indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

pleunh
User
spacer line

Hallo,

Helaas kan ik op internet weinig vinden over de beste reismogelijkheden van Bromo naar de Ijen krater.
Vanuit welke plaats kunnen we Ijen het beste bezoeken? Op welke reisduur moeten we rekenen vanaf de Bromo?
En hoeveel tijd kost het om vanuit Ijen te rijden naar Banyuwanghi voor de overtocht naar Bali?

Alvast heel erg bedankt voor alle informatie!

Groetjes,
Pleun

joost
User
spacer line

Het is maar hoe je reist.
Met de auto van de Bromo naar Bondowoso ongeveer 3 uur met een huurauto.
Gisteren mensen gesproken die met openbaar vervoer er 7 uur over hebben gedaan.
(overstappen, wachten , onbekend etc).
De weg naar de Kawah Ijen is ,al jaren, super slecht. Dus een goede auto gaat er niet heen.
Of een 4-wheel of een oude auto gaat er heen. Natuurlijk ook de kleine, vaak overvolle, busjes vanaf de terminal in Bondowoso.
Heb ook wel toeristen in een truck gezien.
Naar de voet van de Ijen ga je als je eenmaal na 2 a 3 uur boven bent verder met de brommertaxi (Ojek).
Na een klim, goede conditie, van 1,5 tot 2 uur ben je bij de krater.
Vanaf de voet van de krater richting Ketapang (Ferry naar Bali) duurt met de auto 1,5
uur.
Zijn geen busjes wel achter op de brommer tegen een vergoeding. (Afdingen is moeilijk
hier want ze weten dat je weg wilt). Geen idee wat ze momenteel vragen
Vanuit Bondowoso kun je een auto met chauffeur huren die je voor 650 - 750 duizend naar de Ijen en dan verder naar de Ferry brengt.
filmamera meenemen naar de top kost nu 125.000 idr, fotocamera 30.000 en entreekaartje 20.000.
Doch via de chauffeur kun je een achteromprijsje krijgen.
Enjoy your trip

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

filmamera meenemen naar de top kost nu 125.000 idr, fotocamera 30.000 en entreekaartje 20.000.

krijg je voor deze prijzen ook netjes een kaartje, geponst door de kabupaten of gaat dit rechtstreeks in de zakken van dienstdoende zakkenvullers? In het laatste geval een goede tip voor de KPK.

Verder op dit forum voldoende info over wat je wil Pleun, gewoon even het woord 'bromo' in de zoekmachine hier gooien.

spacer line  

Betalen voor het meebrengen van een foto- of filmcamera ? Goed dat ik dat lees, die kende ik nog niet, ik zou gelijk denken dat ik word genaaid (wat je in feite ook wordt).

Is dat vanwege portretrecht van de zwavel-dragers op Ijen ? Dat koop je toch af met een kretek ?

"Bhinneka Tunggal Ika"

Pascal.F
User
spacer line

Joost,
Zoals u weet heb ik vorig jaar gebruik gemaakt van uw diensten voor de Bromo te bezoeken en was ik zeer tevreden.
Bij mijn bezoek aan de Ijen heeft er niemand gevraagd of ik een filmcamara - fototoestel of dergelijks bij had.Ze hebben ook het recht niet van uw rugzakje te openen.
Ik zou het ook niet betalen als ik geen geldig ticket kreeg.De dragers maken er geen probleem van voor gefotografeerd te worden.Je geeft ze inderdaad een sigaret en het is opgelost.
Ik denk meer dat het een bijverdienste is van de driver of gids die uw toegangsticket gaan kopen.Ik kan me zelfs niet herinneren of ik een toegangsbewijs gekregen heb.

IndonesiŽ HŤ !!! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

joost
User
spacer line

Hi Pascal en Yerun

jawel je krijgt een kaartje als je betaald via de officiele weg.
Voor de filmcamera is dit sinds juli 2010 ingevoerd.

Geen kaartje indien je via de alternatieve weg betaald.

Dit is de info die ik krijg van de (mijn vaste) gidsen/chauffeurs.

spacer line  

Ik ben vorig jaar juli op beide vulkanen geweest. Had via een reisbureautje in Malang een tour naar beide vulkanen + overnachting op de Ijen + overtocht naar bali geregeld. Nooit iets gehoord of gezien van mensen die geld moesten betalen voor hun camera. Lijkt mij dus allemaal onzin.

noliko
User
spacer line

Hallo Joost,
Ik heb in het voorjaar de Bromo en Kawah Ijen gedaan maar voor deze laatste heb ik geen cent moeten betalen voor mijn camera . Wat de zwaveldragers wel vroegen waren sigaretten wat ik totaal niet kon begrijpen aangezien de omstandigheden waarin deze mensen moeten werken .
Het volgend voorjaar 2012 wil ik nog eens terug gaan voor enkele dagen . Ik zou dan een gasthuis willen zoeken in de omgeving van Kalibaru waar ik van daar uit de Kawah Ijen wil doen om vervolgens de Sunda Islands te doen .
Mijn vraag nu is als ik vanuit Brussel ( eventueel Amsterdam ) vlieg , welke luchthaven moet ik dan aan doen om van daar uit naar Kalibaru te gaan ?

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

Vliegveld Juanda(Surabaya)

Shalom

totto
User
spacer line

In Juni nog geweest. 30.000 roepia betaald voor een fototoestel, met ticket waarop staat;
no. 005850 Karcis Pengambilan Foto-TWA. Kawah Ijen-Berlaku untuk satu orang, satu kali masuk. Duidelijker kan ik het niet maken. Wil je bij het kantoortje naar het toilet dan zijn er 3 mogelijkheden, dames, heren of voor een paar roepia een sleutel halen in het kantoortje, dit verdient verreweg de voorkeur.

Toto Travel.com

Larosaurus
User
spacer line

Ben twee weken geleden nog op de Ijen geweest vanuit banyuwangi prima tochten, als je de camera bij aankomst in de tas houdt, is er niks aan de hand, onze gids gaf ons zelf de tip. De weg is slecht, hoorde van voornemen daar volgend jaar iets aan te doen, maar je moet het welhaast met een 4x4 doen, of mee proberen te liften op een vrachtwagen. Vanaf de parkeerplaats is het een stevige klim, maar als je af en toe naar de zwaveldragers kijkt valt het allemaal erg mee. Ik vond het in ieder geval zeer de moeite waard.
Ik vond wel yogja-malang en malang-banyuwangi lange trips reken erop dat je een uurtje of 10 onderweg bent met taxibusje.

Sabinew
User
spacer line

Hallo Larosaurus
Mag ik vragen waar je het taxibusje hebt geregeld, en wat daarvan de kosten zijn?
Wij willen ook graag van Jogyakarta naar Kalibaru, maar weten nog niet precies hoe we dit willen gaan doen. trein of taxibusje.
We willen de Bromo overslaan en naar Kawah Ijen. Missen we echt wat als we de Broma overslaan.

joost
User
spacer line

Sabine, ik zou dan via Bondowoso naar de Kawah Ijen gaan. Na de beklimming je laten afzetten bij de Ferry naar Bali. Als Bali tenminste je bestemming is.
Wil je meer info kun je me mailen.
groet Joost

Larosaurus
User
spacer line

In yogja en ook in malang kun je prima dit vervoer regelen in malang heb ik via hotel helios zowel de Bromo als de tocht naar banyuwangi geboekt. In yogja bij een van de reisbureautjes die bij het Tugu monument zijn, liggen er diverse, even shoppen voor de laagste prijs. Wij waren er gedurende ramadan, iedereen riep dat er geen taxivervoer mogelijk was omdat alle busjes zouden zijn verhuurd, dat viel dus uiteindelijk erg mee. Hebben gehele reis (waren met 5 personen) iedere keer pas dag van tevoren vervoer geregeld. Wat ik je kan adviseren: Neem een simlock vrije telefoon mee (of koop ter plaatse een, ik heb dat gedaan voor 18 euro) koop een locale simkaart (simpati oid) en je kunt met al dit soort personen afspraken maken en ze eventueel bellen of sms' en wij hadden dat met twee gsm's gedaan waarmee we elkaar ook nog goedkoop konden bereiken) Sim kaartje kost 80 cent......

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,395,302 topic views - 233,701 posts - 13,689 topics - 24,560 members - last post @ 22-09-2019 05:11 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,497,408 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com