indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Blog @ indonesiepagina.nl > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

BlogBlot
User
spacer line

Nederlandse Staat moet weduwen Rawagede betalen
Gepubliceerd op 15 september 2011 03:05
Nederland is aansprakelijk voor de schade die nabestaanden hebben geleden van het bloedbad dat Nederlandse militairen in 1947 in het dorp Rawagede op Java aanrichtten. De rechtbank in Den Haag bepaalde woensdag dat de Staat daarom een schadevergoeding moet betalen aan zeven weduwen van slachtoffers.
Lees verder , klik op de titel

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

Ik vraag me af of dat geld van de schadevergoeding wel in z"n geheel bij de weduwen terecht komt en niet de helft aan de strijkstok blijft hangen.

Shalom

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Deze zaak is beginnen te rollen doordat een Nederlandse advocaat (weet niet of dat die dame is die in dit stukje genoemd wordt) is gaan praten met nabestaanden en ze zo een beetje heeft gedwongen om maar een rechtszaak te beginnen. Dus natuurlijk gaat een 'redelijk' deel naar deze persoon, want anders wordt je er als advocaat ook niet beter van. Buiten dat moet het geld dan nog in rupiah's omgezet worden en bij mensen terecht komen die wellicht nooit een bankrekening hebben gehad. Tja.. dan blijft er vrij weinig over vrees ik.

bambang
User
spacer line

Vergeet ook niet de belastingheffing. De schadevergoeding wordt als inkomsten beschouwd.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Als die belastingen in Indonesie betaald worden dan moet inderdaad het een en ander afgedragen worden aan mensen die zich voor zullen doen als zijnde de belastingdienst. Politiebescherming voor het transport is ook nog niet meegerekend.. Nee, uitendelijk zullen de advocaten er geld aan verdienen en de slachtoffers/nabestaanden er van minder.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Niettemin een goede zaak, we hebben ons mond vol van misdaden tegen de menselijkheid.
De Kaddafi's, Taylors, Milosowitch en niet te vergeten Mladic, het belang hierbij is niet het geld.
Het belang is dat daders weten dat ook al is het tientallen jaren geleden ze ooit verantwoording af moeten leggen.
Helaas mochten vadertje Drees en smeerpijp Luns dit niet meer mee maken, maar het is een smet op hun verleden, want zij waren de hoofd verantwoordelijken.

Yahyah
User
spacer line

Op 15-09-2011 15:52 schreef Malam:
Niettemin een goede zaak, we hebben ons mond vol van misdaden tegen de menselijkheid.
De Kaddafis, Taylors, Milosowitch en niet te vergeten Mladic, het belang hierbij is niet het geld.
Het belang is dat daders weten dat ook al is het tientallen jaren geleden ze ooit verantwoording af moeten leggen.
Helaas mochten vadertje Drees en smeerpijp Luns dit niet meer mee maken, maar het is een smet op hun verleden, want zij waren de hoofd verantwoordelijken.

Ben ik het volledig mee eens. En al komt het geld niet op de juiste plaats, hiermee zijn wl de eerschulden voldaan.
Y.

marcel70
User
spacer line

Zou het wat zijn als we ook bij de Duitser gaan claimen.

Ben benieuwd of de Japaners ook een duit in het potje doen.

Becik ketitik olo Ketoro

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

De Kaddafis, Taylors, Milosowitch en niet te vergeten Mladic, het belang hierbij is niet het geld.

Dus met andere woorden dan laat je het nageslacht er maar voor opdraaien.
Ze hebben het geld nog niet want ik denk dat de regering in hoger beroep gaat.
Dus mensen de buit niet verdelen voor dat het geschoten is.
OOk wilde ik er bij vermelden dat de tegenwoordige D^^ rechters zo krom zijn als de pest.
Heb al ergens anders er ook over geschreven, het vertrouwen in deze rechters zijn heel laag...... Emoticon: Sadley Emoticon: Shut up! Emoticon: Nooo

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

spacer line  

De gerobak sapi van mijn opa werd gekonfiskeerd door de Belanda's .
Kan ik het terug claimen ?

bisa dicek of makemyday .

Donraphael
User
User icon of Donraphael
spacer line

Om Sid,

Natuurlijk kan je die gerobak sapi van je opa claimen. Aansluiten bij de mensen die "Mein Fahrrad zuruck" roepen.

Hoewel evenals Zieleffe, mijn vertrouwen in de Nederlandse rechters tot ver onder het nulpunt gezakt is, is het vonnis van de rechter in de zaak Rawagede rechtvaardig.
Nu alleen hopen dat de Staat niet de zaak schaamteloos probeert te rekken met een hoger beroep.

Revoluties, politiek, religie en goede doelen hebben nuttige idioten nodig

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Mein Fahrrad zuruck??? Breek me de bek niet open. Zo kan ik er nog wel een paar noemen.
Wel goed dat de uitspraak van de rechter voor Rawagede positief uitvalt. Een veroordeling is er en of dat nu geld oplevert of niet. Het recht zal zegevieren. En ik hoef mijn fiets niet terug.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

eveline
User
spacer line

On 15-09-2011 20:01 Donraphael wrote:
Om Sid,

Natuurlijk kan je die gerobak sapi van je opa claimen. Aansluiten bij de mensen die "Mein Fahrrad zuruck" roepen.

Hoewel evenals Zieleffe, mijn vertrouwen in de Nederlandse rechters tot ver onder het nulpunt gezakt is, is het vonnis van de rechter in de zaak Rawagede rechtvaardig.
Nu alleen hopen dat de Staat niet de zaak schaamteloos probeert te rekken met een hoger beroep.

Ze zijn hier anders wel meester in het rekken van tijd.
Sowieso voor het hele gebeuren in Indoensie willen ze het liefs alles ver verborgen zien onder de graszoden.

Choose to be optimistic, it feels better. If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito!

eveline
User
spacer line

On 15-09-2011 15:52 Malam wrote:
De Kaddafi's, Taylors, Milosowitch en niet te vergeten Mladic, het belang hierbij is niet het geld.

Helemaal mee eens!

Choose to be optimistic, it feels better. If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito!

spacer line  

Helemaal mee eens.

"Bhinneka Tunggal Ika"

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Dan ook die pieffen voor Drees die de koloniale bezetting tot stand heeft laten begaan.
Kom je ook aan het koninklijk huis die met Wilhelmina en daarna Juliana dit gebeuren nog niet afkeurde.... Emoticon: Confused Emoticon:

http://www.nrc.nl/nieuws/2011/(...)-gouden-koets-halen/
Heb de foto vervangen voor een nieuw actueler gebeurtenissen.
Ik begin er toch aan te twijfelen welk generatie die we nu voor het zeggen hebben.
Willen ze de geschiedenis opschonen of zo , kunnen ze niet tegen die overweldigende, toen in die tijd, het geweld.
Ja nu maken ze er wel een potje van, sorry ik houd nu mijn hart vast voor de toekomst, hoop een toekomst zonder geweld, waarin wij elkaar liefkozen en elkaar knuffelend door het leven gaan.............. Emoticon: Stupid Emoticon: So funny Emoticon: Frustrated

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

65,338,756 topic views - 229,476 posts - 13,648 topics - 19,983 members - last post @ 19-12-2018 00:39 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

110,234,866 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com