indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Sumatra > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Eelco78
User
User icon of Eelco78
spacer line

Beste mensen,

Mijn naam is Eelco (nieuw op dit forum en een regelmatige bezoeker en liefhebber van IndonesiŽ) en indien jullie op zoek zijn naar een leuke en betrouwbare gids of chauffeur in Sumatra dan wil ik jullie van harte mijn schoonvader Viktor uit Medan aanbevelen.

Viktor is in staat om redelijk (ďgewone omgangstaalĒ) Nederlands te praten, is erg flexibel in reisschemaís en is erg goedkoop voor een rondreis op maatwerk.
Je bespreek je reis en wensen met hem (of eerst met mij indien meer informatie of advies gewenst is) zonder tussenkomst van reisbureaus.
Hij heeft ook speciale programmaís die je kunt combineren met een rondreis zoals een becaktour (moter/fietstaxi), contact met lokale mensen, denk aan een lokaal huis in een kampung bezoeken, eten en of logeren bij een gezin, bruiloft bijwonen, etc., begeleiding met openbaar vervoer zoals bus of trein, familie bezoek of gewoon vervoer van A naar B.

Voor meer uitgebreide informatie kun je e-mailen naar:
gidsinsumatraRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.gmail.com

of bellen naar:
0622670537

Wilt je hem rechtstreeks benaderen dan kunt je hem bellen of een sms sturen op nummer:
+6281286355425

Mvgr.

Eelco

www.gidsinsumatra.nl | Achtergrond Avatar = De Gungung Kerinci |

NomeNescio
User
spacer line

Hi Eelco, ik zal de gegevens van je schoonvader bewaren en ze gebruiken als het van pas komt. Ik woon sinds een paar maanden in Medan en krijg gergeld mensen over. Ik heb niet altijd zin en tijd om als reisleider op te treden. Jouw schoonvader zou een prettig alternatief kunnen vormen. Deze week is een vriendin van ons via een reisbureau een week op "tournee" langs enkele Noord Sumatra highlights, voor een 'pittige' prijs. Maar: tot op heden is ze alleen maar vol lof, dus vindt zij dat het geld ervoor in verhouding staat.
Bedankt voor het aanbod en wie weet. NN

Eelco78
User
User icon of Eelco78
spacer line

Bedankt voor je reactie NomeNescio,

mijn schoonvader zal graag op een eventueel verzoek ingaan.
Noord Sumatra kent hij uiteraard erg goed en indien gewenst kent hij ook mooie plaatsen buiten de platgetreden paden die ook erg interresant voor toeristen zijn.

Eelco

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Onderwerp verplaatst naar het subforum 'Sumatra'.

g.eilander
User
spacer line

Wij zijn van plan in April een week of 3 van noord naar zuid Sumatra te reizen .Wie kan ons mijn vrouw en ik advies geven over 3 en 4 sterren hotels goede alternatieven en vervoer het liefst door lokale mensen . Wij zijn al een keer of 4 in Indonesie .Bali >Lombok
java .Sulawesi.Celebes geweest.
Misschien kan de schoonvader van Eelco wat voor ons kan betekenen .

Gerrit en Els

Eelco78
User
User icon of Eelco78
spacer line

Beste Gerrit en Els,

In de grotere steden van Sumatra en de meest bezochte toeristische plaatsen is er veel keus aan goede hotels en guesthouses in het hogere segment.
Als je ter plaatste een kamer boekt heb je altijd de mogelijkheid om eerst te controleren of alles schoon en naar wens is.

In Medan hebben wij goede ervaringen met het Best Western Asean hotel en dan heb ook de luxe die je mag verwachten zoals in Europa.
De meeste gasten kiezen toch vaak voor de guesthouses van de Cherry keten, schoon, goedkoop en met airco.

Onderstaande plaatsen hebben we ook goede ervaring mee wat betreft schoon zijn en comfortabel. In elk van deze plaatsen zijn er ook goede alternatieven voor handen.
In Bukit Lawang - Eco Lodge http://ecolodge.yelweb.org/
Brestagi - Brestagi Cottages
Tonging - Anugerah Tongging Hotel
Danau Toba (Samosir) - Bagus Bay homestay

Als je verder Sumatra gaat verkennen dan zijn er in Sipirok, Bukitingi, Maninjau, Harau, Padang, Palembang en Bandar Lampung ook goede hotels te kiezen.
Misschien interessant voor jullie is pulau Sikuai voor de kust van Padang, daar heb je namelijk echt een resort http://www.newsikuai-island.com

In de wat kleinere of wat verder afgelegen plaatsen zoals bijvoorbeeld Ketambe in Gunung Leuser of Kersik Tua in Kerinci Sablat heb je meer de keuze uit basic guesthouses zonder warm water.

Goedkoopste vervoer is met de bus, snelste met het vliegtuig maar met de auto de meeste vrijheid en flexibiliteit en zeker als met met meerde personen bent.

Viktor mijn schoonvader heeft geen "standaard tour and travel". Met de Toyota Avanza brengt hij je naar je bestemming en in de stad Medan staat zijn becak voor en stadstoer ter beschikking. Voor ťťn hele dag met auto met hem als gids en chauffeur rekent hij 500.000 Rph de fooi al mee gerekend (wat meestal niet het geval is bij vele tours and travels).
Voor Sumatra begrippen is dit een scherpe prijs.

Als je meer informatie wilt hebben dan kan ik je een flyer (pdf bestand) toe sturen.
Mail me maar naar gidsinsumatra.gmail.com

Als jullie meer concreet worden dan willen we jullie graag helpen en met jullie meedenken om een fantastische reis over Sumatra te maken.

Mvgr. Eelco

NomeNescio
User
spacer line

Vorige week hebben wij gebruik gemaakt van de diensten van pk. Victor. Ik kan er kort over zijn: GEWELDIGE MAN!!. Op tijd, correct, vertoont zelf initiatief, luistert goed naar de wensen en probeert die te vervullen en is daaren boven ook nog een safe chauffeur. Zeer prettig in de omgang, niet onderdanig zoals veel Indonesiers. Hij weet zijn plaats, maar weet op een hele natuurlijke manier goed contact te leggen. Wij hebben twee dagen met hem opgetrokken en dat was plezierig en prettig.
KORTOM: STERK AAN TE RADEN!!!!

Sabinew
User
spacer line

Hallo Eelco,

Kunt u mij een flyer toesturen voor meer informatie.
Het emailadres werkt niet.

groeten Sabine

Eelco78
User
User icon of Eelco78
spacer line

Beste Sabine,

ik zo je graag van dienst zijn maar naar welk e-mail adres kan ik de brochure naar toesturen?
Overigens werkt het e-mail adres wel (gezien de mails met belangstelling die wij mogen ontvangen Emoticon: Smile ).

gidsinsumatraRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.gmail.com

Mvgr.

Eelco

Sabinew
User
spacer line

Beste Eelco,

Je mag het sturen naar m.weusinkRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.home.nl
Alvast bedankt.

Met vriendelijke groeten,

Sabine

g.eilander
User
spacer line

Beste mensen
Wij mijn vrouw en ik hebben Victor ruim twee weken met ons mee gehad als gids en chauffeur van noord naar west Sumatra en weer terug en dat is ons goed bevallen ondanks dat zijn Nederlands niet 100% is heeft hij zijn uiterste best gedaan om ons een paar fijne weken te bezorgen ,en dat is hem dan ook gelukt ,een prima man.

Gerrit en Els

evalina28
User
User icon of evalina28
spacer line

Goedemorgen Eelco,

goed te hoor Emoticon: Smile
ik weet kleen betje Nederlands te praaten.

alles goed en succes.

Groete,

Evalina vanuit Bali

Eelco78
User
User icon of Eelco78
spacer line

Bij deze post ik een stukje schijven van twee gasten over hun ervaring met mijn schoonvader in Sumatra.

Omdat voor hen (en misschien geld dit voor meerder mensen) wat omslachtig is om eenmalig een account aan te maken om ťťn berichtje te plaatsen, heb ik daarom deze tekst geplakt uit hun e-mail.

Hallo Eelco en Yuli,

Eindelijk komt het ervan en hebben we tijd gehad om iets op papier te zetten over onze trip met Victor.
Wat ons betreft kunnen jullie het overzetten naar jullie site.

" Begin februari 2012 hebben wij 1 week van onze vakantie in IndonesiŽ doorgebracht op Sumatra. Pas vlak vůůr ons vertrek hadden we met tussenkomst van Eelco afgesproken dat Victor ons die week zou begeleiden. Het is ons erg goed bevallen. Al bij aankomst op het vliegveld van Medan viel hij ons op: brede lach en .....oranje T-shirt! Het was het begin van een erg leuke week, waarin Victor ons niet alleen naar de bekende hotspots leidde, maar ook onderweg de tijd en de moeite nam om wat kenmerkende aspecten uit het leven op Sumatra te laten zien. En dat alles in goed verstaanbaar Nederlands, dat hij vroeger van zijn oma bleek te hebben geleerd.
Behalve een uitstekend chauffeur was hij voor ons ook iemand die ons door zijn manier van doen hielp om contact te hebben met lokale mensen. Victor was erg behulpzaam en hij had er zichtbaar genoegen in om het ons erg naar de zin te maken. En dat is helemaal gelukt. Bedankt daarvoor!"

Cuna en Wens Rupert, Papendrecht

Jong stel
User
spacer line

IndonesiŽ 2012

Reis: Sumatra, Java, Bali
Periode: Juni 2012
Personen: 2

Gids op Sumatra: Viktor Lelitoly

In juni 2012 hebben wij een rondreis van 24 dagen gemaakt door een gedeelte van IndonesiŽ. We zijn begonnen op Sumatra om vervolgens door te vliegen naar Java en uiteindelijke te relaxen op Bali.

In totaal zijn we 10 dagen op Sumatra geweest. Via internet hadden we een gids gevonden, namelijk Viktor. Ter voorbereiding hebben we heel goed contact gehad met Nederlandse schoonzoon Eelco, om de reis voor te bereiden. De eerste keer is het altijd spannend om te zien of de gemaakte afspraken daadwerkelijk door zijn gekomen. Maar dit was absoluut geen probleem! Hij stond er keurig op tijd en is direct heel behulpzaam.
Viktor is een zeer betrouwbare gids van middenin de 50. Hij spreekt redelijk tot goed Nederlands en hij stelt je direct op je gemak. We hadden ook direct een klik met hem en de sfeer was perfect.
We hebben veel gezien op Sumatra, van jungle tot rijstvelden, van bossen tot middelgrote steden. Het is een fantastisch eiland om naartoe te gaan. We raden iedereen aan om rond te reizen met een gids aangezien Sumatra net zo groot is als Zweden. De infrastructuur in niet vergelijkbaar met Nederland, dus je hebt absoluut een auto/gids nodig. En als je dan toch op zoek gaat naar een gids, neem Viktor!!! Hij zal je niet teleurstellen! Hij heeft ons o.a. mooie plekken, restaurantjes en panorama uitzichten laten zien die je anders niet gezien zou hebben. Als je wilt kan hij je veel vertellen over Sumatra en over IndonesiŽ maar het is gelukkig niet zo dat hij alleen maar aan het praten is. Hij voelt naadloos aan wanneer het best even stil mag zijn en wanneer het leuk is om wat informatie te horen. Kortom, het is een absolute aanrader om met Viktor op pad te gaan!!!

E: gidsindsumatraRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.gmail.com
T: 0622670537

Rondreis zoals wij hem hebben gemaakt:
Medan, Bukit Lawang (Orang Oetangs), Tobameer, Sipirok, Bukittingi, Maninjau (Vulkaan meer), Padang. Vanaf Padang zijn we doorgevlogen naar Yogjakarta.

Met vriendelijke groet,

Kay

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ja, Kay we hebben het gelezen. Dubbel gepost namelijk!

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

Eelco78
User
User icon of Eelco78
spacer line

Nog een reisverslag van een stel uit Ophemert in wiens opdracht ik dit stukje mag plaatsen.

Wij willen Sumatra van harte onder de aandacht brengen. Sumatra heeft veel natuurschoon en wordt niet massaal bezocht. Wij hebben van 16 t/m 30 juni 2012 het noorden van dit schitterende eiland bezocht.
De backpack periode ligt achter ons daardoor hebben wij gekozen om te reizen met een auto.
In eerste instantie was het de bedoeling om zelf te rijden. Van veel kanten werd dit ons afgeraden en wat later bleek terecht. We besloten ons verder te oriŽnteren. Na wat zoeken op het internet kwamen wij bij toeval in contact met Viktor. gidsinsumatraRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.gmail.com .
De dochter van Viktor en zijn vrouw ,Maiany woont met haar gezin in Zaltbommel en weet samen met haar man veel te vertellen over haar land. Het is voor hen geen probleem om hen te bezoeken en daardoor inspiratie op te doen. Wij hebben via hen contact gelegd met Viktor, die een klein woordje Nederlands spreekt.
Viktor reist met een prima auto met airco veilig toeristen rond. Of het nu gaat om een eigen programma of een door hem voor te stellen programma, het maakt allemaal niet uit.
Niets is te gek. Viktor weet overal de weg en komt op plaatsen waar de gevestigde toeristenindustrie niet komt. En het mooie is je hebt zelf de regie.
We werden afgehaald op het vliegveld van Medan vanwaar hij ons naar een door ons zelf besproken hotel bracht. Snel de bagage naar de kamer, want hij nodigde ons uit om te gaan dineren bij hem thuis. Maiany kookt geweldig.
De volgende dag begon onze trip. Van Medan 2 dagen naar de jungle van Tangkahan, Via Bukit Lawang, waar we 2 dagen verbleven reden we naar het Tobameer. Daarna volgde de 2 dagen lange rit naar Bukittinggi en kwamen op een bruilof terecht en ineens was niet het bruidspaar het middelpunt maar wij. Onderweg stopte hij bij een gitarenfabriekje. Viktor ging zitten pakte een gitaar en begon te spelen. De muzikale chauffeur zingt en bespeelt tal van instrumenten.
Bukittinggi bleek niet de moeite waard. Wij liepen daar o.a. door de Sianokcanyon, wat we nu nooit meer zouden doen. De volgende dag reden we door naar de Harau vallei.
Hier is het ongelooflijk mooi. We verbleven hier in de basic hutjes van Ikbal en zijn vrouw Noni (contact leggen kan via mij of zoek op facebook onder Ikbal) Geen warme douche maar een z.g.n. mandi (een bak water rechtstreeks uit de waterval). Doordat het er lekker warm is gaat dit prima.
Deze mandi is geplaatst in een prima schone en betegelde badkamer met westers toilet.
Er staat een goed bed met klamboe. Ikbal neemt je als je dat wilt mee door de rijstvelden en de omliggende natuur. Je kunt er zwemmen onder een waterval.
Vanuit hier maakten we met Viktor een trip door de Mingaukabau streek met haar prachtige karaktaristieke huizen. Tevens wist Viktor ons bij een piepklein koffiefabriekje te brengen.
Al met al we hadden een goede keus gemaakt om met Viktor te reizen hij is niet alleen je chauffeur maar ook je gids.

michel1979
User
spacer line

ik heb je gemaild

Eelco78
User
User icon of Eelco78
spacer line

Hoi Michel, heb nog geen mail van je ontvangen.
Wil je wel graag op weg helpen.
Heb je de mail naar het juiste mailadres (gidsinsumatraRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.gmail.com) gestuurd?

Eelco78
User
User icon of Eelco78
spacer line

Voor uitgebreide informatie over reizen op Sumatra en voor de diensten van Victor (gids/chauffeur) is er nu een website online.

http://www.gidsinsumatra.nl/

Enrico
User
spacer line

Eelco

Kun je mij meer info over gids op Sumatra mailen. Wij zouden 5 tot 6 dagen op Sumatra willen verblijven. Kleine indicatie.

Alleen komen we 16 feb aan ivm met kleine wijziging. Reisdag naar Bandung kan een dag later.

Enrico.rijnenRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.gmail.com

19/2/13 Sight seeing Bukit lawang
20/2/13 Sight seeing Bukit lawang
21/2/13 reisdag Bukit Lawang - Brastagi
22/2/13 Sight seeing Tobameer en Samosir eiland
23/2/13 reisdag Medan - Bandung
24/2/13 Sight seeing bandung

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

51,997,618 topic views - 224,455 posts - 13,533 topics - 16,916 members - last post @ 11-12-2017 20:23 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

93,264,270 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com