indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

tomleeuw
User
User icon of tomleeuw
spacer line

1st. aan alle die mensen kennen en verloren zijn in Indonesie: sterkte

Mijn vraag gaat over het invullen van het visum formulier. Ik ga als toerist 28 dagen naar Java en Bali.
1. Moet ik bij persoonlijke gegevens (punt2) mijn beroep invullen en dus ook mijn werkgever?
2. Bij punt 5 (diverse) staat "heeft u reisdocumenten van andere landen in bezit?" Wat bedoelen ze daar mee? Ik land eerst in K.L. en vlieg daarna met een ander vliegtuig naar Jakarta. En ze vragen ook om het retour/doorreisticketnummer wat is dat? Retour is duidelijk maar onze reis zal uit 4 vluchten bestaan, moet ik die allen invullen?

Bedankt Tom

johanw
User
spacer line

Hallo Tom,

Het beste is het formulier zo volledig mogelijk in te vullen, dus ook jouw werkgever en telefoonnummer.
Bij punt 5 wordt bedoeld een dubbel paspoort, dus mensen met een Indonesisch en Nederlands Paspoort.
Retour/doorreis wil zeggen jouw ticket en vluchtnummer waarmee je Indonesia verlaat

Ik heb al twee keer een visum gekregen en nooit problemen gehad.
Succes
Jan

tomleeuw
User
User icon of tomleeuw
spacer line

Perfecto!

Bedankt.

Sepp Buys
User
User icon of Sepp Buys
spacer line

Ambtenarij moet je altijd zoveel mogelijk info geven. Anders kom je op een later tijdstip erachter, vaak te laat, dat het volgens de bureaucratie niet volledig was. Ik heb een tijd bij een ministerie gewerkt en moest subsidies verlenen. Echter het apparaat is zo verziekt dat ik er ben weg gegaan.
Alles zo volledig mogelijk invullen, ook al denk je dat de informatie niet van belang is.
Met je werkgever willen ze de zekerheid dat je niet in Indonesie een baan zoekt, dus geef ook je PZ manager op.
Reisdocumenten kan ook inhouden dat je een visum hebt van een land waarmee Indonesie in strijd is en je daardoor weigerd binnen te laten. Vliegen vanuit KL is geen probleem, ik verleng mijn visum regelmatig door naar KL te vliegen en dezelfde dag weer terug naar JKT of DPS. Nooit geen problemen opgeleverd.

Succes

Sepp

tomleeuw
User
User icon of tomleeuw
spacer line

o.k. dan heb ik toch nog een paar vragen:
1. onze return ticket vanuit indonesie is DPS > KL maar return ticket naar nederland is dus KL > AMS welke moet ik invullen? (waarschijnlijk DPS > KL)
2.klopt het dat ik niets invul bij Transit doeleinden en Beperkt verblijf en Sponsor als ik puur als toeris ga

Emoticon: Cooool

Sepp Buys
User
User icon of Sepp Buys
spacer line

Tom (Leeuw bier neem ik aan Ik kan het logo niet goed zien)

1) Alles opschrijven van DPS naar KL, van KL naar AMS. Van hun is van belang dat je uit Indonesie weg gaat en voldoet DPS KL al, maar schrijf KL AMS ook op!

2) Beperkt verblijf, duur van je verblijf in Indoenesie de heoveelhied dagen dat je hier blijft, Sponsor heb je niet nodig je verbruikt jouw eigen zuur verdiende geld mee naar Indoensie en behoeft geen sponsor.

Succes

Mijn moeder heeft alles opgestuurd naar Den Haag en had het binnen twee weken terug, en dat in de periode van de Kerst en Oud en Nieuw, pluim voor de Indonesische Ambassade!

En spreek de mensen van de ambassade altijd netjes aan met mijnheer en mevrouw, wees galant en open.

spacer line  

Hi allemaal,
Wij komen regelmatig in Indonesie, maar wat we eigenlijk nog niet weten is als we in binnenlandse vlucht willen maken, welke luchtvaart maatschappij is volgens jullie het veiligst ?
Op Bayu Buana vonden we zoveel binnenlandse vluchten (prijzen),
maar het gaat ons om welke het veiligst is.
Kan iemand ons hierover informeren .
Alvast bedank.

Z.Zwaan

Jantje
User
spacer line

Beste ZZ

In IndonesiŽ zijn geen consumentenorganisaties of vergelijkende warenonderzoeken. Men slikt alles! Wat je kunt proberen is: www.airsafe.com/events/airlines/garuda.htm
Ik kan je echter verzekeren dat vliegen altijd veiliger is dan een busreis !

tomleeuw
User
User icon of tomleeuw
spacer line

Ok. ik heb ons visum binnen Emoticon: Very funny
Nog ff een vraagje.
Er staat op 30 dagen geldig. Ik neem aan dat dat ingaat op de dag dat we in jakarta landen?

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Het visum gaa in op de dag van aankomst en aankomst 23.55 telt al voor 1 dag,heeft mij een keer US$20 gekost, zonder kwitantie omdat ik anders het vliegtuig zou hebben gemist.
Jan

esgerrits
User
spacer line

= edit: 1 keer is genoeg =

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

78,842,965 topic views - 236,141 posts - 13,703 topics - 27,449 members - last post @ 23-01-2020 03:47 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

128,592,256 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com