duitsers hier in Indonesie wegen aangelegd hebben. Ik twijfel daar ook aan, want dan zouden die wegen er nog goed bijliggen. Even een 'plaat' stelen doe je ook niet, want dat is 300 x 300 x 30 cm (ongeveer, nooit zelf opgemeten) aan beton.. dat laad je niet even op je kruiwagentje.

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Zo'n plaat van die afmetingen weegt meer als 2 ton. Die ruk je niet effe uit de vloer. Daar heb je een kraan voor nodig. Zo'n kraan zet je niet onopgemerkt neer en bovendien heb je bij die afmetingen een behoorlijke overstekende lading, zelfs op een vrachtwagen.

Blijft dat de nieuwsmeldingen erg onduidelijk zijn voor wat betreft slachtoffers, wel of niet.

Erg slordig !

Where there is a will there will be relatives.

spacer line  

On 10-10-2011 07:15 Anorak wrote:
Zo'n plaat van die afmetingen weegt meer als 2 ton. Die ruk je niet effe uit de vloer. Daar heb je een kraan voor nodig. Zo'n kraan zet je niet onopgemerkt neer en bovendien heb je bij die afmetingen een behoorlijke overstekende lading, zelfs op een vrachtwagen.

Er zijn veel zaken wat Harlys schrijf die waar zijn .
Het is publiek geheim dat de chauffeurs ( ook van "luxe" huur personenwagens) die zelfs tot 24 uur standby moet zijn . Gemiddeld is 12 uren tot 18 uren standby.
Het is ook bekend dat veel beroepschauffeur de Krating Daengs ( in Ollanda bekend als Red Bull) drinken om alert te kunnen blijven).
Zie mijn opmerking over "ANWB" norm als ik auto huur.
De keuze van rentalbedrijf , neemt erkende en goed aangeschreven bedrijven , zoals o.a Blue Bird, of Cipaganti , als ze professionele verhuurbedrijven zijn .
Bij particulieren moet je een eigen rijder nemen .
In sommige delen van de wegennet gebruikt men al jaren de grote uit een stuk betonplate (zoals de duitse model =autobahn , dat zie je ook in Jakarta., omdat het sterk is en zoals ze daar zeggen niet snel kapot als die zwakke vaak te weinig pek/asfalt wegen ( zie het voorbeeld van mengverhouding in de bouw) .
Er zijn ook verschillen tussen jalan protokol, jalan utama en jalan propinsi etc .
(Er zijn verschillen tussen tolwegen en 2de of 3de klasse wegen).

Bij zo'n betonnen weg kan je vaak niet hard rijden , dat voel je gelijk in je nieren .
Vergeet ook niet dat veel auto's slechte , bijna kale banden hebben, en ook slechte schokbrekers .

De rest is een goede weergave .

PS : Ik woon niet in Indonesia Emoticon: Wink

bisa dicek of makemyday .

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Ik ga maar even terug ontopic.
Het valt mij op dat de berichtgeving meer als warrig is er en een team uit Nederland is.
Je zou toch verwachten dat bij een dergelijke calamiteit er coordinatie is van de ambassade? Het lijkt er erg op dat die schakel er niet in heeft gezeten gezien de berichtgeving. Komt op mij wat raar over.

En voor wat betreft transport, inderdaad beter een eigen auto met chauffeur regelen. Dan heb je nog enige invloed op de rusttiijden van de chauffeur. Is wel zo veilig. Duurkoop is in het ziekenhuis terecht komen.

Where there is a will there will be relatives.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik ben me vanochtend helemaal rotgeschrokken. Kreeg een mail van mijn Telematicaafdeling en een van de zwaargewonden blijkt een collega te zijn, een railsystem engineer in Utrecht waarmee wij met onze afdeling vaak mee te maken hadden. Ze ligt met een coma en een dwarslaesie in een plaatselijk ziekenhuis.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Zo.. dat is dichtbij ineens. Eng.

pierre
User
spacer line

Ik vermoed dat de busmaatschappij en de chauffeur nog veel hebben uit te leggen.
Dit kunnen ze niet meer in de doofpot stoppen, als het waar is dat een nederlands team er bij is, dan zal wel het een en ander uitgezocht gaan worden.

Wat zal de gevolgen hiervan zijn??

oeps anne mieke, dit is inderdaad heel erg dichtbij voor jou...

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 10-10-2011 08:45 Anorak wrote:
En voor wat betreft transport, inderdaad beter een eigen auto met chauffeur regelen. Dan heb je nog enige invloed op de rusttiijden van de chauffeur. Is wel zo veilig. Duurkoop is in het ziekenhuis terecht komen.
Voorzover ik weet is dit via een reisorganisatie geregeld. Mensen doen dat juist om zekerheid te hebben in alle opzichten. Het is dan toch wel triest dat zoiets moet gebeuren. Daarbij: een georganiseerde reis is over het algemeen niet goedkoop maar als je als toerist een vakantielang op eigen gelegenheid een auto moet huren voor 1 of 2 personen dan is het voor sommige mensen misschien onbereikbaar. Ik weet niet hoe het met jullie is maar we hebben in Indonesie wellicht allemaal ooit eens in een onveilige situatie gezeten. Deze mensen moeten het bekopen met dood of blijvend letsel. Ze gingen misschien voor het eerst naar Indonesie. Ik spreek vaak met collega's als ze een reis naar Indonesie voornemens zijn en bespreek dan ook dit soort zaken, maar zij zelf maken de keuze. Ook al heb je een nieuwe auto in topconditie en een geweldige chauffeur, je bent niet alleen op de weg, zeker in Indonesie niet.
Ik ben me er vandaag meer dan ooit van bewust geworden dat ik geluk gehad heb al die jaren. Want dat is het, geluk en niks anders. Deze mensen hebben een pech die nooit meer uit te wissen valt.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 11-10-2011 18:17 pierre wrote:

Ik vermoed dat de busmaatschappij en de chauffeur nog veel hebben uit te leggen.
Dit kunnen ze niet meer in de doofpot stoppen, als het waar is dat een nederlands team er bij is, dan zal wel het een en ander uitgezocht gaan worden.

Wat zal de gevolgen hiervan zijn??

oeps anne mieke, dit is inderdaad heel erg dichtbij voor jou...
Ik weet (nog) niets over het technisch onderzoek maar mijn collega zelf is in goede handen. Ik wil hier verder niet op ingaan. Intern ProRail is ook afgesproken hiervan niets op onze interne website te schrijven uit de respect voor de familie en de rust die zij daarvoor nodig hebben. Ik heb nu al het gevoel buiten mijn boekje te gaan maar mijn reactie van vanochtend was heel erg geschrokken en dat moest ik even kwijt.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 11-10-2011 18:44 Anne Mieke wrote:

[quote removed]
Ook al heb je een nieuwe auto in topconditie en een geweldige chauffeur, je bent niet alleen op de weg, zeker in Indonesie niet.
Ik ben me er vandaag meer dan ooit van bewust geworden dat ik geluk gehad heb al die jaren. Want dat is het, geluk en niks anders. Deze mensen hebben een pech die nooit meer uit te wissen valt.

Klopt helemaal Anne Mieke, ook wij maken al jaren gebruik van de zelfde chauffeur, met auto's die niet ouder als 2 jaar zijn.
Toch zit ik altijd weer met samen geknepen billen in de auto, met vrijwel iedere rit gebeuren er dingen, dat je denkt we mogen van geluk spreken dat het goed is afgelopen.
Er zijn 3 factoren die het hier nu éénmaal levensgevaarlijk maken om aan het verkeer deel te nemen, bitter slechte wegen, slechte opleiding voor het rijbewijs(of in het geheel niet) en een onvoorstelbare hoeveelheid schroot op de weg.
Ga je hier de weg op dan is een aangepakte Four wheel drive met een goede chauffeur nog het veiligst, maar daar hangt een prijskaartje aan.
Ik wens je collega veel beterschap.

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 12-10-2011 02:51 Malam wrote: Four wheel drive met een goede chauffeur nog het veiligst

Ja, als je ook je medeweggebruikers mag inhuren. Je hebt niet zo gek veel aan een perfecte, goed uitgeruste chauffeur die een hagelnieuwe 4WD bestuurt als de anderen rijden als malloten. OK, een goeie chauffeur helpt wel, een klein beetje.

MAD

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 12-10-2011 04:19 Pak Pupyes wrote:

[quote removed]

Ja, als je ook je medeweggebruikers mag inhuren. Je hebt niet zo gek veel aan een perfecte, goed uitgeruste chauffeur die een hagelnieuwe 4WD bestuurt als de anderen rijden als malloten. OK, een goeie chauffeur helpt wel, een klein beetje.

Zie het maar zo dat als zo'n malloot je inderdaad te pakken neemt je beter in een aangepakte 4WD kan zitten als in een koekjestrommel Pak.

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

Da's helemaal waar, Malam.

MAD

SanderBali
User
spacer line

On 12-10-2011 02:51 Malam wrote:

[quote removed]

Er zijn 3 factoren die het hier nu éénmaal levensgevaarlijk maken om aan het verkeer deel te nemen, bitter slechte wegen, slechte opleiding voor het rijbewijs(of in het geheel niet) en een onvoorstelbare hoeveelheid schroot op de weg.
Ga je hier de weg op dan is een aangepakte Four wheel drive met een goede chauffeur nog het veiligst, maar daar hangt een prijskaartje aan.
Ik wens je collega veel beterschap.

Ik zou daar nog de trage reactiesnelheid aan toevoegen. Voor mijn gevoel werken de hersenen wat langzamer in het verkeer. Als ik voor een rood licht sta ben ik altijd de eerste die optrekt.

SanderBali
User
spacer line

Een stevige suv met bullbars en een zware 24v vrachtwagen claxon (meeggenomen uit Belanda) is een must in Indoland.

spacer line  

On 12-10-2011 09:03 SanderBali wrote:
Een stevige suv met bullbars en een zware 24v vrachtwagen claxon (meeggenomen uit Belanda) is een must in Indoland.

Een paar jaren geleden had ik al geopperd en ge.O.H in Indahnesia met Yerun toen hij nog daar woonde.

bisa dicek of makemyday .

pierre
User
spacer line

Op 12-10-2011 08:59 schreef SanderBali:

[quote verwijderd]

Ik zou daar nog de trage reactiesnelheid aan toevoegen. Voor mijn gevoel werken de hersenen wat langzamer in het verkeer. Als ik voor een rood licht sta ben ik altijd de eerste die optrekt.

Voor het rode licht staan wachten?? welke wet is dat? hier in Medan kunnen ze de stoplichten net zo goed weghalen, vele crossen gewoon door rood heen.
Vanmorgen moesten wij even wat boodschappen doen, en ik had me de laatste dagen al verwonderd (in verhouding van vorig jaar) dat de discipline om te wachten niet meer aanwezig was, zo wie zo de scooters denderen vol gas door rood, en jahoor vanmorgen was het dus dodelijk raak.... scooter met 4 !!! man/vrouw/kind vliegen door rood en boem beng knal.
Einde oefening scooter en kind. dan zou je toch denken ze leren er van? maar nee hoor eigenwijs als ze zijn gewoon door gaan.
Zelfs als de weg wordt afgezet, moeten ze er nog zo nodig doorheen friemelen.... want ohh wee ik moet 30 seconden wachten... echt totaal geen respect.....

Maar goed dit is indonesische mentaliteit, moet er telkens weer aan wennen, maar na een paar weken wordt het ook wel weer een gewenning.

simpati
User
spacer line

moet er telkens weer aan wennen
Zo'n ongeluk wat jij omschrijft heb ik ook in Bali zien gebeuren, een hele familie overleed toen, de bloedplassen waren nog niet opgedroogt en de mafkeezen rijden weer door rood licht
Aan het verkeer wen ik nooit, zelfs op Samosir waar je vroeger nog rustig een wandeling kon maken is het nu al op letten met de scheurneuzen.

spacer line  

Op 12-10-2011 09:41 schreef pierre:
...
Zelfs als de weg wordt afgezet, moeten ze er nog zo nodig doorheen friemelen.... want ohh wee ik moet 30 seconden wachten... echt totaal geen respect.....

Maar goed dit is indonesische mentaliteit, moet er telkens weer aan wennen, maar na een paar weken wordt het ook wel weer een gewenning.

Die mentaliteit hangt hier soms ook. Ik ken de krantenberichten van dienaren die de weg afzetten en van alles naar hun hoofd krijgen. Hier is afgesproken hard tegen op te treden en terecht.

Zo'n vijftien jaar geleden had een vriend van me een zeer ernstig ongeluk (in slaap gevallen achter het stuur). Toen de politie onderzoek deed en metingen verrichtte waren de mensen al ongeduldig en reden gewoon door. Er zijn toen een paar vrachtwagenchauffeurs geweest die de kar overdwars hebben gezet, zodat de politie zijn werk kon doen.

Het verkeer in Indonesië is bijna niet te vergelijken met dat in Nederland, maar qua mentaliteit komen we soms akelig dicht in de buurt.

"Bhinneka Tunggal Ika"

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 12-10-2011 11:37 Macan Belanda wrote:

[quote removed][br

Het verkeer in Indonesië is bijna niet te vergelijken met dat in Nederland, maar qua mentaliteit komen we soms akelig dicht in de buurt.

Sorry ik had beloofd me in te houden, maar je bent zo gek als een deur met deze opmerking, blijkt dat je absoluut geen ervaring hebt in het Indonesische verkeer.
Gezien jouw opmerking blijkt dat je er werkelijk geen kloten van af weet en praat als een kip zonder kop.
Sorry sorry sorry, je wwet echt niet waar je over praat., mentaliteit in het verkeer in Nederland en Indonesië???????????
Ayo bangun bangun

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Kwam net weer thuis op mijn solex, één het zag er naar uit dat het ging regenen, twee het was vlak voor sholat magrib, 60 procent van die idioten die ik tegen ben gekomen zouden in Nederland regelrecht achter de tralies gaan.
Ze missen iets in hun hersenen, wat angst heet, maar je moet ze horen schreeuwen als ze gewond op de grond liggen.
Discipline? Gebrek aan discipline? Nee nee nee, ze ze zijn volledig gek.
Ooooh ik zal wel weer heel veel commentaar krijgen, maar dit lieve, gastvrije, beleefde volk is het meest asociale volk als ze de voordeur achter zich dicht hebben getrokken en op de motor of in de auto stappen, dan worden ze volledig gek.

elsbeth
User
spacer line

Ik geef Malam hierin echt gelijk, hoor.
Ik draai mijn hand er niet voor om om in Amsterdam of andere grote steden te rijden. Trambaantje? Geen probleem, de Periferique rond Parijs? geen probleem.
Geen haar op mijn hoofd die er echter aan denkt om in Indonesie te gaan rijden. Volslagen gestoord zoals daar gereden wordt. Je moet daar echt een heel goede chauffeur hebben en dan nog regelmatig je eisen stellen aan het tempo. En anders is het afgelopen uit, dan zoek ik een andere chauffeur en krijgt de sopir geen cent.

spacer line  

Op 12-10-2011 13:18 schreef Malam:

[quote verwijderd]

Sorry ik had beloofd me in te houden, maar je bent zo gek als een deur met deze opmerking, blijkt dat je absoluut geen ervaring hebt in het Indonesische verkeer.
Gezien jouw opmerking blijkt dat je er werkelijk geen kloten van af weet en praat als een kip zonder kop.
Sorry sorry sorry, je wwet echt niet waar je over praat., mentaliteit in het verkeer in Nederland en Indonesië???????????
Ayo bangun bangun

Prima dat je er op inhaakt hoor Malam, maar lees dan tenminste waar je op reageert !

Ik geef aan dat het verkeer en de mentaliteit anders zijn, maar dat ik af en toe verstelt sta hoe het ook hier (NL) eraan toe kan gaan. Dat jij met dit vergelijk gelijk denkt dat ik het verkeer in Indonesië en Nederland over 1 kam scheer kan ik niet helpen.

Het feit dat jij er dan gelijk drie-dubbel-dik overheen moet met : je bent zo gek als een deur, je weet er geen kloten vanaf en je weet echt niet waar je over praat, zegt meer over jou dan over mij. Prima dat je jezelf van alles belooft en het vervolgens niet kan waarmaken, maar met een dergelijke reactie geef je eigenlijk je brevet van onvermogen af, qua lezen in dit geval.

Ik ben blij dat je regelmatig een chauffeur inhuurt, want aan jouw ogen mankeert duidelijk iets. Sterkte daarmee.

"Bhinneka Tunggal Ika"

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

74,316,849 topic views - 233,330 posts - 13,683 topics - 23,674 members - last post @ 19-08-2019 17:29 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

122,182,139 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com