indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Heeft iemand de film al gezien, ik reeds meerdere malen.

Het gaat o.a. over dat Julia Roberts naar Bali komt om haarzelf weer te vinden.
Na eerst in Italie voor 4 maanden geweest te zijn waar ze zichzelf lekker vol at en niets kan schelen als ze van die vetrollen zou krijgen. Daarna naar India en Later voor de 2de keer naar Bali.

Waar ze onderhanden genomen wordt door Ketut en Wayang.

Wat blijkt is dat die 2 echt bestaan, heeft iemand een idee waar ze zich op Bali bevinden?

Tevens ben ik benieuwd wat anderen van de film zelf vonden.
http://www.film1.nl/films/33837-Eat-Pray-Love.html

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

AnitaT
User
User icon of AnitaT
spacer line

Hoi Albert, ik heb de film ook al meerdere keren gezien en het boek gelezen. Ben er helemaal weg van, met name het stuk op Bali uiteraard Emoticon: Smile Weet helaas niet waar Ketut en Wayang zich op Bali bevinden.

groetjes,
Anita

spacer line  

Die "ene" die je bedoelt is Ketut Liyer, de "dukun ompong" die in Ubud woont, in de desa Banjar Pengosekan, ca. 1 km. van het (bekende) restaurant "Bebek Bengil".

http://www.bayucottages.com in Amed - East Bali

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Goed restaurant. Emoticon: Smile

bambang
User
spacer line

Dukun, de medicijnman die van alles en nog wat (onzin) prevelt? En hij heeft ook nog geen tanden meer in zijn mond? Waaoo.
Hij is dus een deskundige die je kan genezen (van kanker, aids ...)? Emoticon: Confused

spacer line  

Zulke gevallen zien we vaker in het verleden.

Rijke, goed opgeleide maar een beetje ge-"blinger"bule zoeken hun heil en verlossing in het Oosten .
Bij guru, mahaguru, dukun etc .
Mar ya , als ze gelukkig en senang voelen , wie zijn wij om hun uit te lachen.

bisa dicek of makemyday .

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Anderen in de VS hangen iedere week rond bij de spigiater. Emoticon: Confused Emoticon: Yes!

Of gaan vuurlopen net als Moi (Frans).

Zo zijn er vele kuren, ook kun je je inlaten smeren met modder of kun je gaan baden in een bad met zeer hoog zout gehalte, etc.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 20-08-2011 08:02 Albert wrote:
Heeft iemand de film al gezien, ik reeds meerdere malen.
Tevens ben ik benieuwd wat anderen van de film zelf vonden.
http://www.film1.nl/films/33837-Eat-Pray-Love.html
Ik heb de film gezien maar daarvoor een paar jaar geleden het boek gelezen. Dat is echt mooier dan de film. Nadat ik het boek had gelezen miste ik ook passages in de film. Vlakbij Ubud staat langs de weg naar Kintamani een bord met "eat, pray, love, filmshooting" Langs dit zelfde pad ga je naar beneden voor de starplek om te raften. Het is een mooi stuk maar er zijn langs de Ayung rivier op andere plaatsen mooiere panorama's.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

spacer line  

Staat te denken ( weet niet of ik het nog ken) om een Javaanse Assram te bouwen , dan kan ik mss als een guru spelen .

bisa dicek of makemyday .

elsbeth
User
spacer line

Ik heb de film vorig jaar een keer met mijn dochters gezien. Ik vond hem wel aardig, maar absoluut geen indrukwekkende film. Maar dat komt misschien vanwege mijn weerstand tegen Julia Roberts, daar vind ik gewoon helemaal niks aan.
Wel aardig dat je plekjes herkent of althans, denkt te herkennen. Ik zou er zeker geen tweede keer heen gaan.
Boek niet gelezen overigens.
Datzelfde gevoel (boek mooier dan de film) had ik laatst met Sonny Boy. Dat vond ik echt een mooi boek, maar de film vond ik waardeloos.

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Ja.....ik heb het boek gelezen n de film gezien....
Het is leuk, grappig en vooral de film is op zekere manier goed gedaan. Een boek is altijd beter en mooier , in een film is dat moeilijk te verwerken...

Het enige dat mij stoort.....dat die werkelijke schrijfster niet hoeft om te kijken naar haar geld.....en dat zij dingen makkelijker kan doen. Iemand die niet genoeg op de bank heeft staan zal dan ook nit een jaarlang kunnen reizen, snapt je wat ik bedoelt??

De chte Ketut bestaat wel.....gehoord dat hij prima zaken doet en is een rg op geld beluste man geworden....en een "sessie" bij hem is kort maar kostbaar geworden.
Dame Wayang die in natuurwijze doet weet n wat welvaart betekent....
Nadat het boek en de film zijn uitgekomen waren er hl veel toeristen richting Bali geweest en de route uit het boek hebben overgenomen....
Dus Ketut en Dame Wayang n Bali hebben wat betreft de verdiensten een leuk centje aan overgehouden . Emoticon: Party!

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 20-08-2011 19:28 Kembang wrote:
....................
Het enige dat mij stoort.....dat die werkelijke schrijfster niet hoeft om te kijken naar haar geld.....en dat zij dingen makkelijker kan doen. Iemand die niet genoeg op de bank heeft staan zal dan ook nit een jaarlang kunnen reizen, snapt je wat ik bedoelt??
Waarom zou je dat storen? Ieders leven is anders.
Je kunt je geld maar een keer uitgeven. De een doet dat door een gezin te stichten, de ander koopt om de zoveel jaar een ander, mooier huis, weer een ander koopt veel techniek en snufjes, om de zoveel jaar een nieuwe auto en de volgende geeft al het geld uit aan reizen.
Ikzelf behoor tot die laatste categorie. Mijn afdeling telt 36 mensen, veel ervan hoogopleid en met grote salarissen, ik zit ergens onderdaan maar ik heb wel het meest van de wereld gezien. Bovendien is het maar net hoe je reist. Er is een groot verschil in vakantieuitgaven of je in dure hotels logeert, en in dito restaurants eet bijvoorbeeld.

paulana
User
spacer line

Wacht maar af Anne Mieke,

Binnenkort jouw doorbraak als schrijfster, dan zwem je in het geld. Emoticon: Yes! Emoticon: Shiny

Om Swastiastu

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik ben wat dat aangaat een tevreden mens hoor. Over 8 weken ben ik weer weg.

paulana
User
spacer line

Ja ik heb het gelezen, waar haal je de energie vandaan iedere keer weer zo'n 15 uur vliegen dan die binnenlands vluchten tussendoor "even" een pracht van een reisverslag typen. Wordt je man daar niet moe van, of heeft hij ook zo,n tomeloze energie. Hoewel nu je nog kan, ik had toch ergens gelezen dat je in RI wilde wonen...
Zijn jullie nu naar een leuk eilandje op zoek, dat kan nog jaren duren ,hoeveel heeft RI 17-18000. Geen verveling . Gekheid op een stokje: het is nogal wat iedere 3 -4 mnd naar RI ,is niet bij Hoevelaken links af. Het is je van harte gegund en zolang je gezond bent en die prachtige smulverhalen hier publiceerd Selamat Jalan. Emoticon: Yes! Emoticon: Shiny

Ps neem een portable airco mee Emoticon: Wink

Om Swastiastu

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik ben een echte reiziger. En als ik mijn eigen verhaal lees dan word ik er ook wel eens moe van. Emoticon: Smile Dat typen is nog de minste moeite maar naderhand het uitzoeken van de foto's en wat dacht je van die bijlage.....

Ik was ooit van plan om te gaan verhuizen maar ik heb vooral de laatste jaren veel geleerd van Indonesie en ik denk niet dat het land voor mij is om er te wonen.
Maar..... we zijn van het padje af......

paulana
User
spacer line

Ja alweer van het padje af.... Emoticon: Frustrated Emoticon: Frustrated .

Maar die film heb ik niet gezien, wel de reclame op Bali-TV . Kwestie van smaak.

Om Swastiastu

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Heerlijk om in zo'n benijdenswaardige positie te zitten AnneMieke....ik gun je cht dat
jij lekker kan reizen n schrijven, mijn petje af, hoe leuk je kan schrijven.... Emoticon: Party!
Nee....helaas moet ik sparen om weer een mooie reis te kunnen maken....
En wat Paulana schrijft...dat vliegen van 15 16 uur vind ik verschrikkelijk, elke keer zie
ik er tegen op.....Maar ja, er zit niets anders op als je de rest van de wereld wilt zien, toch?? Zwemmen......is gn optie Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Smile

Dt bedoelde ik nou met Eat,Pray and Love van deze schrijfster zij kwam al uit een rijk gezin......hoezo geld tekort?? Emoticon: Yes!

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Was het maar 16 uur vliegen.
Als ik straks naar Papua ga dan ben ik vanaf Schiphol zo'n 32 uur onderweg met verveling in Dubai en Jakarta.
Dat vind ik ook niet geweldig maar verstand op nul en er komt vanzelf een einde aan die lange reis. Het is een luxeprobleem.

paulana
User
spacer line

32 uur = bijna 3 dagen,!! had Julia Roberts nooit gedaan of tegen zo.n hoge gage
dat die film niet te maken was.

Om Swastiastu

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Nah, en ik doe het voor niks en jullie krijgen er nog een verhaal bij..... haha. 32 uur is trouwens anderhalve dag. Mijn record staat op 36 uur!

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

nou, nou 36 uur...dat is nogal wat hoor.....het is wel erg langdurig voor je zitvlak en benen AnneMieke of loopt je telkens rondjes in het vliegtuig?? Emoticon: Shiny Emoticon: Shiny

Ik weet soms gewoon niet meer hoe je moet verzitten en telkens oefeningen doen met je benen en voeten....om er geen last van te krijgen....
Enfin, als het is geland en je voelt weer vaste grond onder je voeten is het leed weer geleden tot het moment van terug gaan Emoticon: Eerie Emoticon: Nooo Emoticon: Eerie

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Het is natuurlijk niet constant vliegen en idd niet al te best voor je gezondheid maar nogmaals het is een luxeprobleem, het is nu een keer zo. Ik heb ook altijd een gangpadplaats zodat ik er regelmatig uit kan (zonder anderen lastig te vallen). Soms vlieg ik ook tijdens vakanties redelijk veel (record in de winter van 2008/2009 met 17 vluchten in twee maanden).

Gewoon allemaal niet teveel aan denken aan die ongemakken.

paulana
User
spacer line

Wat mij benieuwd is :hoe je dan telkens weer met dat tijdsverschil omgaat.
Jakarta 5 uur + Denpasar 6 uur+ nog oostelijker 7uur + = zomertijd.
Je moet dan toch yetlags hebben ,van Eindhoven tot Papua en acclimatiseren.
Of heb je daar na zoveel reizen geen last meer van, of nooit gehad kan natuurlijk ook.
Ik doe het je niet na, al zou ik er het geld voor hebben. Sumatera staat op mijn lijstje daar was ik zo,n 10 jaar geleden, ook op Java, maar toch trekt het oosten meer ,oa ook door wat jij over die eilanden geschreven hebt en Australie maar ja de 4 voeters.
Ik lees jouw verhalen wel , is het net of je erbij bent! Makkelijk he Emoticon: Party!

Dit heeft natuurlijk niets met de film eat pray and love te maken. Jouw verhaal is ook romantisch zou ook zo maar een film kunnen zijn.

Om Swastiastu

dekarre
User
User icon of dekarre
spacer line

Om het over de film te hebben: Toen we in januari in Bali waren, vroegen diverse lokale mensen of we die film gezien hadden. De taxichauffeur toonde ons mooie plaatsen waar die film opgenomen was. Wij hebben dan daar die film gekocht. En hebben die hier in Belgi bekeken. Maar nu is er hier een versie te koop met Nederlandstalige onderschriften en die heb ik ook gekocht, maar nog niet terug bekeken. Dit komt wel nog de eerste maanden. Wel mooie opnames.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

51,300,976 topic views - 223,704 posts - 13,516 topics - 16,718 members - last post @ 18-11-2017 14:10 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

92,260,133 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com