indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

SanderBali
User
spacer line

On 07-10-2011 09:11 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Ben ook al ingeschreven bij een woongemeenschap , zit zelf in het bestuur.

Mijn ibu de vrouw is zelfs bezig aan het ontwerpen* van de interieur van onze toekomstige duivenhok, en ik ben bezig met mijn project Herberg "Rumah Senang" Emoticon: Wink

PS : om misverstanden te voorkomen , de" financiering" is niet afkomstig uit mijn muntjesverzameling .

* Tegenwoordig heb je 3D programmas v/h ontwerpen van flats of huizen.

Surya, jij had gisteren al je enkele reis moeten boeken. Dit kan niet misgaan. Je getwijfel is onterecht en jij heb helemaal geen advies hier nodig. Vergeet ook niet al die connecties van je in jkt

spacer line  

On 07-10-2011 09:26 SanderBali wrote:

[quote removed]

Surya, jij had gisteren al je enkele reis moeten boeken. Dit kan niet misgaan. Je getwijfel is onterecht en jij heb helemaal geen advies hier nodig. Vergeet ook niet al die connecties van je in jkt

Je hebt goed gelezen en begrepen.
Deze topic heb ik geplaats om bepaalde misverstanden uit de weg te ruimen.
Dat migranten altijd hun land , ouders/vrienden/familie of geliefden achterlaten of in de steek laten omdat ze per defenitie bepaalde situatie willen ontvluchten.
In vele gevallen zal het wel van toepassing zijn , maar om ALLE migranten gelijk als aarmoedzaaiers of ongeschoolden of vluchteling te bestempelen is niet verstandig. .

Je ziet zelf in de film van Contract pension Djangan Loepah ( VERGEET HET NIET).
De uitspraak van die Indische mevrouw :
Over die boomhut en en met de liaan slingert als jane en tarzan.

Nogmaals zie de trailer op minuut 1.37
http://www.youtube.com/watch?v=CvevTMwZnGQ

Ik heb die hele film gezien , wou je niet geloven welke vooroordelen je moet inslikken.
Dat doet me weer denken aan die oude studententijd in Nederland met de andere Indonesische studenten .
Wij hebben in het algemeen andere ervaringen , we klitten ook bij elkaar .
Maar voor verdwaalde studenten in de provincie (Twente) , Tilburg zou het anders zijn .
Ik heb ook die idiote vragen moeten aanhoren, en het gebeurt weleens dat ik antwoorden geeft die aan de verwachtingen van die vragenstellers min of meer beantwoorden.

bisa dicek of makemyday .

barubagus
User
spacer line

[Op 07-10-2011 08:40 schreef SanderBali Voor dat probleem van als ik hier zit wil ik naar daar en als ik daar zit wil ik naar hier heeft de eerste de beste Psycholoog wel een oplossing voor, denk ik.

Nou Sander Bali, als je dit forum regelmatig volgt hebben veel oud indie gangers daar last van. Ik zeg uitdrukkelijk niet alle, maar als die allen naar de psycholoog
moeten volgens jou, dan zullen de wachtkamers daar overvol met mensen zoals wij...oom Sid, de vrouw van malam etc. zijn.
Ik denk dat je het niet goed heb begrepen.

BB

spacer line  

On 08-10-2011 23:36 barubagus wrote:
dan zullen de wachtkamers daar overvol met mensen zoals wij...oom Sid, de vrouw van malam etc. zijn.
BB

Het is waar dat (bijna) alle migranten in 2 werelden leven , en zeker als ze nog vrienden/familie hebben in hun land van herkomst.
Ik merk dat zelf bij mij , als ik hier ben verlang ik naar Jakarta( mijn kampung) , naar mijn familie , naar vrienden .Dan krijg je geregeld update van de familie / vrienden kumpulan , met foto's erbij .
En dan denk je ben ik maar daar .
Als ik na 1 maand vakantie( meer familie bezoek) dan benik blij als ik op Bandara Schiphol landde , ondanks soms pokken weer , je eigen koffer moet zeulen ( die zware koffer met veel bumbu's) , en weer als PRT, Supir , Kebon, Kokki moet spelen omdat we het hier niet kennen.
Gelukkig kan ik jaarlijks terug gaan naar mijn kampung , al kost het soms 2 ribben aan kosten.
Probeer maar in hoogseizoen te boeken i.v.m schoolgaande kind .
Nu kan ik vrijer reizen , kan ook in laagseizoen.
Alles heeft zijn prijs , ik weet niet hoe het verder zal gaan als ik eerst 2 maanden daar blijf , of iets langer .
Heb nu al een slaapplaats in Jkt , ben nog zoekende in Bandung , Bali of Yogya.
Zal ik dan Amstelerdam missen ?

bambang
User
spacer line

Het is niet te genezen door een psycholoog of psychiater. Hoe meer je je afkomst verloochent, hoe meer je bijv. neurotisch, depressief wordt. Je wordt onrustig van binnen. Je bent een stuk van je persoonlijkheid kwijt. Er zijn mensen die op latere leeftijd toch (weer) interesse tonen voor RI. Of ze hebben een nieuwe partner van RI of van Indische afkomst. Ze merken dan dat de puzzel weer op zijn plaats valt. Je bent dan niet meer onrustig van binnen of zoekend naar iets om je leegte van binnen te vullen.

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

Ik zit hier iedereen altijd gezellig te beschuldigen van etnocentrisme, m'n stokpaardje, maar nou ben ik geloof ik zelf het slachtoffer daarvan. Ik zeg tegen Pak Surya dat hij niet moet zeuren en hier naartoe moet gaan, maar ik bedenk me net dat het voor een IndonesiŽr die tientallen jaren in Belanda heeft gewoond wel eens een knap end lastiger kan zijn om hier te wonen dan voor een witneus zoals ik. Ik heb in die twintig jaar eigenlijk geen problemen gekend met de plaatselijke bevolking, maar dat komt natuurlijk ook omdat ik denk, Die Javanen, laat ze maar, terwijl de Javanen denken dat elke bleekgezicht een beetje gek is, en dus vallen ze niet over een akkefietje. Maar dat geldt waarschijnlijk niet voor Pak Surya. Die moet doen wat er van hem wordt verwacht (ik niet), en omgekeerd.

MAD

spacer line  

On 09-10-2011 09:38 bambang wrote:
Het is niet te genezen door een psycholoog of psychiater. Hoe meer je je afkomst verloochent, hoe meer je bijv. neurotisch, depressief wordt.

Dat zijn waarheden die je niet kan ontkennen.
Als je je afkomst verloochent en de hele tijd toneel moet spelen om jou "verleden" Emoticon: Cry de donkere kant) en beter voordoet om aan de eisen van je (nieuwe) omgeving te kunnen voldoen zal vroeg of laat problemen krijgen , dan ben je echt de LUL.
Je bent zo gespleten als de pest ( iedereen in Nederland die de programma van Amerikaanse Dokter PIEL volgt zal het ook beamen, toch ?)

spacer line  

On 09-10-2011 09:47 Pak Pupyes wrote:
Ik zit hier iedereen altijd gezellig te beschuldigen van etnocentrisme, m'n stokpaardje, maar nou ben ik geloof ik zelf het slachtoffer daarvan. Ik zeg tegen Pak Surya dat hij niet moet zeuren en hier naartoe moet gaan, maar ik bedenk me net dat het voor een IndonesiŽr die tientallen jaren in Belanda heeft gewoond wel eens een knap end lastiger kan zijn om hier te wonen dan voor een witneus zoals ik..

In het algemeen zou ik het beamen .
In mijn geval waarschijnlijk niet. Moet nog blijken .

Ik ben naar Ollanda gegaan omdat mijn oude heer gedetacheerd werd .
Ben gaan "studeren"/ en blijven plakken.Huisje boompje , beestje en schulden .
Na onderbreking van een paar jaren ("studie" Emoticon: Wink , ga ik jaarlijks terug naar mijn kampung , dus ben ik niet echt vervreemd van mijn/onze manier van leven in Indonesia , die duidelijk beter is dan mijn "Amsterdamse" situatie.

Ook kom ik weer terecht in mijn oude omgeving, waar ik vrij ben .
Je moet natuurlijk geen gekke dingen doen die je naasten kan kwetsen .
In mijn directe omgeving ga ik alleen om met "gelijkgestemden" , dus aanpassingsproblemen is minimaal.
De kans dat ik als een wandelende dompet of als de bank van lening gezien wordt is ook minim .
Ik hoef ook niks te bewijzen , wek ook geen verwachtingen , vertel gewoon hoeveel ik nu verdiend en wat ik straks na mijn pensioen krijg .
Niks bijzonders .

barubagus
User
spacer line

OOm Sur,

Ik ben net terug uit Betawi, heb 2 kondangan (bruiloften) achter mijn kiezen. De ene zus gaf 15 juta, de andere 50, en de anderen goud.
Ik heb geen zin in die gewoonte en heb maar 1 juta gegeven. Nu denken ze..ah, zo rijk (want je leeft di luar negeri) en zo pelit. Hou daar dus rekening mee als je besluit naar pulang kampung te gaan. Ik ga nu ook altijd voorzichtig vragen wie er gaat trouwen, want dan kom ik niet,en met Imlek ( Chinees Nieuw jaar) kom ik helemaal niet want dan komt de hele rataplan van neven en nichten je zogenaamd geluk wensen...het kost je een vermogen.Op gewone dagen komen ze namelijk nooit langs.

Het is altijd opbieden daar. De ene zus heeft een tas van 5o jut, de andere een Toyata Alpard, ze denken dat we hier ook zo rijk zijn.
Maar we zijn hier veel gelukkiger en hoeven niet achter die hoge muren te leven.
Succes

BB

spacer line  

On 09-10-2011 20:15 barubagus wrote:
OOm Sur,

Ik ben net terug uit Betawi, heb 2 kondangan (bruiloften) achter mijn kiezen. De ene zus gaf 15 juta, de andere 50, en de anderen goud.
Ik heb geen zin in die gewoonte en heb maar 1 juta gegeven. Nu denken ze..ah, zo rijk (want je leeft di luar negeri) en zo pelit. Hou daar dus rekening mee als je besluit naar pulang kampung te gaan. Ik ga nu ook altijd voorzichtig vragen wie er gaat trouwen, want dan kom ik niet,en met Imlek ( Chinees Nieuw jaar) kom ik helemaal niet want dan komt de hele rataplan van neven en nichten je zogenaamd geluk wensen...het kost je een vermogen.Op gewone dagen komen ze namelijk nooit langs.

Het is altijd opbieden daar. De ene zus heeft een tas van 5o jut, de andere een Toyata Alpard, ze denken dat we hier ook zo rijk zijn.
Maar we zijn hier veel gelukkiger en hoeven niet achter die hoge muren te leven.
Succes
BB

Ach, ze weten al dat hun neef of vriend een armoedzaaier is , dus daar hoef ik geen zorgen te maken .

1 jut ?
Daar kan ik inkopen doen voor een weekje bij Lidl.

Trouwens , mana angpauw-nya ?
Bagi bagi dong .

BB, bedankt voor je inbreng.
Als ik zulke verhalen verteld ben ik gelijk de pisang.
Veel mensen beggrijpen het niet dat er naast vele arme Indonesiers ook een middle class bestaat , zelfs rijken.
Dat je soms (bij uitzonderingen dan) vaak een sleutel krijgt bij een huwelijk.
Een sleutel van een auto of van een huisje .

Als ik een sleutel (van een fiets) krijg ben ik al blij.

spacer line  

Diverse oude topics over emigratie( naar Indonesia).

http://forum.indahnesia.com/to(...)/886/0/emigreren.php

http://forum.indahnesia.com/to(...)n_naar_indonesie.php

http://forum.indahnesia.com/to(...)anders_emigreren.php

http://forum.indahnesia.com/to(...)d_naar_indonesia.php

Waarschijnlijk zullen, als de groei zo doorzet, in 2010 (met een groei van ongeveer 12% per jaar) ongeveer 1406 mensen emigreren naar IndonesiŽ. Dit is echter niet zeker tot onwaarschijnlijk, aangezien je niet weet wat er in de tussentijd zal gebeuren. Toch is het ook de afgelopen jaren met gemiddeld 12% gestegen dus het zou kunnen.

dinsdag, 25 november 2008
EMIGREER NAAR BALI: 30.000 personen gingen U voor!

http://www.rnw.nl/nederlands/a(...)uizen-naar-indonesie

http://forum.indahnesia.com/to(...)1/emigreren_naar.php

spacer line  

Ter leering ende vermaeck

WONEN in Indonesia, wat kost het ??

http://forum.indahnesia.com/to(...)wat_kost_dat_nou.php

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,886,228 topic views - 234,939 posts - 13,697 topics - 25,674 members - last post @ 15-11-2019 11:26 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,721,270 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com