indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Andere praat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Zelfs doen ze de vorige paus na.
ze gaan de grond kussen bij aankomst van Mekka, of zou het de grond zijn van Jakarta???? Emoticon: Wink Emoticon: Shiny

On 02-10-2011 19:43 Anne Mieke wrote:

[quote removed]
Maar ach..... Ik heb nu hier een beetje het idee "omdat het moet". Hoeveel weet je eigenlijk af van de islam?

Anne-Miek Je hoef niet veel te weten van de Islam want ze zijn sterk aanwezig in het wereld nieuws.
Daaraan kan je veel linken maken en beoordelen wat een oud en bedorven mythe het is... Emoticon: Sadley Emoticon: Emoticon: Stupid

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

spacer line  

Als er iets wat je niet als leidraad moet nemen is het de media wel. Of je moet alle media meepakken, maar daar is men te lui voor. Schreeuwen en wijzen is een stuk makkelijker.

Als ik hier een goeie onafhankelijke bron post die het tegendeel bewijst van de anti-islam stellingen op dit forum, dan is het zonder twijfel een 'linksekerk-bron'. Blinde mensen zijn alleen gevoelig voor bevestiging.

"Bhinneka Tunggal Ika"

spacer line  

On 03-10-2011 14:44 Macan Belanda wrote:
A
Als ik hier een goeie onafhankelijke bron post die het tegendeel bewijst van de anti-islam stellingen op dit forum, dan is het zonder twijfel een 'linksekerk-bron'. Blinde mensen zijn alleen gevoelig voor bevestiging.

Troost je .

Het heeft geen nut , zoiets zoals je paarlen voor de zwijnen gooit en omdat zij ziende blind en horende doof zijn en niets begrijpen.

bisa dicek of makemyday .

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 03-10-2011 14:53 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Troost je .

Het heeft geen nut , zoiets zoals je paarlen voor de zwijnen gooit en omdat zij ziende blind en horende doof zijn en niets begrijpen.

Gelukkig voor ons forumbezoekers dat er Om Surya is toch!!!!!!
Die weet alles over IndonesiŽ en over het Moslimgeloof.
Ja tot ene Donraphael ineens op de proppen kwam, met een gedegen kennis, toen werd het ineens een beetje stil rond Om Surya.
Al zijn kennis van IndonesiŽ terwijl hij er al decennia maar ťťn keer per jaar naar toe gaat en al zijn hoge vrienden en zijn kennis van tempo doeloe.
Tja nu zien we Donraphael weer even een tijdje niet en dan komt de berani terug om iedereen terecht te wijzen die niet in het Indonesisische straatje past van Om Surya.
Gewoon iemand die hier al 20 jaar of meer woont bestrijden, nou dan kom je echt uit een ei, dan wel te verstaan een indonesisch ei.
Alleen maar de waarheid van een IndonesiŽr alhoewel al decennia in Europa is de enige waarheid, een bule die al decennia in IndonesiŽ woont weet er niets van.
Typisch de kinderlijke gedachten van een IndonesiŽr. Emoticon: Laugh out loud
ONVERBETERLIJK
.

spacer line  

On 03-10-2011 15:35 Malam wrote:

[quote removed]

Ja tot ene Donraphael ineens op de proppen kwam, met een gedegen kennis, toen werd het ineens een beetje stil rond Om Surya.
Tja nu zien we Donraphael weer even een tijdje niet en dan komt de berani terug om iedereen terecht te wijzen die niet in het Indonesisische straatje past van Om Surya.

Gewoon iemand die hier al 20 jaar of meer woont bestrijden, nou dan kom je echt uit een ei, dan wel te verstaan een indonesisch ei.
Alleen maar de waarheid van een IndonesiŽr alhoewel al decennia in Europa is de enige waarheid, een bule die al decennia in IndonesiŽ woont weet er niets van.
ONVERBETERLIJK
.
.

Heb je zonnesteek gehad ?
Donraphael ??? Hij kan niet eens discussieren, wordt gelijk persoonlijk .
En wie is de persoon die daaro 20 jr woont ?
Namen a.u.b .
Ik ken wel 2 namen .
Die zal andere ervaringen hebben , en dat mag .
Ik mag ook mijn ervaringen vertellen .

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

Pak Surya verdedigt IndonesiŽ op een manier die af en toe aan het belachelijke grenst. Van de andere kant wordt IndonesiŽ (vooral Bali en de islam) hier af en toe aangevallen op een manier die aan het belachelijke grenst. Tja, wat motten we ermee?

MAD

spacer line  

On 03-10-2011 15:48 Pak Pupyes wrote:
Pak Surya verdedigt IndonesiŽ op een manier die af en toe aan het belachelijke grenst. Van de andere kant wordt IndonesiŽ (vooral Bali en de islam) hier af en toe aangevallen op een manier die aan het belachelijke grenst. Tja, wat motten we ermee?

Tya , het is een openbare forum.
Iedereen mag zijn eigen verhaal / ervaring vertellen.
Zolang het niet persoonlijk wordt.

Je hebt goed geconstateerd dat Indonesia, Indonesiers en Islam hier af en toe aangevallen werd op een manier die aan het belachelijke grenst.

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 03-10-2011 15:52 Surya Atmadja wrote: Je hebt goed geconstateerd dat Indonesia, Indonesiers en Islam hier af en toe aangevallen werd op een manier die aan het belachelijke grenst.

Waarbij je dus weer even voor het gemak het eerste deel van mijn opmerking vergeet...

MAD

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Dat bedoel ik dus de vergeetachtigheid slaat toe, of misschien het selectief denken?

marcel70
User
spacer line

On 03-10-2011 15:42 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Namen a.u.b .
Ik ken wel 2 namen .

Ik bijna 12 jaar? telt dat ook mee? Emoticon: Party!

Becik ketitik olo Ketoro

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 03-10-2011 15:42 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Namen a.u.b .
Ik ken wel 2 namen .

Dit antwoord alleen al zegt genoeg.
Althans voor de gene die hier al langere tijd komen en met een kritisch oog de discussies volgt. Emoticon: Yes!

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

Met mijn bovenstaande opmerking wil ik niet zeggen dat ik geen kritiek heb op de islam, op Bali, of op IndonesiŽ in het algemeen. Maar het eindeloze schelden erop hangt me wel eens de strot uit.

Bali - wat ik denk van Bali is natuurlijk van wezenlijk belang, maar het blijkt geen enkele invloed te hebben op mensen die hier voor het eerst komen. Die vinden Bali net zo leuk als ik ruim dertig jaar geleden. Het verstand komt met de jaren, maar ik raad niemand meer af om naar Bali te gaan.

Islam - ik onderstreep de woorden van de Don, en wil er nog wat narigheid aan toevoegen, maar m'n schoonmoeder is zwaar gleuvig. Islam. Een doodgoed mens, en als ik haar zou vertellen - zelfs maar voor een paar procent - wat ik denk over de islam en religies in het algemeen kan ik me beter opknopen aan de hoogste pohon.

IndonesiŽ - daar is zat kritiek op te leveren. Terecht ook nog. Als ik het een rotland zou vinden zou ik opkrassen. Dat doe ik niet, al denk ik er wel eens over. Waarheen?

MAD

spacer line  

Op 03-10-2011 15:35 schreef Malam:

[quote verwijderd]

Al zijn kennis van IndonesiŽ terwijl hij er al decennia maar ťťn keer per jaar naar toe gaat en al zijn hoge vrienden en zijn kennis van tempo doeloe.
ONVERBETERLIJK
.

Nou Donrapael is ook niet de alwetende hoor, al liepen er een aantal mee weg. Je kan veel over de islam lezen en weten, maar dan hoef je nog niet alles te begrijpen. Persoonlijk zie ik hem de inkoppertjes maken die ik al talloze keren heb zien langskomen op diverse fora.

Er zitten zat waarheden tussen die Om Sid misschien ook niet zo ziet of wil/kan zien en ik zie niet zo in waarom hij zich zo persoonlijk aangevallen voelt (Ja Om Sid , ik heb het hele verhaal gelezen). Maar er worden - ook door Donrapael - 1-2tjes gemaakt die gewoon niet kloppen of genuanceerder liggen.

Zo zag ik laatst een docu waarin haarfijn wordt uitgelegd hoe en waarom de terreur in IndonesiŽ in stand wordt gehouden. Had niks met de islam te maken (behalve dan dat 90% van de personen moslim waren waarschijnlijk), maar alles met corruptie. Die docu klonk mij een stuk plausibeler dan de zoveelste aanval op de islam, in dit geval gesteund door Donrapael.

Begrijp mij niet verkeerd, ik kan zijn bijdragen waarderen, maar ook hij schiet in mijn ogen wel eens door.

"Bhinneka Tunggal Ika"

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Zo is dus op elk land wel iets op te merken.
Ook ik pak mijn leven op dit moment hier in, maar ik zie wel de dingen die dit land naar de kloten helpen.
Ik wordt alleen maar ziek van figuren die gevlucht zijn van hier, een goed leven in Nederland hebben opgebouwd en nu ineens het paradijs zien in IndonesiŽ.
En dat bij ieder kritisch commentaar zo iemand gelijk de wijsheid in pacht heeft en terecht gaat wijzen.
Waar ik helemaal ziek van wordt is de opmerking "Als het je niet bevalt waarom blijf je dan niet in Nederland"
Dat voor een economische vluchteling die mij nu even gaat vertellen dat ik geen commentaar mag hebben op het land wat hij zelf is ontvlucht en waar ik verblijf, dat schiet me in het verkeerde keelgat.

marcel70
User
spacer line

On 03-10-2011 16:34 Malam wrote:
Zo is dus op elk land wel iets op te merken.
Ook ik pak mijn leven op dit moment hier in, maar ik zie wel de dingen die dit land naar de kloten helpen.
Ik wordt alleen maar ziek van figuren die gevlucht zijn van hier, een goed leven in Nederland hebben opgebouwd en nu ineens het paradijs zien in IndonesiŽ.
En dat bij ieder kritisch commentaar zo iemand gelijk de wijsheid in pacht heeft en terecht gaat wijzen.
Waar ik helemaal ziek van wordt is de opmerking "Als het je niet bevalt waarom blijf je dan niet in Nederland"
Dat voor een economische vluchteling die mij nu even gaat vertellen dat ik geen commentaar mag hebben op het land wat hij zelf is ontvlucht en waar ik verblijf, dat schiet me in het verkeerde keelgat.

Kom kom malam,het heeft bij jou ook een tijdje geduurd,.
Als het je niet bevalt ect.... vind ik een goeie Emoticon: Laugh out loud

Becik ketitik olo Ketoro

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

maar ik zie wel de dingen die dit land naar de kloten helpen

Nee, je ziet dingen die dit land niet er bovenop brengen. Wat niets is, kan niet naar de kloten gaan. En het gaat steeds beter met dit land, al gaat het verrot langzaam.

een economische vluchteling

Als je daarmee Pak Surya bedoelt, heb je het volgens mij helemaal mis. Ik denk - maar weet niet zeker - dat hij min of meer bij toeval in het aards paradijs (voor de linkse middelmaat dan) Nederland terecht is gekomen. Door toeval, puur toeval, en dat hij er tegen wil en dank is blijven hangen.

MAD

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 03-10-2011 16:27 Macan Belanda wrote:

[quote removed]

Begrijp mij niet verkeerd, ik kan zijn bijdragen waarderen, maar ook hij schiet in mijn ogen wel eens door.

Juist, iedereen schiet wel eens door.
Maar jaren en jaren als economisch vluchteling het land van je herkomst blijven verdedigen te vuur en te zwaard dan schiet je wel verdomd ver door.
Ik ben graag in IndonesiŽ ik voel me hier thuis, maar ik zie verdomd goed wat hier mis is.
Zo ook wat er mis is in Nederland, het verschil is, dat dit is een IndonesiŽ forum waar ik die dingen kwijt kan.
En als ik een economisch vluchteling zie die na 30 jaar nog steeds denkt de wijsheid in pacht te hebben t.a.v. het land wat hij is ontvlucht en bovendien denkt met zijn tempo doeloe herinnering zelfs mensen die hier een leven hebben opgebouwd de oren te wassen dan zakt mijn broek af.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 03-10-2011 16:42 [url=http://forum.indahnesia.com/profile/8061
Als je daarmee Pak Surya bedoelt, heb je het volgens mij helemaal mis. Ik denk - maar weet niet zeker - dat hij min of meer bij toeval in het aards paradijs (voor de linkse middelmaat dan) Nederland terecht is gekomen. Door toeval, puur toeval, en dat hij er tegen wil en dank is blijven hangen.

An me hoela, een IndonesiŽr die bij toeval in Nederland is blijven hangen?????
Laat naar je kijken Pak, mijn Pop is een economische vluchteling, is hier nu terug voor langere tijd maar heeft een hele gezonde kijk op de situatie.
Er zijn er ook die centjes hebben vergaard en terug kunnen die nu de boel romantiseren en geen kwaad woord kunnen horen.
De tegen vraag zou kunnen zijn op wat ik al zoveel keren heb gehoord. "Waarom blijf je niet in Nederland met al je commentaar op IndonesiŽ"
Waarom ben je verdomme in Nederland gaan wonen als IndonesiŽ het paradijs is zoals je uitdraaagt.

marcel70
User
spacer line

On 03-10-2011 16:34 Malam Waar ik helemaal ziek van wordt is de opmerking "Als het je niet bevalt waarom blijf je dan niet in Nederland"

Ojo nesu malam

VInd ik een een goeie,kom kom malam pa sids bestempelen als economisch vluchteling?

Emoticon: Party! Emoticon: Talk to the hand

Becik ketitik olo Ketoro

spacer line  

Op 03-10-2011 16:45 schreef Malam:

[quote verwijderd]

Juist, iedereen schiet wel eens door.
Maar jaren en jaren als economisch vluchteling het land van je herkomst blijven verdedigen te vuur en te zwaard dan schiet je wel verdomd ver door.
Ik ben graag in IndonesiŽ ik voel me hier thuis, maar ik zie verdomd goed wat hier mis is.
Zo ook wat er mis is in Nederland, het verschil is, dat dit is een IndonesiŽ forum waar ik die dingen kwijt kan.
En als ik een economisch vluchteling zie die na 30 jaar nog steeds denkt de wijsheid in pacht te hebben t.a.v. het land wat hij is ontvlucht en bovendien denkt met zijn tempo doeloe herinnering zelfs mensen die hier een leven hebben opgebouwd de oren te wassen dan zakt mijn broek af.

Ik kan me best voorstellen dat het je irriteert, maar kennelijk is er ook een punt bereikt waarbij het een optelsom is geworden, want Om Sid hoeft niet eens meer te beginnen en zijn oordeel is al duidelijk voor onder andere jou.

Als ik iets onzin vind, dan laat ik het links liggen, ik hap alleen als ik het de moeite vind. Als ik in jouw schoenen had gestaan had ik al een tijdje niet op Om Sid gereageerd, gewoon puur voor mijn gezondheid.

Aan de andere kant kan ik me best voorstellen dat Om Sid de behoefte heeft om dingen recht te zetten (of krom te trekken zoals jij het ziet). Ik zie hier zoveel gezeik over bv de islam, ik was wel blij met Donrapael die wat inhoudelijker was en ook gewoon de discussie aanging, iemand die bereidt is zijn fouten toe te geven, althans zo kwam hij over. Ik zeg kwam, want ik zie hem nu al een tijdje niet ?

Ik kan me heel erg voorstellen dat het frustrerend is als iemand het gedrag van 'de witte jurken' nuanceert, maar om nu alle radicale elementen gelijk op die lui te reflecteren ...
Daarnaast vind ik het heel kwestend en overbodig om steeds naar de islam uit te halen. Er worden allerlei radicale elementen in de schoot van gematigden gegooid, beetje Wilders techniek denk ik dan. Ik haal liever het kaf van het koren. Ik heb een kale kop en zou het zeker niet waarderen als je mij in de hoek van neonazi's zou zetten, zťker niet als je het zou menen. Het zou me zelfs kwaad maken.

"Bhinneka Tunggal Ika"

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 03-10-2011 16:55 Malam wrote: Waarom ben je verdomme in Nederland gaan wonen als IndonesiŽ het paradijs is zoals je uitdraaagt.

Omdat hij daar naartoe ging om te studeren. Een valide reden. En vervolgens is hij er blijven hangen. Ook begrijpelijk. Ik praat zijn goedpraten niet goed, maar een economisch vluchteling?

MAD

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

We zijn toch verdomme Nederlanders, we hebben toch een eigen mening, of het nu IndonesiŽ is of Nederland, we hebben gewoon commentaar op iets wat er gebeurd of ons overkomt.
Welnu dit is dan toevallig een forum dat over IndonesiŽ gaat, waar ik inmiddels 16 jaar kom en nu 4 jaar welhaast permanent woon.
Om op ieder commentaar wat ik heb op mijn vingers getikt te worden door iemand die dit land is ontvlucht en nu zijn muntjes heeft verzameld in Nederland en zich ineens weer de echte IndonesiŽr gaat voelen gaat me iets te ver.
Ook maar eerst enkele jaren terug naar tanah air, dan is er pas recht van spreken.
Zoals mijn Pop die kan haarfijn de vinger op de zere plek leggen.

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 03-10-2011 17:03 Macan Belanda wrote: Ik heb een kale kop

Jezuskristus! Heb jij een kale kop? Hoe moet dat nou verder?

MAD

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 03-10-2011 17:06 Malam wrote: Zoals mijn Pop die kan haarfijn de vinger op de zere plek leggen.

Een Indonesische dame die als economisch vluchteling een linksmiddelmatige Nederlander heeft gevolgd kan beter de vinger op de zwakke plek leggen dan een Pak Surya die naar NL ging om daar te studeren? Ik geef toe dat ik nu wel erg keras word.

MAD

spacer line  

Op 03-10-2011 17:07 schreef Pak Pupyes:

[quote verwijderd]

Jezuskristus! Heb jij een kale kop? Hoe moet dat nou verder?

Boedhisme ?

"Bhinneka Tunggal Ika"

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,886,228 topic views - 234,939 posts - 13,697 topics - 25,674 members - last post @ 15-11-2019 11:26 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,721,224 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com