indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

dven88
User
spacer line

hallo allemaal !

Ik zit te twijfelen of ik ga duiken bij het Manta point of de Mangroves (Sakenan)
Ben van plan 1 keer te gaan duiken en heb geen ervaring met persluchtduiken

lijkt me geweldig de manta's te zien, maar voor zover ik het kan beoordelen is de omgeving een stuk minder spectaculair dus als je niet het geluk heb ze te zien .....

iemand ervaring met deze duiken en tips voor deze onervaren reiziger ?? !

Thanks alvast

p.s titel moet duiken vanaf Sanur zijn natuurlijk Emoticon: Smile

spacer line  

Inderdaad, aan duiken bij "Manta Point" heb je werkelijk niets als er geen (of heel weinig) manta's zijn. De locatie ligt op ca. 30 tot 40 minuten varen vanuit Sanur. Een goed duik-centrum heeft dan echter wat alternatieve duik-locaties (in de buurt) achter de hand waar alsnog een mooie duik gemaakt kan worden. I.p.v. manta's kun je momenteel ook nog mola-mola tegenkomen.

De mindere duik-centra laten de klanten gewoon duiken op Manta Point, wetende dat er geen manta's zijn, en zeggen "gevalletje pech vandaag".

Mijn advies voor een goede duik en dito begeleiding: Crystal Divers in Sanur.
http://www.crystal-divers.com/

If you have nothing to loose, you can risk everything

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

Ben jij je leven beu of zo?
Duiken is niet iets dat je zomaar eens doet. Daar hoort een opleiding bij. Stel maar eens dat je gaat duiken, manta's ziet en van verbazing valt je ontspanner uit je mond. Ik garandeer je dat jijzelf die ontspanner niet terug vindt. Het klinkt belachelijk maar zulke dingen als je ontspanner kwijtraken gebeuren echt, en tijdens de cursus leer je met een eenvoudig trucje hoe je die ontspanner snel terug vindt.
Een ander voorbeeld: een onvoorzichtige duiker komt te dicht bij je en stampt met zijn zwemvliezen je duikbril van je hoofd (gebeurt hoor). Iemand zal die wel zoeken voor jou en op je hoofd zetten, maar als je niet weet hoe je die bril moet 'klaren', heb je er verder niets aan.
Doe even verstandig, volg een PADI 'Open water' cursus als je daar bent, en voor de rest van je leven moet je je geen zorgen meer maken, waar je ook bent.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

dven88
User
spacer line

Ik ben mijn leven zeker niet beu, tegenovergestelde juist Emoticon: Smile

PADI open water cursus heb ik ooit gehaald ( is levenslang geldig ) .. echter daarna nooit meer gedoken ! maar bij de reddingsbrigade hebben we tot in den treuren geleerd hoe je een duikbril moet klaren en dus dat gaat helemaal goed komen !

misschien doe ik hem inderdaad nog wel een keertje ..

spacer line  

I.p.v. meteen een complete PADI Open Water kun je beter eerst een PADI Introduktie-duik maken, 1 op 1 met een ervaren duik-gids of (met een beetje geluk) instructeur / trice.

Als het duiken je bevalt dan kun je alsnog besluiten om verder de gaan op "duik-gebied".

If you have nothing to loose, you can risk everything

eveline
User
spacer line

On 08-08-2011 19:55 dven88 wrote:
hallo allemaal !

Ik zit te twijfelen of ik ga duiken bij het Manta point of de Mangroves (Sakenan)
Ben van plan 1 keer te gaan duiken en heb geen ervaring met persluchtduiken

lijkt me geweldig de manta's te zien, maar voor zover ik het kan beoordelen is de omgeving een stuk minder spectaculair dus als je niet het geluk heb ze te zien .....

iemand ervaring met deze duiken en tips voor deze onervaren reiziger ?? !

Thanks alvast

p.s titel moet duiken vanaf Sanur zijn natuurlijk Emoticon: Smile

Als je in Sanur opzoek bent naar een goede dive centre, zeer betrouwbaar en goed in begeleiding dan is het BIDP wel, een goede vriend van me Avandy is de eigenaar.
Je kunt je wensen met hem overleggen.
BIDP zit in Danau Poso 26, verlenging straat van jln Danau Tamblingan.

Choose to be optimistic, it feels better. If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito!

dven88
User
spacer line

thanks ik zal het in gedachten houden ! Emoticon: Smile

Will1951
User
spacer line

Hallo,
ik kan je een duik naar Manta Point zeker aanraden. Ben zelf al verschillende keren met SubOcean uit Candidasa geweest. Varen vanuit Padang Bai en is me nog nooit tegengevallen. Na de Manta duik een tweede in Crystal bai of een stroomduik aan de noordzijde van Nusa Penida.
Reken op een stevige deining en de manta's zwemmen dan 1 tot 2 meter onder deze deining. Goed voor je maag en inhoud.: Emoticon: Smile Maar als er manta's zijn vergeet je aan zoiets als maagklachten te denken Emoticon: Blush .

Zou wel voorstellen om eerst een opfrisduik te maken. Als je als mijn buddy aangewezen wordt dan weiger ik pertinent om met een leek onder water te gaan. Dat hij een risico voor z'n eigen neemt moet hij zelf weten maar als mij iets overkomt dan ben ik aangewezen op m'n buddy.
Zo werkt dat met duikers en daarvoor heb je een logboek.

paulana
User
spacer line

Opfrisduik en een medische check up als je meer als een jaar niet gedoken bent.
Een goede duik(school) of basis stellen het als een eis en terecht.

Om Swastiastu

spacer line  

NL duikschool / resort in Padangbai, een zeer goede school.
www.q-divebali.com
grtz. gerard

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

74,239,887 topic views - 233,318 posts - 13,683 topics - 23,664 members - last post @ 18-08-2019 09:14 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

122,129,394 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com