indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (3 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

zieleffe
User
spacer line

Actuele zaken uit het verleden in IndonesiŽ bezorgen steeds weer beroeringen
Buiten om dat er een aardbeving in Sumatra weer heeft plaats gevonden, zijn gebeurtenissen die het daglicht niet kunnen verdragen.
Maar zoals er ook gelukkig wereldwijd instanties zijn die proberen achter de waarheid te willen komen.
Daar is wikileaks een voorbeeld aan.
Al is de leugen nog zo snel de waarheid achterhaald het welÖÖ.
In de Telegraaf een verhaal over Munir die dood in het vliegtuig zat 2004

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

bambang
User
spacer line

De waarheid haalt niet altijd de leugen in. De mensen die achter deze moord door vergiftiging zit, is de geheime dienst. Als je iemand wilt vervolgen, heb je bewijzen nodig. Alleen aanwijzingen zijn niet voldoende.

Luo Ni
User
User icon of Luo Ni
spacer line

Het gebeurde drie stoelen voor my rechts.....
Tijdens de Garuda vlucht met als tussenstop Singapore. naar Amsterdam
Het is heel geraffineerd geweest deze ,,situatie,,
Vlak voor de crewwissel is er nog door de crew gevraagd of er een dokter aan boord was.
Dit zal mij altijd in het geheugen gegriefd blijven. Emoticon: Stupid

Vraag nu is ...Het dit nw onderzoek nog wel zin, of ..wat steekt hier weer achter.
Er zullen weer ,,hooggeplaatste Heren ,, met de wenkbrouwen fronzen en zich tegen de schamele haren ingestreken voelen. Emoticon: Angry
Met ale gevolgen weer voor Theo de tourist die Indonesia wil gaan bezoeken, boycot ofwel pelan pelan met visa etc Emoticon: Shut up!
Permissi
Luo Ni
Qingdao / Shandong / China Emoticon: Talk to the hand

Zhuńęsu√≠ n«ź de m√®ngxi«éng ...... Follow Your Dreams

zieleffe
User
spacer line

Zo zelfs lezen ze van uit China hier, welkom
Ja als je in die zelfde vlucht hebt gezeten en je merkt er niets van tot dat er iemand onwel is geworden en dat je later hoort ,dat hij is overleden, ja dan ga je wel even nadenken.
Hoe is het mogelijk dat er gewoon vergif in het eten of wat dan ook kan gedaan worden meestal is een bakje eten met aluminiumfolie gedicht.
Dus vreemd dat het dan zo kan gebeuren................ Emoticon: Emoticon: Talk to the hand Emoticon: Sadley

bambang
User
spacer line

Ja, er kunnen meer mensen betrokken zijn bij de moord. Bijv. steward(essen) die eten rondbrengen. De desbetreffende piloot kon zelfs de koffie met vergif persoonlijk aan het slachtoffer hebben gegeven.

spacer line  

Jou bovenstaande posting wijst indirect naar eventuele betrokkenheid van de crew .
En dit in tegenspraak met je vorige posting
De waarheid haalt niet altijd de leugen in. De mensen die achter deze moord door vergiftiging zit, is de geheime dienst. Als je iemand wilt vervolgen, heb je bewijzen nodig. Alleen aanwijzingen zijn niet voldoende.

Bij aanwijzing(en) heb je ook verschil tussen directe en indirecte .
Volgens de beluisterde telefoonstape kan men (voorlopig) alleen die meereizende piloot beschuldigen.
Of hij geslachtofferd werd kan alleen maar de geschiedenis wijzen.
Als er bewezen kan worden .Met de grote ALS .

bisa dicek of makemyday .

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 06-09-2011 14:24 Surya Atmadja wrote:
Jou bovenstaande posting wijst indirect naar eventuele betrokkenheid van de crew .
En dit in tegenspraak met je vorige posting

Bij aanwijzing(en) heb je ook verschil tussen directe en indirecte .
Volgens de beluisterde telefoonstape kan men (voorlopig) alleen die meereizende piloot beschuldigen.
Of hij geslachtofferd werd kan alleen maar de geschiedenis wijzen.
Als er bewezen kan worden .Met de grote ALS .

Natuurlijk als ik het niet dacht Emoticon: Laugh out loud
Nog effe door gaan Om Sid dan is het straks gewoon niet gebeurd.
Kwam er een vogeltje stiekem op 10 km hoogte het vliegtuig binnen met arsenicum in zijn snaveltje die heel toevallig in de koffie viel.
Het was natuurlijk wel een vogeltje met oorklepjes op die in verbinding stond met geheimzinnige figuren, natuurlijk geen Indonesische figuren Om Sid.
De piloot had net een telefoontje gehad en vloog uit de cockpit en zei tegen het vogeltje "hier hier hier"

Onzin verhaal Om Sid, ik weet het, maar dat is ook vaak de strekking van uw verhalen als u maar ruikt dat ergens een aanval op IndonesiŽ wordt gedaan.
Dan ga je inderdaad als je zelf aangeeft over in OH verhalen, als IndonesiŽ maar geen blaam treft Emoticon: Nooo

bambang
User
spacer line

Op 06-09-2011 16:54 schreef Malam:

[quote verwijderd]

Kwam er een vogeltje stiekem op 10 km hoogte het vliegtuig binnen met arsenicum in zijn snaveltje die heel toevallig in de koffie viel.
Het was natuurlijk wel een vogeltje met oorklepjes op die in verbinding stond met geheimzinnige figuren, natuurlijk geen Indonesische figuren Om Sid.
De piloot had net een telefoontje gehad en vloog uit de cockpit en zei tegen het vogeltje "hier hier hier"

Onzin verhaal Om Sid, ik weet het, maar dat is ook vaak de strekking van uw verhalen als u maar ruikt dat ergens een aanval op IndonesiŽ wordt gedaan.
Dan ga je inderdaad als je zelf aangeeft over in OH verhalen, als IndonesiŽ maar geen blaam treft Emoticon: Nooo

Emoticon: Worship Emoticon: Worship Emoticon: Worship

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Malam,
Bambang constateert klakkeloos dat de geheime dienst er achter zit. Over het algemeen zal dat ook wel zo zijn, want een crew zal niet uit zichzelf iemand vergiftigen.
Of de piloot moet onderdeel zijn geweest van het complot van die geheime dienst. En wat is makkelijker voor een geheime dienst om dan iemand anders te beschuldigen. Leugens of geen leugens, wellicht dat de waarheid ooit boven tafel komt. Daar haal je Munir echter niet mee terug.

De quote van Bambang begrijp ik niet. Maar ik begrijp meer reacties van Bambang niet.
Maar dat zal geheel aan mijzelf liggen.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

bambang
User
spacer line

Het zal wel aan jezelf liggen BintangJan. Goed gezien van jezelf. Nu moet je nog jezelf begrijpen.

De quote die ik aanhaal van Malam, betekent dat ik volledig ermee eens ben.

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Bambang, dat zeg ik al ik zoek de "schuld" geheel bij mijzelf. Ik heb voldoende zelfkennis om mezelf een spiegel voor te houden, maar het is wel makkelijk om met icons onder een quote, het met iemand eens te zijn. Kom toch eens met zinvolle, inhoudelijke reacties. Dat is hetgeen wat ik bij jou mis. Dus....doe je best. En kom niet met dom geleuter.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

bambang
User
spacer line

Jij wil een zinvolle discussie. Maar dan kom je met dom geleuter. Waar slaat dat op. Degene die hier dom is, dat ben jij. Je begrijpt dingen niet. Omdat je het niet in staat bent te begrijpen.
Ik heb genoeg postings gedaan, die kun je gewoon teruglezen.

Mag ik vragen wat jouw reden is om hier mij onvriendelijk te bejegenen?
Vertel. Domme gans. Ik kan ook mijn weer woord doen.

spacer line  

On 06-09-2011 16:54 Malam wrote:

[quote removed]

Om Malam , het zou beter zijn als je inhoudelijk reageert op mijn posting.
Anders krijgt je babylonische verwarring.

Ik kan zelf enigzins meegaan met de stelling van Bambang (voor deze keer dan).
Volgens de artikelen(Indonesisch) was er een indirecte aanwijzing dat de geheime dienst betrokken zouden zijn .
Dat de piloot/verdachte die later veroordeeld werd diverse contacten( in de vorm van afgetapte telefoonsgesprekken ) gelinkt kan worden met de geheime dienst.
Trouwens de veroordeelde piloot ( mss geslachofferd) is een piloot van de Garuda , maar behoorde niet tot de crew van de vliegtuig waar de slachtoffer reisde van Jakarta naar Amsterdam.

Als je mijn posting goed leest en de affaire goed had gevolgd dan zou je niet bovenstaande posting plaatsen.

Zoals Bambang schreef / vermoede werd ook gesugereerd door Indonesische media .
Nogmaals , zonder harde bewijzen kan men de dalangs of hoofd dalangs(puppet masters) niet zo maar veroordelen.

spacer line  

On 06-09-2011 17:59 BintangJan wrote:
Malam,
Bambang constateert klakkeloos dat de geheime dienst er achter zit. Over het algemeen zal dat ook wel zo zijn, want een crew zal niet uit zichzelf iemand vergiftigen.

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. B.J.
Zie mijn bovenstaande posting, al is het een reactie op de vreemde posting van Om Malam.

De veroordeelde Garuda piloot had contacten met de geheime dienst .
Hij was meegevlogen als passagier , ik dacht dat hij gesignaleerd was in de buurt van de slachtoffer, dacht bij tussenstop in Singapura. .
Vandaar dat hij de schuld kreeg en werd veroordeeld .

Wie zijn opdrachtgever(s) zijn is niet duidelijk , laat staan makkelijk te bewijzen.
Hij behoort niet tot de crew van de bewuste flight.
Dat de zaak stinkt , weet iedereen ook .

Alles is na te lezen in diverse artikelen in diverse Indonesische kranten.

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Op 06-09-2011 19:30 schreef bambang:
Jij wil een zinvolle discussie. Maar dan kom je met dom geleuter. Waar slaat dat op. Degene die hier dom is, dat ben jij. Je begrijpt dingen niet. Omdat je het niet in staat bent te begrijpen.
Ik heb genoeg postings gedaan, die kun je gewoon teruglezen.

Mag ik vragen wat jouw reden is om hier mij onvriendelijk te bejegenen?
Vertel. Domme gans. Ik kan ook mijn weer woord doen.

Beste Bambang, ik bejegen jou niet onvriendelijk. Ik heb jou een paar keer uitgenodigd inhoudelijk te reageren op sommige topics. Maar er komen geen zinvolle opmerkingen.
En om mij daarom een Domme Gans te noemen......Tja. Wat wil je nog meer, hoe moet ik me daar tegen verweren.
Weet je, inhoudelijke discussie met jou is niet mogelijk. En nu bejegen ik je echt onvriendelijk, maar ik kan niet anders meer. Holle vaten klinken het hardst. En voor mij ben je ťťn groot hol vat.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Goed, zullen we weer gewoon ontopic reageren? Persoonlijk gevit kan achterwege blijven denk ik zo.

Luo Ni
User
User icon of Luo Ni
spacer line

Salam semua. Emoticon: So funny

Heel interessant de reacties naar aanleiding van ......het bovenstaande gebeuren. gebeuren.

Hartelijk dank Zieleffe voor Uw welkoms woord.
Ter info ... ik ben al enkele jaren ,,member,, van deze side.
Ik ken persoonlijk ook de webmaster uit de periode uit Eindhoven, waar ik met velen anderen tijdens een bijeenkomst aanwezig mocht zijn.

Verder is Jan Simpatie beslist voor mij geen onbekende, en heb ik van zijn gastvrijheid op Bali mogen genieten.
Vaak met schaamte over zo enorm veel ,,loze kreten en verkapte bedreigingen,, door een ex Amsterdam die voor kort overleden is.

Kortom Indonesia is voor mij zeker niet onbekend en heb er familie banden.

A propos ik ben off tobic , maar wil toch graag van de gelegenheid gebruik maken om hier van uit china waar ik al jaren woon, dit toch even kenbaar te maken.
Met alle respect voor ieder zijn mening hier over , respect heeft altijd een boemerang effect.
Afin c,est la vie .
Hopend op een respectvolle discusie ondanks wat er ook gebeurd is de kern ,,Moord,, zal wel nooit boven water komen in dit geval.

Permissi -Zaijian
Luo Ni
Jeroen bedankt voor dit off topic message , moest het ff kwijt , terima kasih banyak Emoticon: Shiny

Donraphael
User
User icon of Donraphael
spacer line

Jammer, maar Munir was op de verkeerde tijd, verkeerde plaats en verkeerde vliegmaatschappij. Het was hoogstwaarschijnlijk niet gebeurd als hij niet met Garuda meegevlogen had. Niet dat Garuda slecht is, maar het moge duidelijk zijn dat de tentakels van de Indonesiche geheime dienst reiken tot in de vliegtuigen van Garuda. Hetzelfde verschijnsel zagen we in het verleden met de KGB en Aeroflot. Emoticon: Cooool

Revoluties, politiek, religie en goede doelen hebben nuttige idioten nodig

zieleffe
User
spacer line

Dus toch waar ze zo tegen hebben gestreden, het communisme, hanteerden ze de zelfde methodes.
Als ze ook nog de Aeroflot na doen dan is het slecht gesteld met de vliegtuigvloot.
Vandaag weer een naar beneden gedonderd waar velen de dood hebben gevonden een hele beroemde ijshockey club.
Vladimir Poetin,Dmitri Medvedev kunnen zo hard roepen dat ze valende manerges zullen oppakken, maar het zijn meer loesse woorden dan daden.

Luo Ni
User
User icon of Luo Ni
spacer line

Vandaag weer een naar beneden gedonderd waar velen de dood hebben gevonden een hele beroemde ijshockey club.
Vladimir Poetin,Dmitri Medvedev kunnen zo hard roepen dat ze valende manerges zullen oppakken, maar het zijn meer loesse woorden dan daden.

Zieleffe dit is echt een gegeven of een nadenkertje.
Enkele weken geleden gevlogen met een bekende Russian Airplane Company van Beijing /Moscow / Beijing.
Het hoeft beslist geen technische falen te zijn gezien dat ik een van de weinige mensen aan board was die nuchter was en niet naaar alcool rook...op beide vluchten. /nadenkertje/
Mijn overtiging is dat de oude Hollandse dakota meer betrouwbaar is dan een plane uit de oostbloklanden in het algemeen..
Vermoedelijk in de toekomst gaan deze firma,s aan klantenbinding doen in de vorm van extra korting op .....de parachuttes..
Last but not least , Al de Chinese planes zijn uiterst betrouwbaar en zeer modern, met een zeer goede service, .
Ik vlieg n.l vaak hier in China,en ben erg kritisch in deze zaken.... en om on topic te komen .. het risico on vergiftigd te worden is dan ook nihil zoals by garuda is gebeurd .. maar dat lag dan ook even anders natuurlijk.
Take care
Groetjes
Luo Ni
Qingdao / Shendong/China Emoticon: Smile

zieleffe
User
spacer line

ZO:, ja u durf, u heb lef om in die toestellen te kruipen.
Ja ha ha klanten binding bij een ticket een parachutte gratis bij leveren.
Wij hebben verschillende maatschappijen gevlogen Luhfthansa, Gulf Air, Koeweit Airline, China Air, SIngapore, KLM en uiteraard Garuda.

Wat mij zo verbaasde was hoe die mannen in witte jurken op het vliegveld in Koeweit door de poortjes liepen en die maar afgingen met dat hoge piep geluid.
Er had van alles onder die jurken kunnen hangen ha ha .
China is voor mij ook nog een land waar ik nog eens naar toe wilt gaan.
Vroeger op de scheepvaart geweest Changhai (schrijf ik het goed) met begeleiding mochten we de wal op naar een zeemanshuis dat was het.
We voeren ook naar Formosa heet nu Taiwan, waar we niet rechtstreeeks naar toe mochten varen, maar via eerst Japan aan te doen.
Affijn dat was de mooiste tijd van mijn leven................. Emoticon: Nice Emoticon: Shiny

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 07-09-2011 13:26 Donraphael wrote: Niet dat Garuda slecht is, maar het moge duidelijk zijn dat de tentakels van de Indonesiche geheime dienst reiken tot in de vliegtuigen van Garuda.
Uiteraard, het is dan ook een staatsmaatschappij. En zeer onderhevig aan allerlei malafide en maffioso praktijken, doorgaans door de staat gesponsord.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Indonesia is een prachtig land. Jammer dat degenen die aan de touwtjes trekken zo door en door slecht zijn. Het land en volk snakt naar betere autoriteiten (regering, volksvertegenwoordiging, bureaucratie, overheid, etc.).
Gisteren nog een leuk gesprek gehad met een Javaan over de (corrupte) overheid die in vele vormen īs lands economische vooruitgang voor allen tegenwerkt t.b.v. eigen prive-economische vooruitgang. Maar ja, algemeen bekend.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 06-09-2011 17:59 BintangJan wrote:
Bambang constateert klakkeloos dat de geheime dienst er achter zit.
Dat is toch wel min of meer algemeen bekend. Officieel nooit bewezen maar alle vermoedens duiden die richting op. In dit land van het wayang schimmenspel komt men zelden de waarheid te weten. Het blijft vaak bij sterke vermoedens die uitsluitend zijn gebaseerd op puur logisch denken. Het hele leven bestaat hier uit een schimmenspel; het belangrijkste is dat antwoord naar voren te brengen waarin voor een ieder gezichtsverlies is voorkomen. Voor de gemiddelde Indonesische burger acceptabel, voor de meeste bule niet in hun jacht op de ®waarheid® (ik schaar me daar zelf ook onder, gevolg van mijn westerse achtergrond).

zieleffe
User
spacer line

Op 11-09-2011 12:40 schreef Yogya-Bali:

[quote verwijderd]
Uiteraard, het is dan ook een staatsmaatschappij. En zeer onderhevig aan allerlei malafide en maffioso praktijken, doorgaans door de staat gesponsord.

Ik meende dat de vliegtuigen van Garuda altijd in onderhoud gebracht werden bij de KLM service.... Emoticon: Confused

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

86,695,879 topic views - 240,492 posts - 13,734 topics - 34,005 members - last post @ 21-11-2020 07:11 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

141,355,494 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com