indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 04-08-2011 15:35 Malam wrote: Buiten dat de plannen dat er een tolweg Bogor - Sukabumi zou komen, maar die plannen lagen er al 15 jaar geleden, dat project is iets vertraagd Emoticon: Confused

Leuke anecdote m.b.t. "vertraging". Afgelopen week naar Ciledug bij Cirebon. Via de gewone weg (pantura) ben je er in 1 uur. Maar ik dacht, laat ik de tolweg nemen want volgens mijn GPS/Tom-Tom was er een afslag vlakbij Ciledug. Scheelt een half uur. Maar wat bleek tot mijn verbazing: die afslag was er nog niet. En dat met een GPS-kaart van een jaar geleden. Heeft me dus 2 uur gekost i.p.v. een half uur want moest weer helemaal terugrijden over een van die prachtige wegen van Indonesisch "goede" infrastructuur (meer gat dan weg, oftewel de weg was weg).
Anyway, is niet de 1e keer. Voor het openen van de beruchte Bakri-tolweg reed ik al eens - volgde gewoon de verkeersborden - het weiland in. Het bord stond er, alleen de weg was er nog niet.

Maar goed terug naar de topic. Kapitaalvernietiging zie ik overal om me heen. In Bandung logeer ik op Jl. Lembong waar naast mijn verblijf een groot hotel van ruim 20 verdiepingen (alleen het karkas) al 10 jaar staat weg te rotten. Hetzelfde gebeurde op Cikini (Jakarta) naast het Hotel Menteng 2. Ook zo'n wegrottend kreng van 20 etages.

Senior wrote:
80 % van de auto's is nog bezit van de bank / financieringsmaatschappij. Wat dat betreft is een Nederlander niet anders dan een Indonesier: kredit, kredit, kredit
Tja, wat dat betreft is er hier alvast niets geleerd na de krismon van 1998.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

voor wat betreft die auto's van de bank; ik hoop dat ze de brandstofprijs voor auto's op afbetaling naar een ongesubsidieerd niveau brengen. Diegenen die dat niet kunnen/willen betalen kunnen hun auto inwisselen tegen een motor. Gratis! Lijkt me een goede deal.

Ho Lee Fuk

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

81,010,649 topic views - 238,411 posts - 13,717 topics - 29,708 members - last post @ 10-04-2020 10:20 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

132,115,783 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com