indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Andere praat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Zo rond de jaar wisseling wil ik een paar weken nar Maleisie gaan.

Ik heb reeds diverse web-site door gespit met info.

Nu ben ik eigenlijk opzoek naar meningen ideen die je niet in al die toeristische sites vindt.
Ik ben een natuur mens en ga da graag de natuur in, maar China town bezoeken en paar andere leuke (toeristische) plekjes van vermaak ben ik ook niet vies van.

Wat zijn jullie belevenissen met dat land, wat zijn je leuke herineringen aan dat land. Voor zover er uberhaupt iemand van hier daarna toe is gegaan.
Hoe zit het daar met de corruptie vergeleken met hier, openbaar vervoer is er genoeg, het ene deel is brandschoon terwijl in een ander deel je de ratten weer tegen komt.

Denk je is het in toeristische gebieden in de avond uurtjes veiliger dan hier? Werkt de wet daar wel goed?

Ben je er geweest heb je niet al die tijd geslapen, plaats hier dan je leuke en niet leuke momenten. Maakt niet uit waarover.

Indonesie kennen we nu wel en dus wordt het tijd om eens een ander land behalve Singapore te bezoeken.

Twijfel niet, schrijf.

Thanks.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

simpati
User
spacer line

Beste Albert,
Ik ben dit jaar al enkele keren naar MaleisiŽ geweest en nu heb ik er meteen Zuid Thailand bij gepakt.
Ik moet zeggen dat het mij uitstekend is bevallen, het is wel eens fijn in een hotel te overnachten waar alles naar behoren werkt en waar goede service wordt verleend.
IndonesiŽ moet nog heel veel leren op dat gebied.
Hotels zijn een stuk goedkoper dan in IndonesiŽ en ook eten en zeker vervoer is niet duur.

Wil je een goedkoop vliegticket boeken doe je er goed aan om dat erg vroeg te boeken, de tickets voor deze reizen heb ik al geboekt in december 2011, volgend jaar wil ik weer op de vlucht gaan voor de RAMADAN , in MaleisiŽ heb ik tot op heden erg weinig gemerkt van de RAMADAN terwijl het toch een Islamitisch land is
De hotels heb ik voornamelijk geboekt via http://www.agoda.nl/ en dat is mij ook goed bevallen.
Succes,
Jan

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Dag Albert,

Ik ben met name tussen 1998 en 2006 vaak in Maleisie geweest, zowel op het schiereiland (waar Kuala Lumpur ligt) als Sabah en Sarawak.
Maleisie is een veel vriendelijker toeristenland dan Indonesie. Het is meer georganiseerd en is qua informatie, voorlichting veel verder, al jaren. In iedere zichzelf respecterende plaats zijn tourisinformations maar dan echte met veel brochures, tips etc.
Maleisie is duurder dan Indonesie. De wegen zijn er beter. Het openbaar vervoer ook. Betere bussen, ook veel deeltaxiís (zoals de travels in Indonesie), relatief goedkope binnenlandse vluchten. Er rijden treinen langs de westkust en eentje via het binnenland naar Kotab Bahru.
Hoewel Maleisie erg veel heeft aan natuur kun je het qua diversiteit niet met Indonesie vergelijken. Hieronder wat opsommingen.
De officiele talen zijn Bahasa Melayu en Engels. Echter Chinezen zijn niet net als in Indonesie destijds gedwongen te integreren en spreken vaak alleen maar hun eigen dialect van het Chinees. De Indiers en Pakistani spreken over het algemeen goed Engels.

Koloniaal verleden (Melaka),
Natuur: Taman Negara (oerwoud), Genting en Cameron Highlands (oa theeplantages), de grotten bij Miri, Mount Kinabalu (de op nee na hoogste berg/vulkaan van Zuidoost Azie), Orang oetang bij Kuching en Sandakan, rafflesia (NP bij Kuching), dayak (longshouse cultuur) met name in Sarawak
Stranden: Tioman, Perhentian, Langkawi, eilanden voor de kust van Kota Kinabalu, Cherating, Marang
Steden: KL is een gelikte moderne stad met veel fly overs en veel malls en andere grote gebouwen, een treinstation naar moskeemodel ook met een Chinese en Indiase kern. Ik vind persoonlijk Kota Bahru en Kuala Terrenganu mooier

De Chinese invloeden zijn vooral aan de westkust van het schiereiland maar ook in Kuching goed zichtbaar en merkbaar.
Veel Indiase invloeden met name westkust schiereiland.
De oostkust is de islam erg aanwezig en er gebeuren (rare dingen (in mijn ogen). Zo zag ik aparte kassaís voor mannen en vrouwen in de supermarkt, aparte samenkomplekken voor mannen en vrouwen en van de pasar malam makan wordt iedereen tijdens het Mahrebgebed weggejaagd (letterlijk!) omdat enkele fanatieke moslims vinden dat dan niemand mag eten. Het eten wordt afgedekt en gedurende een minuut of 20 is de pasar leeg! Dit zijn zomaar een paar voorbeeldjes.

Door al die diversiteiten aan bevolkingsgroepen heeft Maleisie een geweldige keuken.

Op Sarawak ook veel transport over de rivieren het binnenland in met supersnelle boten (80 km/uur).
Ik vind persoonlijk het Borneodeel met Sabah en Sarawak meer de moeite waard dan het schiereiland (met uitzondering van Taman Negara). Langkawi is een mooi eiland maar het kan er ook druk zijn. Goed alternatief zijn Perhentian (oostkust), en Tioman (Pangkor is ook de moeite waard maar heeft minder tropisch gevoel gehalte

Maar Indonesie kennen we nu wel? Ik weet natuurlijk niet wat je allemaal gezien hebt maar daar valt natuurlijk ook nog heel veel te zien. Ik wil graag het oosten van Indonesie maar weer eens promoten.

Nou dit was het voorzover uit mijn hoofd. Het is vast niet compleet maar alvast een beginnetje.

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Albert,
Als ik jouw mailadres zou hebben zou ik jou ons reisverhaal van afgelopen jaar kunnen sturen. Wij zijn na 14 keer RI een keer naar Maleisie geweest en hebben e.e.a. met elkaar kunnen vergelijken. Maleisie is (ik durf het bijna niet te zeggen hier) vele malen moderner als RI. We moesten er wel aan wennen.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 21-08-2011 20:54 BintangJan wrote:
Albert,
Als ik jouw mailadres zou hebben zou ik jou ons reisverhaal van afgelopen jaar kunnen sturen. Wij zijn na 14 keer RI een keer naar Maleisie geweest en hebben e.e.a. met elkaar kunnen vergelijken. Maleisie is (ik durf het bijna niet te zeggen hier) vele malen moderner als RI. We moesten er wel aan wennen.

Jan ik heb zelf geen ervaring met MaleisiŽ, maar dat het vele malen moderner is dat hoor of lees je wel meer.
Op zich heel interessant om te weten wat daar nu eigenlijk de reden van is.
Beide landen op een steenworp afstand van elkaar, beiden overwegend Islamitsch en hetzelfde koloniale verleden en toch die verschillen.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Malam, in Maleisie heb je nog flinke groepen minderheden die altijd hebben gevochten en nog steeds vechten voor hun bestaan; groepen Tamils en Chinezen voornamelijk die er alles aan doen om geld te verdienen. Die groepen zijn hier in Indonesie kleiner (Chinezen) of vrijwel afwezig (Tamils), die laatste omdat die door de Britten uit India e.d. werden gehaald.

Het koloniale verleden is niet geheel hetzelfde al was het maar vanwege een ander koloniserend land waarvan het onafhankelijk werd uiteindelijk. Een ander punt is dat men hier dacht het wel even alleen te kunnen (a la Zimbabwe en dergelijke landen) met de Grote Roerganger Soekarno voorop en Maleisie nog iets van overdracht heeft meegekregen omdat de overgang naar souvereine staat soepeler verliep.

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Jan mijn email adres is in mijn profiel.

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Yerun wat ik lees is dat de voormalig premier Mahathir verantwoordelijk is voor de bloei.

In 1965 scheidde Singapore zich af van de Federatie en werd een aparte staat. De toenmalige Sultan van het oliestaatje Brunei (dat tussen de deelstaten Sabah en Sarawak in ligt), had zich in het verleden al uitgesproken tegen een vorm van samengang met Maleisie. Maleisie heeft zich na het onafhankelijkheidsverdrag in 1957 snel ontwikkeld. Met de 'vision 2020' welke door voormalig premier Mahathir werden verkondigd schiet Maleisie naar voren als een goed ontwikkeld economisch en technologisch vooruitstrevend land.
http://www.veelzijdigmaleisie.(...)sie-geschiedenis.htm

Is er ook niet een groot veschil met de politieke kaarakters van beide landen, dan heb ik het meer over de denkwijze van de personen in de overheid danwel regeren.
Misschien in de ene denkt men vooral IK, en bij de ander WIJ/het volk/land?

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Anne-mieke klot met wat je zegt. Ik heb ook NL nog niet in 40 jaar helemaal gezien. Maar als iemand mij een vakantie aanbied eigenland of Z-Frankrijk hoef ik over de keuze niet na te denken. Zo is het ook met Indonesie, ik wil graag omliggende landen eens goed gaan bekijken.
Een paar dagen in Singapore vind ik ook heerlijk, alles zo goed geregeld/georganiseerd.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 22-08-2011 04:04 Yerun wrote:
Malam, in Maleisie heb je nog flinke groepen minderheden die altijd hebben gevochten en nog steeds vechten voor hun bestaan; groepen Tamils en Chinezen voornamelijk die er alles aan doen om geld te verdienen. Die groepen zijn hier in Indonesie kleiner (Chinezen) of vrijwel afwezig (Tamils), die laatste omdat die door de Britten uit India e.d. werden gehaald.

Het koloniale verleden is niet geheel hetzelfde al was het maar vanwege een ander koloniserend land waarvan het onafhankelijk werd uiteindelijk. Een ander punt is dat men hier dacht het wel even alleen te kunnen (a la Zimbabwe en dergelijke landen) met de Grote Roerganger Soekarno voorop en Maleisie nog iets van overdracht heeft meegekregen omdat de overgang naar souvereine staat soepeler verliep.

Ja Yerun dat laatse is bekend, de verhoudingen van de voormalige kolonialisator t.o.v. MaleisŽ liggen stukken anders, dat heeft MalaeisiŽ geen windeieren gelegd.

Chinezen? Ik dacht om en nabij 5 procent van 240 miljoen inwoners, altijd nog 12 miljoen, lijkt me meer want waar je in IndonesiŽ ook kom (behalve in de kampung) breek je je nek over IndonesiŽrs van Chineese herkomst.
Ik meen ook dat zij een zeeeeeer groot deel van de economie in handen hebben.
Blijft vreemd dat IndonesiŽ zover achter blijft bij MaleisiŽ, Om Surya zal daar best wel een passende verklaring voor hebben Emoticon: Yes!
Of ik het daar mee eens zal zijn Emoticon: Confused

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Precies dat Malam, jij zegt vijf procent.. het is volgens de sensus wat lager, maar in Maleisie is dit een veelvoud:

Maleisie:
50.4% Malay
23.7% Chinese
11.0% Indigenous
7.1% Indian
7.8% Other

Indonesie
Javanese 41.7%
Sundanese 31.77%
Malay 4.1%
Chinese 3.7%

Een factor zes verschil. Buiten dit verschil de manier van overdracht meegerekend en je hebt een aardig idee over waarom de landen zich zo verschillend hebben ontwikkeld vermoed ik.

spacer line  

On 22-08-2011 06:42 Malam wrote:

[quote removed]

Blijft vreemd dat IndonesiŽ zover achter blijft bij MaleisiŽ, Om Surya zal daar best wel een passende verklaring voor hebben Emoticon: Yes!
Of ik het daar mee eens zal zijn Emoticon: Confused

Zakelijke mening verschil mag wel , alleen moet gebaseerd worden door argumenten .

En dan moet men appel met appel vergelijken.
Dus begin maar met de Geschiedenis van Malaysia en Indonesia te vergelijken.
Hoe verloopt de kolonisatie, dekolonisatie .
Hoe verhoudt de bevolkingsgroepen t.o.v elkaar.
Politieke situatie , sociaal .
Neem een korte conclusie , en vertel hier zodat Albert en toekomstige reizigers er van leren.
Hoe is de rol van Islam.?
En wie zijn de orang Melayu ? , zoals de CIA Fact Book dat schreef. .

bisa dicek of makemyday .

bambang
User
spacer line

Eťn van de oorzaken is de grotere bevolking. RI heeft 10 x meer inwoners. Dat kost meer geld en tijd om het te ontwikkelen. Er zijn natuurlijke meer (min)punten te benoemen.

spacer line  

On 22-08-2011 07:56 bambang wrote:
Eťn van de oorzaken is de grotere bevolking. RI heeft 10 x meer inwoners. Dat kost meer geld en tijd om het te ontwikkelen. Er zijn natuurlijke meer (min)punten te benoemen.

Eťn van de oorzak en , wat zijn de andere oorzaken ?
En zonder in het detail te gaan .
Dat financieel gezien de Maleisiers ( GDP per capita)beter verdienen (3x) is duidelijk , maar dat zegt niks.
De beste inkomens hebben de Luxemburgers .
De "rijkste" land ter wereld is United States of America .

spacer line  

On 21-08-2011 10:06 Albert wrote:

Nu ben ik eigenlijk opzoek naar meningen ideen die je niet in al die toeristische sites vindt.

Hun Islam is vaak strenger dan de Indonesische Islam (zie opmerking van A.M)
Sommige Maleisiers , zelfs ambtenaren hebben bepaalde negatieve houding t.o.v Indonesiers.
Zelfs voor Indonesische toeristen die ze aangezien hebben als hardwerkende INDON .De TKI-ers.

Deze zaken staan niet in de toeristische folders.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 22-08-2011 09:29 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Hun Islam is vaak strenger dan de Indonesische Islam (zie opmerking van A.M)

Ook dat heb ik ervaren, gezien de burkini's in de zwembaden van de hotels op Batam Emoticon: Laugh out loud
Ben er zelfs in Sunda nog niet ťťn tegen gekomen Emoticon: Nooo
Zou men daar uit kunnen concluderen dat de Islam dus toch niet een vooruitgang in de staat zoals zo velen beweren.
Ja ja ja daar snijden we een teer punt aan Emoticon: Yes!

SanderBali
User
spacer line

On 22-08-2011 03:59 Malam wrote:

[quote removed]

Jan ik heb zelf geen ervaring met MaleisiŽ, maar dat het vele malen moderner is dat hoor of lees je wel meer.
Op zich heel interessant om te weten wat daar nu eigenlijk de reden van is.
Beide landen op een steenworp afstand van elkaar, beiden overwegend Islamitsch en hetzelfde koloniale verleden en toch die verschillen.

En de zelfde natturlijke bronnen (IndonesiŽ misschiennog wel meer).

Ik wel eens iets gelezenover PEMUDAH.
Malaysia is velen malen vriendelijker to buitenlandse investeerders.

spacer line  

On 22-08-2011 11:01 Malam wrote:

[quote removed]

Zou men daar uit kunnen concluderen dat de Islam dus toch niet een vooruitgang in de staat zoals zo velen beweren.
Ja ja ja daar snijden we een teer punt aan Emoticon: Yes!

Nee , dat kan je niet concluderen .
Heb toch duidelijk geschreven dat hun Islam niet dezelfde is als de meer moderate Islam in Indonesia .
Lees ook wat A.M schreef . Emoticon: Wink
er gebeuren (rare dingen (in mijn ogen). Zo zag ik aparte kassaís voor mannen en vrouwen in de supermarkt, aparte samenkomplekken voor mannen en vrouwen en van de pasar malam makan wordt iedereen tijdens het Mahrebgebed weggejaagd (letterlijk!) omdat enkele fanatieke moslims vinden dat dan niemand mag eten. Het eten wordt afgedekt en gedurende een minuut of 20 is de pasar leeg!

AFP - Tuesday, July 21KUALA LUMPUR, July 21, 2009 (AFP) - - A religious court in Malaysia has sentenced a tearful Singaporean Muslim model to six strokes of the cane after she drank beer in a nightclub, reports said Tuesday

Dus een bule muslim kan ook dezelfde behandeling krijgen als hij betrapt wordt bij het drinken van alcohol in het openbaar.
U zijt gewaarschuwd.

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Sanders :
Malaysia is vriendelijk voor investeerders met geld.
Dat zal het geval zijn met Indonesia, alleen zal de burocratie en KKN anders zijn of minder .

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 22-08-2011 12:29 Surya Atmadja wrote: Malaysia is vriendelijk voor investeerders met geld.

Kijk, dat bedoel ik nou. Pure discriminatie ten opzichte van investeerders zonder geld. Nee, geef mij dan maar IndonesiŽ.

MAD

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Naar mijn mening heeft het verschil te maken met de cultuur en de moraal van met name de Javaan (de zwaar overheersende etnisch-culturele groep in RI: >40%).
De feodale houding en maatschappelijke hierarchische verhouding uit het Javaanse stelsel doen de ontwikkeling van het land RI geen goed. Een dergelijke (ver)houding stagneert elke economische vooruitgang: geen kritiek durven geven, geen kritiek kunnen accepteren, zeer snel beledigd voelen als men het gevoel heeft gezichtsverlies te lijden, waarheid als ondergeschikte norm aan de zgn. harmonie-gedachte, schimmenspel i.p.v. ®werkelijkheid®, enzovoorts, enz., enz.....
Bedenk dat deze bovengeschetste (ver)houdingen inmiddels ook de norm zijn geworden binnen de bureaucratische instellingen van het gehele land en niet meer alleen op Java, en men heeft een zeer duidelijke reden waar het verschil ligt tussen economische vooruitgang in Maleisie (ook duidelijk gesteund door een vrij grote Chinese minderheid) en de slakkegang in RI (ook nog eens tegengewerkt door de altoos terugkerende amok tegen de etnische Chinezen waardoor dezen weinig trek hebben al hun kapitaal te investeren in een hun vijandig gezinde omgeving).
Soekarno (notabene op handen gedragen) was een overduidelijk voorbeeld van de hierboven geschetste Javaanse culturele normen en duwde zijn natie dan ook met zijn emotioneel ongefundeerde houding de afgrond in. Intelligent qua verstandelijke capaciteiten (IQ) maar arm aan emotionele intelligentie (EQ). De daaropvolgende presidenten (op Habibie na, heil) - allen Javaan - hebben blijk gegeven van hun genoemde culturele houding en emotionaliteit die vaak rationaliteit verdringt.
RI zou 100x beter af zijn met een niet-Javaan als president. Maleisie wordt niet gedomineerd door Javanen maar door Maleiers met als behoorlijk tegen- of evenwicht Chinezen en Indiers (deze laatste volken hebben al blijk gegeven van hun economische capaciteiten).

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.surya; dergelijke berichten zijn weerzinwekkend in mijn ogen, jou reactie erop snap ik niet. Ja, volgens de Heilige Koran mag ik geen bier drinken, maar als ik het doe is dat toch een straf die door God opgelegd wordt, niet door andere mensen? Bovendien, als ik als Islamitische blanke bier drink in Maleisie, hoe weet men dat ik Moslim zou kunnen zijn?

Ik vind dit soort dingen altijd zo vreemd dat ik het me niet voor kan stellen hoe ze mij zouden kunnen veroordelen tot stokslagen, immers is nergens officieel vastgelegd dat ik Moslim zou zijn en heb ik geen uiterlijk teken van Islamiet-zijn. Kennelijk ruiken ze het of zo? Nee natuurlijk niet, want het opleggen van Islam (of welk ander geloof) is complete willekeur en niets anders.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Het blijft een raar ®ding®: Nederlandse / bule moslims. Kom net terug van 4 ®Nederlandse® moslims. Vreemde toestand: 2 echtgenote(s)(n) katholiek en 1 met kinderen die katholiek zijn. Pa of ma nog meer in het geloof dan hun Indonesische partners of nakomelingen.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik weet niet of hier iemand ooit het boek over Jaqueline Gillespie heeft gelezen. Ze was getrouwd met een prins van het hof van Terrenganu en werd kort na haar huwelijk opgesloten en als een beest behandeld. Voor de buitenwereld was het een voorbeeldig prinselijk paar.
Ze is uiteindelijk na jaren van mensonterende taferelen, en lichamelijk en geestelijk mishandeling, misleiding, overspel en indoctrinatie ontsnapt naar haar thuisland Australie. Daar begon de strijd om haar kinderen waarna ze via Papua naar Maleisie ging om haar met allerlei trucs en gedoe haar kinderen terug te krijgen. Eea met behulp van mensenrechtenorganisaties en ik meen ook de regering van Australie.
Het drama speelde zich af midden jaren 80. De islam werd, laten we zeggen ďver doorgevoerdĒ en werd te pas en te onpas als vrijbrief gebruikt voor alle misstanden.
De kinderen zijn toen uiteindelijk opnieuw gekidnapt en pas een jaar of vijf geleden (!) kon ze weer legaal haar kinderen zien die inmiddels volwassen waren.

Het lijkt een goedgeschreven roman maar het verhaal dat nog niet eens zo oud is, is werkelijk gebeurd. Jaren gelegen was in Kuala Terrenganu en ook in de tuin van het paleis (het deel dat toegankelijk is voor niet leden van de sultanfamilie) wat er zo vredig uitziet.

Verder kan ik mij nog herinneren, zal een jaar of 8 geleden geweest zijn dat ik Johor Bahru was en er kalenders werden verkocht met Bin Laden met een steunende tekst aan zijn acties.

Ook herinner ik me vlakbij de grote moskee in, ik dacht ook Kota Bahru een groot bord dat men vooral niet met Joden in moest laten. Ik zal op een foto de precieze tekst eens zoeken.

Maleisie is een mooi land maar waar het de extreme islam betreft ook een eng land. Wat ik schreef van die pasar malam was niet toen ik KB voor het eerst bezocht (ik denk zoín 20 jaar geleden), ook niet van die gescheiden kassaís en ontmoetingsplekken. Maleisie mag dan naar de buitenwereld zich als een modern land voordoen (en wat betreft economie, infrastructuur etc is dat voor een deel ook zo) maar daar tegenover staat dat het in grote delen waar volgens mij intussen ook de Shariah van kracht is, het steeds meer terug naar de Middeleeuwen is.

Het zou mooi zijn als "de" islam zich eens wat meer druk zou maken over bijvoorbeeld kindermisbruik (in soorten en maten) in plaats van of iemand wel of geen alcohol drinkt of wel eet tijdens de vastenmaand of zich ging toeleggen op de dag van morgen = economie.

Dat laatste stukje hoort hier misschien niet in, het gaat immers over Maleisie.

Als ik aan Maleisie denk heb ik toch mijn mooiste herinneringen aan Sabah en Sarawak. Ik weet niet hoe het nu is maar naar mijn idee is het daar toch een stuk leefbaarder en minder strak.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

spacer line  

On 22-08-2011 12:47 Yerun wrote:
Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.surya; dergelijke berichten zijn weerzinwekkend in mijn ogen, jou reactie erop snap ik niet. Ja, volgens de Heilige Koran mag ik geen bier drinken, maar als ik het doe is dat toch een straf die door God opgelegd wordt, niet door andere mensen? Bovendien, als ik als Islamitische blanke bier drink in Maleisie, hoe weet men dat ik Moslim zou kunnen zijn?

Ik vind dit soort dingen altijd zo vreemd dat ik het me niet voor kan stellen hoe ze mij zouden kunnen veroordelen tot stokslagen, immers is nergens officieel vastgelegd dat ik Moslim zou zijn en heb ik geen uiterlijk teken van Islamiet-zijn. Kennelijk ruiken ze het of zo? Nee natuurlijk niet, want het opleggen van Islam (of welk ander geloof) is complete willekeur en niets anders.

1. Het is duidelijk dat je op de voorhoofd van een Nederlandse/Westerse bule die Moslim zijn het niet kunnen zien.

Mijn reactie is een extra toegift aan de posting van A.M , zij die bijna overal geweest is vindt het raar.
Ik zie me al dat ik tijdens het nippen van mijn Campari on the rocks vele malen achterom moet kijken voor het geval van ........
Mij niet gezien Emoticon: Wink

2. Als ze bepaalde vermoeden hadden ( bijvoorbeeld door de aanwezigheid van een Indonesische partner) kunnen ze doorvragen.
Polis Di Raja Malaysia zijn goed opgeleidt.

spacer line  

On 22-08-2011 13:06 Yogya-Bali wrote:
Het blijft een raar ®ding®: Nederlandse / bule moslims. Kom net terug van 4 ®Nederlandse® moslims. Vreemde toestand: 2 echtgenote(s)(n) katholiek en 1 met kinderen die katholiek zijn. Pa of ma nog meer in het geloof dan hun Indonesische partners of nakomelingen.

Er zijn ongeveer 200 miljoen Moslim in Indonesia.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Dat is een grote onwaarheid en leugen pak Surya. En als Indonesiakenner moet je dat toch ook weten. Dat zijn de officiele aantallen, maar niet de echte. Daar hebben we weer dat hierboven beschreven schimmenspel en niet de realiteit.
In werkelijkheid haalt de islam hooguit 80%. En dan nog is dat cijfer geflatteerd. Als Soekarno indertijd het Javanisme als officiele godsdienst had erkend, dan was de islam hooguit 40%.
Het kejawen is zeer meegaand; daarom konden zowel hindoeisme, boeddhisme, islam als christendom zo makkelijk hun entree doen omdat de fundamenten van het kejawen onaangetast bleven daar ze veel en veel sterker was dan al die import-religies.
Mensen zijn hier groepsdieren: als 1 schaap over de dam is, volgen er meer. Er is zelfs een goede sigarettenreclame alhier die dat perfect uitbeeldt. Als er morgen een sterke man zou opstaan met weer een nieuwe godsdienst, dan zal de buigzame Javaan even makkelijk deze volgen zolang 1 van hun leiders dit doet en hun eigen kejawen geen strobeeld in de weg wordt gelegd. De enige bedreiging is nu de in de gehele wereld toenemende neiging naar orthodoxie en fundamentalisme.....en jammergenoeg in de meest weerzinwekkende vorm onder de moslims; het simplisme, de frustratie en stupiditeit van een orthodeoxe groep die zwaar achter de feiten cq. ontwikkelingen aanloopt.

SanderBali
User
spacer line

On 22-08-2011 12:29 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Sanders :
Malaysia is vriendelijk voor investeerders met geld.
Dat zal het geval zijn met Indonesia, alleen zal de burocratie en KKN anders zijn of minder .

Ik snap niet wat je bedoeld, komt waarschijnlijk door mijjn slechte Nederlands.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,761,485 topic views - 235,533 posts - 13,701 topics - 26,449 members - last post @ 16-12-2019 14:51 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,879,909 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com