indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Albert H
User
User icon of Albert H
spacer line

Wie heeft er ervaringen met hoe luchtvaartmaatschappijen met overgewicht omgaan?
Wordt overgewicht direct in rekening gebracht of pas na enkele of zelfs pas na meerdere kilo's te zwaar.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Maatschappijen zoals Singapore Airlines en Malaysian Airlines, die 20 kg bagage hanteren in economyclass doen niet moeilijk tot 25 kg. Overgewicht wordt meestal pas vanaf 25 kg in rekening gebracht, echter bij een internationale vlucht is dat duur. Reken op ongeveer 50 euro per kg.

Ik heb ook wel eens meegemaakt dat ik bij een gewicht van 29 kg slechts 2 kg moest betalen. Dat was bij Garuda een jaar of 18,19 geleden.

Let op: niet elke grondsteward(ess) zegt dat uit zichzelf!

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

spacer line  

On 11-08-2011 21:44 Anne Mieke wrote:
Maatschappijen zoals Singapore Airlines en Malaysian Airlines, die 20 kg bagage hanteren in economyclass doen niet moeilijk tot 25 kg. Overgewicht wordt meestal pas vanaf 25 kg in rekening gebracht, echter bij een internationale vlucht is dat duur. Reken op ongeveer 50 euro per kg.

Ik heb ook wel eens meegemaakt dat ik bij een gewicht van 29 kg slechts 2 kg moest betalen. Dat was bij Garuda een jaar of 18,19 geleden.

Let op: niet elke grondsteward(ess) zegt dat uit zichzelf!

Hangt af wie de afhandelaar is.
Bij KLM mensen heb 1x meegemaakt( we vlogen toen met Malaysian).
Mss heb ik pech maar ben gedwongen om een deel van 1 handbagage (8,5 kilo) over te hevelen in 2 andere bijna lege handbagage .Wij zijn met zijn 3-en.
Na veel ge-OH ( lekker afzeiken), lange oponthoud /lange rij , heb ik uiteindelijk 1 zo goed als lege handbagage mee genomen , omdat ik uiteindelijk 2 handbagage bij de andere koffers kan toevoegen.Die koe kan niet eens rekenen.

In de afgelopen 6 maanden(4 reizen) heb ik gemerkt dat ze strenger zijn , omdat Garuda niet meer zelf regelt . Mijn vriend moet 1,5 kg uit zijn koffer uithalen (Meneer, u mag alleen 20 kg meenemen) .
Terwijl ik 18,50 kg heb, in feite wogen onze koffers praktisch 40 kg .
(18.50 + 21.50 ).
Wat een gelul .

Je kan geluk of pech hebben .

bisa dicek of makemyday .

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Zoals Om Sid het al aan gaf, je kan geluk hebben of pech, feit blijft dat het stukken strenger is geworden,
Dit is een artikel uit het AD van 5 juni j.l.

Luchtreizigers worden steeds verder uitgeperst

Bagagekosten, stoelreservering en voorrang bij het inchecken worden een steeds grotere bron van inkomsten voor de luchtvaartbedrijven, meldt het AD

Bij sommige maatschappijen zijn die extra kosten al goed voor twintig tot dertig procent van de inkomsten. Dat blijkt uit een onderzoek naar deze extra diensten dat is uitgevoerd door Amadeus, een bedrijf dat wereldwijd de infrastructuur levert voor boekingen van reisagenten en luchtvaartmaatschappijen

spacer line  

Sinds april 2011 mag je bij Garuda in de economyclass 30 kilo bagae pp meenemen.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 13-08-2011 15:10 Floortjebali wrote:
Sinds april 2011 mag je bij Garuda in de economyclass 30 kilo bagae pp meenemen.
Voor internationale vluchten kan dat zo zijn, maar voor binnenlandse vluchten geldt een limiet van 20 kilogram voor economy-tickets.. zelfs de duurste economy-tickets.

spacer line  

Jaren geleden deed SQ ook al aan speciale promo's bij speciale reisburos .
We reisden met SQ in mei 2011 met 30 kg bagage per persoon , we kunnen die 4 koffers niet "volmaken"..

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Hahahaha Om Sid dat is wat anders als een bleekgezicht die hier voor 6 maanden naar toe gaat.
Heb twee joekels van koffers, gaan nagenoeg leeg mee naar Nederland en komen afgestampt terug Emoticon: Shiny
Gerookte makrelen (zijn ze hier gek op, ik trouwens ook)) rookworst (uiteraard sapi) een flesje jajem voor mijn vriend bij de immigrasi en een flesje voor me zelf.
Kaas in alle soorten en maten, vacuum verpakte gerookte paling Emoticon: Nice Cadeau's voor familie en vrienden en natuuuuuurlijk chocolade van Lidl (goed en goedkoop Emoticon: Wink ) Thee in vruchten smaken en als er dan nog een kilootje bij kan een blik zuurkool Emoticon: Laugh out loud
Wedden dat ik binnen een zucht en een scheet aan de tweemaal 30 kilo zit Emoticon: Yes!

spacer line  

On 14-08-2011 08:30 Malam wrote:
Hahahaha Om Sid dat is wat anders als een bleekgezicht die hier voor 6 maanden naar toe gaat.
Heb twee joekels van koffers, gaan nagenoeg leeg mee naar Nederland en komen afgestampt terug Emoticon: Shiny

Standaard neem ik min. 5 t-shirts , 5 onderbroek,5 overhemden , 2 jeans,2 joggingbroek (markt kwaliteit ) en in aparte cabintas mijn fototoestel/scheerapp. etc
Een paar dozen cigarillos en soms een flesje Campari/likeur . Dat is alles .
Onze eigen rotzooi(met 3-en) kan in 1,5 koffers mee .
De rest (deze keer) zijn spullen van mijn jongere broer die hij in Januari had achtergelaten in Amsterdam ( heb nog 1 koffer over op zolder ) toen hij rondreis maakte in Europa.
We hadden deze keer zoveel koffers dat we een deel moeten achterlaten bij Changi airport tijdens onze stopover in Singapura.
En moesten zelsf in Jakarta de grote versie van Kijang nemen( Alphard ) , anders moeten we 2 taxi nemen .
Die 30 kg /p.p is echt niet te versmaden , normaal moet je echt puzzelen met 100 gram bagage , vaak je eigen spullen achter laten , extra kleren/schoenen , sandalen kopen in Jakarta .

spacer line  

Vanaf jongstleden april mag je bij Garuda economyclass 30 kilo bagage per persoon mee...

spacer line  

Ook als je met Garuda in Jakarta de overstap maakt naar de binnenlandse vlucht naar denpasar geldt de 30 kilo limiet omdat je voor de langste vlucht deze bagage mag meenemen. heb het zelf vorige week ervaren toen ik naar Bali vloog. Voor binnenlandse vluchten zonder internationale vlucht vooraf geldt inderdaad 20 kg.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Dat mag ook wel voor de klasse die je verkocht wordt als internationale reiziger met Garuda. Een aansluitende binnenlandse vlucht wordt verkocht tegen de hoogste economy-classe prijs. Je kan dan beter zelf een vlucht met Garuda zoeken en vanaf 20 kilogram overgewicht betalen.

Maar goed, dan moet je weer met je koffers gaan zeulen in Jakarta. Het is dus maar net wat je zelf wil. Emoticon: Puh!

Leonard
User
spacer line

Blijkbaar is niet iedereen hetzelfde. Zelf had ik de eeste keren naar Indonesie een bescheiden tas met maximaal 14 kg bagage en 2 kilo handbagage. Maar in Indonesie reis ik dan ook frequent rond en dat moet ook allemaal versjouwd.
Alleen de laatste twee jaar zit ik aan 23 kg (tas en handbagage totaal). Dat komt door het pluche. Elk najaar koop ik tweedehands voor een habbekrats circa 250 pluchen poppetjes. Moeten in perfecte staat zijn, maar in onze overvloedmaatschappij is dat te doen. Indonesische kinderen (en volwassenen) doe ik er een enorm plezier mee.

Leonard.

Kayhalla
User
spacer line

Floorbali waar haal je die wijsheid vandaan; Ik heb met Garuda gevlogen Maart/April en in Juni/Juli 2011.Helemaal niet waar gewoon 20 Kg.

spacer line  

Welles, nietes , welles .

Ik heb ook met Garuda gevlogen, in april of mei 2011.
30 kg .
Dacht dat Flipse dat ook had aangegeven .

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Zal wellicht ook afhangen van welke klasse je hebt geboekt of een speciaal pakket met extra's bijvoorbeeld.

spacer line  

On 14-08-2011 16:18 Yerun wrote:
Zal wellicht ook afhangen van welke klasse je hebt geboekt of een speciaal pakket met extra's bijvoorbeeld.

De haringklasse .

Kon toen 1 gratis binnenlandse vlucht erbij krijgen of gratis flight naar Kuala Lumpur of Singapura.
Had niet gedaan omdat ik alleen reis.
Het kan ook een aanbieding of promo zijn .
In mei 2011kon ik ook nog net dezelfde pakket boeken , had bijna genomen(we zijn met 3-en) , maar niet gedaan omdat wij Singapura willen zien , dus met SQ gevlogen.

Kweeniet of Garuda nu die 30 kg regeling nog doen.
Binnenkort ga ik weer naar mijn kampung , we zien het wel.

Albert H
User
User icon of Albert H
spacer line

Een leuke discussie over overbagage. Dank jullie wel!! Maar eigenlijk had ik moeten vragen wat jullie ervaringen zijn, want wij hebben in het verleden ook wel het nodige meegemaakt. KLM bijvoorbeeld gaat tot 23 kg voordat er over bijbetalen wordt nagedacht en SIA doet ook niet moeilijk met een paar kilootjes meer. MAS klom direct in de pen bij een beetje meer bagage. Of we maar wilden betalen. Maar ik begrijp ook uit de verhalen dat wij gewoon pech hebben gehad en waarschijnlijk de verkeerde achter de balie troffen. Maar dat neemt niet weg dat MAS voor ons een airliner is van éénmaal en nooit meer. De overbagage was daarnaast ook niet de enigste klacht die wij hadden. Uiteindelijk hebben we nog een aardig bedrag terug gehad, dat weer wel. Maar geef ons maar de service van SIA en KLM.............Toppie!!

divodurum
User
User icon of divodurum
spacer line

Mijn ervaring is hetzelfde als de meeste reacties.
Op dit moment is AMS-DPS echter meestal het goedkoopste per KLM.
Bij de KLM heb je één stuk ruimbagage van 23(!) kg en handbagage van ... 12 (!) kg.
KLM geeft de mogelijkheid om een tweede stuk ruimbagage, ook 23 kg, bij te boeken voor een bedrag van 44 Euro. Dat kan alleen via internet. Als je op Schiphol betaalt kost dat 2e stuk 55 Euro. Vooral die handbagage van 12 kg is natuurlijk wel erg mooi.
Dit hebben wij meerdere malen gedaan en bevalt prima.
Je kunt op Schiphol je bagage (alleen KLM) met je e-ticket al 24 uur van te voren inchecken. Als je dan een geprinte boardingpass hebt kun je dan zo doorlopen.
greetzz Dick

Wayang Golek: Petruk

Milani
User
spacer line

Bij Singapore Airlines bestaat de mogelijkheid tegen betaling van € 100.= een extra 10 kilo mee te nemen wel tevoren weer aanvragen.

Chapeau voor KLM.

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

Geen enkele zich zelf respecterende maatschappij hanteert een meerprijs voor personen met overgewicht.

Ryan Air heeft onlangs eens een "luchtballon" opgelaten om dergelijke personen voor 2 stoelen te laten betalen, omdat je wel de pineut bent, als je daar naast moet zitten. Dat leidde echter tot felle discussies.
Dus géén discriminatie voor corpulente mensen.

FAR FROM THE MADDING CROWD

senior
User
User icon of senior
spacer line

Yep, dat was een onzinnige discussie. Bij zo'n maatregel verliezen de maatschappijen klanten.

hati hati, pelan pelan

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

Ik heb de ervaring met Air Asia, dat als je met meerdere personen tegelijk geboekt hebt, dus samen op èèn e-ticket staat vermeld, de totale bagage kan worden opgeteld. Dus eventueel voor twee personen èèn koffer van 30 kg mag ook i.p.v. 2 x 15 kg, of eventueel 1 x 12 en 1 x 18 kg.
30 kg is wel het maximale gewicht voor èèn koffer dat mag worden vervoerd. Het grondpersoneel heeft al genoeg te sjouwen.
Persoonlijk vind ik 15 kg genoeg voor een maand zomervakantie in Indonesië, tenslotte moet je auto in en uit, trein in en uit, en divers keren ook het vliegtuig in en uit, dus al gesjouw genoeg.
Maar dat is natuurlijk per persoon verschillend, en is afhankelijk wat je allemaal van plan bent te gaan ondernemen, of wat je voor je familie mee denkt te nemen.

FAR FROM THE MADDING CROWD

spacer line  

30 kilo bij Garuda is gewoon een feit, zie informatie op de website, ongeacht de klasse, geldt voor de gehele economyclass bij Internationale verbinding Amsterdam - Denpasar. Eigen ervaring is dat het klopt. Dus actuele correcte info.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

30 kg met Garuda of Emirates is leuk als je maar tot Jakarta of Denpasar vliegt (in het eerste geval) maar zoals al eerder gezegd als je binnenlandse vluchten neemt, nog steeds met die 30 kg dan schiet je daar niet zo veel mee op. Binnenlandse vluchten op normale vliegtuige hanteren 20 kg maar op kleinere vliegtuigen slechts 15 of soms zelfs 10 kg.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,159,881 topic views - 234,316 posts - 13,692 topics - 25,213 members - last post @ 19-10-2019 08:24 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,610,641 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com