indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Oh bedoel je dat zo.
Ja dan kom ik op mijn oude stokpaardje terug, Nederland en Indonesië zijn niet te vergelijken. Appels en peren.
Dat er hier gebruik wordt gemaakt van traditionele genezers, daar heb ik soms wel begrip voor.
Mensen zijn hier vaak erg bang voor doktoren, ziekenhuizen of hebben geen geld.
Maar als Europeanen zich gaan inlaten met dit soort genezers dan heb ik zo iets als Emoticon: Confused

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

De mogelijkheid tot scholing zoals hierboven beschreven kan wel aanwezig zijn maar dat betekent niet dat iedereen daarvan gebruik kan maken, het niveau moet ook nog navenant zijn, In Indonesie zijn er minder mogelijkheden in die zin dat er minder mensen gebruik van kunnen maken doordat er minder financiele middelen zijn.

Iemand met een betere schoolopleiding hoeft niet perse een ander wereldbeeld te hebben dan iemand met een paar klassen basisschool of dat beeld nou smaller. breder of meer of minder in de diepte is. Het gaat vooral om de interesse. Daarvan heb ik genoeg voorbeelden langs zien komen zowel in Indonesie als in Nederland.

Maar, we zijn weer lekker aan het afdwalen....

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

spacer line  

On 11-09-2011 18:12 bambang wrote:
Ik zal me beperken tot NL. In NL kun je naar school gaan. Als ik me niet vergis, zijn de middelbare schoolboeken nu gratis. Je kunt ook verder studeren: MBO, HBO of universiteit. De mogelijkheden tot scholing is aanwezig. Je krijgt dus intellectuele bagage mee.

Hoe kan je verklaren dat goed opgeleide, rijke etc etc westerlingen leerling worden van de Hare krishna beweging of van die Bhagwan ?

Kijk als je uit een visserdorp e.o komt en wil geloven dat Lou de palingboer God kan zijn , dat kan ik me nog begrijpen.
"Eenvoudige zielen" .

Geef mij maar Bakwan perkedel jagung of makreel uit Volendam.

bisa dicek of makemyday .

bambang
User
spacer line

De mens is een groepsdier die graag een leider volgt. De rijke westerling heeft van kleins af aan een bepaalde religie aangehangen die door zijn ouders, gemeenschap, school zijn opgelegd. Hij is zoekende.
Wat de westerling doet, is gewoon de ene oude religie vervangen door een nieuwe andere (sekte). Hij is gewend om opgenomen te worden in een groep (familie, werkkring). Hij heeft deze ingeruild voor een andere groep (sekte).
Na een bepaalde tijd heeft de zoekende zijn nieuwe religie laten bezinken en denkt na. Velen zijn bijv. de Bhagwan beweging uitgestapt omdat bepaalde zaken niet door de beugel kunnen (geld afgetroggeld, gedwongen sex). De zoekende is tot bezinning gekomen.

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Ene kant begrijp ik je heel goed Malam....
Maar aan de andere kant kan "iemand" een natuurlijke gave hebben die het bij zijn/ haar geboorte mee hebt gekregen, dat zelfs de béste arts ter wereld het niet tegen kan opnemen, snap je wat ik bedoeld? Dan zijn mensen die je met een kaarsje moet zoeken, en is ook bewezen dat er spontane genezingen gebeuren, alleen de wetenschap wil dan precies weten hoe dat zit, tjaaaa....de wonderen zijn de wereld nog niet uit zeg ik dan.
De rest zijn inderdaad charlatans die denken alleen aan hun portemonnee, hoe snel kan ik iemand geld afhandig maken, zie die Jomanda en haar soort!!
En mensen die lichamelijk wat mankeren en mensen die geestelijk ziek zijn moet je wel gescheiden houden, maar ook zij blijven de HOOP vasthouden op genezing, het is maar wáár je erin gelooft, toch?

bambang
User
spacer line

Op 11-09-2011 18:42 schreef Anne Mieke:
De mogelijkheid tot scholing zoals hierboven beschreven kan wel aanwezig zijn maar dat betekent niet dat iedereen daarvan gebruik kan maken, het niveau moet ook nog navenant zijn, In Indonesie zijn er minder mogelijkheden in die zin dat er minder mensen gebruik van kunnen maken doordat er minder financiele middelen zijn.

Iemand met een betere schoolopleiding hoeft niet perse een ander wereldbeeld te hebben dan iemand met een paar klassen basisschool of dat beeld nou smaller. breder of meer of minder in de diepte is. Het gaat vooral om de interesse. Daarvan heb ik genoeg voorbeelden langs zien komen zowel in Indonesie als in Nederland.

Maar, we zijn weer lekker aan het afdwalen....

Je hebt wel gelijk. Zelfs kende ik een leidinggevende. Ze had twee afgeronde HBO-opleidingen. Maar de sociale intelligentie laat te wensen over. Als manager moet je toch mensen kunnen sturen, coachen, inspireren, motiveren.

Om terug te komen op de "healer" is een ander verhaal. Hoe kun je mensen onderwijzen over religie en spiritualiteit als je maar 3 klassen lagere school hebt gehad. Je hebt kennis nodig over mythologie, godsdiensten, filosofie (logica). Enkel en alleen kennis halen uit de koran of bijbel lijkt me wat magertjes.

bambang
User
spacer line

Op 11-09-2011 19:17 schreef Kembang:
Ene kant begrijp ik je heel goed Malam....
Maar aan de andere kant kan "iemand" een natuurlijke gave hebben die het bij zijn/ haar geboorte mee hebt gekregen, dat zelfs de béste arts ter wereld het niet tegen kan opnemen, snap je wat ik bedoeld? Dan zijn mensen die je met een kaarsje moet zoeken, en is ook bewezen dat er spontane genezingen gebeuren, alleen de wetenschap wil dan precies weten hoe dat zit, tjaaaa....de wonderen zijn de wereld nog niet uit zeg ik dan.
De rest zijn inderdaad charlatans die denken alleen aan hun portemonnee, hoe snel kan ik iemand geld afhandig maken, zie die Jomanda en haar soort!!
En mensen die lichamelijk wat mankeren en mensen die geestelijk ziek zijn moet je wel gescheiden houden, maar ook zij blijven de HOOP vasthouden op genezing, het is maar wáár je erin gelooft, toch?

Ken je iemand met een natuurlijke gave die bij zijn geboorte meegekregen heeft? Mijn dikke teen is dik. Misschien kan hij mij helpen.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

We zijn inderdaad duidelijk aan het afdwalen, de vraag was goede een genezer in indonesië, waarom Bali vraag ik me nog steeds af maar ja daar zal ik wel geen antwoord op krijgen.

Uiteraard zal de vrager een antwoord verwachten als:
Jalan xxxxxx zit Frits met de gouden handjes - 80 % kans op genezing.
Jalan xxxxxx zit Piet met zijn helende ogen - 50 % kans op genezing.
Jalan xxxxxx zit Klaas die bid voor je - zeer grote kans op genezing

Maar werkt het nu echt zo op een forum?
Tja een forum is anoniem en mensen uiten zich anoniem vrijer als onder vier ogen.
Maar als iemand mij in de ogen kijkt en vraagt, Malam weet jij een genezer hier in Indonesië die me af kan helpen van een spieraandoening (welke?) en eventueel ook bot aanhechtingen dan heb ik zo iets als Emoticon: Confused woon je in Timboektoe?

Tja ik ben nu eenmaal bevooroordeeld t.a.v. dit soort genezers, maar ach kom zeg.
Dit is toch geen jonge meisjes kostschool.
Respect voor elkaar ok, maar het moet toch ook mogelijk zijn om een discussie te voeren over het wel of niet van deze wijze van genezing.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Waar een simpele vraag je naar toe kan brengen.
Ben zeer onder de indruk wat Malam allemaal heeft geschreven, duidelijker kan het niet.
Zijn mening deel ik maar heb wel de gedachte er achter dat er niets tot iets leid om veranderingen.
Zoals Bambang al suggereerde Onderwijs en nog eens onderwijs.
Maar daar ben je er nog niet, wat dacht je bij de onderwijs beschaving bij te brengen.
En als die hogere Dames en Heren zich onttrekken aan die verantwoordelijkheid en zelfs hun eigen zitten te verrijken.
Dan kan je in dat land niet veel veranderingen verwachten.
Maar dan laat ik alle anderen gebeurtenissen buiten beschouwing, want dan kom ik aan de religie terecht en daar hebben ze mij er al eerder op gewezen.

Vanavond nog een serie op TV gezien van Paul Rosenmöller, die onderweg is in Amerika en de oorspronkelijke mensen daar bezoeken, de Indianen.
Hij sprak met een van die lijders daar en die vertelde wat eigenlijk ook beschaving is, alles te willen delen met je mede mens, niet alleen geld, maar ook je hulp, het zijn voor elkaar.
Een vertelde dat Amerika op weg is zich zelf te vernietigen door dat ze de schulden last nooit meer kunnen terug betalen.
Ook is hij in Detroit geweest ,voor 85% zwarte bevolking.
Afijn het is te veel om op te noemen en hier te gaan beschrijven .

Beschaving is voor de westerse wereld een gegeven als je ziet hoe ver dat het kan gaan dan kan je soms concluderen dat het heel ver gaat.
Als je het Programma van Net5 Extreme Home Makeover bekijk dan is dat beschaving, het voor elkaar zijn.
Al is het wel via de TV en veel reclame van bedrijven, die daar veel geld in steken als reclame stunts., en daarmee goedwil kweekt

Maar ook daar gaat het slechter en worden de mensen geconfronteerd met crisissen die zijn weerga niet kent.
En allemaal gekomen door die geldwolven van mensen die alleen aan geld denken, handelen en niets anders doen dan over geld te willen bezitten.
EN nu kom je tot een vergelijk al is Indonesië een derde wereld land, maar hun houdingen zijn gebaseerd op veel geld en goud wat er blinkt en van boven bont en van onderen stront.
Een mentaliteit dat geen beschaving kent of is.......... Emoticon: Sadley Emoticon: Shut up! Emoticon:

Waar je hiermee kan afdwalen naar een proces van genezing tot kwakzalvers in verhouding met Geld.
Het is ook nog zo als je hier een ernstig ongeluk krijg en je hebt geen geld dan zijn ze verplicht om je te helpen als ziekenhuis moet je de been spalken of opereren.
Als ze dat daar doen dan is het afvragen of het geld er is en kan er van te voren niet betaald worden laten ze je gaan.
Helpen je ze dan, dat is de vraag, waarop ik eigenlijk geen goed antwoord op heb

Of je zegt dat je betaald en achteraf kan je niet aan voldoen kom je het ziekenhuis niet meer uit, voor dat je betaald hebt...................... Emoticon: Cry Emoticon: Confused Emoticon: Nooo

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ondanks dat het hier om een noodkreet kan gaan van iemand die ten einde raad is met haar klachten, bevreemdt het mij weer (voor de 1000ste x) waarom er wederom om Bali wordt gevraagd; een stukje grond in de staat Indonesia die qua bevolking en omvang nog geen 1% van de natie beslaat. Tellen het andere Indonesia en al die andere Indonesiers gewoon niet mee? Zijn die van geen enkel belang? Kunnen daar geen goede healers tussen zitten? Please, can somebody explain wat dat Bali-gedoe nou toch is? Ben ik dan zo dom........ik begrijp die Bali -hype gewoon niet?

Bij mijn 4e bezoek aan Indonesia ging ik pas naar Bali. En dan nog niet eens omdat ik het nou zo nodig moest zien, maar ik was op zoek naar iemand die zich op dat moment daar bevond. Vanwege de lol en het uitgaansleven ben ik er een paar maanden gebleven totdat ik de tijd vond gekomen weer eens naar Indonesia terug te gaan en het echte Indonesische leven op te snuiven. Ik kom nu vrij regelmatig al gedurende 20 jaren op Bali maar dat is voor werk of omdat de kinderen een strandvakantie willen. Voor mezelf kan ik toch wel heel wat betere, mooiere, meer spannende of relaxte oorden in dit immense land vinden, zowel als healers of new age goeroe´s die men overal kan vinden in Indonesia.

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 12-09-2011 16:38 Yogya-Bali wrote: ...bevreemdt het mij weer (voor de 1000ste x) waarom er wederom om Bali wordt gevraagd

Mij niet. Als je met vakantie naar Bali gaat, hoef je geen adressen van healers in Medan.

Ik mis wel andere aspecten in dit serieuze en derhalve tot humorvrij gebombardeerde topic.

• Geld. Toch een typisch Hollands trekje. Wakosda? Het antwoord zou moeten luiden: niets, nou ja, een paar sigaretten. Een echte (witte) dukun mag geen geld vragen. Zijn gave komt immers van God. Mijn schoonvader was dukun, en hij is er armer van geworden. Niet dat het veel uitmaakte trouwens. Maar genezers op Bali?
  • Wat is een `genezer'? Als je daar alles onder schaart dat niets te maken heeft met de Westerse geneeskunde, dan vallen daar bijvoorbeeld ook de acupuncturisten onder. Die rekenen wel geld, en voor zover ik kan overzien terecht ook nog. Vaak zijn het Chinezen die ook arts zijn in de Westerse zin van het woord.
  • En dan heb je nog het primaire onderscheid tussen Westerse en Oosterse geneeswijzen. De Oosterse geneeskunde mag je misschien zelfs zo niet noemen. Het uitgangspunt is immers niet `genezen,' maar `zorgen dat je niet ziek wordt.' Een smerig veel `gezonder' uitgangspunt, helaas moeilijk aantoonbaar. Want wie zegt dat je ziek geworden zou zijn als je die jamu niet geslikt zou hebben?

Enfin, serieuze zaken voor de mens. Effe aan m'n orang pintar vragen hoe het precies zit.

• MAD

Pak Pupyes
    User
    User icon of Pak Pupyes
    spacer line

On 11-09-2011 18:20 Malam wrote: Mensen zijn hier vaak erg bang voor doktoren, ziekenhuizen of hebben geen geld.

Mis. De rijke educated Javaan gaat naar de dukun, de Javaanse petani naar het ziekenhuis of de Puskesmas.

MAD

Kembang
    User
    User icon of Kembang
    spacer line

Ken je iemand met een natuurlijke gave die bij zijn geboorte meegekregen heeft? Mijn dikke teen is dik. Misschien kan hij mij helpen.

Bambang. Wat ik zélf hebt meegemaakt in 2006. Ik was daar bezig op Java een rond toer te maken. Ik heb al járen last van mijn maag, helemaal van binnenste buitense
    gekeerd door de artsen....zat tussen de "oren" , dat hoor je ook al zó vaak, toch?
    Ik had die dag wéér erg last van mijn maag en die gids zag dat, hij zei dat hij iets wilde geven en reed direct naar de Pasar, kocht daar een soort fruit en moest en direct eten en gedurende mijn vakantie gaf hij telkens zo'n stukje fruit., en dat ik daarna ben genezen als ik terug gaat naar Holland!! Tot op heden heb ik NOOIT meer last van mijn maag...... Zelf vertelde hij dat hij het van zijn Oma en Moeder heeft geleerd, en die hebben een soort gave in de geneeskrachtige natuurwijze die door worden gegeven aan een dochter of zoon die er ook de aanleg hebben....
    Dus Bambang ga met je grote teen nou naar zo'n zeldzame natuurman of vrouw toe die géén GELD vragen, waaróm.... omdat ze zeggen dat de natuur gratis is....je kan allerlei fruit en genezende kruiden uit de vrije natuur halen, snap je?? Ik wéét dat zulke mensen bestaan, alleen zij zijn met een Kaarsje te zoeken....ik heb geluk gehad!!
    Succes met het zoeken....voor je grote teen. Emoticon: Party!

elsbeth
    User
    spacer line

YB, nogal wiedes (zoals Pak Pupyes al zegt) je gaat niet naar een genezer op Java op zoek als je op Bali bent. Of denk je dat zo iemand zegt: eerst die genezer zoeken en daar dan mijn vakantie gaan vieren? Of eerst een genezer vinden en dan op die plek maar gaan wonen voor een paar jaar. Dat is natuurlijk iemand die daar al woont of daar naartoe gaat binnenkort voor vakantie.
    Toch snap ik jou niet: je komt al jaren met je gezin op Bali, weliswaar vanuit je woonplaats Yogjakarta, maar toch. Maar, voeg je eraan toe: dat is alleen maar voor mijn werk of omdat de kinderen een strandvakantie willen. Wat maakt jou dan anders dan al die andere gezinnen die vanuit standplaats Nederland OOK een strandvakantie willen op Bali?? Jij bent in de positie dat je door je werk heel veel van Indonesie hebt gezien. Daarnaast spreek je vloeiend Indonesisch en kun je je zeer gemakkelijk in "het Indonesische" bewegen.
    Je verwijt anderen aldoor "dat Bali-gedoe", maar in mijn ogen begin jijzelf ieder keer over "dat Bali-gedoe". Het wordt daardoor een vicieuze cirkel (dat zie je nu ook weer aan mijn posting). Je weet dat ik bijzonder weinig met Bali heb, het is dus totaal geen "verdedigen" van Bali. Het begint iets bekeerderigs te krijgen.

Yogya-Bali
    User
    User icon of Yogya-Bali
    spacer line

Je hebt wel gelijk Elsbeth. Ik had gisteren al een 2e reactie (reactie/beantwoording op mijn eigen reactie) klaar liggen, maar door storing met het internet in het hotel waar ik verblijf, kon dat dus niet doorgaan.
    Antwoord over een genezer op Bali heb ik direct gegeven. Maar rees toch de vraag gaat Caroh nou voor de genezer naar Indonesia of voor Bali? Als ze echt voor genezing komt, mag ze de vraag wel even duidelijker stellen dan even om de hoek een healer tevoorschijn toveren (dus Bali is belangrijker dan de healing : nog even gauw een genezertje uit de mouw schudden, maar wel dichtbij).
    Waarom de meesten naar Bali? Gevolg van de media. Een decennium geleden kon men onevenredig veel Fransen (en Italianen) aantreffen in Tana Toraja. Bleek een gevolg van een TV-programma over Toraja-land in Frankrijk. Dit jaar werd Yogya overstroomt met Fransen, wederom een reactie vanwege een promotie-filmpje op de Franse TV.
    Zo werkt het ook met Bali. Bali is overgepromoot en het is trendy om naar Bali te gaan (niet naar Indonesia). ¨Goh, ben je nog niet op Bali geweest? Nou, dan loop jij achter zeg......¨. Het is een must op Bali te zijn geweest. Dit brengt uiteraard allerlei commerciele rotzooi met zich mee als de new age -business, etc. Begrijpelijk, maar toont wel weer aan dat de huidige toerist meer op zoek is naar gemak, herkenbaarheid, etc. en weinig avontuurlijk is ingesteld.

zieleffe
    User
    User icon of zieleffe
    spacer line

Yogya-Bali kijk in mijn quote waar de reclame naar toe springt als je de cookies niet weg haalt.Op verschillende pagina's van kranten wordt ik achtervolgt door Google die reclame bootschappen te moeten slikken, totdat ik de cookies weg haalde........ Emoticon: Yeah right! Emoticon: Very funny

Ads door Google
    15 dagen Bali Indonesië
    Groepsreis Bali al voor € 1199 Bezoek de highlights van Bali!
    www.nrv.nl/15_dagen_bali
    Pensioenregeling
    Verstandig je pensioen regelen. Weet waar je op moet letten!
    www.afm.nl/consumenten
    Bali KRAS.NL
    Scherpgeprijsd bij KRAS.NL. Zonvakanties Bali!
    KRAS.NL/Bali
    Top 10 Spaarrentes
    Vergelijk alle banken. Vergelijk deposito rentes.
    www.SpaarRente.nl

nadat je de cookies hebt weg gehaald

Ads door Google
    Liefde Tilburg
    Duizenden singles zoeken via de chat een date. Schrijf U in!
    Tilburg.StedenDating.nl
    Word luchtverkeersleider
    Riant salaris, gunstige voorwaarden en een uitdaging. Take control!
    www.luchtverkeersleider.nl
    Aanbiedingen In Den Bosch
    50-70% Korting Op Leuke Dingen Restaurants, Spa's, Events & Meer
    www.LivingSocial.com
    ASR VermogenBelegd
    Beleggen met 't beleggingsprofiel dat bij je past. Maak 'n afspraak!
    www.asrverzekeringen.nl/Beleggen

Hoe komen ze daar bij dat ze weten waar ik op internet zit en Bali aanprijst als vakantie bestemming. Emoticon: Angry
    Dat betekend al dat je niet baas bent over je eigen computer waar P-P Pak Pupyes over schrijf in een andere topic....... Emoticon: Nice Emoticon: Yes!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Kembang
    User
    User icon of Kembang
    spacer line

Ik neem express Bali ( Godeneiland) omdat ik 1x op Java ben geweest en knettergek
    van werd van die "jammerende" moskee's ( mag ik niet zeggen), het begint élke ochtend al om 4.00 uur, je zit rechtop in bed van de schrik.... dat herhalen ze geloof ik 5x per dag??? En helaas om de zoveel meter staat wéér een Moskee enz.enz.
    Bali is er héérlijk rustig en je slaapt lekker door.....
    Andere eilanden dat trekt me niet écht....jaaaaa.....ik weet het wel, ik moet het éérst ervaren om dan pas te oordelen, dat klopt !! Ik geniet liever van de reisverhalen van AnneMieke..... Emoticon: Yes! Emoticon: Party!

elsbeth
    User
    spacer line

Omdat we allemaal zo anders zijn, leggen we ook andere prioriteiten.
    Daarom is het zo lastig om anderen te adviseren waar naar toe te gaan.
    Ik was zelf deze zomer op Sumatera (ben daar al vaker geweest). Thuis gekomen sprak ik iemand die ook op Sumatera was. Hij vond het juist erg tegenvallen.
    Dan valt mijn mond echt open: Sumatera tegenvallen??? Hoe is dat mogelijk?
    Heel simpel: we zoeken totaal andere dingen op in onze vakanties (en waarschijnlijk ook daarbuiten). Kom ik weer aan met de filosoof Kant: wir sehen die Welt nicht wie sie ist, sondern wie wir sind. (of iets van die strekking). Da's dan weer mijn stokpaardje.

Yogya-Bali
    User
    User icon of Yogya-Bali
    spacer line

On 14-09-2011 19:47 Kembang wrote: Andere eilanden dat trekt me niet écht....jaaaaa.....ik weet het wel, ik moet het éérst ervaren om dan pas te oordelen, dat klopt !!
    Klopt, moet je eerst ervaren. Ik ben pas bij mijn 4e bezoek aan Indonesia naar Bali gegaan waardoor ik eerder al andere eilanden had ervaren. En toen viel Bali vies tegen. De meesten maken echter de omgekeerde jump , eerst Bali en dan.......
    Edoch, ik kom vrij vaak buitenlandse toeristen en expats tegen die ergens anders zijn neergestreken dan Bali en de opmerking slaken: "Dat had ik eerder moeten doen."
    Tja, een beetje durf om van de geëikte paden durven te treden en het westerse gemak los(ser) te laten, is ervoor nodig. En dat blijkt juist te ontbreken bij de toerist àlà 21e eeuw i.t.t. die uit de late 20e eeuw. Anyway, sorry weer even off-topic.
    Nogmaals, healers en charlatans kom je overal in Indonesia tegen.....maar charlatans toch wel iets meer op Bali dan elders. Puur vanwege de commercie met dat new-age gedoe dat vnl. op Bali schijnt te kunnen floreren. (Kan de Balinees geen ongelijk geven; geld ligt voor het oprapen.)

bambang
    User
    spacer line

Het probleem is dat mensen de oplossingen buiten zichzelf zoeken.

Ze denken dat een "guru" (dukun, paragnost, paranormaal, helderziende etc. etc.) hun probleem kan oplossen. Door een "guru" te bezoeken en doordat een "guru" zijn hand op je hoofd legt, denken de mensen dat de problemen verdwijnen als sneeuw voor de zon.
    Een paar goede gesprekken voeren met iemand die levenservaring heeft, kan al voldoende zijn. Soms moet je toch een deskundige raadplegen zoals een psycholoog, jurist.
    Daarna moet je het zelf verwerken. Het kan jaren duren of je moet ermee leren leven; je denken en levensstijl wijzigen bijv.

Kembang
    User
    User icon of Kembang
    spacer line

Daar heb je ook gelijk in Bambang...maar zie mijn bovenstaande bericht over een
    NATUUR- genezer.........maar als er iemand erin gelooft....laat degene dan gewoon in z'n waarde, hij of zij merkt het zélf wel dat ze zijn belazerd!!!
    Waaróm gaan dan toch ál die mensen naar een Jomando en andere "clowns" toe??
    Ik zeg maar....HOOP doet leven en weet jij en ik waaróm die persoon ernaar toe gaat????? NEEN...dus.!!! Ga niet aan zélf overschatting doen omdat jij dénkt het beter te weten???

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
    If you do not have an account yet, you can register yourself here.

79,760,674 topic views - 236,720 posts - 13,710 topics - 28,487 members - last post @ 24-02-2020 10:28 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
    Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

130,118,763 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com