indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

rama
User
User icon of rama
spacer line

Hallo,

Eind van de week vlieg wij met Malaysia naar DPS.
Als handbagage hebben wij een rugzak(je) waar we de benodigdheden voor onderweg in willen meenemen.
In het verleden hebben wij met andere maatschappijen ( KLM & Cathay P) geen problemen gehad vwb het meenemen van handbagage.
Ik heb gelezen dat je met Malaysia maar 5 kilo handbagage mee mag nemen.
Zou dit voor 2 personen in die ene rugzak samengevoegd mogen worden, of zou ik daar problemen mee krijgen ?
Heeft iemand ervaring met deze maatschappij vwb het meenemen van handbagage ??
Kan iemand mij aan deze info helpen ?

Bij voorbaat dank
Rama

www.ramahomestay.com

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Als je ziet hoe het er aan toe gaat met die handbagage dan word je daar niet goed van.
Hoe groot is die luchtzak of rugzak.
Ongelooflijk wat een backpakkers die zich op een wijze willen verplaatsen met een rugzak in de cabine van een vliegtuig.
Neem je ook je slaapzak mee...... Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye
Zelfs een rugzakje van kleine omvang zit je snel op 5 kilo
Als je toch ziet hoeveel plaats je hebt in die bagage bakken in het vliegtuig boven je hoofd dan lijkt het mij onverstandig een rugzak mee te nemen in het vliegtuig.................. Emoticon: Nooo

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

spacer line  

On 13-09-2011 09:30 rama wrote:

Ik heb gelezen dat je met Malaysia maar 5 kilo handbagage mee mag nemen.
Zou dit voor 2 personen in die ene rugzak samengevoegd mogen worden, of zou ik daar problemen mee krijgen ?

Rama

Zou je gaan denken.
De praktijk kan anders zijn .
Wij waren met zijn 3en, met 2 "beschaafde" standaard cabinekoffertje , 1tje zo goed als leeg, 2 kleine dig.fototoestel , scheerapparaat/tandenborstel die ik zelf nam, en een andere koffertje van 8,50 kilo (bij mijn zoon).
Het moest overgeheveld worden .Lang gediscusieerd en daarna zeiken , mocht niet baten.
Kost meer dan half uur , de wachtenden achter ons moesten zelf wijken naar een andere rij .
Uiteindelijk heb ik de 2 cabinkoffers naar de bagage gestuurd nadat ik mijn 2 fototoestellen er uit heb gehaald.

bisa dicek of makemyday .

spacer line  

Het is niet alleen het gewicht, het is (officieel) ook gebonden aan bepaalde maten die je vast wel ergens terug kunt vinden. Ik had vorig jaar een vlucht met Malaysian van KL naar Surabaya en had een rugzak als handbagage. Ik denk dat die zelfs de maten overschreed, maar het is een normale middelgrote rugzak. Het gewicht was denk ik eerder 15 kilo, al mijn fotoapparatuur zat erin ...

Niks over gehoord. Ik sta er inderdaad versteld van hoeveel kennelijk mag, maar ik heb maatschappijen ook wel eens over de kleinste dingetjes horen zeuren. Ik heb een koffer die op handbagage-formaat is, in Engeland moest die in zo'n pas-korfje bij het inchecken. Dat paste niet, maar ondersteboven en met flink geweld ging het wel. Dus mocht het ...
Emoticon: So funny .

"Bhinneka Tunggal Ika"

mvisscher
User
spacer line

Ben net terug en heb 8 vluchten gehad binnen 1 vakantie, maar niet 1 keer heeft iemand wat gezegd van onze handbagage. Wij hadden als hanndbagage voor zn 3en twee trolleys, 1 rugzak en een handtas mee. We hebben ook met MAS gevlogen !

rama
User
User icon of rama
spacer line

Het is zeker geen (over)grote rugzak.
Zit precies tussen de toegestane maten.
Maar het gewicht van 5 kilo, wat volgens de site is toegestaan, is wel erg weinig !!
Te bedenken dat ik ook nog een foto-sling bij me heb, welke ook al ongeveer 5 kilo weegt.
Ik vraag me dus af of Malaysian erg moeilijk doet als je over het gewicht van 5 kilo heen gaat , of dat ze nogal coulant zijn op deze vluchten ?

www.ramahomestay.com

maam Diaan
User
spacer line

Waarom niet voor de zekerheid verdelen over twee rugzakken?
Heb problemen gehad met een koffer van 15 kilo en één van 22 .
Mochten toendertijd 20 kilo per stuk wegen, dus moest er over-geheveld worden!

spacer line  

Ik kan het niet inschatten, het zal ook met de beambte te maken hebben denk ik. Je moet net geluk of pech hebben. Ik kwam van een internatioanel vlucht en volgens mij hanteert KLM 15 kilo. Ik heb met van de domme gehouden en net gedaan of de rugzak heel handelbaar was.

Als hij uit het bagagerek was gevallen tijdens de vlucht had iemand een gebroken nek. Ik gok echt 15 kilo dus. Is die 5 kilo restrictie nietgewoon om te zorgen dat mensen echt écht zo weinig mogelijk meenemen ?

"Bhinneka Tunggal Ika"

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Het feit dat er geen problemen zijn (geweest) met andere mij'en betekent niet dat er voorschriften zijn. De voorschriften voor handbagage worden steeds vaker strakker gehanteerd en dat komt ook voor een deel dat er inderdaad soms absurde gewichten maar vooral afmetingen in de cabine mee worden genomen.
Ik weet niet alles precies uit mijn hoofd maar je mag bij MAS idd een tas of kleine koffer meenemen met max 5 kg en van bepaalde afmetingen (misschien via de MAS siste opzoeken). Daarnaast mag je ook nog andere zaken los meenemen zoals een laptop, camera, een kleine handtas, jas etc. Dat is best wel een verwarrend omdat er altijd wordt gesproken over een stuks handbagage.

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

spacer line  

On 13-09-2011 12:25 maam Diaan wrote:

Waarom niet voor de zekerheid verdelen over twee rugzakken?
Heb problemen gehad met een koffer van 15 kilo en één van 22 .
Mochten toendertijd 20 kilo per stuk wegen, dus moest er over-geheveld worden!

Ben je met zijn 2-en of alleen.
We zijn toen met drie-en , dus 3 koffers , totaal onder de 60 kg.Maar ongelijk verdeeld .Moest toen overhevelen.En dan die 2 standaardcabin trolley ( de kleinste van Samsonite) .
Met veel O.H, zeiken , vertraging voor de anderen( ik ben aan het jennen) liepen we uiteindelijk naar de vliegtuig met niks in onze handen.Behalve paspoorten en kleine prulletjes .

joost
User
spacer line

Maam Diaan ik heb nog nooit problemen gehad indien mijn koffer 22 kg weegt en zeker niet als de 2e minder weegt.
Indien je Silvermember ben bij MAS mag je 5 kg extra meenemen.
Afhankelijk van je ticket mag de koffer 20 of 25 kg wegen. Dus dan wordt het voor mij 25 of 30 kg.
Vlieg al jaren met MAS. Overigens mag een koffer niet meer dan 32 kg wegen.
Op het traject K.L. - Surabaya wordt de handbagage regelmatig gewogen. Zeker als het vliegtuig vol zit met Indonesiers die na 2 jaar naar huis gaan met te veel aan handbagage.
Dan wordt het bijbetalen. Door zulke zeikerds sta ik langer in de rij.

spacer line  

On 14-09-2011 03:15 joost wrote:

Vlieg al jaren met MAS. Overigens mag een koffer niet meer dan 32 kg wegen.
Op het trajec t K.L. - Surabaya wordt de handbagage regelmatig gewogen. Zeker als het vliegtuig vol zit met Indonesiers die na 2 jaar naar huis gaan met te veel aan handbagage.
Dan wordt het bijbetalen. Door zulke zeikerds sta ik langer in de rij.

We hebben hier over de route AMS-JKT .
Zoals uit bovenstaande verhalen blijkt is er sprake van willekeur en domheid bij (niet kunnen tellen) de de personen die bij de incheckbali werken.

Heb betere ervaringen bij de incheckbali van Garuda .
Heb meegemaakt dat 20 wel 20 kg moet zijn .En terecht.
Trouwens nu geven ze ( vorige keren) 30 kg.

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

Beste mensen dat gewicht van een koffer is niets voor niets vastgesteld op een bepaald gewicht.Het vliegtuig moet wel op een normale manier de lucht in kunnen gaan.Ook moet je denken aan die schriele mennekes in indonesië die de koffers daar moeten uitladen.Het gaat daar niet met een lopende band zoals hier maar koffer voor wordt die uit het ruim getild.

Shalom

barubagus
User
spacer line

Altijd veel gezeik over overgewicht. Ik had 4 kilo overgewicht moest ik $70 betalen.
Dat vroegen ze cash! Toen ik zei dat ik per credit card wou betalen hoefde het opeens niet meer. Kortom dat wouden ze dus in hun eigen zak steken.

Overigens kun je bij bepaalde luchtvaartmaatschappijgen vanaf volgend jaar 2x23kg meenemen.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,202,192 topic views - 233,617 posts - 13,687 topics - 24,394 members - last post @ 16-09-2019 11:31 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,272,425 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com