indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Middeltjes met DEET zijn hier ook in allerlei geuren en kleuren verkrijgbaar. Het vervelende is dat het gewoon een gif is, en dit in combinatie met (kleine) kinderen al helemaal niet gezond is.

Voor wat betreft de rabies; lokale mensen gaan er toch wel dood aan, want ze zijn nog te lui/simpel om zich gratis te laten behandelen na een beet. Want ja.. dan moet men naar de kliniek, kost allemaal tijd joh.. men kan beter doorwerken dan gaat het wel over. Tja, als je zo denkt, dan ga je dus gewoon dood aan rabies.

Sander1970
User
spacer line

Ik ben er inmiddels ook van overtuigd dat de GGD een puur commerciele organisatie is. Zo werd mij aangeraden malarone te gebruiken op Gili trawanang. Navraag leert echter dat de afgelopen tien jaar geen gevallen van malaria zijn voorgekomen op GT.
Geef me dan maar een forum als dit om aan informatie te komen.

olliga
User
spacer line

Ja dat vind ik ook, veel info op dit forum.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 19-09-2011 00:23 Sander1970 wrote:
Ik ben er inmiddels ook van overtuigd dat de GGD een puur commerciele organisatie is. Zo werd mij aangeraden malarone te gebruiken op Gili trawanang. Navraag leert echter dat de afgelopen tien jaar geen gevallen van malaria zijn voorgekomen op GT.
Geef me dan maar een forum als dit om aan informatie te komen.
Dat er geen malaria voorkomt zou ik ook niet direct geloven. Echter ergens in het midden lijkt me meer aannemelijk. Gewoon anti-muggen spul smeren zal veel problemen voorkomen.

En zoals eerder gezegd ook als je anti-malaria tabletten slikt (vreemde naam eigenlijk, dat anti) kun je gewoon malaria krijgen, de kans schijnt alleen lager te zijn.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 23-09-2011 12:35 Yerun wrote:

[quote removed]
En zoals eerder gezegd ook als je anti-malaria tabletten slikt (vreemde naam eigenlijk, dat anti) kun je gewoon malaria krijgen, de kans schijnt alleen lager te zijn.
Jawel, maar de diagnose ook moeilijker in geval van verdenking.
Overigens hoor ik juist dat de gili's meer malariaslachtoffers zouden hebben dan het vasteland van Lombok.....

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 23-09-2011 14:19 Anne Mieke wrote:

[quote removed]
Jawel, maar de diagnose ook moeilijker in geval van verdenking.
dat wist ik niet, reden te meer voor mij om dan maar helemaal niets te slikken.

spacer line  

Ik ben 2 jaar geleden vaker muggen tegen gekomen op Gili trawanang dan het jaar daarvoor op Gili-Meno. Terwijl ze van Meno zeggen dat je op moet passen vanwege het meertje aldaar.
En die mug die jou prikt moet maar net daarvoor een met malaria besmet levend wezen aangeprikt hebben. Je hebt er maar ntje nodig! Smeren en bedekken, en ingeval van twijfel aan de pillen. Die combinatie werkt het meest doeltreffend. Zekerheid is er nooit.

Oeps reageer ik op een Malaria bericht in een Rabies-topic Emoticon: Confused

Soms denk ik wel eens : je kan m`n rug op zak, dan gaan we er weer voor!

spacer line  

Dit topic over rabies

Check internet voor dit.
Blijkt dat als je gevaccineerd bent, je alleen maar 2x vaccin hoeft te krijgen.
Ben je niet gevaccineerd moet je binnen 48 uur 1x rabies-immunoglobuline en 4 of 5 x het vaccin.
Die rabies-immunoglobuline blijkt dus niet overal voor handen te zijn.

Peter

Soms denk ik wel eens : je kan m`n rug op zak, dan gaan we er weer voor!

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 23-09-2011 14:41 Yerun wrote:

[quote removed]
dat wist ik niet, reden te meer voor mij om dan maar helemaal niets te slikken.
Precies en daarom (plus de bijwerkingen) voor mij al heel lang geen malariatabletten meer.

Ik ben in de loop der jaren in Indonesie en Maleisie weleens naar een dokter geweest met vage (griepachtige) klachten. Dan zijn er altijd twee dingen waarvan ze je verdenken en dat is malaria en thypus. Ik ben ooit eens in (ik dacht in '97) in Kota Kinabalu (Sarawak, Maleisie) naar een arts geweest. Vraag 1: slikt u malariatabletten en het advies erachteraan: er onmiddellijk mee stoppen als er een diagnose gesteld moet worden. Wat overigens voor malaria sowieso vaak erg moeilijk is. Ik ben in rampjaar '95 ongeveer 50 keer in een ziekenhuis geweest (ik raakte destijd bijna de tel kwijt), zowel in Indonesie als in Nederland en ik ben daarvan meerdere keren op malaria getest (beide landen). Ook de artsen in het ziekenhuis in Nederland vertelde me toen dat diagnose soms lastig is. Het vervelende daarvan was dat ik destijds in Sulawesi uit voorzorg Fansidar kreeg voorgeschreven (volgens mij mag dat niet meer verkocht worden).
Maar uiteindelijk hebben ze me toch te pakken gekregen in 2008/2009. Veel preventieve middelen zijn tevens geneesmiddelen en het lijkt me ook wel logisch dat de geneesmiddelen effectiever zijn als ze niet eerst preventief worden gebruikt. Er is ook eens een arts geweest die me vertelde dat de preventie wel wat kan tegenhouden maar als het in je bloed zit dan krijg je het uiteindelijk toch.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Als ik op Bali zit en ik zie een hond, dan gewoon ruim voorbij lopen, mits het niet agressief is......ik heb Paludrine gekocht, ik zie het wel of ik het gaat slikken....
Maar bovenal....hrlijk genieten van Bali en zijn bezienswaardigheden.....
Volgend jaar met ingekrompen portemonnee zal het misschien niet meer lukken
om richting IR te gaan.... Emoticon: Cry Emoticon: Cry

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

72,523,548 topic views - 232,840 posts - 13,678 topics - 22,676 members - last post @ 26-06-2019 12:50 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

119,896,149 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com