indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

sabrieneke
User
spacer line

we willen graag volgend jaar juni naar Indonesie. Onze voorkeur gaat uit naar Bali. We willen graag naar een plaats wat niet te toeristisch is, maar wel wat winkeltjes, restaurantjes e.d. zijn. Kan iemand ons wat informatie geven? Waar zijn de mooiste stranden op Bali? Is juni een goede maand om te gaan? We gaan wel met een kind van dan 2,5 jaar.
Alvast bedankt!

spacer line  

euh, probeer eerst eens de zoekfunctie van deze site zou ik willen zeggen( voordat iemand anders m inkopt Emoticon: Wink )

matur suksama

sabrieneke
User
spacer line

Heb ik gedaan, maar wordt er niet wijzer van

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Bali is op dit forum al honderdduizend keer besproken (ik zou willen dat dat ook het geval was met de bestemmingen waar ik heenga).
Waar de mooiste stranden zijn is afhankelijk van je eigen definitie. Persoonlijk vind ik dat er helemaal geen mooie stranden zijn op Bali, in elk geval niet in de Robinson Crusoe serie.
Ik vind Lovina niet echt een mooi strand maar het is er in elk geval niet zo toeristisch als in het zuiden en low key. Wat dat aangaat is Amed ook het overwegen waard. Maar met een kindje is misschien Sanur weer beter. Tegenwoordig kun je niet meer rekenen op de seizoenen. Normaalgesproken zou juni een goede zonnige en droge maand moeten zijn maar de laatste jaren zit alles in de knup.

Jammer dat je niet wijzer wordt van de vele topics want Bali is hier oververtegenwoordigd.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Sabrieneke, ik ga volgende week naar Bali toe....
Voorheen alles opgezocht op verschillende site's en accomodatie op Google.
Hier terecht gekomen en je leest veel verschillende meningen, ook van mensen
die op Bali wonen....
Wat voor mij belangrijk is heb ik opgeschreven en ik zie wel hoe ik op Bali de weken
door gaat brengen, in iedergeval met plezier en vl zon hoop ik, want de maanden
oktober/ november begint de moessontijd... Emoticon: Smile
Na terugkomst kan ik je meer over vertellen en misschien hierin advies geven...
tot dan....
Gr. Kembang

KyraTom
User
spacer line

Hallo.

Wij zitten nu 1 week in Sanur.
Zijn wel veel toeristen maar echt toeristisch is het niet. Hebben een paar keer regen gehad waarvan maar 1 keer heftig. Hier zitten veel restaurantjes en leuke winkeltjes. Vooral eens naar hardy's gaan. Daar zit een supermarkt maar kan je ook kleren krijgen en souvenirs. Zelf hebben we geen kinderen maar ik zie dat de bevolking heel leuk met kinderen is. booral in de restaurants. Strand viel mij ook een beetje tegen. Maar bij ons hotel word het iedere dag schoongemaakt en de zee is heel ondiep. We gaan morgen naar lembongan island daar zou het strand he mooi zijn. Ik ben benieuwdd. Al met al ben ik heel blij met de keuze. Het is hier prachtig en de mensen zijn oprecht vriendelijk. Ik raad jullie wel sterk af om een auto of scooter te huren. Verkeer is.hier een ramp. Voor een paar euro pak je de blue hier taxi. We hebben nog een week te aan en genieten ontzettend. Veel succes met jullie keuze en als er nog vragen zijn hoor ik het wel.

Groetjes

dekarre
User
User icon of dekarre
spacer line

Leuk om te horen. Hoe is/was het verblijf in Bali Hyatt? Is het probleem met het dak al opgelost? Ja in Sanur heb je vele leuke restaurantjes en winkeltjes. En de Hardy's kennen wij daar ook. Het strand in Sanur vinden wij wel mooi, het is er rustig, geen hoge golven en aan de hotels is het wel heel proper. Wil je hoge golven, dan moet je naar Kuta gaan.

KyraTom
User
spacer line

Hallo.

Ja het dak is gemaakt. De lobby was eerst voor de helft afgesloten. Ze hadden er een mooie wand tussengezet zodat wij er 2 dagen later pas achterkwamen dat het niet de hele lobby was. Gisteren s de lobby weer geopend. Wauw dubbel zo groot. Morgen is er zelfs een ceremonie.
Het strand is ook schoon, alleen niet zo breed als ik had verwacht. Maar voor mij is het prima. Liggen meestal toch bij het zwembad. Nog even genieten tot zaterdag..

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

KyraTom, leuk om hier je belevenissen op te schrijven.....
Fijn om te horen dat Sanur best goed te doen is.....ik ga a.s. vrijdag richting Bali en hebt daar bij een hotel een cottage voor 21 dagen gehuurd.....Puri Kelapa enz.enz. Hotel/cottage daar gaan wij zitten. Waar zitten jullie?
Ik hoorde al weer "nare" verhalen over Sanur, maar nu ik jouw berichten leest stemt het mij hoopvol. Kan jij daar goed en leuke restaurants geven waar je zelf ben geweest?
Wij willen daar fietsen huren......gehoord dat je langs het strand kan fietsen waar geen
groot verkeer erop mogen rijden, is dat zo??
Ook over los lopende "agressieve" bijtende honden...vanwege rabis, is dat waar? Of is dat allemaal zwaar overtrokken? Hoe zijn de weersomstandigeheden daar? Ik begreep dat de moesson nog niet is begonnen, op een enkele bui regen na.....
Ik wens jou nog heerlijke dagen toe....
Gr. Kembang

Pamelabak
User
spacer line

Kembang,

Vorig jaar zijn we een week in Sanur geweest, het was ons goed bevallen. Ik moet er wel bij vermelden dat we daarheen gingen om alleen maar uit te rusten. In Sanur zijn veel ouderen. We hebben een hotel gehad achter de winkelstraat. Je kunt inderdaad langs de boulevard wandelen en fietsen. Je hebt op de boulevard het ene terras na de andere en natuurlijk ook de vele masseuses. Agressieve honden zijn we toen niet tegengekomen. In Sanur heb je elke avond een Pasar Malam, steeds op dezelfde plaats. Sanur heeft ook veel winkeltjes. En als je iets wilt ondernemen, is in Sanur heel wat te regelen.

Groet en veel plezier op Bali.

Pamela

KyraTom
User
spacer line

hallo,

Wij zitten in het Bali Hyatt hotel. Dat ligt meteen in de straat met alle winkeltjes en aan het strand.
We hebben zelf geen fietsen gehuurd maar zien veel mensen langs het strand fietsen dus dat is wel goed te doen.
Daar lopen wel wat honden rond, maar je kunt er gewoon langs lopen.
Ze kijken nog niet naa je om als je niks doet, laat staan dat ze agressief worden en je aanvallen.
In de stad valt het heel erg mee met honden. Zoals ook word aangegeven zijn ze dat heel erg tegen gegaan en zijn er niet veel honden meer te zien.
De honden wat je wel ziet hebben bijna allemaal een bandje om en zijn dus van iemand.
Dat wil niet zeggen dat ze ingeent zijn dus aaien doe ik ze ook niet.

Qua restuarantjes is moeilijk te zeggen. Zijn bijna iedere avond in een ander restaurant gaan eten.
Het is me bijna nergens tegengevallen. We hebben gewoon gekeken waar wat mensen zaten en zijn daar gaan eten.
Waar we veel zitten is the wicked parrot. Ligt ook in die straat. Dat is een hele gezellige irish pub, waar ook iedere avond live muziek is.
En dan gewoon top 40 muziek. Langs het strand zitten ook goede restaurantjes zoals komilfo en cafe bamboo.
In de stad hebben we zoal gegeten bij massimo (italiaans, erg lekker), the wicked parrot dus, heel gevarieerd en niet duur.
Eigenlijk is het allemaal niet duur als je je bedenkt dat je een heel recht hebt voor gemiddeld 5 euro overal.

We hadden een medewerker van het hotel ontmoet en zijn broer heeft ons 2 dagen rond gereden door bali tot helemaal in het noorden. Dit voor 40 euro per dag. (voor 2 personen)
Zoiets kun je het beste doen als je wat wil gaan verkennen, va reisorganisaties is het prijzig en zit je natuurlijk met allemaal hollanders in een bus.
Dat idee trok mij niet.

Het weer is nog goed. Hebben iedere dag goed weer gehad. Wel 1 of 2 keer regen en het is super vochtig.
Maar zoals ik hoor is het in nederland super koud dus ik klaag niet. Volgens de mensen hier is het seizoen erg laat.

Nou hopelijk kun je hier weer wat mee en ik kijk bijna iedere dag even of je nog wat te vragen hebt Emoticon: Smile

Groetjes.

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Geweldig....bedankt voor je informatie.....jij gaa ta .s. zaterdag terug vliegen?
En ik kom zaterdag om 19.30 uur aan... Emoticon: Party!

Ik heb begrepen dat honden met rode bandje om de nek die zijn ingent tegen Rabis. Maar inderdaad gewoon deze beestjes links laten liggen....

We kijken cht ernaar uit.... Wij zitten ook ergens in zo'n straat en de Golfbaan schijnt
tegenover het hotel te liggen?? Ach...we zien het wel.

Ik wens jou een goede vlucht toe en komt gezond en behouden thuis......wl een trui
meenemen is koud hier in Holland Emoticon: Yes! Emoticon: Bye bye

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,886,228 topic views - 234,939 posts - 13,697 topics - 25,674 members - last post @ 15-11-2019 11:26 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,720,985 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com