indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

pleunh
User
spacer line

Hallo,
In december gaan wij naar Indonesie. We gaan naar Java, Sumatra en Flores. Ik zou graag weten of je kunt vertrouwen op de binnenlandse vluchten. Ik lees uit het verleden nl wisselende ervaringen.
Wij vliegen terug naar huis vanaf Jakarta en willen een aansluitende vluch nemen vanaf Medan, of vanaf Flores (via Denpasar). We willen natuurlijk op tijd zijn voor de internationale vlucht, maar liever niet een hele dag in jakarta wachten.
Is dat een groot risico of is de kans groot de het gewoon goed gaat. En is er dan nog verschil tussen vluchten vanuit Flores en Sumatra?

Alvast bedankt voor jullie tips en ervaringen.
Groeten,
Pleun

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Pleun,

Vanuit Medan gaat erg veel, echter vanuit Flores ik ga ervan uit dat het dan OF Maumere/Ende is of Labuan Bajo zou ik een extra nacht in Denpasar inlassen. De kans dat er vanuit Flores een vlucht gecanceld wordt is denkbaar (zeker in december).

groeten
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Vanuit Medan/Sumatra is geen enkel probleem, vele vluchten per dag. Nusa Tenggara (Flores en omliggende eilanden) is anders, daar zou ik het risico niet nemen. Wil je het risico wel nemen, vlieg dan NIET met Merpati Nusantara, die staan erom bekend om vluchten te vertragen of gewoon te annuleren een dag voor vertrek. En dan heb je pas echt een probleem. Wel spannend natuurlijk. Emoticon: Wink

Ho Lee Fuk

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Had net weer iemand die 2 uur tussen zijn aankomst uit het buitenland en een doorgaande vlucht naar Mataram had vanaf Denpasar. Lion Air vervroegt de vlucht 40 minuten, en toen hingen de passagiers dus. Die halen nooit die vlucht en hebben nieuwe tickets moeten kopen voor een duurdere Garuda vlucht later die dag.

Hadden ze een uurtje langer 'wachttijd' genomen, dan hadden ze die 40 minuten hoogstwaarschijnlijk prima kunnen opvangen... maar ja.. men wil snel snel op vakantie.. en dat gaat hier gewoonweg niet. Nu niet, morgen niet, en hoogstwaarschijnlijk over 10 jaar ook niet.

Ho Lee Fuk

spacer line  

Ik zou altijd een paar uurtjes speling aanhouden; ik heb begin dit jaar een vlucht regelt via de KLM website, dat was een binnenlandse vlucht naar Jakarta om daar een vlucht naar Amsterdam te pakken. Binnelandse vlucht was met Garuda en geboekt via de website ook, de speling was 1,5 uur.

Uiteraard gemist, Garuda doet er niks aan want het is een KLM ticket, KLM doet er niks aan want Garuda had vertraging. Probleem was dat er 2 uur (als ik me goed herinner) van tevoren moest worden ingechecked op Jakarta. Gevolg was een vlucht een dag later, met al het geregel van dien. Wij hebben alles zelf moeten regelen.

Na afloop klacht ingediend bij KLM, vooral vanwege het tekort aan hulp op Jakarta. naderhand heeft KLM het boetekleed aangetrokken en alles vergoed. Moraal van dit verhaal : bespaar je de ellende en neem een relaxte buffer tussen je vluchten.

"Bhinneka Tunggal Ika"

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

precies Macan; heb je nog geluk gehad dat ze uiteindelijk alles vergoedden, want als het verschillende maatschappijen zijn dan heb je vaak het nakijken.

Heb er zonet weer 1; 1 vlucht drie uur vervroegd (Merpati uiteraard).. personen moeten vanuit Sumbawa naar Mataram naar Denpasar naar Singapore op 1 dag. Ik zie niet hoe ik hier nog iets voor ze kan betekenen. De eerstvolgende vlucht naar Denpasar komt pas 1 uur voor het volgende vertrek aan, als deze op tijd vertrekt. Zeer moeilijk nog iets passends op te vinden, zeker met een beperkt aantal vluchten op 1 dag en een beperkte tijd (morgen vliegen ze).

Heel sneu, maar uiteindelijk zijn mijn oplossingen ook niet altijd beschikbaar. Ik ga dus nog eens even neuzen of ik een oplossing voor ze kan vinden vandaag.

Ho Lee Fuk

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

Drie uren tussen de vluchten is voor mij de absolute minimum. Ik zit liever een paar uurtjes te niksen op een luchthaven, dan alle stress te moeten doormaken in geval van vertragingen. Om maar van eventuele financiele gevolgen te zwijgen.
Als ik aansluitend een internationale vlucht heb, vlieg ik enkel maar met Garuda, de minst onbetrouwbare maatschappij wat betreft aanhouden van vluchtschema's. Bijkomend voordeel is dat hun binnenlandse vluchten in Jakarta vertrekken en aankomen in de Internationale terminal, scheelt weer tijd en rompslomp omdat je niet naar een andere terminal moet.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

erwin; kwa vertragingen kan Garuda er ook wat van hoor, maar het belangrijkste voordeel noem je al; vertrek vanaf dezelfde terminal. En dat is fijn inderdaad. Die paar uur 'nietsen' op het vliegveld is natuurlijk lekker mensen kijken met een bak koffie, thee of desnoods een biertje. Voor mij absoluut geen probleem om zo een paar uur door te brengen, in tegendeel.

Ho Lee Fuk

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Jeroen,

Is het misschien een idee om hierover een advies op ticketindonesia.info te zetten? Dus waarin je zet dat passagiers altijd rekening moeten houden met vertraging maar ook met vluchtwijzigingen. Het gaat niet alleen om de vertrekkende binnenlandse vluchten maar ook een internationale vlucht kan vertraging hebben.
En misschien daarbij ook een advies voor overstaptijd. Ikzelf hou minimaal 3 uur aan maar liever nog als het zo uitkomt een vlucht die 4 of 5 uur na aankomst vertrekt. Natuurlijk zitten mensen dan soms lange tijd niks te doen op een vliegveld maar alles is beter dan de stress van het niet halen van een vliegtuig, je geld kwijt, iets anders ter plekke moeten regelen etc.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Anne Mieke,

Die 'waarschuwing' staat er nu in het kort. Er wordt gewerkt aan een uitgebreidere omschrijving om duidelijker te maken dat de meeste problemen voorkomen kunnen worden door een ruimer vluchtschema aan te houden.

Ik peins er zelfs over om bij alle vluchten van Merpati een melding te geven over het feit dat deze vluchten zomaar geannuleerd kunnen worden om mensen met andere mogelijkheden vriendelijk die kant op te bewegen, want annuleringen zijn extreem vervelend voor de reiziger, en wachten op je geld terug duurt ook nog eens tot 2 maanden. Dit nog buiten het werk dat het personeel er aan heeft, maar dat is nog te overzien.

Ho Lee Fuk

margaretha
User
spacer line

Goed idee van Anne Mieke, hebben het nu zelf meegemaakt!

ik had tickets geboekt met de Lion air van Denpassar naar Jakarta, weet ik veel dat het van de ene terminal naar de andere terminal niet aan te lopen is, dus moesten we met zijn allen weer in een taxibusje! Gelukkig had ik inderdaad ruim tussentijd genomen en dat was maar goed ook want Lion Air had meer dan een uur vertraging!
Ik had voor Lion Air gekozen vanwege de prijs maar ik zou het nu nooit meer doen, ik kies dan voor Garuda, die gaan op tijd weg en je hoeft niet naar een andere terminal!

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Je weet nooit met welke maatschappij ook of je vertraging hebt, dat kan met Garuda evengoed gebeuren.

Ik vind dat Garuda het niet verdiend om altijd maar als DE maatschappij gezien te worden. Bovendien is elke situatie anders. Op Denpasar-Jakarta vliegt erg veel maar die keuze heb je op andere trajecten lang niet altijd. Ik kijk zelf ook naar de prijs maar ook of er een redelijke kans op aansluiting is. Ik vlieg straks naar waarschijnlijk zelf naar Papua en hebt dan op de datum die ik wil vliegen de keuze uit Merpati of Lion Air. Wie het weet mag het zeggen want ik vind ze geen van beiden iets. Dus het wordt kiezen uit twee slechte opties.
Ik heb inmiddels al met vele maatschappijen gevlogen waarvan ik Batavia en Sriwijaya (en Trigana en Transnusa op de buiteneilanden) nog het meest probleemloos vind (en eigenlijk Mandala op nummer 1 maar die vliegen voorlopig niet)
Over het algemeen moet je in Indonesie meer rekening houden met vertragingen en helaas ook het annuleren van vluchten met op nummer 1 Merpati.

spacer line  

Op 04-08-2011 07:14 schreef Yerun:
precies Macan; heb je nog geluk gehad dat ze uiteindelijk alles vergoedden, want als het verschillende maatschappijen zijn dan heb je vaak het nakijken.

...

Ik had 'het geluk' dat alles via de KLM website was geboekt. Zij hebben mij deze reis aangeboden, inclusief de binnenlandse vlucht, het was dus 1 ticket. En zo heb ik het ze ook verkocht. Het was een vervelende ervaring en KLM komt goed weg met een gewone onkostenvergoeding, maar ik ben niet zo rancuneus aangelegd.

De overstap was 1 uur en 3 kwartier, ik had het zelf als reŽel beoordeeld, omdat ik eerder een overstap van 1,5 uur op KL heb gehad (tijd zat). De vertraging die Garuda had op de binnenelandse vlucht was nog te overzien; het probleem zat hem erin dat je op Jakarta voor internationale vluchten vroeg moet inchecken, dat kan niet al op het vertrekpunt van de eerste vlucht .... (mijn eerdere overstap op KL was dus een ander soort overstap, of KL is beter geregeld)

De enige conclusie die ik kan maken is dat KLM zijn service niet op orde heeft. Ook de website klopt niet, ik heb ze dan ook aangegeven dat de vluchten die ze aanbieden niet kloppen, daar zpuden ze wat mee doen, maar je kunt nogsteeds dezelfde vluchten boeken (met die korte overstap). Verder is het Garuda personeel op Jakarta niet bepaald klantgericht, het viel me vies tegen allemaal. Maar goed, de onkosten zijn vergoed en de les is geleerd.

"Bhinneka Tunggal Ika"

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 05-08-2011 19:58 margaretha wrote:
Goed idee van Anne Mieke, hebben het nu zelf meegemaakt!

ik had tickets geboekt met de Lion air van Denpassar naar Jakarta, weet ik veel dat het van de ene terminal naar de andere terminal niet aan te lopen is, dus moesten we met zijn allen weer in een taxibusje! Gelukkig had ik inderdaad ruim tussentijd genomen en dat was maar goed ook want Lion Air had meer dan een uur vertraging!
Je had ook de gratis gele shuttle bus kunnen pakken die iedere zoveel minuten langs komt

Ik had voor Lion Air gekozen vanwege de prijs maar ik zou het nu nooit meer doen, ik kies dan voor Garuda, die gaan op tijd weg en je hoeft niet naar een andere terminal!
Garuda gaat ook lang niet altijd op tijd weg. Waar die wijsheid vandaan komt weet ik niet. Het is een vooroordeel .. helaas wellicht.

Ho Lee Fuk

margaretha
User
spacer line

Beste Yerun,

Och dat wist ik niet van die gele shuttle bus!! Bedankt voor de tip!

Wat betreft de Garuda, inderdaad had ik gehoord dat Garuda altijd voorrang krijgt bij vertrek, maar dit wetende had ik toch tickets gekocht bij de Lion Air vanwege de prijs, jammergenoeg hadden we toch vertraging, maar dit kan toeval zijn!!

Het is gewoon wijs om altijd genoeg tijd te nemen tussen aansluitende vluchten om gestress te voorkomen!

ireen
User
spacer line

Ik zeg altijd tegen iedereen, relax, pelan pelan, je hebt vakantie. Maar als ik een vliegtuig moet halen dan ben ik liever een paar uurtjes te vroeg, weet je zeker dat je mee mag, of je nou vertraging hebt of niet. Anders heb je probleem en dat willen we liever niet.

amiek
User
spacer line

Ik ben 28 sept jl. in Jakarta aangekomen met Garuda. Had bijna geen vertraging en stond binnen 20 minuten buiten. 'smiddags ben ik doorgevlogen naar Pangkalan Bun op Kalimantan. De tickets van Trigana Air had ik via de ticketindonesia geboekt. De vertraging was ongeveer een half uurtje. Op de terugweg had ik een kwartier vertraging. Het toestel zag er goed uit. 14 okt ben ik weer in nederland aangekomen. Mijn reis is dus vlekkeloos verlopen.

totto
User
spacer line

1 oktober gevlogen met KLM van Amsterdam naar Jakarta. Zelf binnenlandse vlucht geboekt. s'morgens vroeg een mailtje gekregen van KLM dat toestel vol zat en we overgeboekt werden via Hong Kong. Gevolg, niet aankomen om 15.30 maar om 20.00. En aansluitende vlucht met 4 uur speling vertrokken.
Was inderdaad goedkoper geweest ook de binnenlandse vlucht bij KLM te boeken.
Blijft toch schandalig.

Toto Travel.com

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

78,989,892 topic views - 236,319 posts - 13,704 topics - 27,616 members - last post @ 28-01-2020 14:50 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

128,861,837 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com