indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Sander1970
User
spacer line

Ik heb inmiddels begrepen dat Jakarta geen leuke stad is om te verblijven zoals bijvoorbeeld Bangkok. Maar ik kom er nou eenmaal, en als ik er dan toch ben wil ik wat zien ook. Ik verblijf er een dag of drie. Wie heeft er tips voor me van dingen die ik echt niet mag missen?

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Geen leuke stad? Ik vind dat persoonlijk niet. Het is er druk en vaak vies, tja, dat klopt, maar er wonen dan ook tussen de 10 en 15 miljoen mensen afhankelijk van de dag van de week en de maand van het jaar. Er is dus altijd wat te doen.

Absolute toppers zijn naar mijn mening Kota Tua (=de Oude Stad), het oorspronkelijke Batavia met meerdere musea in oude koloniale panden en inmiddels een autovrij centrum waar je heerlijk kunt zitten/lopen onder verder groeiende bomen.

Sunda Kelapa ligt een stukje naar het noorden en is de oude haven die tot op heden in gebruik is. De oude Nederlandse wachttoren staat er nog en je kunt de haven gewoon in om naar de prachtige schoeners te kijken die geladen en gelost worden. Aan boord gaan is geen probleem; gewoon even vriendelijk vragen.

Verder in Jakarta diverse parken waar je een praatje kunt maken met aanwezige mensen en spelende kinderen die maar al te vraag even met een buitenlander een poging willen maken tot conversatie.

De vele winkelcentra hebben ieder hun eigen charme, van duur, luxe en hooghartig (Grand Indonesia e.o., Senayan, MOI) tot de wat goedkopere minder formele en gezelligere plekken als Blok M Square, Atrium Senen en kledinggroothandel Tanah Abang. En wat te denken van de handelswijk/Chinese wijken Glodok en Mangga Dua. Een levendige plek waar je alles - letterijk alles - kan kopen, alleen dan niet met de prijzen van Harrods.

Uiteraard is er nog veel meer te doen, een ritje met de trein bijvoorbeeld, waardoor je wat van de directe omgeving kunt zien en het aanleggen van en dubbelspoor op sommige trajecten.

Overal in de stad wordt gebouwd, kantoorpanden en woontorens. Heb je daar belangstelling voor, dan kun je je in Jakarta dagen en dagen vermaken.

Zoals je ziet; wat je zoekt is er. Als je iets specifieks zoekt, laat het weten, zal ik kijken waar je datgene kan vinden. Het is er zeker namelijk, al moet je het weten te vinden in deze grote mierenhoop.

bambang
User
spacer line

En niet te vergeten, je kunt de busway nemen. Het is spotgoedkoop. De routemap kun je van internet plukken.

www.google.nl/search?hl=nl&cp=(...)ource=og&sa=N&tab=wi

simpati
User
spacer line

Jammer dat de routemappen niet actueel zijn, is de lijn Koridor 3 nu klaar of niet?
Kan je in Jakarta in dag of weekkaart kopen voor deze bus of is het iedere keer afrekenen?
Groetjes,
Jan

bambang
User
spacer line

www.transjakarta.co.id/rute.php#tab-3

Heb even snel de website bekeken: Kali Deres tot Harmoni. Nog niet tot Pasar Baru.
Misschien kan Jeroen het meer vertellen.

lcpro.files.wordpress.com/2009/11/busway03.jpg

spacer line  

On 20-09-2011 00:06 Sander1970 wrote:
Ik heb inmiddels begrepen dat Jakarta geen leuke stad is om te verblijven zoals bijvoorbeeld Bangkok.

Ik weet niet hoe Bangkok tegenwoordig is , maar toen ik Bangkok en Jakarta kon vergelijken ( 5x tegen Jkt bijna jaarlijks) is Jakarta nog beter dan Bangkok.
Maar dan ben ik bevooroordeel als oud bewoner .
Wat zijn jou interesse ?.
Als je het over oude gebouwen /paleizen hebt dan is Bangkok beter ook over nachtleven.Dunia Gembira of Gemerlap.
De Kota Tua is in mijn ogen een gerenoveerde oude gebouwen in een wijk waar het relatief vies is , de straten zijn stoffig en smal, en verkeersopstopping.
De "beroemde" Cafe Batavia in Noord Jakarta is n.m.m een zgn "Hollandse"cafe ( kroket) maar met veel nep oud interrieur.
Wil je gaan eten moet je naar Oasis gaan, Jl Rd Saleh Menteng . Boleh lah.
Wel is Jakarta een paradijs voor het Mall gebeuren waar je naar harte lust kan inkopen of kijken kijken niet kopen doen (doe ik altijd Emoticon: Shiny )..

http://www.youtube.com/watch?v=jwOh0VRM_Mo
http://www.expat.or.id/restaur(...)nts/cafebatavia.html

bisa dicek of makemyday .

spacer line  

On 20-09-2011 07:20 bambang wrote:

Heb even snel de website bekeken: Kali Deres tot Harmoni. Nog niet tot Pasar Baru.

Volgens mij staat er in .
Anders kan je vanaf Harmoni of lopen of met de bajaj , neem wel de nieuwe (blauwe) bajaj . Kost je ongeveer 1 eurie .
Trouwens de meeste orang turis gaat niet die route nemen , ze nemen meestal de route Blok M (Zuid Jakarta) naar Kota ( Noord Jakarta).

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Niet te missen natuurlijk het broodje kroket, ben het adres kwijt maar Jeroen kan dat aaanvullen denk ik Emoticon: Yummie!

It's only kinky the first time.

spacer line  

Broodje kroket , wit of bruin brood plus kroket kaan je ook halen bij de H.E.M.A restaurant .
1tje in Kebayoran, en 1tje bij Kedutaan Belanda di Jakarta.

Je heb ook H.E.M.A in Bandung , Paris van Java .
Had daar gegeten, om te "keuren".
Of mss bij een andere restoran , 20 meter vandaan, de BMC .
Van Bandung Melk Centrale.

totto
User
spacer line

Leuk dat je geproefd heb, maar kun je ook vertellen hoe het was?

Toto Travel.com

spacer line  

Het is voor mij nep kroket , kan niet tippen met Ferdinand Bol kroket die ik persoonlijk beter vind dan Kwekkeboom kroket .
Ook kroket bij Maison Bogerijen ( Braga Permai) Bandung is zo zo .

Ik heb hier over het eten zelfs , soms kan je bij gewone mensen thuis beter Indonesisch eten .
De tierelantijntjes is alleen leuk voor de sfeer .

spacer line  

Ancol niet ver van Mangga Dua is ook de moeite waard.

Alaaf

spacer line  

[quote] Op 20-09-2011 09:51 schreef Surya Atmadja:
Broodje kroket , wit of bruin brood plus kroket kaan je ook halen bij de H.E.M.A restaurant .
1tje in Kebayoran, en 1tje bij Kedutaan Belanda di Jakarta.

Waar ligt die HEMA in Kebayoran (Baru) ? Heb recent een tweetal foto's in Kebayoran gekregen van een Indo uit Colombia maar weet niet waar die toko ligt.

Alaaf

spacer line  

Echt Kebayoran Baru ook niet , ik dacht in de buurt van RS Fatmawati , richting Pondok Indah .
Zag het toevallig toen ik langs reed met de taxi. Een klein restaurant in een drukke weg .
Teruggaande wil ik kijken, maar vergeten omdat de taxi een andere route nam.moet

Je kan googlen.

spacer line  

Gek, als je daar bent denk je niet gauw aan een HEMA, nota bene ligt die niet zover van waar ik altijd logeerde. Ma kasih Emoticon: Bye bye

Alaaf

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 20-09-2011 07:20 bambang wrote:

Je kunt gewoon naar Pasar Baru met de bus hoor, lijn 1 tot 10 (?) zijn operationeel. voor Pasar Baru moet je eerst naar Harmoni, daar stap je over.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 20-09-2011 09:16 oyibo wrote:
Niet te missen natuurlijk het broodje kroket, ben het adres kwijt maar Jeroen kan dat aaanvullen denk ik Emoticon: Yummie!
Dat is The Cazbar in Mega Kuningan. Niet goedkoop, maar wel lekkerrrr

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

H.E.M.A restaurants zijn wel aardig, maar het Nederlandse is er te dik opgelegt en wekt daardoor te hoge verwachtingen. De bitterballetjes zijn opmerkelijk 'vlezig' in vergelijking met de gemiddelde Indonesische bitterballetjes. Pluspuntje dus, al kan het altijd beter.

simpati
User
spacer line

Kan je in Jakarta in dag of weekkaart kopen voor deze bus of is het iedere keer afrekenen?
Simpele vraag, helaas geen antwoord.

45havana
User
spacer line

Dan kan je als je in Bandung bent,beter bij Sumber Hidangan op de jln Braga terecht.Verkopen Melkbrood op de oude manier gebakken en je kan ook dubbel gebakken nemen dat maakt de korst lekker knapperig.Ook verkopen ze mini bitterballen die naar mijn mening best lekker zijn(beter als van Bogerijen).Het brood is overigens NIET zoet .Sumber Hidangan was vroeger Het Snoephuis.Veel personeel stammen ook nog uit jaar kruik!Je kan hier ook gewoon saucijcen broodje kopen met echte BABI(varkensvlees) zoals het hoort te zijn.Hun krentenbrood is ook goed en de gebakjes mogen er best zijn.Verkopen ook een soort rumbonen maar dan gevuld met likeur...best lekker

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 21-09-2011 03:15 simpati wrote:
Simpele vraag, helaas geen antwoord.
Nee, kan niet. Per entree betalen.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Sander1970 = SanderBali? Dan zal hij wel van uitgaan houden. En daarvoor is Jakarta uitermate goed geschikt (mocht Sander1970 niet dezelfde als SanderBali zijn, dan is dit hopelijk meegenomen).
Ik meen dat Yerun inmiddels Jakarta goed kent en zal je meer kunnen vertellen. Ik ga niet zo vaak meer uit in Jakarta dus loop enigszins achter.
Maar voldoende vertier in de Kemang-area en in Blok-M (www.jakartablokm.com). Dan heeft onze Hollandse (nou ja, Friese) Bartele Santema een aantal bars onder beheer (o.a. The Cazbar, Eastern Promise, De Hooi, De Burse: www.bugilsnews.com).
Verder zijn er vele bars in de verschillende star-rated hotels in Jakarta en verscheidene internationaal beroemde discotheken: (www.streetdirectory.com/travel_guide/indonesia/jakarta/nightlife) (www.jakarta100bars.com)

spacer line  

On 21-09-2011 01:49 Yerun wrote:
H.E.M.A restaurants zijn wel aardig, maar het Nederlandse is er te dik opgelegt en wekt daardoor te hoge verwachtingen. De bitterballetjes zijn opmerkelijk 'vlezig' in vergelijking met de gemiddelde Indonesische bitterballetjes. Pluspuntje dus, al kan het altijd beter.

Met een kampungan interieur .
Had veel vragen van een paar medewerkers moeten beantwoorden , hoe ik de interieur vind ( niet goed dus) , uitleg gegeven wat Hollandse keuken is etc etc .

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

HEMA is ook op het terrein van het Erasmushuis annex NL ambassade.

spacer line  

On 21-09-2011 03:59 45havana wrote:
Dan kan je als je in Bandung bent,beter bij Sumber Hidangan op de jln Braga terecht.

Mang, weet je toevallig de naam van een zgn nieuwe Ollandse restoran in Bandung Utara .
De Chef werd onder de hoede genomen door een Belanda.
De laatste 2 keren , mrt en juni 2011 kon ik het restoran niet bezoeken.
Ze staan in Bandung traveller .
Pas 2 jr dacht ik.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

74,354,150 topic views - 233,360 posts - 13,684 topics - 23,743 members - last post @ 21-08-2019 15:41 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

122,235,827 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com