indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

susila
User
spacer line

Hallo,

In november zal ik voor 5 maanden gaan rondreizen door zuid-oost azie. Indonesie zal mijn laatste land zijn, maar nu vraag ik mij af hoe ik het moet regelen mbt het visum.
Ik ga langer dan 30 dagen, maar ik zal pas in feb/mrt naar Indonesie gaan.
Ik had gelezen dat als ik hier een visum aanvraag doe, dat ik die moet gebruiken binnen 90 dagen. Dat red ik dus niet.
En ik heb gelezen dat om mijn VOA daar te gaan verlengen is ook niet zo makkelijk als het lijkt. Dat vergt veel tijd en moeite.

Wie kan mij hierbij helpen? Het liefste regel ik het van te voren. Is er een andere mogenlijkheid om dit toch te kunnen doen?

Alvast bedankt!

Anouk

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Tja de enige mogelijkheid is om te trachten binnen die 90 dagen in IndonesiŽ te zijn Anouk.
Zo niet op een VOA binnenkomen en een sponsor zien te vinden om je VOA voor 30 dagen te verlengen.
Benodigdheden kan je in een map bij de immigratie krijgen, 4 formulieren.
Ingevuld met gegevens en handtekening sponsor en kopie KTP (id) bij de immigratie inleveren.

susila
User
spacer line

Bedankt voor je reactie!
Maar die verlenging, gaat die meteen in of kan dat ook later? En hoe lang duurd dat gemiddeld, voordat ik hem verlengd heb?

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Pakweg een dag of vier voor het einde van je 30 dagen (VOA) met ingevulde papieren naar de immigratie en dan komt dat goed, ligt er ook een beetje aan waar je zit, Bali doet graag moeilijk maar hier op West Java is het een eitje, kost rond de 40 Euro.
Volgens mijn bescheiden mening kan die verlenging gelijk geschieden, maar trek er wel een aantal uren voor uit.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Als bij Zuidoost Azie bv ook Singapore, Thailand of Maleisie zit dan kun je je visum toch gewoon daar aanvragen?

Verlengen op VOA lijkt mij bij door het land reizen de minste optie omdat het geen zekerheid biedt of en hoelang je erover doet.

Verder zou ik ook eens bij de ambassade informeren of ze de begindatum van het visum niet later in kunnen laten gaan. Stel je regelt eea in oktober en en dan vragen of de datum op december gezet kan worden. Je kunt het altijd vragen.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Je visum kun je (zoals Anne Mieke al aangeeft) natuurlijk bij iedere Indonesische ambassade aanvragen. Dus als je een dagje de tijd hebt op je reis, dan vraag je even een visum aan. in Kuala Lumpur is het voor 11 uur brengen, na 15:30 ophalen.. Singapore hetzelfde via de agent (direct duurt 2 werkdagen geloof ik). Keuze genoeg dus.

Voor reizigers is het verlengen van een VoA op zijn zachtst gezegd onhandig. Kost tijd, kan enkele dagen zijn, en je moet 1 week voor verloop van je visum de verlenging al gaan regelen (volgens de regeltjes). Jammer van je tijd.

Ho Lee Fuk

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

80,686,044 topic views - 237,917 posts - 13,715 topics - 29,375 members - last post @ 29-03-2020 20:35 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

131,598,108 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com