indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Kan iemand mij zeggen of het mogelijk is om rechtstreeks van Palu naar Manado te vliegen. Ik vind uitsluitend vluchten die via Makassar gaan.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ja, ik kan ook niets vinden. In vroegere tijden toen ik nog wel eens naar Palu ging, was er wel een luchtverbinding tussen Palu en Gorontalo. Misschien moet je daar eens naar gaan zoeken. Heb ook ooit eens de afstand Palu-Gorontalo afgelegd (15 uur); geen aanrader.

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

YB, Bedankt, we zullen eens verder googelen.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Kan niks vinden.
Dan maar of terug vliegen naar Makassar en vandaar naar Gorontola of toch de stoute schoenen aantrekken en via de weg de afstand overbruggen. Iemand daar ervaring mee?

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Zoals ik boven al meldde:
Heb ook ooit eens de afstand Palu-Gorontalo afgelegd (15 uur); geen aanrader.

En dat is nog zachtjes uitgedrukt. Palu vind ik persoonlijk alleen maar per vliegtuig bereikbaar. Als men richting Gorontalo dan wel richting Poso moet, is men gedwongen over de smalle passen in het gebergte naar Toboli te reizen, sommige tijden van het jaar levensgevaarlijk vanwege landslides .

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

YB,
Natuurlijk nemen wij jouw waarschuwing ter harte. Echter is de afstand een afrader of is het landschap e.d. een afrader.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Het landschap is oke. Maar de reis zelf is afmattend vanwege de afstand. Vergeet ook niet de gevaarlijke "oversteek" over de bergpas van west naar oost. Maar als je een auto huurt en er iets langer voor uitrekt (onderweg logeren) dan is het wellicht te doen. Die 15 uur was echt een monsterrace met een bus van Gorontalo naar Palu (dus nog geen Manado; trek er dan nog maar bijna het dubbele aantal uren bij). Houd ook rekening met de regentijd. Tijdens de musim hujan kan je er zeker nog wel langer voor uittrekken.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Als je niet in Palu hoeft te zijn, kan je ook eens je licht gaan opsteken m.b.t. een bootverbinding tussen Poso en Gorontalo via de Togian-eilanden (deze laatsen de moeite waard).

ojla240
User
User icon of ojla240
spacer line

Ja en nee, dit is mogelijk.
Nee: je maakt eerst een tussenstop op Luwuk, duurt ongeveer 15-20 minuten, en vliegt dan door naar Manado.
1 uurtje naar Luwuk, en dan 1 uurtje naar Manado.
We hebben de tickets geregeld via een travelagent en vlogen met Merpati, een MA60.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

De route Palu - Manado wordt op dit moment niet meer gevlogen door Merpati, dus je zult inderdaad via een omweg moeten vliegen.

Ho Lee Fuk

ojla240
User
User icon of ojla240
spacer line

Yerun: bedoel je dat ik de vlucht van afgelopen zondag gedroomd heb ?

Of bedoel je dat Merpati niet meer rechtstreeks (dus zonder de tussenstop op Luwuk) naar Manado vliegt ?

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 01-10-2011 03:13 ojla240 wrote:
Yerun: bedoel je dat ik de vlucht van afgelopen zondag gedroomd heb ?

Of bedoel je dat Merpati niet meer rechtstreeks (dus zonder de tussenstop op Luwuk) naar Manado vliegt ?
Nee hoor, dat bedoel ik niet.. maar als ik op de site van Merpati kijk, dan is deze vlucht niet te reserveren... dan mag ik er denk ik vanuit gaan dat deze niet beschikbaar is. Hoewel dit voor Merpati wellicht een andere reden heeft. Ik zal het eens na laten vragen. Emoticon: Smile

Ho Lee Fuk

ojla240
User
User icon of ojla240
spacer line

Even een foto online gezet.
Deze toont het vliegveld van Palu waar we naar het vliegtuig moesten lopen.

Overigens, ook in de Lonely Planet staat dat je met Merpati van Palu naar Manado kan vliegen, en andersom natuurlijk.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Laat dat overigens maar weg. De meest recente LP is van januari 2010 en daarmee eigenlijk bijna twee jaar oud (laatste info zal in het najaar van 2009 verzameld zijn). Ik ben zelf een tijd terug ook met Palu bezig geweest (planning is inmiddels veranderd) maar ik kan me geen verbinding met Merpati herinneren (net nog gecheckt staat er niet in)
Niet dat dat iets uitmaakt; wat ik bedoel te zeggen is dat timetables in Indonesie veranderen waar je bij staat met Merpati voorop geloof ik en je daarmee nooit voor 100% op LP kan vertrouwen.

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

80,686,044 topic views - 237,916 posts - 13,715 topics - 29,373 members - last post @ 29-03-2020 19:45 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

131,595,894 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com