indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Andere praat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Miljoenen nota op Prinsjesdag
Maar vandaag op Prinsjesdag zie ik veel op ons afkomen die zijn weerga niet kent.
Het is misschien niet interessant dit uit te verdiepen, maar ook mensen in het buitenland krijgt er iets van mee
Ik twijfelde dat ik er een topic moest openen op een Indonesische site.
Maar ik gok er op dat je hier op reageert en er ook je mening daarover schrijft.

Het opstappelen van maatregelingen zal ook mensen treffen die in het buitenland zitten met voor een uitkering dan ook.
Niemand wil ik bang maken, we gaan een moeilijke tijd te gemoed.
Nu kan je dat wel ontkennen en weg kijken naar de andere kant op maar je komt er niet onder uit als mensen opgetrommeld worden om voor de TV camera te komen zeggen hoe goed we het nog hebben met zijn allen.
Ze gaan dat was gisteren avond bij Pauw en Witteman iemand van CBR planbureau
Hij somde nogal een mooi beeld van Nederland doordat hij vond dat wij met zijn allen nog een goed inkomen hadden vergeleken met andere landen.
Als ze dat proberen aan de vrouw/man te brengen dan maak je borst maar nat... Emoticon: Emoticon: Confused Emoticon: Very funny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

spacer line  

Ik vond dat die man (overigens CPB Centraal Plan Bureau) best een punt had, in Nederland wordt veel geklaagd, al mag dat in deze tijden best natuurlijk. Wat hij vertelde is dat als je kijkt wat we allemaal bereikt hebben door de jaren, het jammer is dat mensen dit snel als normaal ervaren. We zien niet wat we wél hebben, we zien wat we niet hebben.

Verder sprong minister Kamp er op in en vertelde dat het ook moeilijk is, want in de politiek praten ze over dingen die verbetert moeten worden, als iets goed is dan sleutel je er niet aan (althans, dat wil hij ons doen geloven). En zoals ook in de media geldt : goed nieuws verkoopt slechter dan slecht nieuws.

"Bhinneka Tunggal Ika"

senior
User
User icon of senior
spacer line

Ze kunnen het allemaal mooi vertellen , feit is en blijft dat de gewone man er altijd op achteruit gaat. Niet alleen doordat er bezuinigd word op bv de zorg en op de diverse toeslagen, maar ook word er nooit bijgezegd dat bv de dagelijkse boodschappen sluipenderwijs duurder worden.
Loonsverhoging, als je geluk hebt 1 tot 2 procent , verdwijnt in het niets bij de verhoging van bv de lokale belastingen, watergeld, rioolwaterzuivering en de jaarlijkse huurverhoging en stijging van de energienota....
Maar ja, wat kan je er aan doen als gewone man? Niets, nada, noppes...zelfs de vakbonden in dit land, die ik toch altijd al heb gewantrouwd, levert de gewone man uit aan de politiek....

hati hati, pelan pelan

spacer line  

Op 20-09-2011 20:12 schreef senior:
Ze kunnen het allemaal mooi vertellen , feit is en blijft dat de gewone man er altijd op achteruit gaat. Niet alleen doordat er bezuinigd word op bv de zorg en op de diverse toeslagen, maar ook word er nooit bijgezegd dat bv de dagelijkse boodschappen sluipenderwijs duurder worden.
Loonsverhoging, als je geluk hebt 1 tot 2 procent , verdwijnt in het niets bij de verhoging van bv de lokale belastingen, watergeld, rioolwaterzuivering en de jaarlijkse huurverhoging en stijging van de energienota....
Maar ja, wat kan je er aan doen als gewone man? Niets, nada, noppes...zelfs de vakbonden in dit land, die ik toch altijd al heb gewantrouwd, levert de gewone man uit aan de politiek....

Ben het er wel mee eens ja. Van de week was v.Boxtel ook bij P&W (voorzitter van een of andere zorgverzekeraars organisatie), die sprak zijn zorg uit dat de -door het kabinet beoogde - minimale verhoging van de zorgverzekeringen volgend jaar geen 10€ maar 30-40€ zou moeten zijn. Uit die hoek kun je dus ook nog wat meer verwachten.

Over vakbonden gesproken, ik denk dat de vakbonden meer van zich zullen laten horen de komende tijd omdat dat altijd pas gebeurt als de mensen van de klaagstand naar activisitisch gaan, een kwestie van tijd denk ik. Zo niet dan is de Nederlander echt zo slap als ze soms beweren ...

"Bhinneka Tunggal Ika"

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ik kan heel veel met u mee gaan Macan Belanda die man van CPB had wel ergens gelijk dat wij zeur kousen zijn en wel altijd zit te kankeren op alles wat de regering en het weer doet.
Maar dat is Nederlands eigenschap, het niet zo maar iets geloven.
De vrouwen op de arbeids markt heeft ook de benodigde problemen gemaakt, want ze betalen wel mee aan de premie die we met ons allen betalen maar ze maken er ook goed gebruik van die rechten die ze maar mondjes maat hebben opgebouwd.
PGB persoons gebonden budget een gehandicapt meisje die verzorgt word door een verpleegster van 30€ per uur die ontving 100.000€ per jaar, is dat niet een beetje te veel?
Let op ik misgun het hen niet maar het is wel proportioneel veel.
Bij de COA mevr Albayrak COA meer dan 300.000€ p.j. noem maar op..... Emoticon: Confused Emoticon: Cry Emoticon: Nooo

Pensioen is eigenlijk een recht die je moet geven aan de mens die ouder word en niet meer zo kan mee komen.
Stel je voor een buschauffeur van 67 jaar nou daar zou ik niet bij instappen.
Heel dat verhaal dat je ouder word heeft niets te maken met dan ook de pensioen leeftijd te verhogen.

Ook dat de vergrijzing een probleem word, allemaal bang makerij die vals is, want als de economie gewoon goed draait en de hogere mensen nemen niet te veel salarissen en de jongeren werken net zo hard als wat wij als jonge mannen hebben gedaan.
Dan valt het nog al mee met de maatschappij.
Want de maatschappij zijn wij allen jongere oudere vrouwen en mannen.
Neen ze willen ons wijs maken dat er ook iets over moet blijven voor de jongere generatie en hen de lasten besparen, die wij nu maken.
Ze hebben door te snel met de euro op te gaan de verkeerde landen mee genomen en daardoor hebben we nu problemen ondanks dat onze welvaart te danken is van en door die euro.
Er is een graai cultuur ontstaan door een generatie die zich schaamteloos zich eigen vergrijpt aan geld en macht.
Daardoor die banken crisis zowel in Amerika als in Europa….. Emoticon: Stupid Emoticon: I love it Emoticon: Cooool Emoticon: Nice

Op 20-09-2011 20:12 schreef senior:

Wat betreft Senior de energy crisis zal niet belasting verhogend werken want dat wilt Rutte VVD niet.
Maar wel die gemeente belastingen zullen stijgen, wegens dat er geschoven word van rijks belastingen naar gemeente verantwoordelijkheid…
Ben het helemaal met u eens over de vakbond, 40 jaar lid geweest, nog geen woord van bedankjes of speltje, die ze nu bij Jongerius in haar kont kan steken....………. Emoticon: Emoticon: Stupid Emoticon: Shut up!

spacer line  

Ik ben het met je eens Zieleffe. Ik vind dat sommige beroepen niet zo lang doorkunnen. Iemand die 40 jaar stratenmaker is kun je niet tot 67 laten slepen met stenen. Ik vind dat er een max moet zijn op dergelijke beroepen van 40 dienstjaren.

Ik vind ook dat iedereen die door wil werken door moet kunnen gaan, maar dat is al zo dacht ik ? Maar ambulancepersoneel, beroepen in de bouw of bijvoorbeeld technische vakken, beroepsmatige brandweer, allemaal max 40 dienstjaren. Ik kan me best voorstellen dat mensen die hun hele leven achter een bureau zitten wat langer meekunnen. Dit heeft niks met gelijke rechten of ander gelijkheidsbeginsel te maken.

"Bhinneka Tunggal Ika"

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Onderwerp verplaatst naar 'Andere praat'

spacer line  

On 20-09-2011 21:21 Macan Belanda wrote:
Ik ben het met je eens Zieleffe. Ik vind dat sommige beroepen niet zo lang doorkunnen. Iemand die 40 jaar stratenmaker is kun je niet tot 67 laten slepen met stenen. Ik vind dat er een max moet zijn op dergelijke beroepen van 40 dienstjaren.

Seh , weet je hoe het voelt om tig jaren je burostoel moeten verwarmen door er op te zitten ?
Je mag pas weg gaan als je werkoverleg moet doen , bij pauzes of werklunch .
Je vergeet dat in sommige beroepen een zgn FLO regeling bestaan.

bisa dicek of makemyday .

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Ach.....hoe je het wendt of keert je ben en blijft altijd de gebeten hond toch? Emoticon: Frustrated

Wat is er nou écht positief te noemen in dit KLEURRIJKE K..T land ???

Ik zal ook maar een hoofddoekje op doen en zeggen, ikke niet snappen, ikke niet begrijpen, maar wél mijn hand ophouden....en voorál NIET gaan werken en gezelling in de WW of in WAO blijven zitten...., maar wel álles sparen voor EIGEN gekochte huis ergens in Marokko , Turkije, Polen ea. landen.... en vooral niet te vergeten GRIEKENLAND!!! ttssjjjjj

Sorry dat ik bitter ben gestemd.....en mijn gal hieruit spuwt...... Emoticon: Frustrated
Als je dit té errug vindt Jeroen mag je het verwijderen ... Emoticon: Eerie

spacer line  

Op 21-09-2011 17:37 schreef Surya Atmadja:

[quote verwijderd]

Seh , weet je hoe het voelt om tig jaren je burostoel moeten verwarmen door er op te zitten ?
Je mag pas weg gaan als je werkoverleg moet doen , bij pauzes of werklunch .
Je vergeet dat in sommige beroepen een zgn FLO regeling bestaan.

Ik vergeet niks hoor, ik vind dat je beroepen die je lichamelijk belasten gewoon geschikt om bijtijds te stoppen. Met alle respect voor kantoorbanen, want ik bedoel het niet slecht, ook daar kan je bijvoorbeeld stress hebben of meer verantwoordelijkheden, alleen in dat laatste geloof ik niet zo. Iedereen heeft z'n verantwoordelijkheden en iedereen ervaart dit.

"Bhinneka Tunggal Ika"

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ik heb genoten van die debatten die je nu ook zie op de TV.
Heb zo mijn eigen mening er over die het debat echt levendiger maakt dan wat je vroeger zag.
Aan die zoet sappige gedoe en elkaar flikflooiend naar de te mond staan, is achter ons gelaten, door dat Wilders nergens wat van aan trekt en gaat ongedisciplineerd door met hen aan de kaak te stellen.
Hij noemden hen die zo ageert tegen de PVV dat ze zelf een eigen niet meer serieus zal kunnen nemen.
Pechthold die overal in bijna elk TV programma komt opdraven waarin hij zich in zijn rol, een klikspaan achtige mentaliteit, een roddelaar van je welste, die mij nog meer een hekel aan die politiek oplever.
Selectieve verontwaardiging die Wilders ook aangaf is dan ook duidelijk aanwezig en op zijn plaatst.

Ik ben geen Wilders aanhanger maar zijn partij en zijn persoon word wel door die linkse Journalisten van de TV afgekraakt en niet eerlijk behandeld.
Cohen is niet de juiste man op de juiste plaatst, maar dat weet hij zelf niet, of beter dat wil hij niet weten, maar intussen de partij wel naar beneden trekt, en ze kunnen hem niet wegsturen, daar zijn ze te bang voor omdat de P.vd.A geen goed opvolgers heeft.
Ik ben ook niet gelukkig met de bezuinigingen die deze kabinet opgang brengt, maar een voorbeeld van die PGB vind ik ook uit de hand gelopen, door mensen te helpen via hun eigen hulp inkoop, dat ik denk veel mee gesjoemeld word.
En als je dan goed je oren en je ogen de kost geeft, dan weet je dat sommigen er ook werkelijk misbruik van maakt ,waarvan de mensen die het nodig hebben de dupe worden.
We worden toch al de dupe van alles wat er gebeurd in Nederland.

Te veel mensen die gebruik maken van die sociale diensten, teveel mensen uit andere landen hier na toe laten komen die niet werken maar aan die infuus van uitkering blijven zitten.
Daarmee zijn daardoor en dat vind ik persoonlijk, te veel mensen de dupe van geworden, niemand wilt het eerlijk vertellen, maar ze spreken tussen neus en lippen door dat de vraag stuk van Immigratie opgelost moet worden want daar ligt echt de knelpunten………. Emoticon: Nice Emoticon: Wink Emoticon:

eveline
User
spacer line

ah..als mensen over de toon beginnen betekent dat meestal dat ze over de inhoud niet zo veel weerwoord kunnen geven.
Het is natuurlijk voornamelijk omdat het CDA nu inziet dat ze inderdaad - zoals Wilders stelt - de PvdA hard nodig hebben voor bepaalde noodzakelijke kabinetsbesluiten.

Edoch, vind ik die clown veel te ver gaan. Geen wonder dat de verhuftering steeds erger wordt, wanneer zelfs in het parlement dit soort apengedrag getolereerd wordt
Ik zie liever dat ze weer als normale mensen met elkaar discussieren en geen schofterige opmerkingen maken met persoonlijke aanvallen.

Choose to be optimistic, it feels better. If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito!

spacer line  

Het is inderdaad de toon die de muziek maakt. Af en toe op hetrandje of net eroverheen moet kunnen. Maar zoals Wilders het te pas en te onpas gebruikt en daarbij ook nog eens inhoudelijk niet mee kan ... Sorry, maar die vent komt echt niet verder dan wat populistisch gebral. Ik geef toe : hij doet het handig. Maar over een tijdje (en voor sommigen nu al) komt men erachter dat hij dingen zegt die niet bepaald in ons voordeel werken.

Ik heb toch wel vrij veel vrinden in diverse buitenlanden, maar stuk voor stuk vragen ze af waar men in NL mee bezig is en waar het tolerantie is gebleven. Ik hecht persoonlijk altijd wel waarde aan meningen van buitenaf.

"Bhinneka Tunggal Ika"

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Doe is normaal man is nu wel slogan van heel Nederland
Ik ben geen Wilders fan maar nu heeft hij toch wel een punt . Ik erger me ook steeds meer aan die selectieve verontwaardiging .
Vooral op de linkse TV programma’s van Nederland 2
De verontwaardiging over de taal gebruik is echt belachelijk.
Bij "toeval " een geniale zet. Op deze manier wordt er in snel tempo tegen heilige huisjes aan geschopt.
Aan de regels van fatsoen, moralisten en de omgangsnormen in de 2e kamer wordt getoornd !!!!!!!!! Bedrijfspoedel, flapdrol, schoothondje, nu komt de aap uit de mouw en doe eens normaal .....!
Ja Doe is normaal is een gewoon gezegde die mij niet chokend over komt.
En die poedels en diarree zijn woorden die niet zo erg zijn als wat ze Pim Fortuijn hebben aangedaan, ook uitgemaakt van racist en zo al niet meer.
Nu moeten ze niet net doen dat het zo netjes er aan toe gaat.
Zoals Wilders al zei hypocrisie van al die verontwaardigde mensen.
Een beetje de boel op scherp zetten, is geoorloofd .............. Emoticon: Stupid Emoticon: So funny Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Staatsschuld loopt op met 452 euro per seconde
Dat blijkt uit de nieuwe versie van de Z24 Staatsschuldmeter. Onze totale schuld van Rijksoverheid en lagere overheden loopt op naar 407 miljard euro eind 2012.

Iemand die naar Indonesië zouden gaan immigreren zouden eerst zijn staats schuld moeten aflossen

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Albayrak een salaris van 273.526 euro.
Heel Internet in Nederland is opgewonden over die onrechtmatige graai cultuur
Ook hier weer zie je hoe er misbruik gemaakt wordt, door mensen, ondanks dat ze lid is van de VVD.
Nederland wordt gewoon opgelicht tot en met.
Dagelijks, de kosten rijzen de pan uit.
We worden helemaal leeg gezogen.
Je kan daaruit het wel stellen dat het niet zo meer kan, pensioenen uitkleden en die mensen gewoon het land leeg laten plunderen........ Emoticon: Angry Emoticon: Very funny Emoticon: Eerie Emoticon: Frustrated

spacer line  

Weet je wat ik niet snap en niet tegenkom in alle nieuwsartikelen ? Dat COA is toch een overheidsinstantie, daar zat toch een Balkenendenorm op ? Dus max 130k ofzo ?

"Bhinneka Tunggal Ika"

spacer line  

Wat ik wel tekenend vind overigens, de PvdA ligt syeeds onder vuur als er een graaier onder de leden zit, dat schijnt elke keer te moeten worden geroepen, PvdA is linkse graaiers. Zo ook met Albayrak ... maar opeens blijkt men zich te vergissen en is het een VVDer.

"Bhinneka Tunggal Ika"

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Op 25-09-2011 01:12 schreef Macan Belanda:
Wat ik wel tekenend vind overigens, de PvdA ligt syeeds onder vuur als er een graaier onder de leden zit, dat schijnt elke keer te moeten worden geroepen, PvdA is linkse graaiers. Zo ook met Albayrak ... maar opeens blijkt men zich te vergissen en is het een VVDer.

Ben het eens met je daaruit kan je zien dat het voorkomt onder de mensen die zich niets laten gelden dan geld en dat komt helaas in elk politiek kleur voor..... Emoticon: Stupid Emoticon: Cooool Emoticon: I love it

Moet het even kwijt............... Emoticon: Confused Emoticon: Devil

Hier de PVV nieuwsbrief. Verschaft veel duidelijkheid:
Voorzitter, ook ik zou willen beginnen met een woord van dank aan de Minister President voor zijn antwoorden in eerste termijn.
Eerst iets over de toon van het debat. De PVV is gewend scherp aan de wind te zeilen. Geen golf te hoog. Helaas is het weer de selectieve verontwaardiging die de boventoon voert. Blijkbaar slaagt de linkse kerk er niet in om ons met argumenten te bestrijden. Blijkbaar is onze bijdrage aan dit Kabinet te solide om het ons inhoudelijk moeilijk te maken.Lees meer
Vz, als meneer Roemer zich zo opwindt over het taalgebruik van de PVV, waar was dan zijn morele verontwaardiging toen meneer Marijnissen nota bene een minister aanduidde als “flapdrol”, waar was zijn afkeuring toen diezelfde Marijnissen het had over “effe dimmen”. Waarom lopen SP-Kamerleden mee op een betoging waar wordt geroepen “Hamas, hamas, Joden aan het gas.”? Toen zaten zijn maoïstische vuistjes blijkbaar diep in zijn oren.
Meneer Cohen trilt helemaal van boosheid als ik hem de bedrijfspoedel van Rutte 1 noem, maar toen PvdA-premier Wim Kok premier Balkenende uitmaakte voor het schoothondje van Bush, hebben we niets gehoord uit de grachtengordel. Waar was toen uw verontwaardiging?
Waarom zwijgt de heer Cohen als Ella Vogelaar de Partij voor de Vrijheid vergelijkt met de NSB? Net zoals collega Cohen stil was en nog is als het PvdA-vehikel VARA mij keer op keer vergelijkt met Hitler of als Paul de Leeuw heel vrolijk zingt “ik ben zo vrolijk, zo vrolijk want Geert Wilders die is dood.”
Waar was u toen al die momenten met uw morele verontwaardiging. Waar bent u, nu ik op de VARA-site de Joop word afgebeeld met een schaar in mijn keel? Waar was u toen PvdA-kamerlid Samsom op televisie zei dat ik het fascisme vertegenwoordig?
En de heiligheid van Pechtold is ook maar betrekkelijk. Was hij het niet die een kabinet “vies en voos” noemde. Betitelde hij mij niet als een xenofoob en extremist? Was het niet de heer Bert Bakker van de D66-fractie die de PVV-fractie aanduidde als “tuig”. Ja, het was oorverdovend stil.
En dan valt nu het hele politieke establishment over mij heen als ik iemand een bedrijfspoedel noem. Ik zeg ook nu met opgeheven hoofd tegen Roemer, Cohen en Pechtold, de meters-met-twee-maten, de schijnheiligen van de linkse kerk: doe eens normaal, mannen.
Vz, de Partij voor de Vrijheid tekent voor dit kabinet en daar zijn wij trots op. Op veel plekken komt Nederland nu eindelijk in beweging. Wie had een jaar geleden kunnen denken dat in Nederland ons PVV-geluid zo herkenbaar zijn stempel zou drukken op het regeerbeleid? Op immigratie en asiel, veiligheid en zorg – daar waar het kabinet het goed doet – klinkt onze stem luid en duidelijk door.
Het schip van Staat vaart dan ook vrolijk door. De koers is helder en kapitein Mark doet het goed. We zwaaien vanaf de boot naar zuurlinks dat onmachtig een vuistje probeert te maken. En op het strand staat mevrouw Sap nog wat te klungelen en te oefenen met haar stekker. Het schip van Mark vaart vastberaden door. En als we de Griekse piraten kunnen weerstaan, komt het allemaal goed.
Vz, die 18 miljard zijn soms pijnlijk. Wij lopen niet weg voor bezuinigingen die nodig zijn om onze sociale zekerheid juist in de toekomst betaalbaar te houden. Wij lopen niet weg voor onze verantwoordelijkheid. Wij zijn de SP niet. Wij zijn goed voor onze handtekening. We tellen onze zegeningen.
Dankzij de PVV komen er nu strengere asiel- en immigratiemaatregelen: gezinsmigratie wordt beperkt. Strengere inburgeringseisen. We beperken de dubbele nationaliteit. Illegaliteit strafbaar. Dankzij de PVV wordt de straatterreur en de criminaliteit aangepakt. Er komen eindelijk minimumstraffen. Dankzij de PVV investeren we fors in de zorg voor 12.000 extra zorgmedewerkers.
Vz, ik ben het met iedereen eens die ons een saaie partij noemt. Al anderhalf jaar draaien we dezelfde langspeelplaat – met maar een liedje: geen cent naar Griekenland. Het is de facto al failliet. We worden al anderhalf jaar weggehoond, maar ik vrees dat we nu gelijk krijgen.
Hoe eerder het land de euro verlaat, hoe beter. Goed voor hun, goed voor ons, goed voor de internationale financiële markten.
Het zou mooi zijn als meneer Cohen hier zijn verantwoordelijkheid zou nemen. Het zou ook mooi zijn als de fractie van D66 eer doet aan haar eigen geschiedenis en de volgende referendum-motie te steunen:
Vz, ik dien volgende motie in:
De Kamer,
overwegende dat het volk directe inspraak moet hebben over het spenderen van, en het garant staan voor, miljarden euro’s aan zwakke landen zoals Griekenland,
verzoekt de regering een (raadplegend) referendum te organiseren alvorens er nog een cent naar zwakke landen zoals Griekenland gaat,
en gaat over tot de orde van de dag.
Vz, het schip van Mark is ons schip. Het vaart woelige baren tegemoet. Alle hens nu aan dek, want de golven zullen hoog zijn en de stormen hevig. Wat ons in deze onzekere tijden kracht moet geven is dit: wij zijn geen gewoon land. Onze geschiedenis kent zijn gelijke niet. Wij zijn Nederlanders. Wij hebben altijd vertrouwd op eigen kracht met onze vlag in top. Wij zijn niet bang voor de toekomst, maar zijn bereid alle zeeën te bevaren en geen golf is ons te hoog. Mijn fractie is trots daar deel van uit te mogen maken.

Meestal heb ik hier op, een eigen mening.
Je ziet het dagelijks op TV, dat Wilders gedemoniseerd word.
Alleen vind ik dat dom, want juist hoe harder dat je hem bestrijdt met middelen die rieken naar bedrog en vernedering, hoe harde hij groeit bij de Nederlandse kiezers........ Emoticon: Stupid Emoticon: Very funny

bambang
User
spacer line

Effe lachen tussen het serieuze nieuws door.

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Ik heb hardop gelachen.....vooral dat gezicht van

Cohen...schitterend Emoticon: Party!

Nemesis
User
User icon of Nemesis
spacer line

On 25-09-2011 10:57 zieleffe wrote:

[quote removed]

Ben het eens met je daaruit kan je zien dat het voorkomt onder de mensen die zich niets laten gelden dan geld en dat komt helaas in elk politiek kleur voor..... Emoticon: Stupid Emoticon: Cooool Emoticon: I love it

Click to see original image

Moet het even kwijt............... Emoticon: Confused Emoticon: Devil

[quote removed]

Meestal heb ik hier op, een eigen mening.
Je ziet het dagelijks op TV, dat Wilders gedemoniseerd word.
Alleen vind ik dat dom, want juist hoe harder dat je hem bestrijdt met middelen die rieken naar bedrog en vernedering, hoe harde hij groeit bij de Nederlandse kiezers........ Emoticon: Stupid Emoticon: Very funny

Tja, onlangs nog op het 8 uur journaal...

Ruim 5 minuten over ''doe eens even normaal''.

Alles en iedereen werd gevraagd zijn (negatieve) mening hierover te geven, maar hoewel ze meer dan 5 minuten zendtijd voor dit topic beschikbaar hadden kwam de reden van de uitspraak van Wilders niet aan de orde.

Hiermee werd duidelijk de indruk gewekt dat deze wat boute uitspraak uit de lucht kwam vallen, terwijl er natuurlijk een goede reden voor was.

Iemand in de mond leggen dat hij iemand voor aap uitmaakt, terwijl er over 'de aap komt uit de mouw' was gesproken is, is niet zo netjes.

Je kunt je afvragen of 'doe es effe normaal, man' de juiste toonsoort is voor het parlement, maar inhoudelijk is het natuurlijk wel een juiste reactie.

Ach, het is even afwachten tot Griekenland bankroet is en de Jager en Rutte uit mogen leggen dat we onze centjes tot op de laatste cent niet terugkrijgen. Op dat moment zal Nederland zich misschien realiseren dat die voor 'achterlijk' uitgemaakte Wilders toch misschien niet zo stom is. Emoticon: Bye bye

Amore, more, ore, re, probantur amicitiae. Si hoc legere scis nimium eruditiones habes.

spacer line  

Die nieuwsbrief van de PVV.
Emoticon: Laugh out loud .
Wat een selectieve verontwaardiging, mensen als Cohen maken zich al jaren druk om de veranderende toon. Ik ga de man niet tot op het bot verdedigen, maar zoals de PVV om zich heenslaat, dan lok je toch een bepaalde toon uit ?

Ik vind het vergelijk met de NSB echt over de schreef gaan, maar het was op dat moment niet eens zo'n gek vergelijk als iemand loopt zaniken over de Islamitische tsunami en woorden als deporteren in de mond neemt.

De grootste grap vind ik nog het feit dat ze 'de Islamitische aap' nu bagataliseren. Het is leuk om je uitspraken achter de boerka van spreekwoordelijk te hangen, maar ieder weldenkend mens weet dat de PVV Erdogan als een Islamitische aap ziet. En al zou het niet zo bedoeld zijn (laat me niet lachen), dan is het niet gek dat mensen het eruit opmaken, het komt immers uit de mond van iemand die het ook over kopvoddentaks heeft.

Nee, de PVV is steeds meer een karikatuur van zichzelf. Ze leiden elk debat af door met zogenaamde goedbedoelde uitspraken te komen en gaan nu opeens zaniken over het feit dat de Algemene Beschouwing wordt overschaduwd ?

De PVV had een stuk meer sympatie van mij kunnen krijgen als de toon van de muziek anders was. Fortuyn had wat dat aangaat een hele andere benadering, namelijk die van beschaving. En die man wist ook het volk te bereiken, je hoeft daarvoor niet de taal van de straat in het parlement te importeren.

Ik heb trouwens sowieso weinig op met een nationalistische partij die een Israelische vlag in de werkkamer heeft hangen.

"Bhinneka Tunggal Ika"

spacer line  

Op 25-09-2011 11:05 schreef bambang:
Effe lachen tussen het serieuze nieuws door.

[YouTube video verwijderd]

"Bhinneka Tunggal Ika"

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

On 25-09-2011 18:10 Nemesis wrote:

[quote removed]

Tja, onlangs nog op het 8 uur journaal...

Ruim 5 minuten over ''doe eens even normaal''.

Alles en iedereen werd gevraagd zijn (negatieve) mening hierover te geven, maar hoewel ze meer dan 5 minuten zendtijd voor dit topic beschikbaar hadden kwam de reden van de uitspraak van Wilders niet aan de orde.

Hiermee werd duidelijk de indruk gewekt dat deze wat boute uitspraak uit de lucht kwam vallen, terwijl er natuurlijk een goede reden voor was.

Iemand in de mond leggen dat hij iemand voor aap uitmaakt, terwijl er over 'de aap komt uit de mouw' was gesproken is, is niet zo netjes.

Je kunt je afvragen of 'doe es effe normaal, man' de juiste toonsoort is voor het parlement, maar inhoudelijk is het natuurlijk wel een juiste reactie.

Ach, het is even afwachten tot Griekenland bankroet is en de Jager en Rutte uit mogen leggen dat we onze centjes tot op de laatste cent niet terugkrijgen. Op dat moment zal Nederland zich misschien realiseren dat die voor 'achterlijk' uitgemaakte Wilders toch misschien niet zo stom is. Emoticon: Bye bye
On 25-09-2011 19:08 Macan Belanda wrote:
Die nieuwsbrief van de PVV.
Wat een selectieve verontwaardiging, mensen als Cohen maken zich al jaren druk om de veranderende toon. Ik ga de man niet tot op het bot verdedigen, maar zoals de PVV om zich heenslaat, dan lok je toch een bepaalde toon uit ?

Ik vind het vergelijk met de NSB echt over de schreef gaan, maar het was op dat moment niet eens zo'n gek vergelijk als iemand loopt zaniken over de Islamitische tsunami en woorden als deporteren in de mond neemt.

De grootste grap vind ik nog het feit dat ze 'de Islamitische aap' nu bagataliseren. Het is leuk om je uitspraken achter de boerka van spreekwoordelijk te hangen, maar ieder weldenkend mens weet dat de PVV Erdogan als een Islamitische aap ziet. En al zou het niet zo bedoeld zijn (laat me niet lachen), dan is het niet gek dat mensen het eruit opmaken, het komt immers uit de mond van iemand die het ook over kopvoddentaks heeft.

Nee, de PVV is steeds meer een karikatuur van zichzelf. Ze leiden elk debat af door met zogenaamde goedbedoelde uitspraken te komen en gaan nu opeens zaniken over het feit dat de Algemene Beschouwing wordt overschaduwd ?

De PVV had een stuk meer sympatie van mij kunnen krijgen als de toon van de muziek anders was. Fortuyn had wat dat aangaat een hele andere benadering, namelijk die van beschaving. En die man wist ook het volk te bereiken, je hoeft daarvoor niet de taal van de straat in het parlement te importeren.

Ik heb trouwens sowieso weinig op met een nationalistische partij die een Israelische vlag in de werkkamer heeft hangen.

Nemeses leuk dat je hier weer mee doet.
Het op die manier uitleggen, geeft al aan hoe je staat met je gedachte over de huidige tijd van de tweede kamer .
Niet voor niets begint de troon rede dit aan

Leden van de Staten-Generaal,
De huidige tijd vraagt om vastberadenheid en bereidheid tot verandering

Nou is dit dan geen verandering?

De Algemene Beschouwingen gingen niet over geld, maar over Geert.
En het enige waar ze mee komen is dat Wilders het woord "bedrijfspoedel" niet mag gebruiken en dat Rutte afstand moet nemen van gedrag Wilders.
Wilders heeft geen enkel schuttingwoord gebruikt, doet ie nooit. hij schreeuwt ook niet, waar ze hem van beschuldigen, gewoon klare taal en als men er niet tegen kan, pech gehad. men doet bij hem precies hetzelfde. hij zet gewoon de boel een beetje op scherp.
Volg eens de debatten in het Engelse lagerhuis. Waar er veel "dynamischer" gedebatteerd wordt.
Ik heb Wilders overigens nog nooit horen schreeuwen. Natuurlijk reageerde Cohen zuur op iemand die hem op alle terreinen aftroeft.
Goede aktie van Wilders.
Het zijn vaak andere die Wilders door het slijk halen en hem uitmaken voor van alles en nog wat, als Wilders daar dan op reageert is hij gelijk de gebeten hond.
Wilders heeft gelijk, dat hij goed en strak van zich afbijt.
In een land waar Cohen en consorten miljoenen kiezers racist, fascist en bruinhemd mogen noemen en ondertussen ons land weer eens in de uitverkoop doen moet dit ook mogelijk zijn.
Iedereen weet dat Geert een beetje provoceert (maar het blijft altijd netjes), maar toch laten de kamer leden zich weer compleet gek maken.
Het zijn echt wereldvreemde mensen die niet snappen hoe het leven werkt.
En het ergste wat geert zei was "bedrijfspoedel" en "achmed en fatima".
Nou nou wat verschrikkelijk... Wilders zelf wordt al jaren door de hele kamer voor nazi en fascist uitgemaakt.
Pechtold zelf noemde hem een racist omdat hij kritiek heeft op de islam.
Ik zou me als burger meer genaaid voelen door job cohen, die continu abstracte ambtenarentaal gebruikt maar inhoudelijk helemaal niets zegt

Over Israël M-B is dat er te veel gefocust wordt op die bezette gebieden.
Dat klopt ook, men zou er mee moeten stoppen.
Maar we mogen niet vergeten de geschiedenis voor de oorlog van 1969 heeft Moshe Dayan hen een voorstel gedaan om gezamenlijk het land te beheren, door hen een plaats in de Knesset te laten veroveren via verkiezingen.
Dan hadden ze meer bereikt dan waar ze nu staan.
Hun invloeden hadden dan meer geldigheid gehad en hadden ze zelf hun plaatsen kunnen ontwikkelen.
Maar NEEN ze wilde de vernietiging van Israël ook ingegeven door de Moslims in de Arabische wereld.
En deze viezerik uit Egypte foto hier onder

senior
User
User icon of senior
spacer line

Tja, een ieder heeft een mening over blonde Greet Wilders,zelf vertrouw ik hem voor geen meter en hopelijk gaan de oogkleppen bij zijn slaafse volgelingen de komende tijd af, ook al omdat zijn beweging ook nog vrijwel niets van zijn punten heeft kunnen realiseren in deze rariteiten regering.
Maar dat is ook niet verwonderlijk gezien de machtsgeilheid van het cda en de vvd die ten koste van alles hun plannen door de strot van de burgers douwen.

Laten we er maar op hopen dat het gezonde verstand bij de volgende verkiezingen bij een ieder weer boven komt en de pvv verdwijnt in niemandsland...en dat er een beter kabinet komt, hoewel dat moeilijk is.

hati hati, pelan pelan

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

78,720,971 topic views - 236,091 posts - 13,703 topics - 27,350 members - last post @ 18-01-2020 10:11 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

128,419,255 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com