indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Yahyah
User
spacer line

Het zal hier op dit forun ongetwijfeld ergens zijn behandeld. Maar ik ben hier betrekkelijk nieuw en weet niet goed waar het te vinden.
Heeft het voordelen om in RI kleren (schoenen) te kopen? Ik stel me voor dat kleren daar goedkoper zijn. Ik stap niet in m'n nakie in 't vliegtuig, maar aanvullingen zijn misschien in RI beter aan te schaffen dan in Ned?
Y.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Je hebt hier voldoende kleding die goedkoper is, maar het probleem is de kwaliteit. Het meeste van dat spul wil je nog niet dood in gevonden worden om de simpele reden dat het geen katoen is, maar een mix van katoen en polyester of iets soortgelijks. Daarbuiten zijn stoffen vaak flinterdun, want tja.. het moet wel goedkoop natuurlijk.

Wil je kwaliteit kopen, dan kan dat hier ook voor prijzen die lager liggen dan in Nederland, maar dan moet je wel naar een fatsoenlijk warenhuis als Centro (de Bijenkorf). Goedkoper en vaak ook prima is de Matahari (C&A) en nog beter is Seibu of iets soortgelijks, maar da's duur, ook duurder als in Nederland.

Het ligt er ook aan waar je heen gaat en wat je wil kopen. Een winterjas kan wel lukken, maar zal niet gemakkelijk zijn. Eventuele grote maten zijn ook een stuk problematischer als in Nederland.

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

Maar Yerun toch je gaat toch geen confectie kleren dragen.Voor ietsie meer heb je maat kleding.

Shalom

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Shirtje hier, spijkerbroek daar.. die ga ik echt niet op maar laten maken. De keren dat ik een pak aan had zijn op 1 hand te tellen en bovendien hangt hier een net pak in de kast, naast een puik batikje. Ik pas overigens prima in confectie, dus waarom moeilijk doen?

Enne.. dat ietsje is wel 2x een ietsje.. maar natuurlijk lang niet zo duur als in Europa. Dat is waar.

spacer line  

On 28-08-2011 14:31 Yahyah wrote:
Ik stap niet in m'n nakie in 't vliegtuig, maar aanvullingen zijn misschien in RI beter aan te schaffen dan in Ned?
Y.

Hangt af wat voor soort kleren je wil kopen , en welkek(waliteitseisen) je hebt.
Per defenitie zijn vele kleren en soms (merk) schoenen vaak goedkoper dan in Amsterdam(Nederland). En zeker tijdens de opruiming .
In de tijdsvak van feestdagen, Moslim, Christen en 17 Agustus ( de zgn Zomer opruiming).
De warenhuizen in diverse malls zijn qua prijzen relatief goedkoper dan de Europese.
Qua kwaliteit en prijs kan het soms nog concureren met Singapore.

Voor de huis/tuin keuken kleren/schoeisel , de evenknie van Beverwijk < Miss Etam
, Zeeman , en Wibra klasse zijn de prijzen spotgoedkoop.
Tip: je moet wel in de grote steden naar de moderne malls gaan , al is het kijken kijken niet kopen(doe ik ook) .
Veel "Europees" merken( branded) zijn ook in Indonesia gemaakt .

bisa dicek of makemyday .

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ik loop trouwens alweer een jaar op Sketschers.. Niet gekocht om het merk, wist niet eens dat ze populair waren elders ter wereld, maar er zitten geen veters in, en ze zitten prima. Zeker als ze je ingelopen hebt. Een nieuw paar staat al maanden en maanden op mijn zweetvoeten te wachten, maar die ouwe lopen zo lekker voor toen 500.000 Rupiah.

spacer line  

2 maanden geleden had ik een stop over Singapore gedaan.
Na 24 jaar .
Toen was Singapura nog gezellig , je kijkt je ogen uit , al die luxe en de Chinese town .
Vergeleken met Jaakarta van pakweg 20-25 jaar geleden .
Wel staan de warenhuizen naast elkaar , een soort grote Kal;verstraat of Nieuwendijk .
En verdomd , Singapura is een kleine stad / staat .
Binnen 1 dag kan je al alle hoeken van Singapura zien.

Nou , het is mij tegen gevallen ,de meeste merkartikelen kan je ook in Jkt of Amsterdam kopen, wel duurder.
Ik vergelijk de prijzen graag , kopen doe ik niet , behalve als de diskon > 50% is .

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Het is inderdaad maar net wat voor kwaliteit je verwacht.
Zoals Yerun al zei, de kwaliteit van de stoffen stellen niet veel voor, maar ik doe het er mee, een aangemeten broek incl. stof 175.000, in die hoemeleboem stof blijft wel een messcherpe vouw zitten, zelfs na het wassen Emoticon: Yes!
Voor die prijs flikker ik zo'n broek na een jaartje weg en laat heel decadent voor pakweg 15 Euro weer een nieuwe maken Emoticon: Laugh out loud

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

5 jaar geleden zijn wij op Java geweest, mijn man kocht daar overhemden die hij nog steeds draagt!!! Voor mezelf was er helaas niets bij ondanks heel wat kledingzaken binnen ben gelopen is de grootste maat daar XL en dat is voor mij te klein Emoticon: Cry
In Nederland heb ik gewoon een maatje 40/42 .....
De dames in IndonesiŽ zijn stukken slanker en mooier en het is leuk om naar ze te kijken..... Toen kon je nog 100% katoen kopen en ook de batiks voor een paar Ruphia's....maar ik zou het nu niet weten en mensen op dit forum die weten het beter gezien zij al jŠren in IndonesiŽ wonen....en je leest nu ook van Yerun en Malam dat je nu moet betalen voor de kwaliteit....

paulana
User
spacer line

Natuurlijk Kembang , voor kwaliteit moet je meer betalen, maar het verschil met Nederland voor dezelfde kwaliteit vind ik enorm. Of de prijzen in NL zijn gezakt.
Voor een Nederlandse maat 40/42 kan je op Bali goed terecht (kopen-of maatwerk)
dat laatste heb ik zelf nooit laten doen, kan zelfs bij Carrefour leuk kopen.

Om Swastiastu

spacer line  

On 28-08-2011 16:39 Malam wrote:
maar ik doe het er mee, een aangemeten broek incl. stof 175.000, in die hoemeleboem stof blijft wel een messcherpe vouw zitten,

175.000 rupie ? Voor een gewone broek ?
Je Zus , ik denk dat het een toeristenprijs is.
Ome Sid , betaalde vorige keer (6 maanden geleden 125.000 rupie ) , stof maakt niet uit, kan katoen zijn of een mengsel .
EEn kostuum met stof (geen echte tropical wool) kost in de aanbieding onder de 60-70n euro , en niet van een tai-lor bij een pasar tradisional(obrasan) maar bij een redelijke mall. Een gewone kostuum zal ongeveer 100 euro kosten.

Let op , kwaliteit kost altijd geld .

spacer line  

On 28-08-2011 17:13 paulana wrote:

Natuurlijk Kembang , voor kwaliteit moet je meer betalen, maar het verschil met Nederland voor dezelfde kwaliteit vind ik enorm. Of de prijzen in NL zijn gezakt.

In de afgelopen jaren kom een echte tailor uit Azie ( Hongkong ?) die in grote hotels in Amsterdam(ook andere steden) om de maten van de klant te meten.
X dagen later(weken?) komt hij terug met op maat gemaakte kostuum.
Vroeger komen ze o.a bij de OKURA hotel .
En de prijzen zijn gedemocratiseerd , ik denk minder dan de helft of meer dan de prijzen in 1969 .

Veel bekende merken uit Europa hebben hun productielijnen in Hongkong /Bangkok. Soms ook in Indonesia.

paulana
User
spacer line

Op 28-08-2011 22:44 schreef Surya Atmadja:

[quote verwijderd]

Ome Sid , betaalde vorige keer (6 maanden geleden 125.000 rupie ) , stof maakt niet uit, kan katoen zijn of een mengsel .
EEn kostuum met stof (geen echte tropical wool) kost in de aanbieding onder de 60-70n euro , en niet van een tai-lor bij een pasar tradisional(obrasan) maar bij een redelijke mall. Een gewone kostuum zal ongeveer 100 euro kosten , kwaliteit kost altijd geld .

Ja Ome Sid, voor een dubbeltje geboren wil nu een euro worden!! Gaat niet in RI. Emoticon: Party!

Om Swastiastu

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 28-08-2011 22:44 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Mijn zus Om Surya? kan niet, kan niet, kan niet, heb helemaal geen zus, Om Malam was de jongste van de die slurfjes die paps en mams voort hebben gebracht Emoticon: Wink
175.000 is bij de kleermaker waar ik placht te komen hier voor een broek standaard, zowel voor rijsteters en kaaskoppen Emoticon: Yes!
Ik moet zeggen dat de kwaliteit van de stof te wensen over laat, maar de kwaliteit van het naaiwerk en de afwerking is werkelijk subliem tot in de kleinste details.
Ik voel me dan ook niet genaaid Emoticon: Laugh out loud

paulana
User
spacer line

Kleine corrigatie pak. Malam ; de kleermaker of tailor waar je pleegt te komen!! Smurf!!

Verder zijn we natuurljk gelukkig , dat jij je niet gepaaid voelde hoewel alles beter kon.

Kan jouw Poppy dat niet maken, ze mag mijn mini-naaimaschine lenen als het zo uitkomt. Mini-mini maar werkt fantastisch Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Om Swastiastu

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Als we dan toch aan het corrigeren zijn dan maar gelijk een kleine correctie op het woord "corrigatie" dat woord bestaat namelijk niet, ook niet is smurfenland. Emoticon: Wink

De kleermaker waar ik pleegt te komen zou er op kunnen duiden dat ik er bijvoorbeeld weer naar toe zou gaan.
Zou dit door de posting van Om Surya op losse schroeven komen te staan, omdat ik volgens hem een toeristenprijs betaal Emoticon: Blush , dan blijft over, dat het zeker was dat ik er in het verleden kwam. Emoticon: Yes!
De verleden tijd van plegen is placht, (behalve bij het plegen van een misdaad dan is het pleegde)

Placht is hier juist. Dat is de verleden tijd van plegen in de betekenis 'gewoon zijn, de gewoonte hebben (om)'. Vroeger bestond ook het voltooid deelwoord geplogen, maar dat is langgeleden uit onze taal verdwenen. Plegen heeft in deze betekenis nu geen voltooid deelwoord meer.

Om in Om Surya zijn woorden te vervallen "bisa di cek Ibu" Emoticon: Bye bye

De waarheid en niets dan de waarheid, net als dat enkelvoud van ouden van dagen "oud van dag is" en de verleden tijd van komkommer "kwamkwammer" Emoticon: Laugh out loud

Bedankt voor het aanbod van je mini naaimachine Emoticon: Yes!
Maar ondanks dat mijn echtgenote een mini vrouwtje is, heb ik hier een heuse ouderwetse grote zwarte Singer staan (vooroorlogse kwaliteit)
Maar aangezien mijn Pop huisvrouw in ruste is, wordt die zwarte locomotief alleen door mijn schoonzus gebruikt voor kleine verstel werkzaamheden Emoticon: Laugh out loud

paulana
User
spacer line

Emoticon: Laugh out loud
Bedankt voor de correctie liefje, met of zonder kwamkwammer.
Van placht heb ik nog nooit gehoord, wel pleegde. Maar jij bent zovaak in NL met de kinderen dat ik je onmiddelijk geloof! ben uit NL sinds 1994 en kom daarom veelvuldig in een situatie waarin ik denk ,dat is logischer. Niet dus alweer wat geleerd vandaag.

Makasih banyak Pak. God zal je belonen, ik kan het niet Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Om Swastiastu

paulana
User
spacer line

Op 29-08-2011 04:59 schreef Malam:
Als we dan toch aan het corrigeren zijn dan maar gelijk een kleine correctie op het woord "corrigatie" dat woord bestaat namelijk niet, ook niet is smurfenland. Emoticon: Wink

De kleermaker waar ik pleegt te komen zou er op kunnen duiden dat ik er bijvoorbeeld weer naar toe zou gaan.
Zou dit door de posting van Om Surya op losse schroeven komen te staan, omdat ik volgens hem een toeristenprijs betaal Emoticon: Blush , dan blijft over, dat het zeker was dat ik er in het verleden kwam. Emoticon: Yes!
De verleden tijd van plegen is placht, (behalve bij het plegen van een misdaad dan is het pleegde)

Placht is hier juist. Dat is de verleden tijd van plegen in de betekenis gewoon zijn, de gewoonte hebben (om). Vroeger bestond ook het voltooid deelwoord geplogen, maar dat is langgeleden uit onze taal verdwenen. Plegen heeft in deze betekenis nu geen voltooid deelwoord meer.

Om in Om Surya zijn woorden te vervallen "bisa di cek Ibu" Emoticon: Bye bye

De waarheid en niets dan de waarheid, net als dat enkelvoud van ouden van dagen "oud van dag is" en de verleden tijd van komkommer "kwamkwammer" Emoticon: Laugh out loud

Bedankt voor het aanbod van je mini naaimachine Emoticon: Yes!
Maar ondanks dat mijn echtgenote een mini vrouwtje is, heb ik hier een heuse ouderwetse grote zwarte Singer staan (vooroorlogse kwaliteit)
Maar aangezien mijn Pop huisvrouw in ruste is, wordt die zwarte locomotief alleen door mijn schoonzus gebruikt voor kleine verstel werkzaamheden Emoticon: Laugh out loud

Malam, Pop kan die naaimachine krijgen nooit gebruikt en klein, maar werkt als een grote. Ikke ben te onhandig voor zoiets als handarbeid etc.en m,n hobby is het ook niet echt. Emoticon: Party! Emoticon: Shut up!

Om Swastiastu

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 29-08-2011 05:13 paulana wrote:
Emoticon: Laugh out loud
Bedankt voor de correctie liefje, met of zonder kwamkwammer.
Van placht heb ik nog nooit gehoord, wel pleegde. Maar jij bent zovaak in NL met de kinderen dat ik je onmiddelijk geloof! ben uit NL sinds 1994 en kom daarom veelvuldig in een situatie waarin ik denk ,dat is logischer. Niet dus alweer wat geleerd vandaag.

Makasih banyak Pak. God zal je belonen, ik kan het niet Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Gef nix.

Mijn handicap is het gebruik van de d of de t of dt, krijg ik er verdomme niet in Emoticon: Angry

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 29-08-2011 05:25 paulana wrote:

[quote removed]

Malam, Pop kan die naaimachine krijgen nooit gebruikt en klein, maar werkt als een grote. Ikke ben te onhandig voor zoiets als handarbeid etc.en m,n hobby is het ook niet echt. Emoticon: Party! Emoticon: Shut up!

Bedankt Paulana, maar zoals ik al zei, Pop geniet van haar rust, daarbij komt nog dat het naaien ook haar hobby niet is, schoonzus lief doet dat.
Ze heeft ooit mij genaaid, door met haar samen te gaan wonen ben ik een financiŽring aangegaan waar ik nooit meer aan afbetaald kom Emoticon: Blush
Maaaaaaar ik laat dat met heel mijn hart over mij heen komen Emoticon: Yes!

paulana
User
spacer line

Ja dat is ook zoiets, maar vaak als je het typt zie je dat het niet goed is, het past dan gewoon niet.

Zijn die gastarbeiders nu uit je lichaam weg, en bij Hennie ook dat was niet geheel ongevaarlijk Malammeke Emoticon: Frustrated Emoticon: Frustrated

Om Swastiastu

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 29-08-2011 05:35 paulana wrote:
Ja dat is ook zoiets, maar vaak als je het typt zie je dat het niet goed is, het past dan gewoon niet.

Zijn die gastarbeiders nu uit je lichaam weg, en bij Hennie ook dat was niet geheel ongevaarlijk Malammeke Emoticon: Frustrated Emoticon: Frustrated

Verder in omong kosong we zijn offline.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

On 29-08-2011 05:38 Malam wrote:

[quote removed]

Verder in omong kosong we zijn offline.
Daar dus inderdaad Emoticon: Smile

spacer line  

On 29-08-2011 03:10 Malam wrote:

[quote removed]

Mijn zus Om Surya? kan niet, kan niet, kan niet, heb helemaal geen zus,

Eigenlijk wil ik JeZus nog aan toe schrijven Emoticon: Yes! .
Of OMG .
Kan ook Gesus als het moet.
Ik betaalde 125.000 inclusief stof , en dan in Jakarta , wel in Jkt Barat, in de buurt van Binus Universiteit.
Bij Jalan Sabang betaal je voor maakloon 275.000 rupie , het is wel een International Taylor, had ooit een 3delig kostuum laten maken, is perfect gemaakt.
Dacht dat ik de stof uit Amstelerdam meenam ( AlbertCuyp markt).
Vroeger had je een stoffenhandel met echt goede stoffen .
In Amsterdam(buurt Marnixstraat) heb je ook een maandag markt , alleen voor stoffen.
2 of 3x per jaar heb je ook die terugkerende zondag stoffenmarkt .

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ja Om Surya, maar er zijn hier niet al te veel goede kleermakers die een broek of een kostuum kunnen maken en je weet het hť in het land der blinden is ťťnoog koning.
Voor de dames is hier zat te vinden die zijn voor een appel en een ei klaar.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

51,469,118 topic views - 223,975 posts - 13,518 topics - 16,749 members - last post @ 24-11-2017 22:13 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

92,528,814 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com