indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

In oktober wil ik voor een maand naar Indonesie. Behalve de taal leren, wil ik er ook iets maatschappelijks doen. Bijvoorbeeld op een school (ik heb een onderwijsbevoegdheid) of in een kindertehuis. Een maand is natuurlijk kort, maar heeft iemand een idee?

Marja Baseler

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Beste Marja,

Als je met "iets doen" werken bedoelt (onderwijsbevoegdheid) dan heb je daar een vergunning voor nodig. Daarover is hier op het forum al veel en vaak geschreven. Dat is allemaal niet zo simpel. Daarbij is oktober al over 3 maanden.

Maar, er zullen vast andere forumleden voorbij komen die hier iets over willen vertellen.

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

monyet
User
User icon of monyet
spacer line

Marja, wat wou je precies doen dan?
Veelal komt het toch neer op geld geven. Wij doen ook regelmatig iets via de kerk in Bantul, maar buiten financiŽle hulp wordt het simpelweg gewaardeerd als je je gezicht als toerist laat zien op de plekken waar de mensen het moeilijk hebben. Uiteindelijk zullen ze juist in dat soort dorpen je geld echter niet eens willen. Ze zijn vaak blijer als je even als gast bij ze komt eten.

From Dayeuhkolot with love

ibusas
User
User icon of ibusas
spacer line

Hallo Marja, welkom op het forum!
Om de taal te leren is niet veel nodig; je hebt genoeg aanspraak links en rechts. (je hebt de basis toch?) En als je het niet verstaat: het wil wel eens gebeuren dat men onderling gauw in het Balinees verder gaat zodat je het niet kŠn verstaan.
Om in een kindertehuis als vrijwilliger mee te draaien is een maand wel een beetje kort, maar wie weet, komen hier nog meer reacties op!

Wie weet, tot ziens in Bali!
Emoticon: Cooool

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Alles wat naar werk ruikt, betaald of onbetaald, voor de lol of niet, is NIET toegestaan voor buitenlanders zonder de juiste papieren. Hier zou ik me dus gewoon verre van houden als het even kan. Dingen uitdelen en uitleggen kan natuurlijk prima, maar dat doe je dan ook niet op een school, maar gewoon bij mensen thuis, als vrienden.

Hoewel de wetten duidelijk zijn, is het natuurlijk onzin om iemand te beschuldigen van 'werken' als deze als toerist her en der een praatje houd, wat weggeeft en dergelijke. Maar houd het dan daar ook bij, dan maak je het jezelf niet moeilijker dan het is. Dat zou namelijk jammer zijn van je maand (ongetwijfeld hardverdiende) vakantie.

Tonny
User
spacer line

Hallo Marja

Bekijk de site www.friends-ypac-bali.org
Ze ontvangen je daar met open armen.

Geen probleem dat je daar als toerist met de kinderen gaat zingen, dansen, met ze gaat tekenen etc. etc.

TonnyBelanda

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

72,523,548 topic views - 232,840 posts - 13,678 topics - 22,676 members - last post @ 26-06-2019 12:50 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

119,896,253 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com