indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

dekarre
User
User icon of dekarre
spacer line

Op 03-10-2011 17:36 schreef Pak Pupyes:
Wat wil je met dit verhaal, Dekarre? Bevestiging? Ontkenning?

Ik kreeg hier al een bevestiging van op dit forum. Jammer dat er zulke situaties bestaan in Bali. Stel u voor, je koopt met uw zuurverdiende geld een stuk grond-villa.... en dan word je later getreiterd door buren, neen ik mag er niet aan denken. Moesten alle buitenlanders uit Bali weggaan door dit getreiter, wat zou er dan met Bali gebeuren??? Een Bali zonder toeristen: geen geld en inkomsten meer voor de Balinezen.

bambang
User
spacer line

Op 05-10-2011 16:54 schreef dekarre:

[quote verwijderd]

Ik kreeg hier al een bevestiging van op dit forum. Jammer dat er zulke situaties bestaan in Bali. Stel u voor, je koopt met uw zuurverdiende geld een stuk grond-villa.... en dan word je later getreiterd door buren, neen ik mag er niet aan denken. Moesten alle buitenlanders uit Bali weggaan door dit getreiter, wat zou er dan met Bali gebeuren??? Een Bali zonder toeristen: geen geld en inkomsten meer voor de Balinezen.

P.T. Barnum: There is a sucker born every minute.
Er zijn genoeg slachtoffers die zichzelf naar de slachtbank brengen.
Wees gerust, Bali blijft toeristen/suckers aantrekken.

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

On 05-10-2011 16:21 SanderBali wrote:

[quote removed]

Hahaha die Sapulidi, hij moet weer overuren draaien hier terwijl ie eigelijk helemaal niks met IndonesiŽ heeft. Een gefrustreerde Indo misschien die er ooit eens 2 weken op vakantie is geweest?

Natuurlijk mag jij dat denken, kinderhand is immers gauw gevuld. Maar nu heb ik nog geen antwoord gekregen op mijn vraag waarom een slimme westerling zoals jij zich toch laat besodemieteren door een primitieve Balinees.

Ik was hier laats een beetje in oude topics aan het kijken...kom ik een topic tegen (volgens mij gestart door Zieleffe ) over dat Indonesiers dom zijn ....dat wordt lachen als ik die hier ga heropenen.

Je kunt inderdaad beter lachen om zo'n onzinnige, belachelijke bewering dan er serieus op ingaan. Maar dan hoort het wel thuis in die moppentrommel topic. Emoticon: Bye bye

senior
User
User icon of senior
spacer line

On 05-10-2011 16:54 dekarre wrote:

[quote removed]

Stel u voor, je koopt met uw zuurverdiende geld een stuk grond-villa....

Wel, als je zo stom bent om van iemand een stuk grond te kopen, vraag je erom belazerd te worden. Als buitenlander kan je (nog) geen grond kopen...Ook al zeggen velen van wel via , illegale, bepaalde constructies.
En lease je een villa en de eigenaar wil wat anders met de grond waarop de villa staat heb je ook een probleempje....

hati hati, pelan pelan

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

On 05-10-2011 17:52 sapolidi wrote:

[quote removed]

Natuurlijk mag jij dat denken, kinderhand is immers gauw gevuld. Maar nu heb ik nog geen antwoord gekregen op mijn vraag waarom een slimme westerling zoals jij zich toch laat besodemieteren door een primitieve Balinees.

[quote removed]

Je kunt inderdaad beter lachen om zo'n onzinnige, belachelijke bewering dan er serieus op ingaan. Maar dan hoort het wel thuis in die moppentrommel topic. Emoticon: Bye bye

Ja als je dan het verhaal ook lees dan weet je dat ik niet ver van mijn gelijk zit.
Een topic van 2006 dus lees dat nogmaals een keer.
Lezen is voor sommige mensen nog eens een probleem onder de intellectuele clubje ..... Emoticon: Shut up! Emoticon: Sadley
http://forum.indahnesia.com/to(...)evolking_van_azi.php 15 pagina's bijna vol geschreven ook door die Sapolidi u weet wel de linkse opportunist...... Emoticon: Shiny Emoticon: Nice

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

spacer line  

Op 05-10-2011 16:54 schreef dekarre:

[quote verwijderd]

Het is een overweging natuurlijk, IndonesiŽ is toch ook wel het grote voorbeeld van een land waar de buitenlander de boel leegplukt. Zowel in het verleden als heden, ik vind het niet zo raar als de locale bevolking een graantje opeist om mee te pikken. Binnen bepaalde grenzen en niet tot in het onredelijke zoals in de openingspost wordt gesteld.

"Bhinneka Tunggal Ika"

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

En dan komt het lastige, hoe ga je die grenzen definieren? Wat mag dan wel of niet? Wat is onredelijk? Of redelijk? Waar begint en eindigd het? S' lands wijs, s'lands eer. Het begint al met de lokale hermandad. En het graantje.

It's only kinky the first time.

bambang
User
spacer line

Wie het land NU leegplukt, is de Indonesier zelf.
De oerwoud wordt kaal gekapt voor o.a. palmolie. De werkers op de oliepalmplantage krijgen een hongerloontje.
In het verleden (misschien heden ook) werden zeer dure visvergunningen (corruptie) verkocht aan buitenlanders. De Indonesier zelf vist in een visloze zee.

Een goed voorbeeld is Maleisie. Daar worden de palmboeren door de overheid geholpen. Ze verdienen een goed boterham ervan.

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 06-10-2011 06:36 bambang wrote: Wie het land NU leegplukt, is de Indonesier zelf.

Dat `NU' hoef je misschien niet eens zo te benadrukken. `Wij Nederlanders' krijgen de schuld van dat `vroeger,' maar zonder de lokale machthebbers konden `wij' het land niet onder controle houden, en ook toen al werden IndonesiŽrs geplukt door die landgenoten.

MAD

SanderBali
User
spacer line

On 05-10-2011 17:52 sapolidi wrote:

[quote removed]

Maar nu heb ik nog geen antwoord gekregen op mijn vraag waarom een slimme westerling zoals jij zich toch laat besodemieteren door een primitieve Balinees.

Ik snap wel dat de wens de vader van de gedachte is maar ik laat mij niet besodemieteren, laat staan door een Balinees. En trouwens, jij zit hier ook niet op het forum om vragen te beantwoorden van anderen. Mijn vraag aan jouw wat jouw binding is met IndonesiŽ en hoevaak je er geweest bent heb je ook nooit beantwoord.

spacer line  

On 06-10-2011 09:25 SanderBali wrote:

[quote removed]

Ik snap wel dat de wens de vader van de gedachte is maar ik laat mij niet besodemieteren, laat staan door een Balinees. .

Het maakt niet uit door wie je besodemietert wordt , of door een orang asing of door je eigen volk.
Besodemieteren blijft besodemieteren.
Voor mij is afspraak ook afspraak.
In 1998 ( na Krismon) wilde ik een lapje grond kopen op Sanur , had niet gedaan.Had in Bogor gekocht.
Later weer verkocht om in Bali weer te zoeken (2003-2-004). Toen waren de prijzen nog goedkoop, in 2005 ene Jan ontmoet in Bakungsari , leuk gesprekje gehad.
Hij kwam met goede adviezen , wilde namelijk aansluiten bij de orang bule , in hun eigen Kampung .
Toch niet gedaan door dat ik allerlei vreemde aanbiedingen kreeg en met vreemde constructies.
Had zelf gekeken naar die "time sharing"constructies in de hotel/resort , je moet goud betalen .
Dus weer afgekets .Voel me besodemieterd.

Bij het verhaal van die moeilijke buren heb ik een paar vragen:
1.Wie zijn de eigenaren ?
Een WNA of een joint venture ? En met wie ? Een Balinees van de regio of buiten de regio ?
2.Het is n.m.m niet zo erg slim van de eigenaar om mensen van buiten nemen .
3.In zulke gevallen moet je van te voren de plaatselijke "orang kuat"inhuren.
Er is een gezegde dat je dieven met dieven moet bestrijden .

Te weinig vooronderzoek gedaan ?

bisa dicek of makemyday .

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Dieven moet je met dieven bestrijden ja. Zo werkt dat hier Surya, blij dat je het zelf zegt al is het in de vorm van een gezegde. De UUD '45 kan de schroothoop op dus.

Dit is weer een reden om niets te willen kopen, al zou het kunnen. Als de buren je niet mogen (en dat zal gaan gebeuren naar verloop van tijd want.. (vul hier 1 van de 1000 redenen in)) kun je gewoon weg. En daar blijf ik bij. Ik huur lekker, en behoud de vrijheid.

simpati
User
spacer line

in 2005 ene Jan ontmoet
Bedoel je de Jan die nu in Malang woont, ik heb jou namelijk ook ontmoet en wat tips gegeven.
Ik zou het waarderen als je even contact opneemt met mij als je mijn naam verbind met een topic wat gaat over problemen met name in Bali, die tips geven in Bali werd voor mij levensgevaarlijk, daar was namelijk niet iedereen blij mee.
Het kan ook een andere Jan zijn, die deed wat met onroerend goed, die heb ik om onbekende redenen nooit meer gezien, hij schijnt wel een tijd gratis verpleging en onderdak te hebben gehad ik Kerobokan .
Groetjes,
Jan
Malang

spacer line  

On 06-10-2011 10:53 simpati wrote:
in 2005 ene Jan ontmoet
Bedoel je de Jan die nu in Malang woont, ik heb jou namelijk ook ontmoet en wat tips gegeven.

Jan
Malang

Dezelfde Jan , je hebt mijn vrouw en zoon ontmoet.
Ben verder gaan onderzoeken , rond gereden , gesprekken gehad met taxi chauffeurs en van de huurauto.
Heb daar toevallig vriendjes, Indonesiers .en Balinezen

Dat is de reden dat ik niet de gastvrijheid van jou heb genoten , ikan goreng of bakar.
Was namelijk uitgenodigd bij hun thuis .

spacer line  

On 06-10-2011 10:47 Yerun wrote:
Dieven moet je met dieven bestrijden ja. Zo werkt dat hier Surya, blij dat je het zelf zegt al is het in de vorm van een gezegde.

De UUD '45 kan de schroothoop op dus.

Dat is al lang bekend , i,v.m de backinggedoe ( zie premanisme).
Dat had ik al meegemaakt toen je nog niet geboren bent. Emoticon: Wink

Wat de UUD betreft , dat is mijn richtlijn .

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 06-10-2011 10:53 simpati wrote:
in 2005 ene Jan ontmoet
Ik zou het waarderen als je even contact opneemt met mij als je mijn naam verbind met een topic wat gaat over problemen met name in Bali, die tips geven in Bali werd voor mij levensgevaarlijk, daar was namelijk niet iedereen blij mee.
Het kan ook een andere Jan zijn, die deed wat met onroerend goed, die heb ik om onbekende redenen nooit meer gezien, hij schijnt wel een tijd gratis verpleging en onderdak te hebben gehad ik Kerobokan .
Groetjes,
Jan
Malang
Er zitten wel meer Nederlanders in Hotel Kerobokan. Lekker laten zitten en verre van blijven. Waar rook is, is vuur.

simpati
User
spacer line

Er zitten wel meer Nederlanders in Hotel Kerobokan
Heel veel gasten in Hotel Kerobokan zitten er voor drugs, er zijn betere hotels om te overnachten denk ik.
Drugs zijn niet alleen gevaarlijk om te gebruiken of te verhandelen maar worden ook wel eens gebruikt in de strijd om lastige buitenlanders een Hotel Voucher te bezorgen door drugs te verstoppen op een plaats waar de lastpost verblijft.

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Op 06-10-2011 12:19 schreef simpati:
Er zitten wel meer Nederlanders in Hotel Kerobokan
Heel veel gasten in Hotel Kerobokan zitten er voor drugs, er zijn betere hotels om te overnachten denk ik.
Drugs zijn niet alleen gevaarlijk om te gebruiken of te verhandelen maar worden ook wel eens gebruikt in de strijd om lastige buitenlanders een Hotel Voucher te bezorgen door drugs te verstoppen op een plaats waar de lastpost verblijft .

Vervolgens is jou motto "al is de leugen nog zo snel de waarheid achterhaald wel..."

WEL???? Emoticon: Confused Emoticon: Confused in genoemde voorbeeld Emoticon: Confused

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

simpati
User
spacer line

Beste Siebjans,
Mijn motto is sinds de tijd dat ik een andere andere username heb en dat is weer een tijdje geleden.
Mensen die net als ik langer in IndonesiŽ wonen en/of mij kennen weten precies wat ik hiermee bedoel.
Het heeft heel veel van doen met het topic.
Groetjes,
Jan

spacer line  

Op 06-10-2011 05:50 schreef oyibo:
En dan komt het lastige, hoe ga je die grenzen definieren? Wat mag dan wel of niet? Wat is onredelijk? Of redelijk? Waar begint en eindigd het? S lands wijs, slands eer. Het begint al met de lokale hermandad. En het graantje.

Ik ben het helemaal met je eens, dit valt niet te organiseren. Sowieso geogratisch niet, maar ook de wilskracht ontbreekt, laat staan de discipline.

Op 06-10-2011 06:36 schreef bambang:
Wie het land NU leegplukt, is de Indonesier zelf.
De oerwoud wordt kaal gekapt voor o.a. palmolie. De werkers op de oliepalmplantage krijgen een hongerloontje.
In het verleden (misschien heden ook) werden zeer dure visvergunningen (corruptie) verkocht aan buitenlanders. De Indonesier zelf vist in een visloze zee.

De 'dure' IndonesiŽr plukt de vruchten ja. Eigenlijk is het best schrijnend dat men het land zo in de uitverkoop doen, zelfs de armoedzaaier is een graaier, iets wat onvermijdelijk is bij armoede.

Ik vraag me af of er iemand is die een passende oplossing denkt te weten, ik heb er tot nu toe weinig van gezien. Then again, misschien leg ik het wel teveel langs 'onze eigen economische lat', die overigens ook niet zaligmakend is.

Maar wil je verder met het land, dan is het sleutelwoord stabiliteit en dat zie ik voorlopig nergens terug. Als dat bereikt zou worden zouden de investeerders in de rij staan en zou ook de kleine Indonees mee kunnen liften.

"Bhinneka Tunggal Ika"

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

On 06-10-2011 09:25 SanderBali wrote:

[quote removed]

Ik snap wel dat de wens de vader van de gedachte is maar ik laat mij niet besodemieteren, laat staan door een Balinees .

Daarmee heb je mijn vraag, onbedoeld, afdoende beantwoord. Van wederzijds profiteren is wat betreft jouw persoon dus geen enkele sprake. Emoticon: Laugh out loud

En trouwens, jij zit hier ook niet op het forum om vragen te beantwoorden van anderen . Mijn vraag aan jouw wat jouw binding is met IndonesiŽ en hoevaak je er geweest bent heb je ook nooit beantwoord.

Anderen? Niet zo algemeniseren sanderB. Emoticon: Bye bye

dekarre
User
User icon of dekarre
spacer line

Op 05-10-2011 18:14 schreef senior:

[quote verwijderd]

Wel, als je zo stom bent om van iemand een stuk grond te kopen, vraag je erom belazerd te worden. Als buitenlander kan je (nog) geen grond kopen...Ook al zeggen velen van wel via , illegale, bepaalde constructies.
En lease je een villa en de eigenaar wil wat anders met de grond waarop de villa staat heb je ook een probleempje....

Nog nooit gehoord dat uw Indonesische partner grond/huis koopt?

Natuurlijk wil en mag de Balinees een graantje meepikken. Dit kan door die mensen bijvoorbeeld te laten werken in uw huis.

senior
User
User icon of senior
spacer line

On 06-10-2011 15:44 dekarre wrote:

[quote removed]

Nog nooit gehoord dat uw Indonesische partner grond/huis koopt?

Het gaat om buitenlanders..niet om ingezetenen van het land zelf. En zelfs als je een Indonesische partner hebt: ook dan is er vaak een probleem als het uitdraait op een scheiding.

hati hati, pelan pelan

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 06-10-2011 15:48 senior wrote: ook dan is er vaak een probleem als het uitdraait op een scheiding.

En niet alleen dan.

MAD

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Op 06-10-2011 14:38 schreef simpati:

Het heeft heel veel van doen met het topic.

Daar gaat het om, om dit topic, en ik wilde duidelijk maken dat mijn ervaring(en) toch zeker niet altijd rijmen met jou motto Emoticon: Nooo

In RI wint de leugen nog al eens Emoticon: Angry

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,202,192 topic views - 233,617 posts - 13,687 topics - 24,394 members - last post @ 16-09-2019 11:31 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,272,560 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com