indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Hotels in Indonesië > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Keesm
User
spacer line

Wie kent questhouse Tanen???

Ik kan namelijk geen reizigersbeoordelingen vinden op internet.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

West Java is nogal groot, maar als ik me het meen te herinneren ligt het niet in West Java maar in Yogyakarta (midden Java). Of er moet een andere zijn natuurlijk. Ook niet geheel ondenkbaar.

Keesm
User
spacer line

Ik bedoel inderdaad questhouse Tanen in Yogyakarta.

Heb je ervaringen met dit questhouse?

monyet
User
User icon of monyet
spacer line

Mijn vrouw zegt: Nederlandse eigenaar, middle of nowhere en duur. Er zijn véél, véél betere plekken in Yogya. Voor iets meer kun je tegenwoordig al bijna in een vijfsterrenhotel verblijven. Als je in het centrum wil zitten zou ik lekker in het Phoenix Hotel boeken.
Vergis je niet, de vijfsterrenhotels bieden vaak ook de echte Indonesië-experience. In het Phoenix word je altijd wakker met gamelanklanken, heerlijk. Wij kregen er een gratis upgrade naar Queen's Room voor 500.000rp.

From Dayeuhkolot with love

toveertje
User
spacer line

Beste Kees,
Wij hebben in 2009 gelogeerd in Tanen. Wij vonden het een heerlijke plek om een paar dagen uit te rusten. De eigenaar is Nederlands maar hij heeft ter plekke hele goede housekeepers. Dewi is een verlegen maar zeer lieve vrouw en fantastische kokkin. En voor haar echtgenoot Tatan is niets te veel. Wil je wandelen over de sawa's in de buurt, tatan gaat mee.
Ik moet er wel bij zeggen dat wij er waren voor de uitbarsting van de Merapi, dus ik weet niet hoe de situatie nu is. Wij waren in ieder geval heel tevreden
Groeten Vera

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Tanen ligt helemaal niet in Yogya maar in Sleman. En dan nog wel helemaal op het uiterste puntje van Sleman op de helling van de Merapi.
Als je voor een tijdje rust gaat, is het ideaal. Maar als je als nieuwkomer iets wil zien van Yogya e.o. zou ik het advies van Monyet ter harte nemen (of een ander in de stad bevindend hotel). Hargobinangun (waar Tanen ligt) is nog verder van de stad Yogya af dan Rotterdam van Den Haag is.
Nee, voor een toerist veel te ver; voor een langverblijver wellicht oke.

joost
User
spacer line

Mijn ervaring en van vele andere familieleden is zeer goed.
Zeker om er te acclimatiseren geschikt. In de buurt de japanse grotten. Een leuk museumpje in de buurt. Geschikt om te wandelen. Koele en aangename temperatuur.
Na een dagje Yogja, Borubudur etc, perfect.
Maar dat zijn mijn ogen en mijn belevingswereld.
Ook zijn er mensen met een voorkeur om in een 5 sterren hotel te zitten. Een fabriek vaak.
Maar ieder zijn meug tochj.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Blijft het feit staan dat het helemaal niet in Yogya ligt en nog wel op een afstand die men niet lopende of fietsende zou moeten doen. Men gaat toch ook niet in Rotterdam overnachten als men in Leiden of Den Haag moet zijn?
Voor lang verblijf uitstekend; voor kort verblijf en iets willen opsnuiven van de sfeer van Yogyakarta verkeerde keuze.
Wil men niet in een 5***** hotel zitten: keuzes te over. Yogyakarta beschikt over wel 100-en dan wel niet 1000-en guesthouses en villa´s.......en op veel kortere afstand (ook midden in de sawahs van Bantul) dan Hargobinangun.
Kijk eens op www.yogya-yes.com

joost
User
spacer line

Yogja-Bali,

Er werd gevraagd "Wie kent Guesthouse Tanen".
Niet of het een half uur van het centrum ligt.
Alles heeft voor en nadelen.
Enjoy your sunday.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Een dergelijke vraagstelling houdt in dat men iets over dit guesthouse wil weten. Positieve reacties en beoordelingen werden al door Toveertje en Joost gegeven maar voor een evenwichtig oordeel moet men toch ook de keerzijde van de medaille laten zien.....en dat hebben ik en Monyet gedaan.
Verder laten we aan Keesm over wat hij er mee wil doen.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ik had het overigens over de provincie Yogyakarta, omdat keesm het over West Java had. Overigens weet ik niet precies waar Tanen ligt, en hoe de situatie is na de uitbarsting.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Neemt niet weg dat velen (majority) geen verschil maakt tussen de provincie Yogyakarta en de stad. Men komt telkenmale aan met het feit dat Yogyakarta 4 miljoen inwoners heeft (trouwens 4,5 miljoen) en denkt dus dat de stad net zo´n ¨ding¨ is als Jakarta, Bandung of Surabaya. Geheel naast de waarheid: de stad Yogyakarta heeft nog niet eens een half miljoen inwoners.
Ook de afstanden. Ik woon in de stad (weliswaar aan de rand) en een ritje naar bijv. het Hyatt hotel in Sleman (nog ca. 15 km dichterbij dan Tanen guesthouse) is al een rit van 22 km (en dus verder dan de afstand Den Haag - Rotterdam dat maar 17 km is). Hierop verkijken veel mensen zich en lijkt het me goed duidelijk te maken dat er een wezenlijk verschil is tussen de provincie Yogyakarta en de stad Yogyakarta.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ik woonde in Yogya buiten de Kota Madya (da's tot aan de pasar in Jalan Gejayan 100 meter ten noorden van Jl. Solo), maar wel binnen de ringweg, iets wat tegenwoordig gezien wordt als de 'stadsgrens', al is dat ook bedrog, want zeker in het westen is de 'stad' meet rijstveld dan stad.

Vanuit de stad naar het noorden (Kaliurang) is zo'n 25 kilometer vanaf het kraton gemeten. En dat lijkt niet zo heel ver, is het ook niet voor Indonesische maatstaven maar je bent zo 45-60 minuten onderweg. Dat doe ik niet voor mijn lolletje (althans niet altijd meer).

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

Als dat het huis is van een Nederlandse (Indische) arts dan ken ik het. Huis is goed, wordt goed beheerd, de koki is voortreffelijk (alleen Indonesische gerechten voor zover ik weet, maar dat mag de pret niet drukken). En verder hebben Monyet, Yerun en YB gelijk. De locatie is onmogelijk. Ver van alles. En de huurprijs is ook niet reëel.

MAD

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ver van alles
ook niet geheel waar, want als je hard gooit, gooi je zo een steen in de krater van de Merapi vulkaan. Nu is het de vraag of je dat wenselijk vind.

Ik zou het niet erg vinden daar een paar dagen door te brengen, met dien verstande dat ik ik een paar jaar in Jogja heb gewoond en weet hoe ik me moet verplaatsen en via welke wegen dat kan.

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 21-08-2011 06:14 Yerun wrote: Ik zou het niet erg vinden daar een paar dagen door te brengen

Uiterst geschikt om daar totaal ongestoord je autobiografie te schrijven. En daar heb jij onderhand de leeftijd voor. Je biologische taak zit er immers al op: voortplanting.

MAD

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 21-08-2011 06:31 Pak Pupyes wrote:

[quote removed]

Uiterst geschikt om daar totaal ongestoord je autobiografie te schrijven. En daar heb jij onderhand de leeftijd voor. Je biologische taak zit er immers al op: voortplanting.
Nou, als ik zo rond met kijk heb ik nog een aantal kinderen te gaan, dus die biografie moet maar even wachten dan. Maar zo'n guesthouse kan natuurlijk ook voor andere dingen gebruikt worden dan alleen een biografie schrijven. Emoticon: Shiny

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

het is idd in "Sleman" (provincie Yogya)
heb er nooit geslapen maar ben er wel eens wezen kijken.
Tis er rustig Emoticon: Yeah right!

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

Keesm
User
spacer line

Bedankt voor jullie reakties! Wij gaan volgend jaar met 8 personen naar Indonesie, waaronder 4 kinderen. De bedoeling is om in ca. 10 dgn. Yogya, Bandung, Bogor, Jakarta (of omgekeerd) aan te doen, voordat wij onze reis voortzetten naar Ambon. Nu hoef ik niet meer te twijfelen...... Het wordt geen Tanen. Het lijkt mij op de eerste gezicht wel een gezellige (kleine) guesthouse. Ik vind de prijs wel meevallen. Aangezien de guesthouse ook een grote minibus heeft, dacht ik, ik neem de guesthouse en minibus met chauffeur, ben ik meteen klaar, hoef ik geen busje voor 8 personen meer te zoeken. Maar zo dichtbij de Merapi, en zo afgelegen, is niets voor mij en zeker niet voor de kids. Helaas, dat wordt verder zoeken. Emoticon: Cry Ik kijk wel even op de sites die jullie me gegeven hebben. P.S. Als jullie een adresje voor me hebben, met een busje voor 8 personen, bagage moet uiteraard mee, dan hou ik me aanbevolen.

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Beste Keesm, ik ben van mening dat Tanen zekers wel ideaal is voor een groep met kids! Met de auto naar het centrum van Yogya (malioboro) is 1 rechte weg en duurt maar een 20 minuutjes!
Ook heb je daar geen last van de polusion! en bovendien is het daar minder panas dan down town Yogya.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Dan zou ik Bogor ook maar overslaan, allereerst regen je daar vaak te pletter en de botanische tuin aldaar is voor de kinderen ook niet echt interessant Emoticon: Yawn
Over een bus gesproken voor 8 personen en bagage, is dit wat?
Geintjuuuuuuuuh

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Hmmm, rijden die nu ook AL in RI Emoticon: Confused (de vooruitgang gaat snel dan... Emoticon: Laugh out loud )

Laatst zag ik er eentje op het Flight Forum in Eindhovuhh Emoticon: Yes!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,088,453 topic views - 235,046 posts - 13,697 topics - 25,815 members - last post @ 21-11-2019 10:44 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,922,124 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com