indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

Tenminste twee doden en 20 gewonden. Dat zullen die vermaledijde hindoes wel weer op hun kerfstok hebben!

MAD

bambang
User
spacer line

www.thejakartaglobe.com/home/u(...)ch-injures-20/467550

Hindoes? In India bestrijden hindoes en moslims elkaar.
Hindoes - kerk in RI: Dat is nieuw voor mij.

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 25-09-2011 09:56 bambang wrote: Hindoes - kerk in RI: Dat is nieuw voor mij.

Goh, nou je het zegt, voor mij ook. Die boeddhisten toch!

MAD

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

Zie je wel `Witnesses said they believed the perpetrator was not a church member.' (JKT Globe, Metro TV is actueler en meldt twee doden, onder wie vermoedelijk die animist natuurlijk).

MAD

bambang
User
spacer line

Dus niet meer op vakantie gaan op Bali. Veel te gevaarlijk.
Java Bekasi lijkt me gezelliger.

spacer line  

Bom bunuh diri itu menewaskan satu orang yang diduga pelaku,"Wajah pelaku yang diduga pelaku bom bunuh diri masih utuh dan bisa dikenali," kata Bambang.

Ze kunnen hem traceren ( bisa dilacak)
==============================================================
The local leader of prominent Muslim youth group says he will send members to protect houses of worship following the suicide bombing that killed one and injured eight in a church in Surakarta, Central Java, on Sunday.

"Don't let it happen for the umpteenth time," Nusron Wahid, head of GP Ansor, the youth wing of Indonesia's largest Muslim organization, Nadhlatul Ulama, said on Sunday as quoted by kompas.com.

Wahid said that he had previously warned the government to be alert for such attacks and would deploy NU's "counterterrorism team", Banser Detachment 99 - a riff on the National Police's Detachment 88 counterterrorist unit - to the crime scene.

bisa dicek of makemyday .

bambang
User
spacer line

Op 25-09-2011 10:14 schreef Surya Atmadja:
Bom bunuh diri itu menewaskan satu orang yang diduga pelaku,"Wajah pelaku yang diduga pelaku bom bunuh diri masih utuh dan bisa dikenali," kata Bambang.

Ze kunnen hem traceren ( bisa dilacak)
==============================================================
The local leader of prominent Muslim youth group says he will send members to protect houses of worship following the suicide bombing that killed one and injured eight in a church in Surakarta, Central Java, on Sunday.

"Dont let it happen for the umpteenth time," Nusron Wahid, head of GP Ansor, the youth wing of Indonesias largest Muslim organization, Nadhlatul Ulama, said on Sunday as quoted by kompas.com.

Wahid said that he had previously warned the government to be alert for such attacks and would deploy NUs "counterterrorism team", Banser Detachment 99 - a riff on the National Polices Detachment 88 counterterrorist unit - to the crime scene.

Ik weet niet wat ik hiervan moet denken. Het doet me denken aan ex-president Mubarak. Hij liet aanslagen plegen op koptische kerken. De kopten zochten bescherming bij Mubarak. Mubarak heeft dan greep op de kopten. Verder heeft hij o.a. moslimterroristen in verlegenheid gebracht.
Aan één kant een bom, aan de andere kant de helpende hand.

Het kan zijn dat N.U. alleen mooi weer wil spelen.

spacer line  

On 25-09-2011 10:32 bambang wrote:

[quote removed]

Ik weet niet wat ik hiervan moet denken. Het doet me denken aan ex-president Mubarak. Hij liet aanslagen plegen op koptische kerken. De kopten zochten bescherming bij Mubarak. Mubarak heeft dan greep op de kopten. Verder heeft hij o.a. moslimterroristen in verlegenheid gebracht.
Aan één kant een bom, aan de andere kant de helpende hand.

Het kan zijn dat N.U. alleen mooi weer wil spelen.

Pas Op , geen complottheorieen.
Nee , de NU is een goed georganiseerde Moslim organisatie .
Is maatschappelijk betrokken.
Zie hun onstaan geschiedenis.

In feite wordt de NU groep door veel niet georganiseerde Moslim gezien als hun "vertegenwoordigers" , als hun spreekbuis.

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

verschrikkelijk, welke Hakbar zal dit op zijn geweten hebben?? De arabisering van Indonesie woekert als een tumor voort..

Gracias. Sama sama

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Mwaaah, gak tahu deh . Is ook de reden dat ik mijn echtgenote niet toesta met de kids naar enig gebedshuis te gaan (behalve dan historische bezienswaardigheden als de tempels rondom Yogya). Bom kiri, bom kanan . Je zal er maar net aanwezig zijn......

Donraphael
User
User icon of Donraphael
spacer line

Nu nog dat de Nadhlatul Ulama massaal de straat op gaat om in demonstraties te eisen dat er geen kerken meer worden verbrand en dat de bouw van kerken niet onmogelijk wordt gemaakt, roepende dat christenen ook hún broeders en zustrers zijn.
Misschien dat dan de Nadhlatul Ulama wat van haar ongeloofwaardigheid kwijt raakt.
Als dit allemaal gebeurt verwacht ik dat de kippen tanden krijgen.

Revoluties, politiek, religie en goede doelen hebben nuttige idioten nodig

spacer line  

On 25-09-2011 13:06 Donraphael wrote:
Nu nog dat de Nadhlatul Ulama massaal de straat op gaat om in demonstraties te eisen dat er geen kerken meer verbrand wordt en dat de bouw van kerken niet onmogelijk wordt gemaakt, roepende dat christenen ook hún broeders en zustrers zijn.
Misschien dat dan de Nadhlatul Ulama wat van haar ongeloofwaardigheid kwijt raakt.
Als dit allemaal gebeurt verwacht ik dat de kippen tanden krijgen.

Leuke uitspraak.

Nemesis
User
User icon of Nemesis
spacer line

On 25-09-2011 10:07 bambang wrote:
Dus niet meer op vakantie gaan op Bali. Veel te gevaarlijk.
Java Bekasi lijkt me gezelliger.

Uit 't bericht: A suicide bomber detonated his explosives at a church on central Indonesia's Java island on Sunday, injuring at least 20 people, officials said.

El Shinta radio cited police and witnesses as saying the bomb exploded just after the completion of services at the Kepunton church in Solo, Central Java.

----------------------------
Het lijkt me dat je beter niet naar Solo kan.... Emoticon: Yes!

Amore, more, ore, re, probantur amicitiae. Si hoc legere scis nimium eruditiones habes.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Sowieso beter niet naar Solo. Ik ben er meerdere malen geweest, vorig jaar ook overnacht maar ik had er een unheimisch gevoel dus maar weel snel naar Yogya.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

spacer line  

Ik ben er alleen langs gereden, maar hoor meer van die verhalen Anne Mieke. Erg triest allemaal ....

"Bhinneka Tunggal Ika"

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Bambang denkt dat Solo op Bali ligt.
Maar dan kun je misschien toch maar wel naar Bali gaan.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Nemesis
User
User icon of Nemesis
spacer line

Solo is bekend als de thuishaven van de bommenmakers van 2002. Niet het beste stukje van Java dus. Emoticon: Nooo

Amore, more, ore, re, probantur amicitiae. Si hoc legere scis nimium eruditiones habes.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Lol Emoticon: Smile

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Ooit gingen wij een keer naar de Gunung Lawu, Solo, Sarangan en omgeving. We werden gewaarschuwd voor fundamentalistische moslims. Niks van gemerkt. We hebben een prachtige vakantie daar gehad. Maar ja, het zal je maar overkomen dat je dan toevallig als gelovige christen in zo'n kerk zit.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

Zit altijd mijn halve vakanties in Solo, en heb me eigenlijk nooit onveilig, of unheimisch gevoeld.
Er waren wel opvallend veel brand-aanslagen op banken en grote winkels, en zelfs op het gemeentehuis in het centrum, zo'n 10 jaar geleden.
Weet trouwens iemand welke kerk dat in Solo is geweest?
Er zijn daar zeker meer dan 10 verschillende kerkgebouwen, zowel katholieke als christelijke.

FAR FROM THE MADDING CROWD

spacer line  

zo 25 sep 2011, 18:39
Aanslag op volle kerk in Indonesië
SOLO - Bij een zelfmoordaanslag in een volle kerk in Indonesië zijn zondag minstens 27 gewonden gevallen. Na de ontploffing, waarbij spijkers door de lucht vlogen, renden de christenen in paniek de straat op. Getuigen meldden dat zondag.

De bomaanslag vond plaats in Solo, de thuisstad van de militante islamitische leider Abu Bakar Bashir.

De Indonesische president Susilo Bambang Yudhoyono zei echter dat de aanslagpleger tot een netwerk behoorde dat in april een aanslag pleegde op een moskee in Cirebon.

Bron : http://www.telegraaf.nl/buiten(...)le_kerk__.html?p=3,2

Foto's :

Een spijkerbom gebruik je maar voor 1 doel : slachtoffers maken ....
Emoticon: .

"Bhinneka Tunggal Ika"

Nemesis
User
User icon of Nemesis
spacer line

De dader moeten we dus in de catagorie 'zieke personen' zoeken. Emoticon: Frustrated

spacer line  

Op 25-09-2011 20:34 schreef Nemesis:
De dader moeten we dus in de catagorie zieke personen zoeken. Emoticon: Frustrated

Ik denk dat terminaal beter op z'n plek is.

"Bhinneka Tunggal Ika"

Nemesis
User
User icon of Nemesis
spacer line

Bij zelfmoordterroristen is het einde meestal inderdaad erg dichtbij... Emoticon: Stupid

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,329,860 topic views - 233,655 posts - 13,687 topics - 24,478 members - last post @ 20-09-2019 06:43 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,411,108 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com