indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Hallo,

Ik kan een sociaal visa aanvragen in Den haag voor 2 maanden indonesie.
Deze kan ik verlengen tot 6 maanden.
Kan ik dan het land uit naar singapore, om weer een visum voor 2 maanden te krijgen,
Die ik kan verlengen tot 6 maanden. Dan weer het land uit naar singapore om weer een nieuw visa te krijgen. Kan ik op deze manier jaren lang blijven in indonesie?
Ik vraag me wel af je hebt een ticket nodig die aangeeft dat je het land uit gaat!
Maar open tickets zijn in nederland maar tot 1 jaar geldig!

Hoe kan ik dit oplossen en kunnen jullie aangeven of mijn verhaal klopt?

Groeten

spacer line  

Ja, je verhaal / plan klopt en wordt door vele buitenlanders zo gedaan, t.w. op / met een sociaal / cultureel visum verblijven in RI. Een groot nadeel hangt er wel aan vast: je mag niet werken.

Andere nadelen:

die 4x verlengen in die periode van 6 maanden. Da's altijd wat gedoe (naar kantoor Imigrasi, paspoort inleveren, wachten, etc., etc.,) en heeft wat kosten, en je moet e.e.a. zeker niet vergeten om uit de problemen te blijven.

Verder; Je kunt geen Indonesische bank-rekening op eigen naam openen, geen Indonesisch rijbewijs aanvragen, geen auto of motor of je naam zetten / bezitten, geen mobiel telefoonnummer gebruiken en achteraf de rekening betalen.

Mocht je een ticket nodig hebben dat je het land uit gaat, koop dan (zo lang vantevoren als mogelijk) de goedkoopste AirAsia ticket die je kunt vinden. Zo'n ticket kun je (tegen vrij lage kosten) veranderen en zo "schuif" je de vertrekdatum steeds door.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 07-08-2011 18:33 Daan Kobussen wrote:
Hallo,

Hoe kan ik dit oplossen en kunnen jullie aangeven of mijn verhaal klopt?

Groeten
Door een ander ticket te kopen. Ja, je verhaal klopt in theorie.

In praktijk zul je merken dat na jaren verblijf het wel moeilijker zal gaan, immers ben je er doorlopend en mag je niet werken. Dat vinden ze hier altijd leuk om te 'onderzoeken'.. want als ze je betrappen op werken kost je dat (volgens de wet) aardig wat: jarenlange gevangenisstraf, deportatie en geldboetes.

Ho Lee Fuk

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Op 08-08-2011 02:51 schreef Yerun:

[quote verwijderd]
Door een ander ticket te kopen. Ja, je verhaal klopt in theorie.

In praktijk zul je merken dat na jaren verblijf het wel moeilijker zal gaan, immers ben je er doorlopend en mag je niet werken. Dat vinden ze hier altijd leuk om te onderzoeken..

Emoticon: I love it Emoticon: Stupid

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

dawoo
User
spacer line

Volgens mij moet je informeren of de ticket die je in Nederland koopt ook geldig is voor de tussentijdsschereizen .

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 13-08-2011 17:59 dawoo wrote:
Volgens mij moet je informeren of de ticket die je in Nederland koopt ook geldig is voor de tussentijdsschereizen .
wat voor reizen?

Je moet als je Indonesie binnen komt (meestal) een ticket kunnen laten zien het land weer uit. Het maakt echt niet uit waar je naar toe gaat, als je maar 'oprot' uit hun land, aldus de immigratie in Indonesie.

Ho Lee Fuk

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Vreemd is dat ik met een kitas Jakarta binnen kwam en ze mij vroegen om een retour ticket.

Ik heb ze toen duidelijk gemaakt dat dat niet hoeft met een kitas.
Misschien een truk of iemand die het e.e.a. niet weet.
Maar goed even naar kantoor en een stempel en ja hoor alles was geregeld.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Over jakarta gesproken, er was laatst (jaar geleden) een toerist Engels man die zeker niet bang was uitgevallen. Hij begeleide een paar Chinezen en eentje had zijn emigratie kaartje dat je bij je paspoort moet bewaren niet op orde.

Dus de kerel achter de bali hield hem tegen hij mocht niet naar zijn vliegtuig, hij moest waarschijnlijk die kerel van immigratie geld geven. Doch die UK guy begon zich ermee te bemoeien dat zij niet om geld mogen vragen en die man niet mogen tegen houden, etc. En dat ging zo een tijdje door.

Op het laats was die kerel achter die bali die UK guy zo spuug zat dat hij met zijn buurman samen achter die bali of uit zijn vierkante bali sprong.

Ze probeerde toen van die UK guy zijn imigratie kaartje af te pakken. Maar hij was zeker niet bang. Later kwamen er nog een paar andere kerels erbij die ook die UK guy wilde vastpakken. Totdat een hoge officier iedereen tot de orde riep en die UK guy moest toen weer terug naar de andere kant en waarschijnlijk in een kantoortje vast gehouden totdat zijn vliegtuig vertrok en hij het miste?

Dit gebeurte terwijl het behoorlijk druk was dus veel toeschouwers. Ik ga daarom als het even kan liever via Semarang het land uit dan via Jakarta. Ook al zijn je spullen op order ze proberen echt altijd wat te vinden. hoe meer stempels je in je paspoort hebt des te verdachter ben je.
Resultaat hij in de problemen en die chinees kon het land verlaten.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Mijn paspoort staat vol stempels van Indonesie in allerlei kleuren en maten en in de computers toverden ze op Batam recentelijk mij 1e paspoort tevoorschijn. Dat liet een medewerker me zien. "Goed he!" zei hij nog. Heeft nog nooit tot vragen of problemen geleid, sterker nog.. het is in de loop der jaren een lolletje geworden om door de immigratie te mogen. Die mensen spreek ik netjes op zijn Indonesisch aan, en aan de stempels te zien klopt dat ook. Zodra je dan vragen krijgt als 'Waar kom je vandaan zojuist? en 'Waar is de vrouw?' dan zit je goed.. hehe..

Mensen die bij de immigratie stennis maken kunnen rekenen op speciale behandeling. Het missen van je vlucht lijkt dan nog wel de minst erge. Het vervelende is dat de reiziger gelijk kan hebben, maar als je dat netjes brengt is er altijd over te praten. Als je je geduld verliest... dan trek je aan het korste eind. Punt uit.

Ho Lee Fuk

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

83,268,336 topic views - 239,604 posts - 13,725 topics - 31,967 members - last post @ 03-07-2020 17:16 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

135,802,856 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com