indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

http://www.volkskrant.nl/vk/nl(...)g-in-Indonesie.dhtml

Leuk dat die traditie zich toch weer herhaalt
om de plaatjes te bekijken even terugstappen.

Shalom

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

koekhappen doen ze ook (al is het geen ontbijtkoek), zaklopen heb ik ook eens een rondje meegedaan toen ik nog in Yogya woonde.

hosje
User
User icon of hosje
spacer line

mijn kinderen zijn een paar maanden naar school gegaan op Bali. Tijdens het schoolreisje deden de kinderen ook allemaal traditionele indonesische spelletjes, zo legde de juf me trots uit. Ze legde me uit van een touwtje rond je middel met een potlood eraan etc.... Ohh spijkerpoepen!? of potloodpoepen, wat je wil.
ons zoontje was overigens kampioen geworden, tot grote verbazing van de indonesiers... een blanke kampioen bij ons traditionele spel!! hahaha
ander spel was overigens inderdaad kroepoekhappen.
wel leuk omdat zo te zien

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

78,769,833 topic views - 236,129 posts - 13,703 topics - 27,403 members - last post @ 20-01-2020 13:12 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

128,499,256 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com