indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Kiatje
User
User icon of Kiatje
spacer line

Vorig jaar was ik in Indonesië voor familiebezoek. Ik wilde ook naar Dili (Oost-Timor). Aangezien ik in Den Haag slechts een visum voor eenmalig bezoek (single entry) had gekregen was ik afhankelijk van de Indonesische consul in Dili. Ik heb hem opgebeld om te vragen hoe lang het zou duren om bij vertrek uit Dili een nieuw visum voor Indonesië te krijgen. Ik kreeg een vrij onbeschoft persoon aan de lijn die zei dat ik niets in Dili te zoeken had en elke medewerking weigerde Emoticon: Frustrated . Begin 2012 wil ik weer naar Djakarta , en nu ook echt naar Dili. Hoe leg ik dit aan boord Emoticon: Confused

„Men komt in het leven zoveel verder met een vriendelijk woord en een revolver, dan met een vriendelijk woord alléén". (uit een brief van Al Capone aan zijn familie op Sicilië)

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Dat is bijzonder. Ik ben maanden geleden ook eens aan het uitzoeken geweestnhoe het zit met visa. Het is inderdaad niet gemakkelijk om recente en betrouwbare informatie te krijgen. Echter een Indonesische consul ter plaatse gaat er niet over of jij al dan niet naar Timor gaat. Volgens mij kun je alleen maar Oost Timor via Indonesie of Australie binnenkomen en als je er eenmaal ben zul je er ook weer uitmoeten. Voor jouw logisch dat dat via Indonesie is. Ik weet niet of er nu ook 60 daags visa worden afgegeven (volgens was er een tijd dat er alleen maar een 30 daags visum werd afgegeven).
Je kunt vanuit Dili gewoon op het vliegtuig naar Denpasar of Jakarta stappen en een VOA kopen. Dus medewerking of niet, je komt altijd in Indonesie! (mits een uitreisticket uiteraard)

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Kiatje
User
User icon of Kiatje
spacer line

Anne Mieke,
Dank voor het meedenken.
Een zestig-dagen visum krijgen is geen probleem, is alleen iets duurder. Wat ik eigenlijk nodig had was een multiple-entry-visum, en dat wordt (werd?) alleen gegeven aan zakenlui, en was ook véél duurder.
Ik wilde niet langer twee weken naar Dili, en dan terug naar Djakarta, want ik had een retourticket voor NL met een vaste datum. Ik belde dus om te weten of ik Dili binnen twee weken een nieuw single-entry-visum kon krijgen (dat was in Djakarta zelf niet te regelen!) om op tijd mijn vliegtuig naar NL te halen. Ik was dus wel degelijk afhankelijk van de medewerking van de consul.
Ik denk dat ik nu een open-jaw-ticket Amsterdam-Darwin/Djakarta-Amsterdam koop, dan van Darwin naar Dili vlieg, en over land van Dili naar Koepang en door naar Djakarta.
gr.
Kiat

„Men komt in het leven zoveel verder met een vriendelijk woord en een revolver, dan met een vriendelijk woord alléén". (uit een brief van Al Capone aan zijn familie op Sicilië)

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Kiat,

Je kunt bij je 2e binnenkomst in Indonesie (na je reis naar Oost Timor dus) gewoon een 30dagen visum on arrival halen. Zolang je nog een ticket met een reis naar buiten Indonesie hebt krijg je deze zeker wel, ook als je uit Oost Timor komt hoor.

Dat de consul onbeschoft is, moet je maar voor lief nemen. Indonesiers zijn aan de telefoon nou eenmaal gruwelijk onbeschoft, want wat je niet ziet (= de persoon waar je mee communiceert) bestaat niet...

Je hoeft dus niets van te voren uit te leggen en haalt gewoon je gewenste visum voor een reis naar Indonesie. Het Oost-Timor gedeelte komt later pas aan bod en is totaal NIET van belang op de ambassade bij het aanvragen van je eerste visum, immers gaat het ze geen reet (sorry) aan waar jij naar toe gaat als je Indonesie uit bent, als je er maar uit gaat.

Natuurlijk vinden ze het leuk om te stoken, daar Oost Timor tot 2002 een door Indonesie bezet gebied was provincie van Indonesie was. En dat gezichtsverlies doet nog altijd flink pijn.

Fijne reis toegewenst!

spacer line  

Wat Yerun hierboven schrijft klopt, ook de alinea over hoe onbeschoft Indonesiers aan de telefoon zijn, ha ha! Erg herkenbaar Emoticon: Smile

Ken en heb al meerdere mensen ontmoet (zowel Indonesiers, expats met KITAS en multiple entry permits, toeristen met VOA's) die probleemloos vanuit Indonesie naar Oost-Timor reisden en/of v.v.

Bij binnen / terugkomst in Indonesie vanuit Oost-Timor is er geen enkel probleem voor de toerist, gewoon (weer) een Visa On Arrival aanvragen (en krijgen).

If you have nothing to loose, you can risk everything

Kiatje
User
User icon of Kiatje
spacer line

Yerun & Amed East Bali,
Heel veel dank voor jullie adviezen!
gr,
Kiat

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

72,243,411 topic views - 232,707 posts - 13,675 topics - 22,462 members - last post @ 16-06-2019 06:00 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

119,510,629 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com