indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

pimpam
User
spacer line

Voorjaar 2010 ontmoette ik tante Loeki in het vliegtuig Amsterdam - Jakarta.
- Een Indische energiek mevrouw,
- ik schat haar in de 70
- zij ging naar een bruiloft
- had een kleinzoon in het leger die uitgezonden zou worden

Ze stuurt weleens een kaart, zoals vandaag eentje in Queensland Australie - helaas zonder contactgegevens want die heb ik niet :(

Misschien hier iemand die haar kent en mij haar contactgegevens kan geven?

paulana
User
spacer line

Nou pimpam dat moet zonder problemen lukken toch: Emoticon: Clown

ze heet tante Loeki
Ze is in de 70 ...begin - medio - einde....
Tante Loeki heeft een kleinzoon en ze ging naar een bruiloft... Emoticon: Bye bye

Vandaag kwam er een kaart zonder gegevens, ik heb geen idee of Derk Bolt van opsporing verzocht dit leest, tis voor hem een eitje om dit even voor je optelossen pimpam Emoticon: Bye bye

Maar je begrijpt zelf hopelijk dat dit onbegonnen werk is als er niet meer gegevens zijn. Emoticon: Nooo

Om Swastiastu

pimpam
User
spacer line

Ze ging speciaal naar Jakarta om voor het eerst een traditionele bruiloft bij te wonen.

Indo's in Nederland, das een kleine wereld hoor.

En als je niks toe te voegen heb, dan reageer je toch gewoon NIET? Emoticon: Talk to the hand

paulana
User
spacer line

Pimpam waarom hebben jullie geen gegevens wederzijds uitgewisseld, die tante weet jouw adres anders kan er geen post van haar komen toch, misschien wil tante dat wel zo, heb je daar wel eens aangedacht ipv snibbig te worden, er moet toch een reden zijn
Denk niet dat iemand jou kan helpen met deze heeele summiere gegevens en als je zo reageerd de mensen hier op het forum willen helpen en dat weet je je bent lang genoeg medeforummer!!!

Om Swastiastu

pimpam
User
spacer line

We moesten rennen voor de overstap, dus had ze alleen mijn gegevens.

Als iemand leest Loeki, superenergiek en grappig, rond 70, kleinzoon in leger (Afghanistan?). Woonplaats ben ik vergeten, misschien was het Almere, Almelo, Ermelo.. dont remember. End van Den Haag, ze gebruikte zo'n visum service. Wie haar echt kent, is dat herkenbaar voor.

Nogmaals Indo wereldje hier in NL is klein.

En je had je eigen reactie ook wel even mogen overlezen voordat je over de mijne begon Emoticon: Frustrated

bambang
User
spacer line

Had ze als kok gewerkt in een Indisch cultureel centrum (Dorpsstraat) in Zoetermeer?

pimpam
User
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.bambang weet ik helaas niet *snif*
ken je haar goed? ik zoek even naar pm maar dat is er blijkbaar niet.. mailtje mogelijk?

bambang
User
spacer line

Er zijn veel (oudere) vrouwen die Loeki heet. De Loeki die ik kende, kwam in de jaren 80 naar NL (vrij laat). Ze had in Rotterdam gewoond en later in Zoetermeer. Dat was 9 a 10 geleden.
Ze had gewerkt in De Graanschuur in Zoetermeer (annex restaurant). Die bestaat niet meer, denk ik.

spacer line  

Pimpam, je weet toch wel de datum van je vlucht ? Wat Paulana zegt is misschien wat (te) direct (voor jou), maar als je weinig gegevens hebt is elk beetje info handig. Als er een datum van de vlucht bekend is, gaat er misschien een lampje branden bij iemand, zo van 'hé rond die tijd is die en die getrouwd ...'.

"Bhinneka Tunggal Ika"

Pamelabak
User
spacer line

Indo's in Nederland, das een kleine wereld hoor .

Pimpam,

Hoe kom je hierop, je doet net alsof de Indo's elkaar allemaal kennen. Ik mag blij zijn als ik de helft van mijn familie ken, laat staan de andere Indo's hier in Nederland. Mijn familie van vaders- en moederskant is namelijk heel groot. Sinds heel kort weet ik dat een nichtje van mij al 3 jaar in dezelfde gemeente woont en werkt.

SanderBali
User
spacer line

Ja, de Indo's die naar die kumpulans en pasar malams gaan, dat is idd een klein wereldje maar er zijn er zoveel die daar niet komen!

ibusas
User
User icon of ibusas
spacer line

Hoi Pimpam,

Ik ben Indo.
Ga nooit naar kumpulans,
Weinig naar pasar malams,
Eigenlijk geen contact met de familie,

Maar ik heb een tante Loekie voor je.
Neem contact op via onderstaand www adres en ik kan je foto's laten zien.

Emoticon: Cooool

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

In de Indische wereld zijn er nogal veel die Loeki heten....
Ik ken er ook één maar zij is rond de 50 jaar oud.....

Dat wordt voor jou een naald in een hooiberg zoeken, pimpam!!

Succes ermee....

paulana
User
spacer line

Voorjaar 2010....je hebt dan toch een ticket of de datum in je gedachten
Kweet niet maar deze gegevens zijn zo summier zo minimum
zou tante Lien het weten of Lonny..
Ik hoop dat Ibusas de juiste tante voor je heeft pimpam.
Heeft die gemeenschap geen krantje waar je een oproep kan plaatsen.
Of nog beter : wie weet kijkt tante af en toe op dit forum, de wonderen zijn de wereld niet uit.

Om Swastiastu

ibusas
User
User icon of ibusas
spacer line

Mijn reactie is serieus bedoeld. Ik heb alleen geen zin haar met achternaam en foto op dit forum te zetten........
Snap je toch wel!

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Ik ken verschillende tante LOEKI en tante TUTI 's in deze leeftijdgroep da's inderdaad zoeken naar de speld in de hooiberg,maar ik hoop dat je slaagt via ibusas

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

pimpam
User
spacer line

Flink teruggezocht in mn ticket confirmations..

Correctie. Het moet de Lufthansa vlucht van 11 november 2009 zijn geweest. AMS-CGK.
Ze was toen 66.

Van veel indo's die ik tegenkom (zelfs in het buitenland) blijken we gezamenlijke vrienden/kennissen te hebben. Het gaat me erom dat ik in ieder geval een poging heb gedaan.

En Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.ibusas, ik stuur je meteen een mailtje Emoticon: Smile

ibusas
User
User icon of ibusas
spacer line

Helaas...pindakaas... Emoticon: Cry

't Was toch een andere tante!

bambang
User
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.pimpam. Ik begrijp wat je bedoelt. Je bent intuïtief geraakt door de persoon Loeki. Als je op reis bent, is je intuïtie een machtige antenne op onbekend terrein. Als het jou een goed gevoel geeft (ook door je hele lichaam), laat dat gevoel je niet los. Misschien kun je op fora (ook Engelse) die gericht zijn op RI, je oproep plaatsen. Je weet nooit. Blijven proberen.
Als je meer info hebt over tante Loeki, zou het zeker helpen.

pimpam
User
spacer line

Dankjewel Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.bambang. Ga ik zeker doen. Ik wil haar gewoon echt graag bedanken voor de schattige kaartjes. Ze schreef 'Ik leef nog hoor!'. Zonder reactie is het net alsof het me niets kan schelen, en dat is allerminst zo. Dus ik blijf zeker zoeken.

En nog heel erg bedankt Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.ibusas. Misschien leuke aanleiding voor jou om weer in contact te komen met jouw tante Loeki Emoticon: Smile

Kiatje
User
User icon of Kiatje
spacer line

Probeert u 't eens via een club met veel Indische leden, bijvoorbeeld De Vriendschap in Amstelveen of Inisiatip in Den Haag. Succes!

„Men komt in het leven zoveel verder met een vriendelijk woord en een revolver, dan met een vriendelijk woord alléén". (uit een brief van Al Capone aan zijn familie op Sicilië)

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

65,338,756 topic views - 229,479 posts - 13,648 topics - 19,984 members - last post @ 19-12-2018 15:16 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

110,250,823 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com